Muita keski-ikäisiä, jotka ovat hiukan takapajuisia teknologian suhteen?
Minulla ei esim. ole mitään sovelluksia älypuhelimessa, ja älypuhelinkin minulla on ollut vasta vuoden. Kaipaan vielä vanhanaikaista kännykkää. Älypuhelinta käytän puhelimessa puhumiseen ja tekstareihin - joskus luen siitä uutiset.
En oikein osaa edes kertoa, missä kaikessa olen takapajuinen, varmaan melkein kaikessa. Olen hiukan yli nelikymppinen.
Kommentit (23)
Ei kiinnosta hittojakaan rasittaa itseään jatkuvalla taistelulla alati muuttuvien järjestelmien ja tekniikan osalta. Hulluksihan siinä tulee. Pakolliset, selkeästi elämää hyödyttävät ja helpottavat asiat opettelen ja muille en uhraa ajatustakaan. Ajan voi käyttää niin paljon paremminkin.
Olen omistanut älypyhelimen 2 v. Sitä ennen olin pitkään soitellut aivan tavallisella, wanhan ajan kännykällä. Sillä opin myös lähettämään tekstiviestejä. Sitä ennen oli lankapuhelin. Olen hitaasti ottanut pieniä askeleita tenologian ihmeelliseen maailmaan. Tunnen itseni todella ulkopuoliseksi ja riittämättömäksi, koska en vain pysy uusien juttujen vauhdissa mukana.
Oikeasti ei edes jaksa kiinnostaa. Usein väsyn tekniikan sokkeloihin, vieraisiin sanamuotoihin ja ohjekirjojen lukemiseen.
En ole koskaan täydellisesti ymmärtänyt, miten joku bluetooth toimii? Se varmaan pitäisi selittää minulle kädestä pitäen ja oman tekemisen kautta. Tarvitsisin idioottivarmat ohjeet.
Noh, ilmankin tulee toimeen.
Ja nuo tietotekniikan tunnit oli valinnaisia yläasteella eli ei kaikilla niitä edes ollut. Sielläkin keskityttiin lähinnä aika joutaviin juttuihin ainakin näin nykynäkökulmasta eli tietokoneella pelaamiseen sekä piirtämiseen. Ja silloin 80-90-lukujen vaihteessa ne tietokoneet oli mitä oli. Ei niillä tunneilla opeteltu edes kymmensormi-järjestelmää, koska sitä varten oli toinen ja ihan oma valinnaisaine eli konekirjoitus.