Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te silmälasien käyttäjät, joilla paljon miinusta,

Vierailija
27.06.2015 |

kuinka usein käytätte piilareita vai onko teillä käytössä pelkät sankalasit?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:02"]

Mua kiinnostaa, miksi ette leikkauta miinuksia pois?

[/quote]

Riskit liian isot, en uskalla.
[/quote]

Mitkä riskit?

Vierailija
2/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:45"]

Koska olette saaneet silmälasit? Onko miinuksia ollut koko iän? Minun 8 vuotias poikani käyttää -7 laseja. -10 lähdettiin alkujaan liikkeelle mutta nämä vahvuudet jää nyt määrittelemättömäksi ajaksi käyttöön. Minkä ikäiselle voi piilarit aikaisintaan ottaa?

[/quote]

-7 ohennettuna ei ole vielä ollenkaan paha. Ethän painosta poikaasi piilareiden käyttöön, ne voivat aiheuttaa vakaviakin ongelmia, mm. kasvattaa verisuonia silmän pintaan eikä niitä saa sitten millään pois.
[/quote]
Pojalleni sopii lasit erinomaisesti! Kyse ei ole siitä.
Hän on autistinen ja juuri tänään katkaisi yhdet lasit keskeltä kahtia kun sai raivarit :/
Kalliiksi tulee.. Ei siis olleet ensimmäiset eikä toiset jotka lyhyen ajan sisällä hajoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuus -12, käytän vain sankalaseja. Silmät ei siedä piilareita kuivuuden takia. Leikaus ei onnistu sarveiskalvon ohuuden takia.

Vierailija
4/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:45"]

Koska olette saaneet silmälasit? Onko miinuksia ollut koko iän? Minun 8 vuotias poikani käyttää -7 laseja. -10 lähdettiin alkujaan liikkeelle mutta nämä vahvuudet jää nyt määrittelemättömäksi ajaksi käyttöön. Minkä ikäiselle voi piilarit aikaisintaan ottaa?

[/quote]

-7 ohennettuna ei ole vielä ollenkaan paha. Ethän painosta poikaasi piilareiden käyttöön, ne voivat aiheuttaa vakaviakin ongelmia, mm. kasvattaa verisuonia silmän pintaan eikä niitä saa sitten millään pois.
[/quote]
Hän on autistinen ja juuri tänään katkaisi yhdet lasit keskeltä kahtia kun sai raivarit :/
Kalliiksi tulee.. Ei siis olleet ensimmäiset eikä toiset jotka lyhyen ajan sisällä hajoo.

[/quote]
En tiennyt noista verisuonista. Optikko vaan joskus mainitsi piilarit kun oltiin vaihteeksi silmälasikaupoilla.
Nyt joutuu poika olemaan oikeasti olemaan 2 viikkoa ilman laseja kun varalasitkin rikki että jos nyt oppisi. ;)

Vierailija
5/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miinusta on -4 ja -3 ja hajataittoa joku .2,5 siihen päälle. Ylioppilaspäivänä oli piilarit, hirveetä oli.  Kymmenvuotiaasta lähtien ollut rillit, olisin ihan alaston ja näyttäisin meidän äidiltä ilman. Pitäisi meikata, kuvittelen että ei tarvitse kun on rillit :)

Vierailija
6/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät silkkarit. Piilareita en tykkää enää käyttää, ne alkavat tuntua roskilta silmässä jo aika lyhyenkin ajan sisällä. Nuorempana käytin tosi paljon piilareita, nyt en ole enää vuosiin käyttänyt niitä lainkaan. Näyttöpäätetyöskentelykin vaikuttaa, silmälasit on mukavammat.

Vierailija
7/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sankalaseja, piilaressa näytän pandalta. Raikkaat silmälasit tuo vähän ilmettä kasvoille, piilareissa en saa millään mustia silmänypäryksiä piiloon. Helponpaa näin. Nuorena käytin piilareita niin, että optikko alkoi jo varoitella hapenpuutteesta silmissä.

Vierailija
8/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
En tiennyt noista verisuonista. Optikko vaan joskus mainitsi piilarit kun oltiin vaihteeksi silmälasikaupoilla.
Nyt joutuu poika olemaan oikeasti olemaan 2 viikkoa ilman laseja kun varalasitkin rikki että jos nyt oppisi. ;)
[/quote]
2 viikkoa ilman laseja on oikeasti julmarangaistus lapselle noilla vahvuuksilla. Jos vain sangat on rikki / katki miten korjaus voi kestää 2 viikkoa. Linssit on se kallis osa, eikö niitä voi vain vaihtaa uusiin saman mallin sankoihin jos on muovisangat kyseessä eikä voida hitsata yhteen?
T. 44v, jonka lasit korjattiin useamman kerran lapsena.

Vierailija
9/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:02"] Mua kiinnostaa, miksi ette leikkauta miinuksia pois? [/quote]   Riskit liian isot, en uskalla. [/quote] Mitkä riskit?

[/quote]

Esim tulehdukset. Hankalimmillaan voi johtaa koko silmän sokeutumiseen. Toki hyvin harvinainen niin vaikea tilanne. Sarveiskalvon pintaan voi myös tulla arpeumaa, joka aiheuttaa näön heikentymistä. Joskus hyvin vaikea saada korjattua.

Vierailija
10/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:20"]

Silmälasit on rumat ja epäkäytännölliset, mutta minkäs teet.

[/quote]

olen kyllä ihan eri mieltä. Nykyään on tosi nättejä kehyksiä.

Vierailija
11/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lukioikäisenä käytin pari kertaa satunnaisesti piilareita, mutta lopetin pian sen pelleilyn, kun eivät tuntuneet mukavilta ja se laittaminen ja pois ottaminen oli jotenkin karmeaa puuhaa. Rakastan rillejäni <3

Vierailija
12/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:45"]

[/quote]

[/quote]

Lasten, etenkin noin nuorten näön tarkastaa yleensä silmälääkäri. Ainakin tyttäremme kävi silmälääkärillä 10-vuotiaaksi asti. En tiedä, miten herkästi silmälääkärit noin nuorelle piilarireseptiä kirjoittaisivatkaan. Sen tiedän varmasti, että jos 8-vuotiaalle varaisi ajan optikolle piilasien hankintaa varten, optikko ohjaisi lapsen aina ensisijaisesti silmälääkäriin.

Vierailija
13/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lähes aina silmälaseja. Minulla on myös piilariresepti, mutta ne tuntuvat vaivalloisilta, kun on koko ikänsä käyttänyt laseja. Näytän enemmän omalta itseltäni lasien kanssa, ja lasini sopivat minulle todella hyvin.

Olen tosin älykkömies, joten silmälasit eivät rumenna minua.

Vierailija
14/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoih kun silmät kestäis piilareita..pari tuntia menee hyvin, kunnes silmät kuivaa niin et on ihan tukala olla. Kerran nuorempana piilari oli kuivunut niin tiukasti munaan kii et ihan meinas tulla hätä. Lopulta sain sen tökittyä irti. Auts. Kosteutustipat jeesaa puol tuntia. Ja oon kokeillut useita merkkejä piilareita ja tippoja. Eli kärsin piilareissa ku on jotaki vähä peruspäivää ihmeellisempää menoa. Leikkaukseen ei oo rahaa ja näkö on tässä huonontunut pikkuhiljaa vieläkin. -3,5 molemmat silmät. 

Vierailija
15/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:02"] Mua kiinnostaa, miksi ette leikkauta miinuksia pois? [/quote]   Riskit liian isot, en uskalla. [/quote] Mitkä riskit?

[/quote]

Esim tulehdukset. Hankalimmillaan voi johtaa koko silmän sokeutumiseen. Toki hyvin harvinainen niin vaikea tilanne. Sarveiskalvon pintaan voi myös tulla arpeumaa, joka aiheuttaa näön heikentymistä. Joskus hyvin vaikea saada korjattua.
[/quote]

Kuten kirjoitit, äärimmäisen harvinaista.

Vierailija
16/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pääsääntöisesti sankalaseja, mutta joskus kerran kuukaudessa vaivaudun raapimaan silmäni punaisiksi piilareiden takia.
Pääsen laserleikkaukseen heti kun kasvuni lakkaa. T: -5, 13.v

Vierailija
17/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin -5 molemmissa silmissä. Käytän aika Fifty fifty piilareita ja laseja. Olen kyllä huomannut vanhemmaksi tullessa ettei silmät enää niin tykkäisi piilareista...

Vierailija
18/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:20"]

Silmälasit on rumat ja epäkäytännölliset, mutta minkäs teet.

[/quote]

olen kyllä ihan eri mieltä. Nykyään on tosi nättejä kehyksiä.

[/quote]

Jep mutta niitä nättejä kehyksiä ei vaan välttämättä voi valita jos on tosi paljon miinusta. Mitä enemmän miinusta, sitä pienemmät ja pyöreämmät linssit  -> esim. isot ja isohkot muovikehykset tai hengettömät kehykset ei onnistu.

Vierailija
19/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
2 viikkoa ilman laseja on oikeasti julmarangaistus lapselle noilla vahvuuksilla. Jos vain sangat on rikki / katki miten korjaus voi kestää 2 viikkoa. Linssit on se kallis osa, eikö niitä voi vain vaihtaa uusiin saman mallin sankoihin jos on muovisangat kyseessä eikä voida hitsata yhteen?
T. 44v, jonka lasit korjattiin useamman kerran lapsena.

[/quote

Meillä just lapsi oli puolitoista viikkoa ilman laseja. Uudet sangat piti saada linsseihin kun rikkoi edelliset. Meillä on vakuutus,että ei ihan niin kallliiksi tuu. Kolmet lasit parissa kuussa. Poika 2 v.

Vierailija
20/61 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:45"] Koska olette saaneet silmälasit? Onko miinuksia ollut koko iän? Minun 8 vuotias poikani käyttää -7 laseja. -10 lähdettiin alkujaan liikkeelle mutta nämä vahvuudet jää nyt määrittelemättömäksi ajaksi käyttöön. Minkä ikäiselle voi piilarit aikaisintaan ottaa? [/quote] -7 ohennettuna ei ole vielä ollenkaan paha. Ethän painosta poikaasi piilareiden käyttöön, ne voivat aiheuttaa vakaviakin ongelmia, mm. kasvattaa verisuonia silmän pintaan eikä niitä saa sitten millään pois. [/quote] Pojalleni sopii lasit erinomaisesti! Kyse ei ole siitä. Hän on autistinen ja juuri tänään katkaisi yhdet lasit keskeltä kahtia kun sai raivarit :/ Kalliiksi tulee.. Ei siis olleet ensimmäiset eikä toiset jotka lyhyen ajan sisällä hajoo.

[/quote]

Ja autistille asentaisit piilarit silmiin? Just.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi