Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te silmälasien käyttäjät, joilla paljon miinusta,

Vierailija
27.06.2015 |

kuinka usein käytätte piilareita vai onko teillä käytössä pelkät sankalasit?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinusta molemmissa silmissä kuusi ja rapiat, bonuksena jonkin verran hajataittoa ja piilokarsastusta. Kertakäyttöpiilareita käytän satunnaisesti muutaman tunnin pätkiä, pidempään ei kärsi käyttää. Mielelläni sijoittaisin sen muutaman tonnin leikkaukseen, jos saisin sen avulla normaalin näön. Näillä seteillä saattaisin kuitenkin joutua edelleen pitämään laseja pelkän piilokarsatuksen takia, joten jään vielä odottelemaan tekniikan ja lääketieteen kehitystä.

Vierailija
22/61 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:02"] Mua kiinnostaa, miksi ette leikkauta miinuksia pois? [/quote]   Riskit liian isot, en uskalla. [/quote] Mitkä riskit? [/quote] Esim tulehdukset. Hankalimmillaan voi johtaa koko silmän sokeutumiseen. Toki hyvin harvinainen niin vaikea tilanne. Sarveiskalvon pintaan voi myös tulla arpeumaa, joka aiheuttaa näön heikentymistä. Joskus hyvin vaikea saada korjattua. [/quote] Kuten kirjoitit, äärimmäisen harvinaista.

[/quote]

Ohiksena kommentoin, että leikkaus ei ole mikään patenttiratkaisu. Mitä voimakkaammin likinäköinen ihminen on, sitä todennäköisempää, ettei laseista pääse edes leikkauksella eroon, vaikka linssivahvuus pienenisikin.

Ja iän mukanaan tuoma lukulasien/kaksitehojen tarve mutkistaa hommaa lisää.

Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:02"] Mua kiinnostaa, miksi ette leikkauta miinuksia pois? [/quote]   Riskit liian isot, en uskalla. [/quote] Mitkä riskit? [/quote] Esim tulehdukset. Hankalimmillaan voi johtaa koko silmän sokeutumiseen. Toki hyvin harvinainen niin vaikea tilanne. Sarveiskalvon pintaan voi myös tulla arpeumaa, joka aiheuttaa näön heikentymistä. Joskus hyvin vaikea saada korjattua. [/quote] Kuten kirjoitit, äärimmäisen harvinaista.

[/quote]

Ohiksena kommentoin, että leikkaus ei ole mikään patenttiratkaisu. Mitä voimakkaammin likinäköinen ihminen on, sitä todennäköisempää, ettei laseista pääse edes leikkauksella eroon, vaikka linssivahvuus pienenisikin.

Siksi.

[/quote]

Juuri näin!

Vierailija
24/61 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen prismakorjausta joten pelkät lasit käytössä :)

Vierailija
25/61 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pari kertaa vuodessa. Silmälääkärin mukaan minun tulisi välttää piilareiden käyttöä. -6,5

Vierailija
26/61 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:09"]

[/quote]

Siksi.

[/quote]

Juuri näin!
[/quote]

Minulla on liian monta kaveria, joilla leikkaus on mennyt tavalla tai toisella pieleen. Minulle jo sellainen lopputulos, joka tarkoittaa silmätippojen kanssa pelleilyä joka päivä on epäonnistunut leikkaus.

Vierailija
27/61 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:09"]

[/quote]

Siksi.

[/quote]

Mulla -11 ja silmälääkäri sanoi, ettei suosittelisi laserleikkausta. Näin isoilla vahvuuksilla sitä linssiä pitäisi leikata niin paljon ja sen jälkeen kun silmää on leikattu, siitä on vaikeampi mitata silmänpaineita yms., eli mahdollisten silmasairauksien toteutuminen vaikeutuu (ja mulla on vähän sukurasitteita niihin). Lisäksi tosiaan jossain vaiheessa ikänäkö kuitenkin iskee, eli sitten tarvitsisi lasit kuitenkin.

Mä käytän useimmiten silmälaseja ja aina töissä varsinkin, mutta piilareitakin tulee kerran-pari viikossa käytettyä. Talvella lähinnä kun käyn uimassa ja joskus juhlissa, kesällä useammin jotta voi käyttää aurinkolaseja. Aurinkolaseja vahvuuksilla en ole oppinut käyttämään.

Vierailija
28/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan piilarit päässä. Ollut jo 4 vuotta. (Tietysti vaihtaen :D)

Vierailija
29/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilarit päässä lähes päivittäin, laseja käytän lähinnä kotona oleskellessani. Näkö -4.5/-4.0.

Vierailija
30/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään sankalasit. Sopii laiskalle.

Vierailija
31/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty pitämään piilareita. Sangat päässä koko ajan.

Näkö -8 ja -4

Vierailija
32/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana käytin piilareita enää en liian kuivat silmät

Vierailija
33/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lisäksi paljon hajataittoa, joten piilarit tulee aika kalliiksi, joten nykyään käytän pelkkiä laseja.

Vierailija
34/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa käyttää ollenkaan molemmissa lähemmäs -12

Vierailija
35/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sankalasit on parhaat. Helppo käyttää ja ne sopii mulle. Piilareissa näyttäisin hassulta.

Vierailija
36/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa, miksi ette leikkauta miinuksia pois?

Vierailija
37/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kolmea tonnia tässä nyt laittaa silmäleikkaukseen. :D mulla on nyt tosi kivat sangat, jotka käy mulle hyvin, joten selviän ilman leikkaustakin. Piilareita käytän treenatessa, toisessa silmässä on hajataiton korjaus, mutta hyvin se silmään istuu. Kuukausilinssejä käytän ja vahvuudet on -5 ja -4.25 tms. :) kuukausilinsseissäkin on eroja kosteudessa, kokeilemalla löytyy.

Vierailija
38/61 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minula ei ole koskaan ollut piilolinssejä. Kun olin nuori, minun vahvuuksilleni ei ollut olemassa pehmeitä linssejä, vain kovia ja puolikovia ja sellaisia en halunnut. Sitä paitsi olen kovin kärsimätön ihminen, en millään jaksaisi läträtä minkään nesteiden tai linssien silmiin lykkäämisien kanssa. Lasit päähän yöpöydältä ja menoksi.

En ikinä voisi mennä mihinkään leikkaukseen, vaikka rahaa olisikin. Aina jokin prosentti leikkauksista epäonnistuu ja minun tuurillani minä kuuluisin siihen prosenttiin. Ja tuskin saisin kokonaan laseja pois edes leikkauksella näillä vahvuuksilla (-9.5 ja -7.5 ja linssin alaosan lähinäköplussat). Sitä paitsi minulla on ollut lasit nenällä melkein 41 vuotta, en osaisi olla ilman niitä.

N49

Vierailija
39/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko näkymättömät, kehyksettömät sankalasit, täysin ohentamattomat myöskin -6 ja -7,5, aika paksut. :D

Vierailija
40/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-6. Nuorena käytin piilareita, nykyään silmät ovat niin kuivat että käytän vain sankalaseja. Ei haittaa. Nykyään on kivoja sankoja ja ohennettuja linssejä. Sitä paitsi miinuslinssit pienentävät silmänympärysryppyjä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme