Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te silmälasien käyttäjät, joilla paljon miinusta,

Vierailija
27.06.2015 |

kuinka usein käytätte piilareita vai onko teillä käytössä pelkät sankalasit?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-7, piilarit tuntuu ikäviltä silmissä ja tökin otsaani (puuttuvien silmälasien nostoa) jatkuvasti joten niitä ei tule käytettyä. Lisäksi isot silmät ja outo nenänvarsi joten mielestäni näytän ihan friikiltä ilman laseja, kuitenkin 20 vuotta tullut käytettyä.

Mielummin laitan ne laserleikkausrahat johonkin ihan muuhun.

Vierailija
42/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilolinssien hankintaa harkitsen, näkö -2 :( masentaa olla sokea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:02"]

Mua kiinnostaa, miksi ette leikkauta miinuksia pois?

[/quote]

Mulla on niin paljon miinusta ja hajataittoa että en välttämättä pääsis kokonaan eroon laseista/piilareista kuitenkaan.

Vierailija
44/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän piilareita noin kuukauden putkeen ja sitten päivän, pari laseja, sit taas uudet piilarit. Piilarit tulee juu suht kalliiksi mutta en oikein tykkää laseista.

Vierailija
45/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin -8 molemmissa silmissä ja aika paljon hajataittoa lisäksi, käytän aina sankalaseja. Kertakäyttöpiilareita oli joskus nuorempana juhlissa yms. mutta eivät ne korjanneet näköä tarpeeksi hyvin. Kestopiilareita ilmeisesti saisi näillekin silmille, mutta en kuitenkaan haluaisi niitä sitten jatkuvasti käyttää, joten olen tyytynyt olemaan ilman. Ja olen tottakai miettiny paljonkin laserleikkausta, uskallus vaan puuttuu...

Vierailija
46/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus ei ole minulle rahakysymys. En pääsisi niillä kokonaan eroon laseista joten en näe vaivan arvoiseksi. Käytän käytännössä vain sankalaseja, tapa jota olen tehnyt kohta 40 vuotta ja lasit ovat osa minua. Lasit on myös kehittynyt paljon viime vuosikymmeninä. Nelisen vuotta sitten löysin ja hankin jopa uimalasit voimakkuuksilla.

t. 44v

Vierailija
47/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan piilareit kokeillu. Ajatus hirvittää työntää linssi silmään. Miinusta onneks vaan -0.5 molemmissa silmissä. Lasit ollu puolivuotta.

Vierailija
48/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 24h kuukausipiilareita, sopii hyvin mulle.
Leikkaukseen en halua sillä tuloksen pysyvyydelle ei ole takeita, tunnen useita, jotka muutaman vuoden päästä joutuneet ottamaan lasit takaisin.
Tiedän myös tapauksen, jossa hämäränäkö huononi leikkauksen jälkeen. Kun olen lukenut leikkauksen mahdollisista riskeistä ym. päätin, että minä en tarvitse kun pärjään piilareilla.

Vierailija
49/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena käytin piilolinssejä aina. Raskauksien jälkeen silmät ovat kuivuneet ja käytän linssejä enää satunnaisesti (kertakäyttöisiä).

Silmälasit on rumat ja epäkäytännölliset, mutta minkäs teet.

Vierailija
50/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:02"]

Mua kiinnostaa, miksi ette leikkauta miinuksia pois?

[/quote]

Riskit liian isot, en uskalla.

Vierailija
51/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kivat lasit ja aurinkolasit vahvuuksilla. Piilareita en käytä enää, liikaa hajataittoa (2,75) ja liian kuivat silmät. Näkö huononee vielä, nyt -6, saas nähdä mihin lukemiin vielä päästään.

Vierailija
52/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan piilarit. Linssit joita voi pitää yötäpäivää. -6.5 ja -4.25

Vierailija
53/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit kun oli 12v ja sangat oli kaytossa koko ihan nuoruuden kera kommenttien 'olisit tosi kaunis jos sulla ei olis laseja'... piss off. Piilarit otin kayttoon kakskymppisena ja niiden kanssa meni 20 vuotta kunnes sirryin taas sankoihin. Olen tosi onnellinen silmalaseista. Minulla tosin on useita ja eri varisia sankoja kuten myos aurinkolaseja vahvuuksilla. 

Vierailija
54/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olette saaneet silmälasit?
Onko miinuksia ollut koko iän?
Minun 8 vuotias poikani käyttää -7 laseja. -10 lähdettiin alkujaan liikkeelle mutta nämä vahvuudet jää nyt määrittelemättömäksi ajaksi käyttöön.
Minkä ikäiselle voi piilarit aikaisintaan ottaa?

Vierailija
55/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilarit, sairauden takia. Keratoconus, toiseen silmään vaihdettu vuosia sitten sarveiskalvo.

Vierailija
56/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla -4 molemmissa silmissä. Piilareita käytän hienommissa tilaisuuksissa, ja jos on piilarifiilis:)

Vierailija
57/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmassa silmässä - 11 ja oikeassa - 13. Kokoajan sankalasit päässä. Ollut lasit 4 vuotiaasta saakka. En pysty pitämään piilareita, koska silmäni verkkokalvossa(?) jokin sellainen vika, joka estää pilareiden käytön. Laserleikkaukseen ei varaa ja vaikka olisikin lääkäri on sanonut, ette näkökykyä välttämättä pystytä korjaamaan niin, että pääsisin pois laseista. Ottaa päähän. Vahvojen miinuslasien kanssa on vaikeata meikata, meikki ei näy, vaikka tekisit kuinka vahvan meikin. Lisäksi vaikea meikata, kun peilin kautta ei näe laittaa esimerkiksi rajauksia, vaikka olisi kuinka peilissä voimakkuutta.
Vielä yhden ärsyttävyyden keksi voimakkaista vahvuuksista. Silmälasiliikkeet ilmoittavat näistä 2 lasit 1 hinnalla plus aurinkolasit kaupan päälle. Ainut vain, että pitää huomata että tarjous koskee vain varastovahvuuksia. Ja varastovahvuudethan päättyy - 6.

Vierailija
58/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:45"]

Koska olette saaneet silmälasit? Onko miinuksia ollut koko iän? Minun 8 vuotias poikani käyttää -7 laseja. -10 lähdettiin alkujaan liikkeelle mutta nämä vahvuudet jää nyt määrittelemättömäksi ajaksi käyttöön. Minkä ikäiselle voi piilarit aikaisintaan ottaa?

[/quote]

-7 ohennettuna ei ole vielä ollenkaan paha. Ethän painosta poikaasi piilareiden käyttöön, ne voivat aiheuttaa vakaviakin ongelmia, mm. kasvattaa verisuonia silmän pintaan eikä niitä saa sitten millään pois.

Vierailija
59/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:45"]

Koska olette saaneet silmälasit? Onko miinuksia ollut koko iän? Minun 8 vuotias poikani käyttää -7 laseja. -10 lähdettiin alkujaan liikkeelle mutta nämä vahvuudet jää nyt määrittelemättömäksi ajaksi käyttöön. Minkä ikäiselle voi piilarit aikaisintaan ottaa?

[/quote]

Mä sain 3-vuotiaana :D Vahvuuksia se -8 nykyään. En muista, mistä lähdettiin, mutta paljon on aina ollut.

Vierailija
60/61 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampumaurheilussa lasit on mulla hankalat, joten harrastaessa käytän piilareita. Muuten käytän enimmäkseen laseja. Vahvuudet n. -5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän