Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perustein valitset istumapaikkasi bussissa?

Vierailija
27.06.2015 |

Oletetaan että olet matkustamassa bussilla ja joudut joko seisomaan tai istumaan jonkun vieressä. Onko väliä millaisen henkilön viereen joudut, ja jos on, kuuluuko olemus ja ulkonäkö niihin kriteereihin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edestä, kärsin matkapahoinvoinnista. Mielellään ei kuskin puoleiselta paikalta.

Vierailija
2/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman takana niin, ettei mun takana ole ketään. Jos bussissa on vyöt niin aina laitan vyöt, tykkään niskanikamistani niin että ne toimivat. Ajatus siitä että mahdollisen onnettomuuden sattuessa joku syöksyy niskaani ei tunnu liian kivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä oikeestaa kato muuta ku ettei ole mikää spurku, mamumies tai läski.

Vierailija
4/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:49"]Emmä oikeestaa kato muuta ku ettei ole mikää spurku, mamumies tai läski.
[/quote]
Okei. Olen yleensä viimeinen jonka viereen joku istahtaa, ja se voi siis johtua siitä että näytän spurgulta.

Vierailija
5/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat valitsee paikan sen pienimmän vierestä. Ainakin tällaisen selityksen sain, kun jollekin kirosin sitä että aina saan kaveriksi sellasen joka tursuu puolet omasta istuimestani. Mikä on ihan looginen selitys, sillä kai sitä nyt menee siihen mihin parhaiten mahtuu...

Itse välttelen lihavien ja haisevien viereen menemistä, jos valita voi. Joskus mieluummin vaikka seisoskelee.

Vierailija
6/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan yleensä ruuhka-aikaan eli suosiolla otan sen paikan mikä sattuu olemaan vapaana, yleensä istumapaikkoja ei juurikaan ole tarjolla.

Vierailija
7/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään päästä aika taakse istumaan joskaan en ihan viimeiselle penkkiriville. Ei oo silleen väliä kenen vieressä istun kuhan ei oo mikään puliukko.
Enemmän pyrin istumaan naisen viereen, olen itsekin nainen. Varsinkin yöbusseissa miehet saattaa alkaa juttelemaan ja häiritsemään.

Vierailija
8/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sen kummemmin tarkastella muita matkustajia (ja ärsyttää kun jotkut oikein syynäävät kaikki matkustajat läpi että kenen viereen sitä nyt ilkeäisi istua...), istun siihen missä mulle näyttäisi olevan eniten tilaa, ja että ei oo mikään spuge. En myöskään koskaan istu suoraan spugen eteen mikäli mahdollista (niskayrjövaara). 

Vierailija
9/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinityttöjen viereen jos vain mahdollista.

Vierailija
10/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana on kivan korkeat istuimet, mutta en todellakaan jaksa listata paikkojen miinus- ja pluspuolia ja sen perusteella valita paikkaani. Istun minne istun.

Vierailija
11/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kulje bussilla. Oma auto. Ei tartte istua spurgun kusemalla penkillä.

Vierailija
12/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:22"]En kulje bussilla. Oma auto. Ei tartte istua spurgun kusemalla penkillä.
[/quote]

Sama, paitsi syynä on ettei täällä kulje julkisia. Oikein pelottaa jos joutuisi bussiin kun ei tiedä käyttäytymissääntöjä.

Vierailija
13/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:54"]

Lihavat valitsee paikan sen pienimmän vierestä. Ainakin tällaisen selityksen sain, kun jollekin kirosin sitä että aina saan kaveriksi sellasen joka tursuu puolet omasta istuimestani. Mikä on ihan looginen selitys, sillä kai sitä nyt menee siihen mihin parhaiten mahtuu...

Itse välttelen lihavien ja haisevien viereen menemistä, jos valita voi. Joskus mieluummin vaikka seisoskelee.

[/quote]

Sama. Oon pienikokoinen mutta eipä siitä ole itselle paljon iloa matkustaessa, kun oman penkkinsä yli vyöryvät ihmiset katsovat, että jahah, tossa vieressähän on hyvä paikka.

Vierailija
14/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mikä pätee aina on, että haluan mieluiten paikalle jossa ikkunan tukipilari ei ole siinä naaman edessä. Useimmiten istun myös mieluiten bussin vasemmalla puolella jostain syystä. Joskus haluan jollekin tietylle paikalle, esim neljäs edestä, toinen takaa, takaosan toiseksi etummainen ja takimmainen on kestosuosikkeja. Riippuu vähän autosta, linjasta ja fiiliksestä.

T. Matkustin 3.5 vuotta bussilla kouluun pitkän matkan joka päivä, sekä pitkän matkan että paikallislinjoilla

Vierailija
15/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitiolla. Ei minulla ole mitään etukäteissuunnitelmia tässä asiassa. Sen perusteella, mikä siinä tilanteessa tuntuu parhaalta ratkaisulta.

Vierailija
16/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen niin pitkälle käytävää kuin ehdin ennenkuin bussi lähtee liikkeelle. Pyrin siihen takaoven tienoille, mutta usein bussin lähtiessä liikkeelle luovutan ja isken perseen lähimpään penkkiin. Kuitenkaan mielellään istumatta esim. epähygieenisen, sillä silmällä vilkuilevan vilauttelijapapan viereen.

Vierailija
17/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa istun mielellään lahelle ovea josta tarkoitus poistua. Jos pakko istua jonkun viereen niin mieluummin jonkun nuoren (koska eivät käytä voimakkaita hajusteita, eivät haise virtsalle jne). Jos taas "pitkän matkan bussi" niin mahdollisimman eteen ja jonkun pienikokoisen ja tuoksuttoman.

Vierailija
18/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseen tapaan mahdollisimman kauas muista. Mutta tässä kysyttiin suht täyttä bussia ilmeisesti, sitten vaan lähimmän siistin näköisen ihmisen viereen, mutta ei liian isokokoisten. Itse olen aika pieni ja usein pitkät, tanakat miehet tuntuvat tulevan viereeni, ihan nuoret opiskelijatkin, vaikka itse olen jo ikäloppu. 

Vierailija
19/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä mene kenenkään viereen, jos vapaata kokonaista penkkiä ei ole, seison. Kysymys on joko retorinen, tai naisille ja lapsille suunnattu. Oletteko koskaan nähnyt kahden täysikasvuisen miehen istuvan bussissa vierekkäin? Kyllä se onnistuu, mutta toinen on kiinni ikkunassa, toinen 45° kulmassa. Todella miellyttävää... Olen kyllä ylipainoinen, mutta en mahtuisi/mahtunut hoikempanakaan, koska fysiikka on mikä on. En voi yksinkään istua ikkunapaikalla, jos ikkunassa pilari ilman että selkä huutaa että siirtyminen nyt. Ja minä en ole mitenkään erityisen roteva, normaalit suomalaiset hartiat.
Miksei miehiä haluta joukkoliikenteeseen? Joskus kulkisin mielelläni dösälläkin. Mutta pitäisi olla edullisempi lippu seisomamatkustajille... Jos joudun istumaan jonkun viereen, istun ikäänkuin puoliksi, puolella perseellä. Onhan se mukavampaa kuin seisominen. Olisi tosi mukavaa, jos busseissa olisi vaikka miespaikka tai pari! 8*) Mutta satunnaisissa julkisilla seikkailuissani jaksan kyllä seisoakin, että eipä se maailma tähänkään kaadu. Ja ymmärrän kyllä taloudelliset realiteetit ajoneuvoa kasattaessa/hankittaessa.

Vierailija
20/22 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen lihavia ja spurguja. Muuten johonkin taakse, jos on tilaa. Kasvot menosuuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi