Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa merkkilaukkua?

Vierailija
27.06.2015 |

Mietin vaan, että nykyään merkkituotteetkin tehdään usein halpatuotantomaissa niin ovatko merkkilaukut sitten kuitenkin parempi laatuisia? Niissä luulisi ainakin olevan parempi laadun tarkkailu kuin joissain anttilan laukuissa, mutta voisiko joku sanoa kokemuksesta? Ja onko jotain merkkiä mitä suosittelette?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:05"]

Parempi laadeuntarkkailu = mm. sitä, että työntekijät lukitaan päivän ajaksi työpaikoillensa. Sitten kun tulipalo sattuu niin:

"Bangladeshin vaatetehtaiden huono turvallisuus herätti paljon kansainvälistä huomiota viime keväänä, kun Dhakassa romahti suuri tehdasrakennus. Huhtikuisessa romahduksessa kuoli yli 1 100 ihmistä. Viime syksynä puolestaan vaatetehtaan tulipalo surmasi yli 110 ihmistä."

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1381281821774

Siellähän ne pitkälti laittomissa hikipajoissa syntyvät Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Prada, Richmond, Ferragamo, Montblanc, Dior ja muut. Jopa euroopassa.

Jos kerran rahaa riittää niin miksi et ostaisi jonkun suomalaisen suunnittelijan sinulle käsintehtyä laukkua? Takuulla on kestävämpi ja eettisempi vaihtoehto. Vai pitääkö siinä näkyä se mahdollisimman tunnettu kallis merkkilogo, että varmasti kaikki huomaavat?

[/quote]

Luitko tätä ketjua ollenkaan vai onko ongelma luetun ymmärtämisessä? Olisin halunnut päästä mahdollisimman helpolla ja "suomalaisen suunnittelijan minulle käsintehty laukku" ei ole minun käsitykseni mukaan mitenkään vaivatonta hankkia.

[/quote]

voi olla helpompi kuin luuletkaan. Niiltähän voi tilata juuri sellaisen kuin tykkää.

[/quote]

Eli liikaa miettimistä.

Vierailija
22/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on eri makuja, ja mun on todettava että Lumin laukut ei todellakaan ole mun makuuni. Jotenkin kömpelöitä muotoilultaan ja malleista, yksityiskohdista ja väreistä tulee mieleen 90-luku ja 2000-luvun alku, keski-ikäiset yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:15"]

Ööööööö..... Saako merkittömiä laukkuja enää kuin teettämällä jollain itseään brändäämättömällä henkilöllä?

Huom. Lidlin Crivitkin on merkki, joten sillä nimellä myytävä kama on merkkituotteita.

[/quote]

Tarkoitin merkillä siis nimenomaan näitä huippumuotimerkkejä vai mitä ovatkaan. -ap

[/quote]

Kunhan vain vitsailin tuolla merkkituote-termillä, koska mielestäni se on aikansaelänyt aikakautena, jolloin Liiterin halpiainenkin myydään omalla merkillään. Toista se oli joskus 60-luvulla, kun vaatteet ja muut tuotteet tehtiin itse, ja kallista tehdastekoista merkkikamaa ei ollut kuin ameriikoissa.

Vierailija
24/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:22"]

Parempi laadeuntarkkailu = mm. sitä, että työntekijät lukitaan päivän ajaksi työpaikoillensa. Sitten kun tulipalo sattuu niin:

"Bangladeshin vaatetehtaiden huono turvallisuus herätti paljon kansainvälistä huomiota viime keväänä, kun Dhakassa romahti suuri tehdasrakennus. Huhtikuisessa romahduksessa kuoli yli 1 100 ihmistä. Viime syksynä puolestaan vaatetehtaan tulipalo surmasi yli 110 ihmistä."

Siellähän ne pitkälti laittomissa hikipajoissa syntyvät Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Prada, Richmond, Ferragamo, Montblanc, Dior ja muut. Jopa euroopassa.

Jos kerran rahaa riittää niin miksi et ostaisi jonkun suomalaisen suunnittelijan sinulle käsintehtyä laukkua? Takuulla on kestävämpi ja eettisempi vaihtoehto. Vai pitääkö siinä näkyä se mahdollisimman tunnettu kallis merkkilogo, että varmasti kaikki huomaavat?

[/quote]

Luitko tätä ketjua ollenkaan vai onko ongelma luetun ymmärtämisessä? Olisin halunnut päästä mahdollisimman helpolla ja "suomalaisen suunnittelijan minulle käsintehty laukku" ei ole minun käsitykseni mukaan mitenkään vaivatonta hankkia.

[/quote]

voi olla helpompi kuin luuletkaan. Niiltähän voi tilata juuri sellaisen kuin tykkää.

[/quote]

Eli liikaa miettimistä.

[/quote]

eli oikeasti sä et tiedä, mistä tykkää, ja ostaisit siksi mielelläsi jonkun yleisesti muodikkaaksi tunnustetun merkin. Muutenhan sä voisit vaan luetella, mistä ykkäät ja suunnittelija yhdistäisi ne piirteet sulle.

sinänsä toki oman maun ja laaduntunnidtwmisen puute onkin yleisimpiä syitä ostaa merkkikamaa.

Vierailija
25/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli liikaa miettimistä.

[/quote]

eli oikeasti sä et tiedä, mistä tykkää, ja ostaisit siksi mielelläsi jonkun yleisesti muodikkaaksi tunnustetun merkin. Muutenhan sä voisit vaan luetella, mistä ykkäät ja suunnittelija yhdistäisi ne piirteet sulle.

sinänsä toki oman maun ja laaduntunnidtwmisen puute onkin yleisimpiä syitä ostaa merkkikamaa.

[/quote]

On helpompi vain katsella laukkuja ja todeta, että joku on hyvännäköinen ja ostaa se kuin selostaa suunnittelijalle kaikki mahdolliset yksityiskohdat. Ja ne kaikki yksityiskohdat pitää selostaa sille suunnittelijalle, koska jos hankkisin uniikin laukun haluaisin sen olevan täydellinen, mutta valmiissa laukuissa se taas ei ole niin tarkkaa, koska täydellisen laukun valmiina löytäminen on aika mahdotonta. Ja pointti on edelleenkin, että olen nirso ulkonäön (ja huonojen kokemusten jälkeen myös laadun) suhteen, mutta haluan päästä helpolla. Ja siihen jo vastattiinkin, että ei voi päästä helpolla, mutta pääsen helpommalla ostamalla valmiin laukun oli se sitten merkkilaukku tai ei.

Vierailija
26/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkilaukku on hyvä sijoitus, ja voi laadukkaana kestää lopun elämää. Et voi silto ostaa merkkilaukkua vain merkin takia jos et ole tietoinen onko laukku hyvälaatuinen ja huolella tehty vai ei. On siis niitäkin merkkejä jotka eivät kestä vaan vain maksavat merkin vuoksi.

Vierailija
27/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle TV1:lla tuli Kulutustavaratarkastajissa (tjsp) merkkilaukuista. Nahkatuotteita valmistava suutari muotoili hyvin "merkkilaukkujen kannattavuuden" pyöritellessään käsissään Pradan laukkua, jossa saumatkin oli huonoa työtä:"Kyllähän merkkilaukkujen suosio tuo suutareille korjaustöitä." Uskon, että trendikkäissä ns. luxusmerkkilaukuissa maksetaan ennen kaikkea siitä merkistä. Jos ei osaa tutkia, onko laukku hyvin tehty ja onko tehty laadukkaasta materiaalista, saattaa luulla ostavansa "laatulaukun" merkin perusteella. Pian tää laukkubuumi on ehkä ohi, eikö monien mielestä ole jo noloa kantaa tunnistettavia logoja yms.?

Vierailija
28/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:25"]

Ihmisillä on eri makuja, ja mun on todettava että Lumin laukut ei todellakaan ole mun makuuni. Jotenkin kömpelöitä muotoilultaan ja malleista, yksityiskohdista ja väreistä tulee mieleen 90-luku ja 2000-luvun alku, keski-ikäiset yms.

[/quote]

Vuittoneiden ja Birkineiden perusmalleistahan ei tosiaan tule kuningatar Elisabeth mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan