Mihin kaikkeen Pebanthenia voi käyttää?
Ostin joskus tuubin Pebanthenia haavaumien hoitoon enkä ole tarvinnut sitä sen jälkeen mihinkään. Suurin osa tuubista on vielä käyttämättä eikä päiväystä ole enää kauan jäljellä. Olisi sääli heittää kallista ainetta hukkaan, joten mihin kaikkeen sitä kannattaa kokeilla?
Kommentit (14)
Mikä Pebhhateeni? Bepanthen. Luulen että sellaisiin hiertymiin joissa ei ole kauheasti haavaa, koska se ei anna ilmaa iholle ja on tahmakas. Se ei ole välttämättä lääkevoide samoin kuin Sibicort.
Pääsääntöisesti peba-alueen hiertymiin. Siitä se nimikin tulee.
Pebanthenia pebaan ja Nabanthenia napaan.
Laitan kyrvänvarteen johon tulee hiertymää.
Vierailija kirjoitti:
Laitan kyrvänvarteen johon tulee hiertymää.
Miks teette niihin hiertymiä.
Ap tietää täsmälleen tuon kirjoitusvirheen. Kunhan trollaa kun on tylsää.
Esim. Moskvitsh 412 Eliten nippojen rasvaukseen, Tarvittava rasvaprässi löytyy hyvin varustetuista koneliikkeistä
Kaikki vanhentuneet Pepantheeni ja muut rasvat käyvät jalkarasvaksi. Jalat kiittää varmasti.
Minä joudun koko ajan säännöllisesti rasvaamaan jalkoja tai muuten menee niin kuivaksi että alkaa jo tuntumaankin ihan kamalalta ja epämielyttäviltä varsinkin ikääntyessä.
Kannattaisi jo hyvissä ajoin opetella rasvaamaan jalkoja siinä missä sitä naamaansakkin rasvaa ja jalkojen hyvinvointi on vieläkin tärkeempää kuin sen lärvin rasvaaminen.
Jos on liikaa sissijuustoa esinahan alla ja se härskiintyy, voi se aiheuttaa limakalvon kuivumista.
Pebantenilla voi voidella limakalvon entiselleen ja jatkaa runkkaamista
Punaista käytän huulirasvana ja sininen on paras kasvovoide, ei tule ryppyjä. Vuosien kokemus, olen kokeillut kaikenlaisia voiteita, on ollut erikseen yö- ja päivävoide ja iho on hilseillyt, nyt on yksi voide, jota käytän aamulla. Herneen kokoinen määrä riittää kasvoihin ja dekolteehen. Käyttöä takan noin kymmenen vuotta ja lopulta halvempaa kuin muut voiteet, ja varmasti tutkitumpi tuote kuin käsikauppa purkit.
Sitä voi käyttää kaikkeen peräpukamista huulien rasvaamiseen. Huulirasvana käytän itse joka päivä.