Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko julma äiti? Teini meinasi myöhästyä koulusta niin lähetin matkaan ilman aamupalaa.

Vierailija
14.02.2022 |

Kahdeksalta alkoi koulu ja vartti menee matkaan. Olin jo vartin yli seitsemästä huutanut hereille. Varttia vaille kävin kiskaisemassa oven auki ja huusin, että vaatteet päälle nyt. Olisi halunnut aamupalaa, mutta sanoin että ei ehdi syömään, joten pitää lähteä nälissään. En päästänyt edes vessassa käymään. Pitää oppia, että jos nukkuu niin myöhään, että tulee kiire, niin sitten lähdetään suoraan. Mahdollisuus oli herätä aiemmin ja käydä pissalla ja syödä, mutta kun nukutti niin pitkään niin nuo jäi tänä aamuna välistä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä huono äiti olet.

Jos kerran olet kotona, mikset huolehdi?

Eikö se ole huolehtimista, että herättää?

Vierailija
42/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini ei syö koskaan aamupalaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siltä osin, että pitäähän ihmisen päästä käymään vessassa yön jäljiltä.

Vierailija
44/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä muista, että teininä itselleni olisi kukaan aamupalaa laittanut. Itse tein, jos jotain halusin.

Ei kai tuossa siitä ollut kyse. Ap esti aamupalan ottamisen.

Vierailija
45/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mikä mutsi. Kyllä vessassa pitää käydä ja saada evästä mukaan. Jos myöhästyy niin lapsi siitä on vastuussa.

Vierailija
46/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ehdottomasti antanut käydä vessassa. Vessakielto menee jo fyysisen kurituksen puolelle ja on julmaa. Eväätkin olisin tehnyt mukaan tai työntänyt edes hedelmän käteen, koska oppimaanhan sinne kouluun mennään, eikä nälkäisenä opi. Usko siihen, että rangaistukset opettavat, elää sitkeässä, vaikka se ei pidä paikkaansa. 

Miksi meillä sitten on sakot ja vankilat? Ja kouluissa jälki-istunnot?

Vierailija
47/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en teininä syönyt aamupalaa (enkä syö vieläkään), mutta kyllähän se syömättömyys varmasti tuntuu, jos on aamulla tottunut syömään.

Vierailija
48/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teini ei syö koskaan aamupalaa

Ja on varmaan niitä aamujen ärrimurreja joilla verensokeri alhaalla ja vitutuskäyrä ylhäällä.

Ope

Vierailija
49/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä samanlaisia aloituksia on ollut ennenkin. Onkohan kysymyksessä sama äiti ja sama teini?

Vierailija
50/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää käydä heti paskalla heräämisen jälkeen ja pissat tulee siinä samalla. Tulisi kyllä ongelma, jos ei vessaan pääsisi heti aamusta. Kai sitä pitäisi sitten katuojaan kakata, kun ei housuunkaa haluaisi tehdä tarpeita. 

Vierailija
51/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen on kannettava itse vastuu heräämisestään.

Tiettyyn kellonaikaan on herättävä ja noustava ylös, väsytti tai ei. Samaten tiettyyn kellonaikaan on tultava aamupalalle. Edelleen lähdettävä kouluun.

Toimiva keino on se, että jos arkisin aamuherätys on vaikeaa, sitä HARJOITELLAAN viikonloppuisin ja loma-aikoihin, kunnes vanhemmat voivat olla varmoja, että kasvava nuoriso nousee ajoissa ylös. Heti, kun arkiherääminen onnistuu, harjoitukset voidaan lopettaa.

Vierailija
52/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin herättänyt puhumalla ystävällisellä äänellä, en huutanut.

Olisin tietenkin päästänyt vessaan ja hampaatkin pitää pestä. Olisin tehnyt aamupalaleivän valmiiksi tai antanut banaanin matkalle käteen.

Näin olen oikeasti toiminutkin, minulla on 16 v aamu-uninen poika. Hän on lapsi vielä ja tarvitsee välittämistä ja huolenpitoa. Tästä 'passauksesta' huolimatta (tai sen ansiosta?) hänestä on kasvanut vastuullinen poika, joka pärjää koulussa, on järkevä ja empaattinen ja huolehtii jopa oma-aloitteisesti isovangemmistaan, vaikka kotona äriseekin, mikä kuuluu teini-ikään.

Ap, pyydä lapseltasi anteeksi, kun hän tulee koulusta. Sano, että toimit väärin ja olet pahoillasi ja että yrität olla parempi äiti jatkossa. Ja sano että rakastat lasta (lyön vetoa, että hän luulee, että et rakasta) ja jutelkaa, miten ensi kerralla toimitaan tuollaisessa tilanteessa. Älä määrää, vaan kysy myös pojan mielipidettä ja ehdotuksia.

Vierailija
53/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä muista, että teininä itselleni olisi kukaan aamupalaa laittanut. Itse tein, jos jotain halusin.

Mulle laitettiin. Äiti keitti puurot ja laittoi leivät, kurkut, tomaatit ja leikkeleet pöytään. En mennyt mitenkään pilalle tuosta. 

Vierailija
54/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet julma äiti,ei noin..ei se ole sun päivästä pois kun myöhästyy vaan hänen,kyllä ne opet koukussa laittaa Wilmaan heti viestiä kun myöhästyy,hän siitä vastaa et sinä..

Vierailija
55/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melko jokapäiväistä. Aamu-uninen teini, jolla on myös masennusta. Koputellaan ja herätellään lempeästi, silti usein nukahtaa uudelleen ja tulee kiire. Lähtisi ilman aamiaista, mutta lykkäämme leivän tai vähintään banaanin käteen. Heräilee sitten bussimatkan aikana ja syö eväät.

Uskon, että oppii vastaamaan heräilyistään aikanaan. Tällä hetkellä pidän huolta.

Vierailija
56/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin teininä lähtemään kylmästä talosta pimeään umpihankeen taapertamaan kello 6.30. Vaikka kotiäiti makasi nukkumassa.

Ei jalostanut minua mitenkään, enkä omia teinejäni kohtele noin.

Vierailija
57/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oppivat vanhemman esimerkistä. Jos esim äiti toimittuaan k-päisesti ei kunnioita lasta ja pyydä anteeksi, niin lapsi oppii saman käytöksen vanhempaa kohtaan. Teinin aivot tulkitsevat tuon ap:n käytöksen lisäksi niin, että äiti vihaa häntä ja olisi parempi, jos häntä ei olisi olemassa.

Vierailija
58/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
59/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mutsi olis tehnyt evät mukaan 🥰

Ei varmasti halua nousta ollenkaan jos vastassa on huutoa 😳 miksi huudat heti aamusta?

Ap on hullu, siksi.

Vierailija
60/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on provo.

no on. Täällä on usein näitä samanlaisia fantasioita, aiheesta mitä teini teki aamulla ja mitä hän joutui siitä kärsimään. Sama tyyppi todennäköisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän