IL: "Tuhannet huomasivat häiriöitä kuukautisissa koronarokotteen jälkeen – tuoreet tutkimukset vahvistamassa"
Valtamedia on alkanut viimein uutisoimaan kuukautishäiriöistä. Tämäkin oli foliohattuilua vielä jonkin aikaa sitten. Naisia vähäteltiin ja heille naureskeltiin. Nyt alkaa olla sen verran paljon ilmoituksia, että on ollut pakko uutisoida. 15 prosenttia kaikista ilmoitetuista haitoista on ollut kuukautishäiriöitä. Se on aika paljon.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/f7b14362-0364-4f47-aad6-39277…
Kommentit (771)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo suoraan sanottuna otti todella päähän etenkin miesten painostus tässä asiassa. Olen nuori nainen ja kamppailin vuosia vaikeiden kuukautisten kanssa, kunnes löysin luonnolliset keinot saada ne tasapainoon. Olen saanut haittoja ennen muun muassa Buranasta ja pillereistä kuukautisten aikana. Olen siinä iässä, kun usein aletaan miettiä lapsen saamista. Triggeröi ihan älyttömästi miesten syyllistäminen ja painostaminen. Mä en ole edes riskiryhmää miltään osin.
Keitäköhän nämä "miehet" ovat jotka ovat sinua muka painostaneet?
On trolli/mielipidevaikutuspostaus. Keskustelun derailaus miehet vs naiset asetelmaan. Alkeellinen mutta tehokas mielenhallinta kikka.
En kyllä ajatellut sitä noin.... Mun lähipiirissä vaan sattuu olemaan monia miespuolisia piikkilobbareita. Vanhempia naisia oli myös toki joukossa. Ilmaisin itseäni ehkä vähän jyrkästi, mutta tämä aihe vaan menee vähän tunteisiin, kun mulle nämä kuukautisten kanssa kamppailu on ollut vuosia elämässä ja nyt sitten jotkut, joilla ei kuukautisia ole, vaativat minua ottamaan riskin niiden sekoittumsiesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote on TUTKITTU, TURVALLINEN ja TEHOKAS. Käsi voi vähän tulla kipeäksi. Piste.
Rokote on testissä massarokotuksilla, turvallisuus on sanahelinää, koska rokotetut on kasvava enemmistö koronaan kuolleissa ja rokote ei estä taudin tarttumista, eikä tartuttamista.
Totuus ei tue sinun kommenttiasi.
t. kaksi rokotusta ottanut ja enempää en ota.
Väitteesi eivät perustu tutkittuun tietoon. Suomessakin THLn tilastoista näkee varsin selvästi, että tartuntoja kohden rokottamattomat kuolevat moninkertaisesti enemmän kui rokotetut ja samoin tehohoitojen kohdalla. Opettele mitä tarkoittaa perustasoharha.
Ero on todellisuudessa hyvin olematon, kun verrataan tapauksia. Toki vääristelemällä saadaan luvut raflaaviksi, mutta yksilötasolla tuosta piikistä ei ole mitään hyötyä, väestötasollakin "hyöty" on hyvin marginaalinen, etenkin kun mietitään piikittämiseen sidottuja resursseja.
En tiedä mikä on sinun asteikollasi olematon ero, kun esim. TYKSin teholla on 90% potilaista rokottamattomia ja teholla kuolevista 88% on rokottamattomia, vaikka ovat keskimäärin nuorempia kuin rokotetut. Kukaan ei ole väittänyt, että rokotteiden teho on 100% (se on kuitenkin n. 90%, mutta vanhimmilla ja monisairaimmilla teho voi puuttua). Kyllä nyt taitaa olla sinun matematiikan ymmärryksesi ja graafisten kuvioitten ymmärtämisesi vähän vajavaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo suoraan sanottuna otti todella päähän etenkin miesten painostus tässä asiassa. Olen nuori nainen ja kamppailin vuosia vaikeiden kuukautisten kanssa, kunnes löysin luonnolliset keinot saada ne tasapainoon. Olen saanut haittoja ennen muun muassa Buranasta ja pillereistä kuukautisten aikana. Olen siinä iässä, kun usein aletaan miettiä lapsen saamista. Triggeröi ihan älyttömästi miesten syyllistäminen ja painostaminen. Mä en ole edes riskiryhmää miltään osin.
Keitäköhän nämä "miehet" ovat jotka ovat sinua muka painostaneet?
On trolli/mielipidevaikutuspostaus. Keskustelun derailaus miehet vs naiset asetelmaan. Alkeellinen mutta tehokas mielenhallinta kikka.
En kyllä ajatellut sitä noin.... Mun lähipiirissä vaan sattuu olemaan monia miespuolisia piikkilobbareita. Vanhempia naisia oli myös toki joukossa. Ilmaisin itseäni ehkä vähän jyrkästi, mutta tämä aihe vaan menee vähän tunteisiin, kun mulle nämä kuukautisten kanssa kamppailu on ollut vuosia elämässä ja nyt sitten jotkut, joilla ei kuukautisia ole, vaativat minua ottamaan riskin niiden sekoittumsiesta.
Se on niin helppo huudella, jos itseä ei asia koske. Vrt hoitajien rokotuspakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmällisyyteen ei ole ollut vaikutusta, päinvastoin on menossa raskausbuumi.
Syntyvyys on tosiaan kasvanut, joten ei sillä ainakaan laajempaa heldelämällisyyden laskua ole ollut, vaikk foliohatut näin ovat väittäneet.
Johan tuotakin lukua avattiin hieman. Kantasuomalaisilla laskenut entisestään, ulkomaalaisten joukossa noussut. Heitä ei ole myöskään juurikaan rokotettu. En väitä että rokottamattomuus liittyy asiaan mutta tuo buumi koskee vain osaa. En löydä linkkiä tähän hätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOTE-ala on naisvaltainen, ja meidät pakotetaan rokotteet ottamaan, (ethän pliis tule nyt kommentoimaan ettei mitään pakkoa ole olemassa) itsellä tuli kuukautishäiriöitä. Rokotevelvoite ei kestä päivänvaloa.
T. Sh
Mä toivon, että mulle tai syntymättömälle lapselleni tämä 3. rokote, jonka jouduin pakotettuna ottamaan, ei aiheuta vuosien päästä mitään.
En ikinä olisi raskauden aikana ottanut rokotetta, mutta jos palkanmaksu ja toimeentulo uhataan katkaista, koen, että minut on pakotettu. Ja sitä en voi antaa anteeksi.
Aivan käsittämätöntä sivistysvaltiossa.
Aivan. Tämä tekee valtavan vahingon asiantuntijoita, viranomaisia ja poliitikkoja kohtaan koettua luottamusta kohtaan pitkäksi aikaa. Kukaan ei tunnu ajattelevan tätä puolta asiassa kovin vakakasti. Kun tätä touhua on seurannut niin en enää luota sitäkään vähää heihin mitä ennen. THL:n ja STM:n täysin päinvastainen linja samana päivänä oli viimeinen pisara itselleni.
Oletko ihan oikeasti ymmärtänyt niin, että THL:n ja STM:n linja rokotusten tarpeellisuudesta olisi päinvastainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo piikit on täysi floppi, ihmiskunta on osoittautunut järkyttävän typeryytensä tällä piikkipakotuksella. Mitään hyötyä noista piikeistä ei tunnu olleen, haittoja senkin edestä.
Vuotavalla "rokotteella" massapiikitys on täysin järjetöntä.
Tuon piikin olisi pitänyt kohdistua ainoastaan riskiryhmille ja heillekin vain täysin vapaaehtoisena.Johtuisikohan mielipiteesi vain siitä, että et osaa tulkita esim THL:n graafeja, joista käy täysin yksiselitteisesti ilmi rokotusten hyöty rokottamattomiin verrattuna esim. tehohoidon ja kuolemien suhteen? Et vain osaa suhteuttaa lukuja kun rokottamattomia on enää niin pieni joukko.
THLn graafeissa ei enää näytetä rokotusstatusta. Rokotetut on ylivoimainen enemmistö koronaan kuolleissa, mutta se tieto on nyt salattu ja siihen ei vaikuta lukujen suhteuttaminen, koska rokotettuja ei olisi pitänyt olla siinä tilastossa lainkaan.
Kaikki on salattu ja vain minä tiedän totuuden. 🤦🏼
Ole hyvä ja kerro järjellinen selitys siihen, miksi rokotetut on enemmistö koronaan kuolleissa, vaikka heitä ei pitänyt olla siinä tilastossa lainkaan.
Viisasteleminen on helppoa, mutta ilman loogista selitystä se on typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottavat äidit ovat Covidin riskiryhmää.
Kuitenkaan Itävallan pakkorokotus sakon uhalla ei koske raskaana olevia naisia. Osaatko perustella tämän ristiriidan 🤔?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa etsiä lähdettä, mutta jonkin tutkimuksen mukaa rokotehaitoista 70% selittyy lumevaikutuksella. Ihmiset vaan kuvittelee että kaikki oireet johtuu rokotteesta.
Onhan se varmasti näinkin, mutta tieteen erona sen eduksi verrattuna uskomuksiin on, että se on kykeneväinen muuttumaan.
Se on hyvä, että kuukautiskiertoon liittyviä asioita tutkitaan.
Toisaalta, kuukautiskiertoon vaikuttaa niin monet asiat, kuten stressi. Valitettavasti harva pystyy sanomaan, että kieltäydyn nyt tekemästä töitä, koska se aiheuttaa stressiä.
Naisen elimistö on siitä jännä, että useimmiten sikiökin saa itsensä alulle, kun suorittavasta lasten tekemisestä on luovuttu ja päätetty, että "tulee, jos on tullakseen".
Olen itse se lapsi, jota ei pitäisi olla olemassa.
Vanhempani vain antoivat periksi.
Tarkoitan tällä sitä, että asioilla ja niiden vaikutuksilla on hyvin monia eri syitä. Vaikutuksien olemassa olo vain on hyvä ymmärtää, että niitä voidaan tutkia. Suoria johtopäätöksiä ei kannata tehdä, mikä todennäköisesti sulkee pois todelliset syyt ja seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhannet huomasivat, näistä osalla olisi tullut kuukautisiin satunnaisia häiriöitä ihan muutenkin, vaikkei olisi mitään rokotusta, osalla johtuu varmasti siitä, että stressasivat, tuleeko vai ei häiröitä, ja osalla sitten oikeasti syynä rokote. Sen sijaan miljoonilla naisilla ei tullut mitään häiröitä. Pitäisin aika minimaalisena haittavaikutuksena sitä, että vuoto on hetken aikaa alle promillella naisista vähän seikaisin.
Mika Rämet kakkonen saapunut mukaan keskusteluun. Vähättelyä asian vakavuuden suhteen. Ihme kun et sanonut että häiriöt johtuu helpotuksesta.
Kerropa nyt, millä tavalla hetkellinen häiriö kuukautisissa on vakava? Näin 45-vuotiaana naisena minulla on ehtinyt olla häiriöitä kuukautisissa usemmankin kerran elämäni aikana ihan ilman rokotuksia, eikä ole mitään pysyvää haittaa aiheutunut. Se on ihan luonnollista, että esim. virusinfektio, stressi, fyysinen rasitus tai ihan vaan sattuma ja "tähtien asento" voivat toisinaan sekoittaa itse kunkin hormonitoiminnan. Se menee sitten jossain vaiheessa ohi. Siihen ei kuole, eikä se jätä mitään pysyviä vaurioita.
Sinulle ei jäänyt pysyviä vaurioita. Mutta joillekin kävi huonommin. Ei tee mieli edes puhua tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOTE-ala on naisvaltainen, ja meidät pakotetaan rokotteet ottamaan, (ethän pliis tule nyt kommentoimaan ettei mitään pakkoa ole olemassa) itsellä tuli kuukautishäiriöitä. Rokotevelvoite ei kestä päivänvaloa.
T. Sh
Mä toivon, että mulle tai syntymättömälle lapselleni tämä 3. rokote, jonka jouduin pakotettuna ottamaan, ei aiheuta vuosien päästä mitään.
En ikinä olisi raskauden aikana ottanut rokotetta, mutta jos palkanmaksu ja toimeentulo uhataan katkaista, koen, että minut on pakotettu. Ja sitä en voi antaa anteeksi.
Aivan. Tämä tekee valtavan vahingon asiantuntijoita, viranomaisia ja poliitikkoja kohtaan koettua luottamusta kohtaan pitkäksi aikaa. Kukaan ei tunnu ajattelevan tätä puolta asiassa kovin vakakasti. Kun tätä touhua on seurannut niin en enää luota sitäkään vähää heihin mitä ennen. THL:n ja STM:n täysin päinvastainen linja samana päivänä oli viimeinen pisara itselleni.
Tämä on ihan totta.
Otin kaksi ensimmäistä rokotusta ensimmäisten joukossa, en ehkä täysin vapaaehtoisesti (ei pakotettu, mutta painostuksen alaisena ehkä), enkä ole ollut rokotevastainen.
Tämän pakon myötä luottamukseni lainauksessa mainittuihin tahoihin on karissut ja huomaan olevani koronarokotevastainen. Sille en mahda mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sh
Oletko ihan oikeasti ymmärtänyt niin, että THL:n ja STM:n linja rokotusten tarpeellisuudesta olisi päinvastainen?
Ihan oikeasti antoivat täysin päinvastaisen kannan samana päivänä taannoin julkisuuteen, rajoitustoimien tarpeesta. Kiuru jäi parin päivän päästä sairauslomalle.
Hitsi, hyvä kun luin vauvapalstaa niin sain tietää että mun kuukautishäiriöt johtuu vain siitä että mun stressi helpotti heti tokan rokotteen jälkeen. Niin ja kuinka mä oikeastaan vaan kuvittelen kuinka vuodan keskimäärin 3 viikkoa kuukaudesta, koska nämähän on ihan lumetta. Ah, nyt voin jatkaa taas normaalia elämää ja lopettaa sen sidepaketti, pyykki ja vessarallin mikä on aiheutunut tästä helpotuksesta ja luulosta. Ja mikä on nyt kestänyt puoli vuotta! Ihanaa!
N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika olematonta oireilua, jos pelkillä kuukautishäiriöillä pääsee eikä kuole tukehtumalla.
Sairastin äskettäin omikronin rokottamattomana. Oli 37,2 yhtenä päivänä ja tukkoisuutta poskionteloissa 3 päivää tämän jälkeen.
Onneksi olkoon. Äitini 60 v perusterve miesystävä kuoli viikko sitten koronaan vietettyään ensin joulun pyhät sairaalassa teholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhannet huomasivat, näistä osalla olisi tullut kuukautisiin satunnaisia häiriöitä ihan muutenkin, vaikkei olisi mitään rokotusta, osalla johtuu varmasti siitä, että stressasivat, tuleeko vai ei häiröitä, ja osalla sitten oikeasti syynä rokote. Sen sijaan miljoonilla naisilla ei tullut mitään häiröitä. Pitäisin aika minimaalisena haittavaikutuksena sitä, että vuoto on hetken aikaa alle promillella naisista vähän seikaisin.
Mika Rämet kakkonen saapunut mukaan keskusteluun. Vähättelyä asian vakavuuden suhteen. Ihme kun et sanonut että häiriöt johtuu helpotuksesta.
Kerropa nyt, millä tavalla hetkellinen häiriö kuukautisissa on vakava? Näin 45-vuotiaana naisena minulla on ehtinyt olla häiriöitä kuukautisissa usemmankin kerran elämäni aikana ihan ilman rokotuksia, eikä ole mitään pysyvää haittaa aiheutunut. Se on ihan luonnollista, että esim. virusinfektio, stressi, fyysinen rasitus tai ihan vaan sattuma ja "tähtien asento" voivat toisinaan sekoittaa itse kunkin hormonitoiminnan. Se menee sitten jossain vaiheessa ohi. Siihen ei kuole, eikä se jätä mitään pysyviä vaurioita.
45-vuotiaan helppo huudella, kun lasten hankinta TOD NÄK jo takana päin jos on ikinä edes ollutkaan ajankohtaista.
Mites hedelmällisessä iässä oleva, lapsen saamisesta haaveileva, jolla kuukautiskierto sekoaa vallan rokotusten jälkeen? Hankaloittaa huomattavasti raskaaksi tulemista, kun ovulaation ajankohdasta ei ole hajuakaan.
Ihan oikeissa, tuhansien tutkittavien naisten tutkimuksissa, se vaikutus kuukautisten kestoon on ollut parin vuorokauden luokkaa. Aika harvalla ne siis kokonaan sekoavat. Näitä rokotevastaisten lobbareitten kirjoituksia lukiessa saa käsityksen, että jokaisella naisilla kuukautiskierto häiriintyy pysyvästi, mutta näinhän se ei todellakaan ole ihan vertaisarvioituja tutkimuksia lukemalla. On myös useita isoja tutkimuksia (mm Norjasta) joissa todetaan , että rokotteet eivät vaikuta hedelmällisyyteen. Jos sinulla on esittää joku virallinen tutkimus tästä poiketen, niin voitko kertoa.
Antivaxx-sivustot yllyttivät ihmisiä ilmoittamaan erilaisia rokotteen aiheuttamia haittoja viranomaisille osana koronatoimien vastaista kampanjaansa. :D
Itse olen kärsinyt vuosia lapsettomuudesta, mutta saatuani kaikki kolme koronarokotetta tärppäsi heti ensi yrittämällä,
Epäsäännölliset kuukautiset ovat häirinneet päivittäistä elämääni jo pitkään, mutta otettuani rokotteen tilanne korjaantui.
Vierailija kirjoitti:
Vai painostiko yhteiskunta/media ja murruit? Se osoittaa mielenheikkoutta.
Se tässä tilanteessa eniten huolestuttaa, että onko niin suuri määrä ihmisiä ku rokotekattavuus tilastot väittää, todellakin mieleltään heikkoja?
Ei siinä mitään jos näin on, mutta miten ne loput 20 prossaa terveinä riittää pyörittää tätä konkurssikypsää valtiota?
Mielenkiintoista, että kun valtamedia uutisoi asiasta se palstan moden mielestä on sallittua, mut vaihtoehtomediat, ulkomaiset mediat, tieteelliset tutkimukset yms onkin sitten salaliittoteorioita tai Putinin trolleja 🤔
Kaikki on salattu ja vain minä tiedän totuuden. 🤦🏼