Viina vs. miedot
Juon pitkästä aikaa viinaa mietojen sijaan viinaa ja känni on todellakin erilainen kuin miedoilla. Miedoilla känni on jotenkin raskaampi, puuduttavampi, ns. paskaisempi känni, verrattuna siihen, että juo itsensä känniin viinalla.
Viinakänni on taas jotenkin kirkaampi, korkealentoisempi, ei niin puuduttava, mutta kilahtaa päähän enemmän.
En oikein osaa päättää kummasta pidän enemmän. Hyvä sinällänsä, että alkoholi kilahtaa kunnolla nuppiin, mutta toisaalta tässä alkaa kaipaamaan sitä puuduttavampaa ja raskaampaa efektiä, jonka saa mietoja juomalla.
Molempi parempi?
Kommentit (20)
Katsotaanpa ap, kuinka kirkas ja korkealentoinen on huominen ;) Muistahan tulla kertomaan!
Mä en saa itseäni kirkkaalla känniin, mutta siiderillä saan. Ekan siiderin jälkeen varpaissa kihelmöi ihanasti ja olo on rento, viina taas ei tunnu missään vaikka kuinka joisi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:44"]
Mä en saa itseäni kirkkaalla känniin, mutta siiderillä saan. Ekan siiderin jälkeen varpaissa kihelmöi ihanasti ja olo on rento, viina taas ei tunnu missään vaikka kuinka joisi.
[/quote]
Et usko tuota itekään.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:43"]
Katsotaanpa ap, kuinka kirkas ja korkealentoinen on huominen ;) Muistahan tulla kertomaan!
[/quote]
Itse asiassa viinalla juotu darra on fyysisellä tasolla lievempi kuin miedoilla juotu darra. Tosin psyykkisellä tasolla viina aiheuttaa paljon pahemmat ja pitkäkestoimsemmat vieroitusoireet kuin miedot. Tästäkin on valitettavasti kokemusta ja se onkin suurin syy, miksi en ole juonut aikoihin viinaa (ennen tätä iltaa).
Mulla taas viina kolahtaa liian kovaa joka ikinen kerta, joten juon vain mietoja. Usein miedot ovat paremman makuisia ja ei kihahda yhtäkkiä kaikki hattuun. Osaan säännöstellä paremmin mietojen kanssa.
Juon tosi tosi harvoin ja viina on oikeestaan ainut mitä pystyn juoda koska sen voi vaan vetästä nopeesti. Vihaan alkoholin makua ja mulla tulee siideristä ja muista kauhee olo, alkaa närästää. viinasta en saa yleensä krapulaa mutta siideristä tulee ihan järkyttävä morkkis. :D
Olo on kirkas ja napakka, sanois Samuli.
Mä en voi juoda ollenkaan väkeviä. Oikeasti, lasillinen vahvempaa kuin alkon lonkerot niin aamulla on pää kipeä ja kamala morkkis, vaikka ei olisi juuri humalassa ollut eikä tehnyt/sanonut mitään typerää.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:44"]
[/quote]
Niin, viina ei edelleenkään aiheuta samaa fyysistä puutumista mitä miedot aiheuttaa. Eli se ei sovi rentoumiseen yhtä hyvin ja se ärsyttää itseänikihn viinassa. Muuta viina kilahtaa 100% varmuudella kovempaa nuppiin kuin miedot.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:44"]
[/quote]
Et usko tuota itekään.
[/quote]
Tervetuloa todistamaan väitteeni todeksi. Sinä tuot juomat ja minä juon :)
Miedoilla on mukava tissutella eka iltana. Seuraava päivä vaatii lähtöönsä lonkeroa tai A-olutta, ryyditettynä kirkkailla napsuilla. On mahtava tunne, kun krapulan oireet kaikkoavat ja mieli ikäänkuin avautuu.
Kunnon tenuttelua ei voita edes huono seksi.
M39
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:44"] Mä en saa itseäni kirkkaalla känniin, mutta siiderillä saan. Ekan siiderin jälkeen varpaissa kihelmöi ihanasti ja olo on rento, viina taas ei tunnu missään vaikka kuinka joisi. [/quote] Et usko tuota itekään. [/quote] Tervetuloa todistamaan väitteeni todeksi. Sinä tuot juomat ja minä juon :)
[/quote]
0,7 l Leijonaa ykkösellä? :D
Mulla menee silmätkieroon jos juon viinaa mistäköhän johtuu?:Ddd
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:52"]
Mulla menee silmätkieroon jos juon viinaa mistäköhän johtuu?:Ddd
[/quote]
Vaikee kyl sanoa, mut sillä viinalla saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa...
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:52"]Mulla menee silmätkieroon jos juon viinaa mistäköhän johtuu?:Ddd
[/quote]
Niin se maailma muutuu Eskoseni.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:47"]
Mulla taas viina kolahtaa liian kovaa joka ikinen kerta, joten juon vain mietoja.
[/quote]
Viina pitää osata annostella. Monet ihmiset eivät ymmärrä, että esim. lippuviina ja leijona (32%) ovat about seitsemän kertaa voimakkaampia kuin miedot juomat. Niitä ei todellakaan pidä kipata lähellekään yhtä kovaan tahtiin kuin mietoja kipataan.
En juo ikinä väkeviä. Kuohuviini tai kuiva siideri käy, lonkerokin helteellä. Nuorena meni paukutkin, nykyisin hajukin yököttää.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:47"]
Mulla taas viina kolahtaa liian kovaa joka ikinen kerta, joten juon vain mietoja.
[/quote]
Viina pitää osata annostella. Monet ihmiset eivät ymmärrä, että esim. lippuviina ja leijona (32%) ovat about seitsemän kertaa voimakkaampia kuin miedot juomat. Niitä ei todellakaan pidä kipata lähellekään yhtä kovaan tahtiin kuin mietoja kipataan.
[/quote]
Niin, ja minä taas en osaa annostella, jonka takia juon mieluummin mietoja, joita osaan annostella. :D Ja itse kuitenkin tykkään koko ajan hörppiä jotain, ja varsinkin jos otetaan porukalla jotain juomapelejä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"]
Ja itse kuitenkin tykkään koko ajan hörppiä jotain, ja varsinkin jos otetaan porukalla jotain juomapelejä.
[/quote]
Laita lantria niin perkeleesti, että se riittää. Makukin paranee.
Itse tykkään molemmista vaihdellen. Miksi niiden välillä pitäisi päättää?