Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko tarjoilijan muistaa kenelle mikäkin annos?

Vierailija
26.06.2015 |

Käymme mieheni kanssa syömässä ravintoloissa aika usein. Olen pannut merkille, etteivät tarjoiljat melkein koskaan muista, mikä annos kullekin meistä tulee, eikä mikä juoma. Aina ne samat kysymykset, että kenelle nyt tämä ja tuo on. Ymmärrän sen, jos ravintola on kovin täynnä, mutta jos vain muutama pöytä on varattu, en oikein hyväksy sitä, ettei tarjoilijan sen verran paneudu asiaan, että kahden hengen pöytään ruuat ja juomat tuodessaan muistaa, mitä hetki sitten olemme tilanneet. Vai olenko nyt ihan hakoteillä, eikä tarjoilijan asia ole muistaa mitään sellaista?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Kai sinä ite sen muistat?

Vierailija
2/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole yhtä hyvä kasvomuisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kuulu. Ei kai se kysymys sinua häiritse oikeasti?

Vierailija
4/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sulle joku ongelma vastata jos tarjoilija kysyy ystävällisesti "kenelle oli pihvi"? Oot varmaankin joku teiniprinsessasn tasolle jäänyt keski-ikäinen tantta.

Vierailija
5/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu.

Vierailija
6/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu muistaa, ei luulis olevan mikään ongelma sun ihan nätisti sanoa, että joo se oli mulle. En minäkään välttämättä asiakaspalvelutyössä muista, että joku on hetki sitten jättänyt varaukseen jonkun tuotteen siksi aikaa kun kiertelee muuta ja asiakkaat osaavat ihan nätisti itse muistuttaa, että hei mulle oli vielä toi juttu tuossa sivupöydällä.

Vierailija
7/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse minua paljon, mutta panen merkille kuitenkin. Minusta asiakaspalvelu on sellainen taitolaji, jossa tällaistakin pitäisi ainakin pyrkiä oppimaan. Itse olen myös asiakaspalvelija ja yritän hioa taitojani niin, että muistan harvemminkin käyvät asiakkaat nimeltä ym. /ap

Vierailija
8/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osa asiakkaista on nirppanokaisia mulkkuja, sinä uskoakseni kuulut siihen kategoriaan.

Vierailija
9/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:38"]

Ei häiritse minua paljon, mutta panen merkille kuitenkin. Minusta asiakaspalvelu on sellainen taitolaji, jossa tällaistakin pitäisi ainakin pyrkiä oppimaan. Itse olen myös asiakaspalvelija ja yritän hioa taitojani niin, että muistan harvemminkin käyvät asiakkaat nimeltä ym. /ap

[/quote]

Minusta olisi ihan jees vaikkei aina niin muistettaisikaan. Kivempi aatella olevansa ikäänkuin anonyymi, eikä tarvitse miettiä miksi on jäänyt jonkun mieleen. Syyt eivät aina ole mairittelevia ainakaan omasta mielestäni.

Vierailija
10/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kuuluisi muistaa. Toisaalta ei se nyt kovin suuri ongelma ole vaikka kysyykin, itse tosin en aina muista minkä nimisen annoksen olen tilannut.

Vierailija
11/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija ei aina kysy tuota siksi ettei muistaisi, vaan lähinnä smaltalkin omaisesti: "Kenelle tuli pippuripihvi?" "Ja kanasalaatti tänne?"" jne.

Vierailija
12/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muistaa. Meillä on monesti käynyt niinkin että tilauksen on ottanut vastaan eri tarjoilija kuin tilauksen tuova.

Vierailija
13/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse yhtään ellei muista. Monesti myös eri tajoilija kuin tilauksen vastaanottanut  tuo annoksen.

Vierailija
14/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vanhan etiketin mukaan illan isäntä tilaa koko pöytäseurueen ruuat. Eli kun tarjoilija on tuonut ruokalistat, kukin tekee valintansa ja illan isäntä sitten kertoo ne tarjoilijalle. Eli tarjoilija ei tiedä mikä tulee kellekkin. Kun tarjoilija tuo ruuat isäntä, niin isäntä neuvoo sitten kenelle tarjoillaan mikin annos.

Vierailija
15/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on erittäin vaikea muistaa tarkasti tuollaista, kun koko ajan töissä tarjoilee annoksia joka pöytään ja muistikuvia vastaavista tilanteista on... paljon. Aivot ei ole oikein luotettavia ja saattavat oikaista, joten on paljon varmempaa varmistaa kysymällä kenelle mitäkin.

Vierailija
16/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:42"]

Tarjoilija ei aina kysy tuota siksi ettei muistaisi, vaan lähinnä smaltalkin omaisesti: "Kenelle tuli pippuripihvi?" "Ja kanasalaatti tänne?"" jne.

[/quote]

Näin juuri ja yksi syy on vielä pieni varmistus. Ei tarvitse sitten asiakkaan valittaa jos annokset menevätkin väärin. 

Vierailija
17/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:38"]Ei häiritse minua paljon, mutta panen merkille kuitenkin. Minusta asiakaspalvelu on sellainen taitolaji, jossa tällaistakin pitäisi ainakin pyrkiä oppimaan. Itse olen myös asiakaspalvelija ja yritän hioa taitojani niin, että muistan harvemminkin käyvät asiakkaat nimeltä ym. /ap
[/quote]
Millaisessa asiakaspalvelutyössä olet, kun sä asiakkaiden nimetkin tiedät? Itse olen tavaratalon kodinosastolla ja kyllähän siellä ne tietyt naamat muistaa, kun joko käyvät kiertämässä usein tai ostavat aina isolla summalla, mutta kyllä niitä asiakkaita niin paljon käy, etten todellakaan kaikkien naamaa muista vaikka olisivat mulle jättäneet varaukseen jonkun tuotteen pari päivää aiemmin.

Vierailija
18/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava tarjoilija oppii muistamaan tuonkin asian ( ei muuten kasvojen, vaan istumapaikkojen perusteella), mutta kaikki eivät voi olla kokeneita ja noissa hommissa on iso vaihtuvuus. Ei minusta kuulu perusvaatimuksiin, vaan on ekstrahyvää palvelua.

Vierailija
19/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä jollakin taas ongelmat. Tziizuz!

Vierailija
20/62 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitava tarjoilija merkkaa mihin tuoliin annos tulee... tosin ei puhe ole koskaan pahasta