Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi, kun mies 45 ja minä 42

Vierailija
26.06.2015 |

Olenko ihan hullu, kun haluaisin lapsen miesystäväni kanssa, minä olen 42 v. ja miesystävä 45 v. Molemmilla lapsia entisistä liitoista. Mies on lapselleen mitä ihanin isä - seikka, mikä ei todellakaan helpota tätä vauvakuumetta.

Tuntuu, että nyt vasta olen tavannut oikeasti sen oikean.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:00"]

Olet hullu. Et jaksa enää valvoa, mieti jos koliikkivauva. Katselette tilannetta nyt ruusunpunaisin lasein. Järki käteen.

[/quote]Ei päälle nelikymppinen nyt sentään mikään vanha mummo ole =). Itse sain koliikkivauvan 44-vuotiaana, eikä mitään ongelmia valvomisen suhteen. 

Vierailija
42/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:03"]

Luepa miten korkea riski kehitysvammoihin jne. Tuossa iässä alkaa olla jo jotain 1/ 30 tai jotai. ota selvää ensin ja mieti jos olet valmis ottamaan hyvällä todennäköisyydellä kromosomihäiriöisen lapsen niin siitä vain. Tavallaan ymmärrän sua, mutta hyvä on faktat ja riskit ensin tietää ja päättää omien voimavarojen mukaan sitten.

[/quote]Down-riski on 1:32, siis 31:32, että lapsi on aivan terve!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:36"]

Helvetin vanhoja ootte lasten tekoon. Mun porukatki nuorempia ku te. M20

[/quote]Me kaikki ei olla teinivanhempien lapsia. 

Vierailija
44/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:06"]Yrittämään vaan, josko tärppäisi :) Parikymppinen on huono neuvonantaja nelikymppisen vauvakuumeilulle, joten tämän palstan negatiiviset kommentit voit jättää vaille huomiota. Itse sain reilusti yli nelikymppisenä esikoiseni; täysin terveen, suloisen ja ihanan lapsen. Jos olisin kuunnellut ympäristön mielipiteitä, olisin lapseton edelleen. [/quote] Hyvä että tärppäsi, mutta ei se ipanasi ole ihmeellinen kuin sinun silmissäsi. Terve voi olla, mutta suloisuus ja ihanuus ovat vääristyneen

mielesi luomia höpöjuttuja.

Oletko jotenkin katkera? Lapseton kenties? Pahoittelen, jos sinulle mielipahaa aiheutin, mutta lapseni on todellakin suloinen. Asia, jolle minä en voi mitään. Valitan :(

[/quote]
[/quote]
Sinun lapsesi on varmasti suloinen siinä missä muutkin lapset, ei kuitenkaan ainutlaatuinen muille kuin sinulle. En ole katkara, saat iloita toki lapsestasi, mutta nuo lässytykset kannattaa säästää sille lapselle, sinun lapsesi on pelkkä tavallinen pulliainen. Jotain vikaa voi lapsessasi olla, tuollaista pätemistä harrastavat ne, jotka yrittävät todistella jotain.

Vierailija
45/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:06"]Yrittämään vaan, josko tärppäisi :) Parikymppinen on huono neuvonantaja nelikymppisen vauvakuumeilulle, joten tämän palstan negatiiviset kommentit voit jättää vaille huomiota. Itse sain reilusti yli nelikymppisenä esikoiseni; täysin terveen, suloisen ja ihanan lapsen. Jos olisin kuunnellut ympäristön mielipiteitä, olisin lapseton edelleen.
[/quote]

Vain koska sinulla kävi tuuri ei tarkoita että muilla käy

Vierailija
46/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan! Nainen voi hankkia lapsia myös yli 40-vuotiaana. Älä välitä, että joidenkin mielestä olisit "mummoäiti",sillä ei ole mitään väliä.

Tiedän pari 40-45 vuotiaana lapsen saaneita naisia, terveitä lapsia ovat saaneet ja kaikki on mennyt hyvin

Vierailija
47/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:06"]Yrittämään vaan, josko tärppäisi :) Parikymppinen on huono neuvonantaja nelikymppisen vauvakuumeilulle, joten tämän palstan negatiiviset kommentit voit jättää vaille huomiota. Itse sain reilusti yli nelikymppisenä esikoiseni; täysin terveen, suloisen ja ihanan lapsen. Jos olisin kuunnellut ympäristön mielipiteitä, olisin lapseton edelleen. [/quote] Hyvä että tärppäsi, mutta ei se ipanasi ole ihmeellinen kuin sinun silmissäsi. Terve voi olla, mutta suloisuus ja ihanuus ovat vääristyneen mielesi luomia höpöjuttuja.

[/quote]Ovatko tämän vastaajan omat lapset inhottavia, pahanhajuisia ja oksettavia, kun noin tuntuu olevan asiantuntemusta?

Vierailija
48/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:22"]

Eikös tuon ikäsillä naisilla ole jo vaihdevuodet? Aika harva varmaa pystyy saamaa lapsia tuossa iässä.

[/quote]Minä olen 55-vuotias, eikä vaihdevuosista tietoakaan. Kuukautiset säännölliset, itse asiassa alkuvuodesta tulin raskaaksikin, mutta tein abortin, vauvoja en sentään tällä ikää enää halua. 

Vierailija
49/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:11"] [quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:06"]Yrittämään vaan, josko tärppäisi :) Parikymppinen on huono neuvonantaja nelikymppisen vauvakuumeilulle, joten tämän palstan negatiiviset kommentit voit jättää vaille huomiota. Itse sain reilusti yli nelikymppisenä esikoiseni; täysin terveen, suloisen ja ihanan lapsen. Jos olisin kuunnellut ympäristön mielipiteitä, olisin lapseton edelleen. [/quote] Hyvä että tärppäsi, mutta ei se ipanasi ole ihmeellinen kuin sinun silmissäsi. Terve voi olla, mutta suloisuus ja ihanuus ovat vääristyneen mielesi luomia höpöjuttuja. Oletko jotenkin katkera? Lapseton kenties? Pahoittelen, jos sinulle mielipahaa aiheutin, mutta lapseni on todellakin suloinen. Asia, jolle minä en voi mitään. Valitan :( [/quote] [/quote] Sinun lapsesi on varmasti suloinen siinä missä muutkin lapset, ei kuitenkaan ainutlaatuinen muille kuin sinulle. En ole katkara, saat iloita toki lapsestasi, mutta nuo lässytykset kannattaa säästää sille lapselle, sinun lapsesi on pelkkä tavallinen pulliainen. Jotain vikaa voi lapsessasi olla, tuollaista pätemistä harrastavat ne, jotka yrittävät todistella jotain.

[/quote]

Lässytykset? Pätemiset? Todistelut?

Katkera.

Vierailija
50/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:06"]Yrittämään vaan, josko tärppäisi :) Parikymppinen on huono neuvonantaja nelikymppisen vauvakuumeilulle, joten tämän palstan negatiiviset kommentit voit jättää vaille huomiota. Itse sain reilusti yli nelikymppisenä esikoiseni; täysin terveen, suloisen ja ihanan lapsen. Jos olisin kuunnellut ympäristön mielipiteitä, olisin lapseton edelleen. [/quote] Hyvä että tärppäsi, mutta ei se ipanasi ole ihmeellinen kuin sinun silmissäsi. Terve voi olla, mutta suloisuus ja ihanuus ovat vääristyneen mielesi luomia höpöjuttuja.

[/quote]Ovatko tämän vastaajan omat lapset inhottavia, pahanhajuisia ja oksettavia, kun noin tuntuu olevan asiantuntemusta?
[/quote]

Voi yksinkertaista... Jokaiselle se oma lapsi on suloinen mutta monille se ob kiljua ja sotkuinen äpärä. Esim minä en juuri tästä syystä pidä kenenkään muiden lapsista. Inhoan sitäkin kun tulevat meille leikkimään omani kanssa ja sotkevat

Vierailija
51/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:11"]

[/quote]
Ihania tietenkin, mutta minä kuitenkin ymmärrän, että minun lapseni eivät ole ihanampia ja suloisempia naapureille kuin heidän omat lapsensa, päinvastoin. Minusta ihminen, joka kehuskelee oman lapsensa suloisuudella, on aivovammainen täysääliö, koska tietysti jokaiselle oma lapsi on se ihanin. Tuo typerys ei vaan ole sitä tajunnut, vaan kuvittelee pentunsa olevan muidenkin silmissä maailman täydellisin otus. Ja me muut katsomme, että voi helvetti mikä epämuodostunut ja vittumainen virtahevonpoikanen tuollakin on elättinään.

Vierailija
52/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:11"]

[/quote]
Ihania tietenkin, mutta minä kuitenkin ymmärrän, että minun lapseni eivät ole ihanampia ja suloisempia naapureille kuin heidän omat lapsensa, päinvastoin. Minusta ihminen, joka kehuskelee oman lapsensa suloisuudella, on aivovammainen täysääliö, koska tietysti jokaiselle oma lapsi on se ihanin. Tuo typerys ei vaan ole sitä tajunnut, vaan kuvittelee pentunsa olevan muidenkin silmissä maailman täydellisin otus. Ja me muut katsomme, että voi helvetti mikä epämuodostunut ja vittumainen virtahevonpoikanen tuollakin on elättinään.
[/quote]

Lääkitys ja terapia ehkä suakin auttais.

Vierailija
53/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:11"]

[/quote]
[/quote]

Lääkitys ja terapia ehkä suakin auttais.
[/quote]
Hehkuttamaan tuntemattoman mamman pennun ihanuutta? Joo ei kiitos, halua säilyttää mieleni terävyyden. Mömmömammat puhelevat pehmoisia, en aio liittyä siihen jengiin.

Vierailija
54/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:11"] [quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:06"]Yrittämään vaan, josko tärppäisi :) Parikymppinen on huono neuvonantaja nelikymppisen vauvakuumeilulle, joten tämän palstan negatiiviset kommentit voit jättää vaille huomiota. Itse sain reilusti yli nelikymppisenä esikoiseni; täysin terveen, suloisen ja ihanan lapsen. Jos olisin kuunnellut ympäristön mielipiteitä, olisin lapseton edelleen. [/quote] Hyvä että tärppäsi, mutta ei se ipanasi ole ihmeellinen kuin sinun silmissäsi. Terve voi olla, mutta suloisuus ja ihanuus ovat vääristyneen mielesi luomia höpöjuttuja. [/quote]Ovatko tämän vastaajan omat lapset inhottavia, pahanhajuisia ja oksettavia, kun noin tuntuu olevan asiantuntemusta? [/quote] Ihania tietenkin, mutta minä kuitenkin ymmärrän, että minun lapseni eivät ole ihanampia ja suloisempia naapureille kuin heidän omat lapsensa, päinvastoin. Minusta ihminen, joka kehuskelee oman lapsensa suloisuudella, on aivovammainen täysääliö, koska tietysti jokaiselle oma lapsi on se ihanin. Tuo typerys ei vaan ole sitä tajunnut, vaan kuvittelee pentunsa olevan muidenkin silmissä maailman täydellisin otus. Ja me muut katsomme, että voi helvetti mikä epämuodostunut ja vittumainen virtahevonpoikanen tuollakin on elättinään. [/quote]

Joku täti lastentarhasta täällä avautumassa ;)

Vierailija
55/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:11"]

[/quote]
[/quote]

Onneksi joku muukin näkee asian näin. Ällöttävintä on kun puistossa joku äityli loihe kehumaan sitä omaa äpäränsä "meidän Pirkko-Petteri on niin kiltti ja ihana ja fiksu ikäisekseen!" Samalla kun kyseinen rakkaudenhedelmä syö hiekkaa, imee räkää nenästään ja hakkaa naapurin jannicaristoa hiekkalapiolla

Vierailija
56/71 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tulla tupsahti u

iltatähtenä mummolleni (oli jo iso katras ennen sitä, sotien jälkeiset suuret ikäluokat) 43-vuotiaana. Kaksi korkeakoulututkintoa opiskeli, elää edelleen äitini kanssa avioliitossa ja on maailman paras isä meille lapsille. Että nappiin on oikeastaan hänen elämänsä mennyt, vaikka "myöhään" tulikin. Tuohon aikaan oli kyllä ihan tavallista saada vielä nelikymppisenä.

Tsemppiä, jos olette vastuullisia aikuisia ja ymmärrätte, ettei lasta tehdä liimaksi uuteen suhteeseen niin toivotan teille onnea!

Vierailija
57/71 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 01:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:03"]

Luepa miten korkea riski kehitysvammoihin jne. Tuossa iässä alkaa olla jo jotain 1/ 30 tai jotai. ota selvää ensin ja mieti jos olet valmis ottamaan hyvällä todennäköisyydellä kromosomihäiriöisen lapsen niin siitä vain. Tavallaan ymmärrän sua, mutta hyvä on faktat ja riskit ensin tietää ja päättää omien voimavarojen mukaan sitten.

[/quote]Down-riski on 1:32, siis 31:32, että lapsi on aivan terve!

[/quote]Mainitse yksi kromosomipoikkeavuus, jonka riski iäkkäänä lapsen saavalle on suurempi, kun todennäköisyys saada terve lapsi.

Siis ymmärrätkö, että on olemassa kymmeniä tuhansia kromosomipoikkeamia, jotka aiheuttavat eri tasoisia ja oirekuvaltaan erilaisia kehitysvammoja? Ja näihin kaikkiin kromosomipoikkeavuuksiin riski lisääntyy suorassa suhteessa äidin ikään. Down on ihan pikkujuttu monien muiden rinnalla. Googlaapa hieman kromosomipoikkeavuuksia. Ei sikiöseulonnassa voida taata tervettä lasta, siellä seulotaan vain down ja pari muuta yleisintä kehitysvammaa. Loppu jää herran haltuun.

[/quote]

Vierailija
58/71 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vauvajuna meni jo

Vierailija
59/71 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:18"]

> Tuohon aikaan oli kyllä ihan tavallista saada vielä nelikymppisenä.

Tätä minäkin! Tosi moni vuosisadan alkuvuosikymmenillä syntynyt tuntuu itse asiassa saaneen lapsen vielä myöhäisellä iällä. Miksiköhän siitä(kin) on nykyään tehty jotenkin luonnotonta?

Ap

[/quote]

Ennen vanhaan ei ollut tapana poikia joka toinen vuosi eri miehen kanssa. Liittyisikö jotenkin siihen?

Vierailija
60/71 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette nauti toistenne seurasta jos kerran olette löytäneet "sen oikeanne"?
Jos itse löytäisin sen oikean niin lapsi olisi viimeinen asia mitä tekisin. Omat alkaa olla jo siinä iässä että ei minua koko ajan tarvi ja muutaman vuoden päästä kaikki on täysi-ikäisiä niin sitten vihdoin koittaa vapaus! Voin lähteä lomareissuille kun lapset pärjää keskenään kotona ym. Voin käydä enemmän harrastuksissa ym. Jos tähän tulisi vielä vauva sotkemaan asiat 18v ajaksi niin en ehtisi viettää yhtään omaa elämää. Ikää kun minulla jo 49 niin aika ikävältä tuntuisi kun tuttavat viilettäisivät harrastuksissa ja minä tuskailisin itkevän vauvan kanssa kotona.