Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1v vaatii huomiota KOKO ajan

Vierailija
18.06.2015 |

Jos hetkeksikin nousen lattialta touhuamasta lapsen kanssa, se roikkuu heti lahkeessa ja kiljuu. En saa edes syödä tai siivota. Onko muita mammoja, jotka viettävät lähes koko hereilläoloaikansa lattialla leikkien?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiinsä tullut. 

T. 1-vuotiaan isä

Vierailija
2/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:36"]Äitiinsä tullut. 

T. 1-vuotiaan isä

[/quote]
Meillä kyllä siinä tapauksessa isään. Erottiin, mutta siitä ei vaan pääse eroon.
Ap

Vierailija
4/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlaista joten et ole yksin.

Vierailija
5/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä. Päivä kerrallaan!

Vierailija
6/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5kk vauva joka on tuollainen. Hirveän hyväntuulinen niin kauan kuin häneen kiinnitetään kaikki huomio. Heti jos se huomio siirtyy toisaalle alkaa huuto. Olen kokoajan odottanut että tämä helpottuisi kun oppii kävelemään, mutta nyt rupesi pelottamaan.

Vierailija
7/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:42"]Mulla on 5kk vauva joka on tuollainen. Hirveän hyväntuulinen niin kauan kuin häneen kiinnitetään kaikki huomio. Heti jos se huomio siirtyy toisaalle alkaa huuto. Olen kokoajan odottanut että tämä helpottuisi kun oppii kävelemään, mutta nyt rupesi pelottamaan.
[/quote]
Meillä alkoi noin 8 kk iässä, mutta on pahentunut kyllä lähiaikoina... onneksi vauvat on yksilöitä ja teillä saattaa olla 1 vuoden tienoilla ihan erilaista.
Ap

Vierailija
8/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtaantumisvaihe. Yleensä alkaa niihin aikoihin ku lapsi alkaa lähteä kävelemään. Joillekin on vaikeampaa "irtautua" äidistä, siihen asti kun yleensä on ollut enemmän sylissä jne.

Vierailija
9/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:42"]Mulla on 5kk vauva joka on tuollainen. Hirveän hyväntuulinen niin kauan kuin häneen kiinnitetään kaikki huomio. Heti jos se huomio siirtyy toisaalle alkaa huuto. Olen kokoajan odottanut että tämä helpottuisi kun oppii kävelemään, mutta nyt rupesi pelottamaan.
[/quote]
Meillä alkoi noin 8 kk iässä, mutta on pahentunut kyllä lähiaikoina... onneksi vauvat on yksilöitä ja teillä saattaa olla 1 vuoden tienoilla ihan erilaista.
Ap
[/quote]

Eroahdistusvaihe.

Vierailija
10/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:42"]Mulla on 5kk vauva joka on tuollainen. Hirveän hyväntuulinen niin kauan kuin häneen kiinnitetään kaikki huomio. Heti jos se huomio siirtyy toisaalle alkaa huuto. Olen kokoajan odottanut että tämä helpottuisi kun oppii kävelemään, mutta nyt rupesi pelottamaan.
[/quote]
Ap
[/quote]

Eroahdistusvaihe.

[/quote]
Niin, kaikilla vauvoilla on se, mutta kaikilla ei oireile yhtä pahasti. Mun kaverilla on samanikäinen vauva, joka ei ole ikinä ollut yhtä takertunut äitiin.

Vierailija
11/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun reilu 1v kävelee koko ajan perässä, vessan oven taaksekin jää lohduttomana itkemään. Haluaa syliin, on siinä sekunnin ja haluaa pois ja sama toistuu 5min päästä. Eikä asiaa auta se että vanhempi lapsi (4v.) on alkanut tehdä samaa. Tai ei nyt itke oven takana mutta seuraa koko ajan ja kyselee ja vaatii jotain. Välillä aika rankkaa tämä äitiys..

Vierailija
12/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ajan kanssa helpottaa, vaikka nyt tuntuu ettei tuo ikinä lopu, niin kyllä se loppuu! Mulla tyttö 7v. ja minä joudun huutelemaan sen perään... (nyt olis kiva että se olisi minun perään).

Vierailija
13/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:36"]Äitiinsä tullut.  T. 1-vuotiaan isä   [/quote] Meillä kyllä siinä tapauksessa isään. Erottiin, mutta siitä ei vaan pääse eroon. Ap

[/quote]

Sinähän vastasit tässä omaan kysymykseesi. Lapsella on raju hylkäämiskokemus taustalla(ero isästä) ja takertuu epätoivoisena sinuun. 

Vierailija
14/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:36"]Äitiinsä tullut.  T. 1-vuotiaan isä   [/quote] Meillä kyllä siinä tapauksessa isään. Erottiin, mutta siitä ei vaan pääse eroon. Ap

[/quote]

Sinähän vastasit tässä omaan kysymykseesi. Lapsella on raju hylkäämiskokemus taustalla(ero isästä) ja takertuu epätoivoisena sinuun. 
[/quote]
Tuo vaihe tulee lapselle muutenkin. Joillain ei oireile ollenkaan, joillain voimakkaastikin.

Vierailija
15/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:39"]

[/quote]

[/quote]
Juu lapsi varmaan muistaa isänsä, jonka on nähnyt synnärillä ja pari kertaa sen jälkeen. Enkä tarvitse saarnaa aiheesta, ero oli paras mahdollinen päätös lapsen kannalta. Ei taida itselläs olla lapsia kun et tiedä mitään normaaleista kehitysvaiheista?
Ap

Vierailija
16/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne vaatii.... Ja muistakin, että olet kamala äiti, jos et jatkuvasti viihdytä ja ota syliin. Lapsi voi traumatisoitua pahasti jos ei saa kaikkea haluamaansa hoivaa ja huomiota. Viis sinun omasta jaksamisestasi. Tämän olen av:lta oppinut. :)