Kesäjuhliin tarjoilut!
Vieraita saapuu noin 30, ei lapsia (paitsi pari tissiruokavaliollista)
Menu:
----------
kreikkalainen salaatti
kanasalaatti
perunasalaatti
lohivoileipiä
grillistä makkaraa, kasvisvartaita + maissia
patonkia + levitettä
tsatsikia
----------
lättyjä
kermavaahtoa
mansikoita
vesimelonia
juhannusjuustoa
----------
Marjabooli (makea)
Valko- & punaviini
Olut
Vesi
Mehu
(Kahvi + tee)
Maistuisiko teille? Jos ei, niin miksi? Mitä puuttuu? Vinkkejä kehiin muutenkin! Kyseessä siis juhlat suht nuorelle porukalle (20-30v) paikalla enimmäkseen ystäviä + minun&miehen sisaruksia ja serkkuja. Tarkotuksena olis samalla pitää tavallaan yllätyskihlajaiset. Mutta pääpaino kuitenkin ihan kesäjuhlissa, mukavaa yhdessäoloa jne. Pihalla ollaan, mutta Suomen kesän tuntien, paikalta löytyy runsaasti sateensuojaa :-D
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:48"]
Vieraita saapuu noin 30, ei lapsia (paitsi pari tissiruokavaliollista) Menu: ---------- kreikkalainen salaatti kanasalaatti perunasalaatti lohivoileipiä grillistä makkaraa, kasvisvartaita + maissia patonkia + levitettä tsatsikia ---------- lättyjä kermavaahtoa mansikoita vesimelonia juhannusjuustoa ---------- Marjabooli (makea) Valko- & punaviini Olut Vesi Mehu (Kahvi + tee) Maistuisiko teille? Jos ei, niin miksi? Mitä puuttuu? Vinkkejä kehiin muutenkin! Kyseessä siis juhlat suht nuorelle porukalle (20-30v) paikalla enimmäkseen ystäviä + minun&miehen sisaruksia ja serkkuja. Tarkotuksena olis samalla pitää tavallaan yllätyskihlajaiset. Mutta pääpaino kuitenkin ihan kesäjuhlissa, mukavaa yhdessäoloa jne. Pihalla ollaan, mutta Suomen kesän tuntien, paikalta löytyy runsaasti sateensuojaa :-D
[/quote]
Tummennettuja en söisi/joisi. Ja tuo kanasalaatti vähän arvelluttaa, että olisiko siinä jotain kastiketta/majoneesia/kermaviiliä/ymv, niin sitten ei menisi alas.. Eli makkara, kasvisvartaat, maissi, letut + lisäkkeet, niin niitä voisin syödä. Toivottavasti sun vieraille kelpaa....
[/quote]
Sä olet varmaan just sellainen ruokavammainen, joita näkee Kaappaus Keittiössä-ohjelmassa. " En mie voi tuota maistaa, kun en oo tottunu" jne.
Kyllä maistuisi. Itse en ole makkaran ystävä mutta onhan tossa paljon muuta että ei olis mikään ongelma. Mitä on juhannusjuusto?
Siis voi luoja ihmisiä :-D eihän ap kysynyt että maistuisiko juuri Sinulle tämä ruoka vai mitä et söisi, vaan että ylipäätään oisko hyvä... Mun mielestä ainakin todella hyvä ja kun kuitenkin nuoresta porukasta kyse, ei sinne kukaan varmasti odota sen seitsemää eri grillattavaa sorttia ja fancyä jälkkäriä. Rentoon illanviettoon! :-D osta jotain vaihtoehtoista grillattavaa jos nyt haluat kun sitä ehdotettiin mutta mielestäni noillakin pärjää hyvin. Ja oon itse kasvissyöjä mutta en edes minä valittaisi noista tarjoiluista, että sinänsä.
Tuo sorttimentti makkaroineen päivineen on loistava siksikin, että voi syödä vaikka seisaaltaan ja pelkällä haarukalla! Se on tärkeä kriteeri, kun suunnittelee isohkoja juhlia, eikä kaikille ole istumapaikkaa. Hyvä ap! Mä tykkäisin noista juhlista, vaikka olen jo 57v.
kyllä mulle ainakin kelpais, nam :)
Kylläpäs ihmiset jaksaa nurista tarjottavista. Tarkoitus ei varmaankaan ole tarjota gourmet -illallista hanhenmaksapalleroilla ja pariisin pyöryköillä.
Ap, mulle kelpais kyllä!
Onnea kihlauksen johdosta! Kuulostaa hyvältä, itse olen 25v. Minäkin mietin noita makkaroita, voisiko lisänä tai niiden sijaan olla jotain edullista lihaa, vaikka jonkun aiemmin ehdottamia ribsejä. Tai sitten tuo paella tai jos muurikka löytyy tai wokkaamalla joku herkullinen ja halpa ruoka, esim.riisiä+paljon wokkivihanneksia/kasviksia+joku lihasuikale/kana+hyvät mausteet/kastike jne. Ite tein kerran kesällä pidettyihin juhliin tommosen pöperön lisänä ja muurikalla paistoin. Tuli hyvää ja maistui. En tiedä miten juhlavaa se sit on, mut toisaalta kesän ulkojuhlissa varmaan kelpais hyvinkin. :) tai sit saattaisin ite pyöräyttää vielä jonkun suolasen piirakan, esim.feta-pinaatti tai kinkku tms. Mutta hyvältä siis kuulostaa noi teidän tarjoilut nykyiselläänkin, mielelläni tulisin kuokkimaan ruokapöytään :D mukavia juhlia!
Ei puutu. Hukutte ruokaan juhlien jälkeenkin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:49"]Ei puutu. Hukutte ruokaan juhlien jälkeenkin.
[/quote]
Se ei haittaa mitään, koska meidän juhlien jälkeen mökille pölähtää iso kasa mökkeilijöitä jolle varmasti jämät maistuu. Mielummin siis liikaa kun liian vähän! Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:49"]Ei puutu. Hukutte ruokaan juhlien jälkeenkin.
[/quote]
Se ei haittaa mitään, koska meidän juhlien jälkeen mökille pölähtää iso kasa mökkeilijöitä jolle varmasti jämät maistuu. Mielummin siis liikaa kun liian vähän! Ap
[/quote]no hyvä. Tsemppiä juhliin ja vieraiden kestitsimiseen.
Kuulostaa todella ihanalle! Uppoaisi omalle kaveriporukalle (sama ikäluokka) varmasti :) onnea kihlaparille!
Hyvältä kuulostaa. Lohivoileipien tilalla tarjoaisin ehkä savulohta...
Makkara ja kasvisvartaat. Jos ei tykkää makkarasta, niin sitten olet kasvislinjalla ilman tukevampaa ruokaa
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:55"]Makkara ja kasvisvartaat. Jos ei tykkää makkarasta, niin sitten olet kasvislinjalla ilman tukevampaa ruokaa
[/quote]
Onhan tuolla ruokaisia salaatteja? :D
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:55"]Makkara ja kasvisvartaat. Jos ei tykkää makkarasta, niin sitten olet kasvislinjalla ilman tukevampaa ruokaa
[/quote]eivätköhän nämä ole huomioineet onko erityisruokavalioita.
[/quote]
Porukasta ei löydy kasvissyöjiä eikä tietääksemme makkaranvihaajiakaan :) Kanasalaatti on myös aika täyttävä? Ap
Ottaen huomioon tilaisuuden luonteen ja vierasrakenteen, erittäin hyvä tarjoilukokonaisuus! Kesäisen kepeä ja rento, mutta kuitenkin tarpeeksi täyttävä.