Kesäjuhliin tarjoilut!
Vieraita saapuu noin 30, ei lapsia (paitsi pari tissiruokavaliollista)
Menu:
----------
kreikkalainen salaatti
kanasalaatti
perunasalaatti
lohivoileipiä
grillistä makkaraa, kasvisvartaita + maissia
patonkia + levitettä
tsatsikia
----------
lättyjä
kermavaahtoa
mansikoita
vesimelonia
juhannusjuustoa
----------
Marjabooli (makea)
Valko- & punaviini
Olut
Vesi
Mehu
(Kahvi + tee)
Maistuisiko teille? Jos ei, niin miksi? Mitä puuttuu? Vinkkejä kehiin muutenkin! Kyseessä siis juhlat suht nuorelle porukalle (20-30v) paikalla enimmäkseen ystäviä + minun&miehen sisaruksia ja serkkuja. Tarkotuksena olis samalla pitää tavallaan yllätyskihlajaiset. Mutta pääpaino kuitenkin ihan kesäjuhlissa, mukavaa yhdessäoloa jne. Pihalla ollaan, mutta Suomen kesän tuntien, paikalta löytyy runsaasti sateensuojaa :-D
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:59"]Ryyppäätte siis vauvojen kanssa?
[/quote]
Eiköhän nuo pari vauvallista ihan itse päätä milloin poistuvat paikalta/poistuvatko ollenkaan :) Iso osa tulee paikalle autollakin. Osa jää kylläkin yöksi, mutta ei ole tarkoituksenakaan pitää isoja ryyppäysjuhlia, ihan turvallisin mielin voi ottaa vauvat mukaan :) Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:02"]Kyllä maistuisi. Mutta grillattavaksi kasvissyöjänä toivoisin esim. halloumia tai jotain muuta ruokaisampaa kasvisvaihtoehtoa. Jos kasvissyöjiä ei tule, niin sittenhän ei ole ongelmaa.
[/quote]
Jeps, ei kasvissyöjiä :) Vaikka halloumi olis aika herkkua, taitaa vaan olla aika kallista sellaista? Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:55"]Makkara ja kasvisvartaat. Jos ei tykkää makkarasta, niin sitten olet kasvislinjalla ilman tukevampaa ruokaa
[/quote]
Porukasta ei löydy kasvissyöjiä eikä tietääksemme makkaranvihaajiakaan :) Kanasalaatti on myös aika täyttävä? Ap
[/quote] itse kyllä grillaisin muutakin lihaa, kuin makkaraa. Mutta jokainen tuntee tuttavapiirinsä. Heille hiillosmakkara on kihlajaisjuhlien juhlaruoka
Ehkä jotain muuta lihaa makkaran lisäksi, esim. ribsejä/pihvejä? Ja grillattavaksi vielä esim. kesäkurpitsaa ja herkkusieniä? Hyvältä kuulosta joka tapauksessa! :)
Kyllä maistuisi. Mutta grillattavaksi kasvissyöjänä toivoisin esim. halloumia tai jotain muuta ruokaisampaa kasvisvaihtoehtoa. Jos kasvissyöjiä ei tule, niin sittenhän ei ole ongelmaa.