Kertokaa mielipiteenne häätarjottaviimme
Tämä asia näyttää olevan täällä pinnalla niin työnnän itsekin lusikkani soppaan :D
Rennolla asenteella, buffet-tyylisesti mennään, ei turhaa hienostelua ja kaikille mahat täyteen.
Uusia perunoita
Valkosipuliperunoita
Ohraa
Grillattua lihaa
Lohta
Hirvenlihakastike
Grillattuja kasviksia
Perunasalaatti
Kanasalaatti
Tsatsiki
Tee-se-itse-salaatti (salaatinlehtiä & tomaattia & fetaa & kurkkua & ananasta & sipulia & paprikaa & oliiveja & jalapenoja)
Jälkkäriksi:
Mansikkajuustokakku
Minttusuklaakakku
Tuulihattuja
Karkkibuffet
Vesimelonia
Tuoretta ananasta
Kaurakeksejä
Vaniljajäätelöä
Mansikoita
Juomana:
Vesi
Mansikkamehu
Sprite
Marjainen booli
Hedelmäinen booli
Lonkero
Siideri
Muutosehdotuksia? Mitä lisäisitte/ottaisitte pois?
Kommentit (101)
Ei kai booleja ja mansikkamehuja, siideriä ja lonkeroa ole tarjolla ruoan kanssa? Ruoalle vettä, viinejä ja lapsille joku maito tai mehu. Noi boolit yms. siiderit on iltajuomia (ja vinkkinä sanon, ottakaa sinnekin sitä viiniä).
Ruokaan en ota kantaa enempää, kun että ei ole omaan makuun, mutta arvioisin, että monet voisi tykätäkin.
Hyvä, mutkaton, herkullinen lista. Ne, jotka täällä motkottavat, ovat selvästi kateellisia tai muuten osattomaksi jääneitä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:04"]
Hyvä, mutkaton, herkullinen lista. Ne, jotka täällä motkottavat, ovat selvästi kateellisia tai muuten osattomaksi jääneitä.
[/quote]Kateellisia mistä? Ap kysyi mielipiteitä ja ehdotuksia ja niitä on annettu. Mistä osattomiksi jääneitä, olet hassu :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:04"]
[/quote]Mutkaton se kyllä ei ole. Liika on aina liikaa, yksinkertaisempi olisi mutkattomampi.
Pois:
- valkosipuliperunat (siellä on jo uudet perunat, eikä kukaan halua haista valkosipulille juhlissa)
- hirvenlihakastike (mitä varten se kastike edes olisi?)
- kanasalaatti (siellä on jo tuo salaattibuffet ja protskuakin ihan tarpeeksi)
- jalapenot tee-se-itse salaatista (syökö joku niitä salaatin kanssa??)
- karkkibuffet, tuulihatut ja jäätelö (ei olla lasten synttärikutsuilla + hankalia, kaksi kakkua käytännössä riittää)
- limut, boolit, lonkero ja sidukka (eivät ole juhlajuomia!)
Lisää:
- keksien pariksi sopisi kahvi
- veden ja mehun lisäksi olisi hyvä olla joku muu ruokajuomavaihtoehto + missä alkumalja?
Muuta:
- terveellisempänä jälkiruokavaihtoehtona hedelmät ok, mutta hedelmäsalaatti muodossa, sillä sellaisenaan liian sotkuisia syödä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:29"]
Jättäisin pois: Valkosipuliperunat (uudet perunat riittävät) Hirvenlihakastikkeen (liian raskas kesällä) Peruna- ja kanasalaatin (kanaa voi laittaa tee se itse -salaattiin) Tuulihatut Hedelmät Keksit Jätski Toinen booleista Lisäisin: Tuore leipä ja levite Jotain toista kalaa lisäksi Kahvi ja tee
[/quote]
Vaikka sinä et pitäisi makeasta älä nyt yritä kieltää sitä kaikilta muilta... Toisille jälkkäripöytä on aterian kruunu.
Muuten oikein hyviä ehdotuksia, vaikka ei sinne toista kalaa enää tarvita.
[/quote]Mitä sinä sitä toista kommentoijaa käyt ojentamaan? Hänellä on yhtälainen oikeus sanoa mielipiteensä kuin sinulla vaikka oletkin kieltämässä vierailta toisen kalan :/
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:06"]Pois:
- valkosipuliperunat (siellä on jo uudet perunat, eikä kukaan halua haista valkosipulille juhlissa)
- karkkibuffet, tuulihatut ja jäätelö (ei olla lasten synttärikutsuilla + hankalia, kaksi kakkua käytännössä riittää)
Lisää:
- veden ja mehun lisäksi olisi hyvä olla joku muu ruokajuomavaihtoehto + missä alkumalja?
Muuta:
- terveellisempänä jälkiruokavaihtoehtona hedelmät ok, mutta hedelmäsalaatti muodossa, sillä sellaisenaan liian sotkuisia syödä.
[/quote]
Nää on huonoja parannusehdotuksia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:21"]Oletteko hyvin nuoria ihmisiä? [/quote] Mitähän tekemistä sillä on minkään kanssa?
Ehkä hänelle tuli vaikutelma luettelosta että tarjottavista ja lajien runsaudesta ovat (hyvin) nuoria, minulle ainakin tuli. Aikuisempi vaikutelma tulee jos tekee kuten moni on ehdottanut, karsii osan pois. Eipä sillä juurikaan mitään tekemistä ole muuten./quote]
[/quote]
Jaa, no mitä itse olen häissä käynyt niin kyllä ne "aikuisemmatkin" osaa taikoa melkoisen sekametelisopan, ja erityisesti he. En näe kaaosta minään nuorten erityisosaamisena.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:29"]
Jättäisin pois: Valkosipuliperunat (uudet perunat riittävät) Hirvenlihakastikkeen (liian raskas kesällä) Peruna- ja kanasalaatin (kanaa voi laittaa tee se itse -salaattiin) Tuulihatut Hedelmät Keksit Jätski Toinen booleista Lisäisin: Tuore leipä ja levite Jotain toista kalaa lisäksi Kahvi ja tee
[/quote]
Vaikka sinä et pitäisi makeasta älä nyt yritä kieltää sitä kaikilta muilta... Toisille jälkkäripöytä on aterian kruunu.
Muuten oikein hyviä ehdotuksia, vaikka ei sinne toista kalaa enää tarvita.
[/quote]Mitä sinä sitä toista kommentoijaa käyt ojentamaan? Hänellä on yhtälainen oikeus sanoa mielipiteensä kuin sinulla vaikka oletkin kieltämässä vierailta toisen kalan :/
[/quote]
Mikäs sinua nyppii? Tuohan oli täysin asiallinen huomautus koska lähes kaikki makea (kakkuja lukuunottamatta) olisi tuon ehdotuksen mukaan poistettu.
Ja "kieltämässä vierailta toisen kalan" - ymmärräthän ettei sinne missään vaiheessa ole ollut tulossakaan toista kalaa, tuo kommentoija vain ehdotti sitä ja toinen kommentoija sanoi ettei se ole tarpeen?
Liharuokien kanssa kaipaisin ruokajuomaksi olutta ja viiniä. Kanan voisi laittaa tee-se-itse -salaatin yhdeksi ainesosaksi ja vaihtaa perunasalaatin lämpimäksi kasvislisäkkeeksi.
Itse joisin jälkiruuan kanssa mielelläni kahvia tai teetä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:06"]Pois:
Lisää:
Muuta:
[/quote]
Nää on huonoja parannusehdotuksia.
[/quote]
Kiitos kun kerroit. Olisit voinut samantien kertoa MIKSI ja mitä itse ehdotat.
Just passeli! Onnea teille naimisiinmenon johdosta! :)
Mitä jos annettaisiin ap:n päättää ovatko ehdotukset hyviä vai huonoja ja annetaan kaikki toisillemme yhtälainen oikeus sanoa mielipiteensä alkuperäisestä listasta ja tehdä siihen ehdotuksia. Tai oltaisiin ainakin haukkumatta toisiamme.
Loistavaa! Mukavat häät on tulossa teille! Onneksi olkoon!
Onko nämä häät pohjanmaalla? Olen ollut siellä pari kertaa häissä ja makeiden juttujen osuus oli tosi korkea. Esim. juurikin erilaisia makeita booleja voi olla monta ja noita karkkibuffet-juttuja. Sen sijaan esim. viiniä tai mitään hapanta sai aikalailla haeskella.
Huomio. Monin paikoin ihmiset ei syö eikä juo makeita juttuja ollenkaan. Se kannattaa huomioida. Muuten lista ihan ok, tosin lihapainoitteisuus aika voimakas. Entä kasvisruoat?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:31"]
Älä unohda PAKASTEHÄÄMAKARONILAATIKKOA! Tai miten se sanahirvitys menikään, ymmärsitte varmaan ;)
[/quote]
Hahhah, meinasin juuri kommentoida, että kunhan on mitä tahansa muuta, kuin makaronilaatikkoa, niin ok :D
Mutta asiaan: panostakaa salaattipohjaan (rucolaa yms.), kanasalaatin sijaan kanafileitä tee-se-itse salaatin osaksi. Ja viiniä.
64: minusta ei ole asiallista sanoa "vaikka sinä et pitäisi älä yritä kieltää muilta". Sinä vielä lihavoituna. Se minua nyppii, yläpuolelle asettuminen.
Kasvissyöjälle ei nyt ole mitään proteiininlähdettä. Mielestäni grillatut kasvikset eivät riitä, joku proteiinipitoisempi kasvisruoka myös. Muuten ok.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:56"]
Kovin lihapainotteiselta kuulostaa. Minä karsisin liharuoista ja täydentäisin tarjottavia jollain lämpimällä kasvisruoalla. Itse jäisin myös kaipaamaan viiniä ruokajuomaksi, koska en juo oikeastaan mitään muita alkoholipitoisia juomia. Onnea jo etukäteen hääpäivällenne!
[/quote]
Joo, ehkä vielä joku muu kasvislisäke olis kans hyvä.
t.54