Kertokaa mielipiteenne häätarjottaviimme
Tämä asia näyttää olevan täällä pinnalla niin työnnän itsekin lusikkani soppaan :D
Rennolla asenteella, buffet-tyylisesti mennään, ei turhaa hienostelua ja kaikille mahat täyteen.
Uusia perunoita
Valkosipuliperunoita
Ohraa
Grillattua lihaa
Lohta
Hirvenlihakastike
Grillattuja kasviksia
Perunasalaatti
Kanasalaatti
Tsatsiki
Tee-se-itse-salaatti (salaatinlehtiä & tomaattia & fetaa & kurkkua & ananasta & sipulia & paprikaa & oliiveja & jalapenoja)
Jälkkäriksi:
Mansikkajuustokakku
Minttusuklaakakku
Tuulihattuja
Karkkibuffet
Vesimelonia
Tuoretta ananasta
Kaurakeksejä
Vaniljajäätelöä
Mansikoita
Juomana:
Vesi
Mansikkamehu
Sprite
Marjainen booli
Hedelmäinen booli
Lonkero
Siideri
Muutosehdotuksia? Mitä lisäisitte/ottaisitte pois?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:58"]
Kasvissyöjälle ei nyt ole mitään proteiininlähdettä. Mielestäni grillatut kasvikset eivät riitä, joku proteiinipitoisempi kasvisruoka myös. Muuten ok.
[/quote]
Minua vegaanina ärsyttää tämä joidenkin ihmisten kauhea proteiinihulluus. Ei joka ruoassa tarvitse olla mitään järkyttävän isoa proteiinin lähdettä. Ihan pelkässä banaanissakin on jo 10% proteiinia. Ei aina tarvitse olla niitä papuja, linssejä tai tofua. Ei kukaan ihminen - edes kasvissyöjä - kuole jos ei yhtenä päivänä syö jotain helvetin proteiinipitoista annosta. Ettekö te proteiinihullut ikinä syö esim. bataattikeittoa? Vai pitääkö siihenkin pakolla tunkea kasa tofua sekaan, ettei vaan pääse proteiininpuutos iskemään?
Tokihan tuossa menussa voisi olla joku täyteliäämpikin kasvisruoka, jos kasvisruokailijoita on tulossa häihin. Mutta kyllä täyttävä kasvisruoka voi olla tehty vaikka ihan pelkistä juureksista tai vihanneksista. Ei ole pakko kaikkeen laittaa soijaa tmv.
Tosiaan noista aineksista nyt rakennatte selkeät kokonaisuudet, esim grillattu liha tai kala, jonka lisukkeena grillattuja kasviksia ja ohraa sekoitettuna, lohta ja uuttaperunaa ja salaatteja vaikka alkupalaksi sitten. Ja kirjoittakaa joka pöytään meny, josta käy ilmi mitä minkäkin kanssa syödään! Ja viiniä!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:19"]
Tämä asia näyttää olevan täällä pinnalla niin työnnän itsekin lusikkani soppaan :D Rennolla asenteella, buffet-tyylisesti mennään, ei turhaa hienostelua ja kaikille mahat täyteen. Uusia perunoita Valkosipuliperunoita Ohraa Grillattua lihaa Lohta Hirvenlihakastike Grillattuja kasviksia Perunasalaatti Kanasalaatti Tsatsiki Tee-se-itse-salaatti (salaatinlehtiä & tomaattia & fetaa & kurkkua & ananasta & sipulia & paprikaa & oliiveja & jalapenoja) Jälkkäriksi: Mansikkajuustokakku Minttusuklaakakku Tuulihattuja Karkkibuffet Vesimelonia Tuoretta ananasta Kaurakeksejä Vaniljajäätelöä Mansikoita Juomana: Vesi Mansikkamehu Sprite Marjainen booli Hedelmäinen booli Lonkero Siideri Muutosehdotuksia? Mitä lisäisitte/ottaisitte pois?
[/quote]
Menu kuin ruotsinlaivan buffassa. Laittakaa vielä sillit ja katkaravut tarjolle. No joo --- minusta tuossa on liikaa ja kannattaisi panostaa enemmänkin pienempään määrään ja hyvään laatuun. Toki kaikille kaikkea voi olla ok, mutta ei tuossa oikein ole muuta kuin ruotsinlaiva linja. Viiniä ja olutta pitäisi juomiin saada ehdottomasti.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:58"]
Kasvissyöjälle ei nyt ole mitään proteiininlähdettä. Mielestäni grillatut kasvikset eivät riitä, joku proteiinipitoisempi kasvisruoka myös. Muuten ok.
[/quote]
Minua vegaanina ärsyttää tämä joidenkin ihmisten kauhea proteiinihulluus. Ei joka ruoassa tarvitse olla mitään järkyttävän isoa proteiinin lähdettä. Ihan pelkässä banaanissakin on jo 10% proteiinia. Ei aina tarvitse olla niitä papuja, linssejä tai tofua. Ei kukaan ihminen - edes kasvissyöjä - kuole jos ei yhtenä päivänä syö jotain helvetin proteiinipitoista annosta. Ettekö te proteiinihullut ikinä syö esim. bataattikeittoa? Vai pitääkö siihenkin pakolla tunkea kasa tofua sekaan, ettei vaan pääse proteiininpuutos iskemään?
Tokihan tuossa menussa voisi olla joku täyteliäämpikin kasvisruoka, jos kasvisruokailijoita on tulossa häihin. Mutta kyllä täyttävä kasvisruoka voi olla tehty vaikka ihan pelkistä juureksista tai vihanneksista. Ei ole pakko kaikkeen laittaa soijaa tmv.
[/quote]
Olen samaa mieltä tuosta proteiinivouhkaamisesta mutta ehdotin silti nuita marinoituja papuja koska ne tuovat kivasti täyttävyyttä, tekstuuria ja makua salaatteihin.
T. Toinen vegaani
Juomapuoleen tuo olut ja viini lisäksi ja toinen booleista pois. Kanasalaatti ja valkosipuliperunat on turhia, jättäisin ne pois. Muuten kuulostaa oikein hyvältä:)
Ehkä savustettua siikaa vielä lohen kaveriksi, ne sopii hyvin teeseitse salaattiin
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:20"]Ja sitten tuo salaattibuffa on toisaalta ihan kiva ajatus, mutta siitä tulee mieleen lounasruokala. Tehkää valmiiksi useampi vihersalaatti. Nolot nirsoilijat voivat sitten jättää syömättä, jos ei kelpaa. Jos toteutatte buffan, niin lisätkää siihen vaihtoehtoja. Eri salaatteja, lisää kasviksia, enemmän juustoja, siemeniä, pähkinöitä jne. Siirtäisin myös melonit ja ananakset salaattibuffan puolelle. Hyvät salaatit eivät välttämättä tarvitse kastikkeita, mutta buffassa olisi hyvä olla sellaisia. Ei mitään kaupan Rhode Island -sotkuja, vaan itse tehtyjä, eri öljyjä, balsamicoa yms.
[/quote]
Mielestäni salaattibuffa on hyvä, mutta siihen tosiaan voisi lisätä enemmän vaihtoehtoja.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:21"]Liikaa tavaraa
[/quote]
Mitä karsisit? :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:21"]Oletteko hyvin nuoria ihmisiä?
[/quote]
Ei HYVIN nuoria :D Alle kolmikymppisiä kyllä.
Olipa rasittavasti lueteltu yhteen pötköön... Ei jaksa lukea.
Naminami! Mulle näin vieraana kelpais! :D
Olut? Itse en juo mutta jos on sidukkaa ni oisko sit oluttakin? Kaikki ei tykkää nii makiaata ja olut on ruuan kanssa hyvää.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:22"]Olipa rasittavasti lueteltu yhteen pötköön... Ei jaksa lukea.
[/quote]
Miten yhteen pötköön? Listana nuo kyllä mulla näkyy.
Kuulostaa erittäin hyvältä! Tuolla ruokalistalla on ainakin aikalailla kaikki ruoka-allegiat ja -tottumukset otettu huomioon :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:22"]Kalapuolta enemmän
[/quote]
Lähisuvusta löytyy muutama kala-allergikko, ei siis haluta tunkea moneen paikkaan kalaa. Ja itsekään ei olla suuria kalan ystäviä.
Jotenkin tulee nuorison nyyttikestit mieleen. Jotain kannattaisi varmaan jättää pois ja lisätä toista määrällisesti sen tilalle.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:29"]Ruokalista on kyllä varsin perinteinen ja yllätyksetön, maistuva toki sinänsä. Jos hirvenlihan sijasta olisi paahtopaistia, olisi menunne identtinen varmaan kolmen neljästä suomalaisen häämenun kanssa. Suurimmalle osalle vieraista varmaan uppoaa, ja näitä odottaa Suomessa häissä saavansakin, mutta itse tykkään vähän persoonallisemmista vaihtoehdoista.
[/quote]
Kun tätä on näinkin paljon alapeukutettu (asia ok, kanssani saa ilman muuta olla eri mieltä), kysyisin mielenkiinnosta perusteluja. Minähän totesin, että ruoka on varmasti hyvää mutta tavanomaista. Eikö tämä pidä paikkaansa? Jos pitäisi tehdä lista tarjottavista, joita olen eri häissä syönyt, olisi siinä juuri nuo ap:n ruokalajit. Lisäksi totesin, että itse pidän yllätyksellisemmistä vaihtoehdoista. En tarkoittanut, että perinteisissä hääruoissa olisi mitään pahaa.