Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mielipiteenne häätarjottaviimme

Vierailija
26.06.2015 |

Tämä asia näyttää olevan täällä pinnalla niin työnnän itsekin lusikkani soppaan :D
Rennolla asenteella, buffet-tyylisesti mennään, ei turhaa hienostelua ja kaikille mahat täyteen.
Uusia perunoita
Valkosipuliperunoita
Ohraa
Grillattua lihaa
Lohta
Hirvenlihakastike
Grillattuja kasviksia
Perunasalaatti
Kanasalaatti
Tsatsiki
Tee-se-itse-salaatti (salaatinlehtiä & tomaattia & fetaa & kurkkua & ananasta & sipulia & paprikaa & oliiveja & jalapenoja)
Jälkkäriksi:
Mansikkajuustokakku
Minttusuklaakakku
Tuulihattuja
Karkkibuffet
Vesimelonia
Tuoretta ananasta
Kaurakeksejä
Vaniljajäätelöä
Mansikoita
Juomana:
Vesi
Mansikkamehu
Sprite
Marjainen booli
Hedelmäinen booli
Lonkero
Siideri

Muutosehdotuksia? Mitä lisäisitte/ottaisitte pois?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon vieraita? Mun mielestä toi on tosi hyvä! Tietysti kalaa vois olla enemmän niille ketkä siitä tykkää, ite tykkään savustetusta lohesta ni se olis ainut mitä kalapuolelta ottaisin :)

Vierailija
22/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:23"]Olut? Itse en juo mutta jos on sidukkaa ni oisko sit oluttakin? Kaikki ei tykkää nii makiaata ja olut on ruuan kanssa hyvää.
[/quote]

Hyvä idea! Meillä minä siideri-ihminen ja mies lonkero. Vois melkeen jättää siiderin pois ja laittaa oluen tilalle, boolit on kuitenkin suht makeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin vesimelonin ja tuoreen ananaksen tee-se-itse -salaatin aineksiksi. Hirvenliha jossain muussa muodossa kuin kastikkeena. Onko lohi savustettua?

Vierailija
24/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanasalaatti minusta turha. Paljon lihaa tarjolla ilman sitäkin ja kun huomioi mahdollisuuden koota oma salaattinsa niin en näe syytä laittaa vielä kanallistakin versiota tarjolle.

Vierailija
25/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä! :) Kannattaa muuten kysellä onko kellään vieraista allergioita tai muita ruokarajoituksia.

Vierailija
26/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:23"]Jonna?
[/quote]

Ei :D Nää ei ole vielä kenellekään edes sen kummemmin julkisia (paitsi teille) kunhan vasta miehen kanssa on listailtu.

Vierailija
27/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:22"]Olipa rasittavasti lueteltu yhteen pötköön... Ei jaksa lukea. [/quote] Miten yhteen pötköön? Listana nuo kyllä mulla näkyy.

Mulla näkyy myös lueteltuna yhtenä pötkönä, tosi pitkänä lauseena ilman pilkkuja.[/quote]

Vierailija
28/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsisin yksinkertaisemmaksi. Tarvitaanko sekä grillattua lihaa että hirvipataa? Samoin lisukkeet - uudet perunat, valkosipuliperunat, ohra ja perunasalaatti - jättäisin jonkun pois. Kun on tuo tee-se-itse salaatti, niin tarvitaanko vielä kanasalaatti.

Laittaisin selkeämmin alkuruoat - esim. salaatit, uudet perunat ja jotain kalaa, kylmää lihaa - ja sitten pääruoka esim. valkosipuliperunat, grillatut lihat ja grillatut kasvikset.

Jälkiruokiakaan ei minusta tarvitse olla noin monta vaihtoehtoa.

Jos kerran ruoan kanssa jotain alkoholipitoista tarjoillaan, ottaisin itse mieluummin viiniä kuin siideriä tai lonkeroa. Olutkin on hyvä ruokajuoma. Onko boolit illalla myöhemmin- nekään eivät oikein ole mikään ruokajuoma?

Vierailija
29/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, nannaa! Ehkä kermakastiketta vielä, hirvenliha voi osalle olla turhan eksoottista? Mutta kokonaisuudessaan Kapen tavalla aivan loistavaa

Vierailija
30/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätkää juomiin ainakin se olut ja viinit. Juomavalikoima kuulostaa teinibileiltä :).

Vierailija
31/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:25"]Kuinka paljon vieraita? Mun mielestä toi on tosi hyvä! Tietysti kalaa vois olla enemmän niille ketkä siitä tykkää, ite tykkään savustetusta lohesta ni se olis ainut mitä kalapuolelta ottaisin :)
[/quote]

Kaikki ilmoittautumiset ei ole vielä tullu, kutsuttuja hieman yli 100, tällä hetkellä tulossa 75.

Vierailija
32/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viiniä ruuan kanssa? Siideri ja lonkero ei ole ruokajuomia.

Vierailija
33/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalta opittua: kesähäihin kuuluu kalapöytä. Kyllä kuuluu. Kesähäät eivät ole kunnolliset ilman kalapöytää. Mutku pitää olla kalapöytä. Kalapöytä.

Vierailija
34/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:25"]Jotenkin tulee nuorison nyyttikestit mieleen. Jotain kannattaisi varmaan jättää pois ja lisätä toista määrällisesti sen tilalle.
[/quote]

Mitä ehdottaisit pois jätettäväksi? :)

Vierailija
35/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tarjottavat, mutta juomiin voisi lisätä kotikaljaa ja vissyä. Juotavaa kannattaa varata reilusti, suolapalat ja tanssiminen janottavat kuitenkin. Ehkä myöhemmäksi illaksi voisi vielä ajatella voileipien ja kahvin tarjoamista?

Vierailija
36/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalista on kyllä varsin perinteinen ja yllätyksetön, maistuva toki sinänsä. Jos hirvenlihan sijasta olisi paahtopaistia, olisi menunne identtinen varmaan kolmen neljästä suomalaisen häämenun kanssa. Suurimmalle osalle vieraista varmaan uppoaa, ja näitä odottaa Suomessa häissä saavansakin, mutta itse tykkään vähän persoonallisemmista vaihtoehdoista.

Vierailija
37/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten hyvälle kuulostaa! Paljon valinnanvaraa ja varmasti teidännäköisenne ruokalista, antakaa olla noin. Erityisen kiva idea nuo hedelmät jälkiruokina.

Vierailija
38/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:28"]Ei viiniä ruuan kanssa? Siideri ja lonkero ei ole ruokajuomia.
[/quote]

Ei viiniä. Mun puolen suvulla taipumusta saada viinistä migreeniä ja sitähän me ei haluta :D Muutenkaan ei löydy kovin paljoa viini-ihmisiä tästä porukasta, maltillisia juojia muutenkin.

Vierailija
39/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:19"]Tämä asia näyttää olevan täällä pinnalla niin työnnän itsekin lusikkani soppaan :D
Rennolla asenteella, buffet-tyylisesti mennään, ei turhaa hienostelua ja kaikille mahat täyteen.
Uusia perunoita
Valkosipuliperunoita
Ohraa
Grillattua lihaa
Lohta
Hirvenlihakastike
Grillattuja kasviksia
Perunasalaatti
Kanasalaatti
Tsatsiki
Tee-se-itse-salaatti (salaatinlehtiä & tomaattia & fetaa & kurkkua & ananasta & sipulia & paprikaa & oliiveja & jalapenoja)
Jälkkäriksi:
Mansikkajuustokakku
Minttusuklaakakku
Tuulihattuja
Karkkibuffet
Vesimelonia
Tuoretta ananasta
Kaurakeksejä
Vaniljajäätelöä
Mansikoita
Juomana:
Vesi
Mansikkamehu
Sprite
Marjainen booli
Hedelmäinen booli
Lonkero
Siideri

Muutosehdotuksia? Mitä lisäisitte/ottaisitte pois?
[/quote]

Jättäisin pois:
Valkosipuliperunat (uudet perunat riittävät)
Hirvenlihakastikkeen (liian raskas kesällä)
Peruna- ja kanasalaatin (kanaa voi laittaa tee se itse -salaattiin)
Tuulihatut
Hedelmät
Keksit
Jätski
Toinen booleista

Lisäisin:

Tuore leipä ja levite
Jotain toista kalaa lisäksi
Kahvi ja tee

Vierailija
40/101 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:25"]Laittaisin vesimelonin ja tuoreen ananaksen tee-se-itse -salaatin aineksiksi. Hirvenliha jossain muussa muodossa kuin kastikkeena. Onko lohi savustettua?
[/quote]

Itse ajattelin että ne olisi kivoja myöhemmin jälkiruoan kanssa, jäisivät pöytään naposteltaviksi jos tekee mieli makeaa vielä illemmallakin. Hirvenliha tulee ehottomasti kastikkeena - meiltä löytyy siihen mahottlman hyvä resepti :D Jep, savustettu lohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä