Kertokaa mielipiteenne häätarjottaviimme
Tämä asia näyttää olevan täällä pinnalla niin työnnän itsekin lusikkani soppaan :D
Rennolla asenteella, buffet-tyylisesti mennään, ei turhaa hienostelua ja kaikille mahat täyteen.
Uusia perunoita
Valkosipuliperunoita
Ohraa
Grillattua lihaa
Lohta
Hirvenlihakastike
Grillattuja kasviksia
Perunasalaatti
Kanasalaatti
Tsatsiki
Tee-se-itse-salaatti (salaatinlehtiä & tomaattia & fetaa & kurkkua & ananasta & sipulia & paprikaa & oliiveja & jalapenoja)
Jälkkäriksi:
Mansikkajuustokakku
Minttusuklaakakku
Tuulihattuja
Karkkibuffet
Vesimelonia
Tuoretta ananasta
Kaurakeksejä
Vaniljajäätelöä
Mansikoita
Juomana:
Vesi
Mansikkamehu
Sprite
Marjainen booli
Hedelmäinen booli
Lonkero
Siideri
Muutosehdotuksia? Mitä lisäisitte/ottaisitte pois?
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:28"]Palstalta opittua: kesähäihin kuuluu kalapöytä. Kyllä kuuluu. Kesähäät eivät ole kunnolliset ilman kalapöytää. Mutku pitää olla kalapöytä. Kalapöytä.
[/quote]
:D Minäki luin tätä keskustelua silloin.
Ensin pontikkaa, sitten enemmän pontikkaa, ja vielä ehtoolla viimeiseksi pontikkaa. Muuten ihan OK lista.
koska juhlitaan, kuulostaa hyvältä , onnea
Lisää kalaa ehdottomasti! Sopii ihanasti kesähäihin :) Vai onko teillä kesähäät? Kala on kyllä monien kesäherkku.
Puolet pois! Ihan liikaa kaikkea. Kannattaisi miettiä kokonaisuutta. Esim montaa lämmintä ruokaa ei tarvita. Esim. Grillattu kala ja liha + uudet perunat + pari salaattia ilman proteiinia ihan tarpeeksi, tai sitten joku alkupalasalaatti proteiinilla + hirvenlihakastike/lohi + vaökosipuliperunat/ joku lämmin kasvis
Näissä ihan riittävästi! Samoin yksi tai kaksi kakkua riittää. Ja juomaksi olut sekä puna- ja valkoviinit, siideri ja lonkero ei kuulu ruokapöytään! Hyviä ideoita teillä, mutta ihan liikaa lajeja.
Teettekö itse tarjottavat vai käytättekö pitopalvelua? Noinkin isolle joukolle on aika haasteellista tehdä riittävästi ja huolehtia hygieniasta ja kylmäketjusta.
Häät on loppukesästä/alkusyksystä :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:33"]Teettekö itse tarjottavat vai käytättekö pitopalvelua? Noinkin isolle joukolle on aika haasteellista tehdä riittävästi ja huolehtia hygieniasta ja kylmäketjusta.
[/quote]
Tuttu pitopalvelu hoitaa suurimman osan :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:21"]Oletteko hyvin nuoria ihmisiä?
[/quote]
Mitähän tekemistä sillä on minkään kanssa?
Hyvältä kuulostaa, juomapuoli tosin vähän erikoinen jos nuo ovat siis tarkoitettu ruokajuomiksi. Äkkimakeat boolit, siiderit ja lonkerot eivät minusta oikein sovi ruuan kanssa, itse tarjoaisin mieluummin viiniä. Jos välttämättä haluaa tarjota mietoja niin vaikka sitten jotain tosi kuivaa omenasiideriä ja olutta. Toki jotain mehua ja limua voi olla tarjolla varsinkin jos juhlissa on myös lapsia.
Viiniä ehdottomasti tarjolle. Ne jotka saavat siitä migreenin, voivat jättää ottamatta, elleivät ole alkoholisteja.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:39"]Hyvältä kuulostaa, juomapuoli tosin vähän erikoinen jos nuo ovat siis tarkoitettu ruokajuomiksi. Äkkimakeat boolit, siiderit ja lonkerot eivät minusta oikein sovi ruuan kanssa, itse tarjoaisin mieluummin viiniä. Jos välttämättä haluaa tarjota mietoja niin vaikka sitten jotain tosi kuivaa omenasiideriä ja olutta. Toki jotain mehua ja limua voi olla tarjolla varsinkin jos juhlissa on myös lapsia.
[/quote]
Ei ole ruoan kanssa tarkoitus alkoholia tarjoillakaan.
Kyllä minä silti varaisin viinitönikät, vaikka itse en olisi viinin ujoja. 75 hengestä taatusti on muutama. Itse en juo olutta tai siideriä, mutta silti varaisin niitä vieraille. Ruoan kanssa booli ei oikein maistu ja juhlassa vesi on vähän aneemista. Lisäksi laittaisin jonkun leivän ja levitteet ja juustoja jälkkäriksi. Muuten vaikuttaa monipuolisesta perussetillä, jolla varmasti lähtee nälkä
Jäätelö voi olla vähän hankala, varsinkin jos on lämmintä. Sitä en itse laittaisi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:21"]Oletteko hyvin nuoria ihmisiä? [/quote] Mitähän tekemistä sillä on minkään kanssa?
Ehkä hänelle tuli vaikutelma luettelosta että tarjottavista ja lajien runsaudesta ovat (hyvin) nuoria, minulle ainakin tuli. Aikuisempi vaikutelma tulee jos tekee kuten moni on ehdottanut, karsii osan pois. Eipä sillä juurikaan mitään tekemistä ole muuten./quote]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:29"]
Jättäisin pois: Valkosipuliperunat (uudet perunat riittävät) Hirvenlihakastikkeen (liian raskas kesällä) Peruna- ja kanasalaatin (kanaa voi laittaa tee se itse -salaattiin) Tuulihatut Hedelmät Keksit Jätski Toinen booleista Lisäisin: Tuore leipä ja levite Jotain toista kalaa lisäksi Kahvi ja tee
[/quote]
Vaikka sinä et pitäisi makeasta älä nyt yritä kieltää sitä kaikilta muilta... Toisille jälkkäripöytä on aterian kruunu.
Muuten oikein hyviä ehdotuksia, vaikka ei sinne toista kalaa enää tarvita.
Hirveästi lihaa. Eikö sinne ole tulossa ketään kasvissyöjää?
Kovin lihapainotteiselta kuulostaa. Minä karsisin liharuoista ja täydentäisin tarjottavia jollain lämpimällä kasvisruoalla. Itse jäisin myös kaipaamaan viiniä ruokajuomaksi, koska en juo oikeastaan mitään muita alkoholipitoisia juomia. Onnea jo etukäteen hääpäivällenne!
Moi. Olipas siinä paljon kaikkea. :) Musta on kyllä kivaa, että kaikki löytävät jotain syötävää. :) Itse myös tiedätte, mitä te ja vieraanne mieluiten syötte/juotte. Oliko allergiat ym. huomioituna?
Kun nyt mielipiteitä kysytään, niin mun mielestä taas pelkät uudet perunat ei riitä, kuten joku tais ehdottaa. :) Jos olis mun juhlat, vaihtaisin ton kanasalaatin kananfileiks tms. ja poistaisin grillatun lihan tai hirvenlihakastikkeen. Tee-se-itse-salaatti on hyvä idea, maistuu lapsille ja nirsoillekin. :D Jälkiruokakakuista vaihtaisin jomman kumman johonkin, mikä maistuis miehellekin. :) Jäätelöä varmaan tuodaan sitä mukaa pöytään, kun sitä tarvitsee? Olisko sittenkin helpompaa ilman sitä jätskiä? Juomia oli paljon, mutta lisäisin myös noita, mitä muut ehdotteli... eli vissyveden, oluen ja viinin, vaikken niistä itse pidäkään. :) Vieraita varten. :D
Älä unohda PAKASTEHÄÄMAKARONILAATIKKOA! Tai miten se sanahirvitys menikään, ymmärsitte varmaan ;)