Mitä tekisit jos kannabis
laillistettaisiin sen ensi vuoden yk-kokouksen päätöksellä?
Kommentit (63)
kannabis on mun mielestä vähemmän haitallinen kuin alkoholi. eli hyvä jos laillistetaan, muutenkin kannabistuomiot on suhteessa esim pahoinpitelytuomioihin naurettavan suuria.
en rupeaisi itse kuitenkaan polttelemaan, olen kokeillut kyllä. tuntemani pössyttelijät ovat jämähtäneet ajatuksiltaan ja elämäntyyliltään siihen vuoteen/ikään milloin alkoivat polttaa. heillä ei ole kiirettä, kunnianhimoa saati intohimoa, ei jaksa/viitsi tehdä mitään ja puheenaiheetkin pyörii siellä nuoruudessa. ei pysty tekemään pitkän ajan päätöksiä esim menoista johonkin ja päivärytmitkin on vähän sitä sun tätä. rentoa porukkaa mutta vähän liiankin rentoa :D
en välttele kuitenkaan heidän seuraansa niinkään paljon kuin alkoholistituttavieni, viina kun vie niin se on tosissaan menoa. (joo-o, onpa mulla tuttavapiiri?? )
itse en halua tulla sellaiseksi mutta jokainen valitsee itse tiensä. toivon että hekin ovat valinneet eikä kannabis valinnut heidän puolestaan.
En varmaan yhtään mitään. Mua ei vituta kannabis, mua vituttaa keskenkasvuiset wt-ihmiset, ketkä ihannoi jotain kukkaa niin paljon että pitää koko asunto ja vaatetus laittaa sen mukaan.
Joisin edelleen viinaa. Kannabikseen en koskisi.
Pössyttelijät on sieluttomia tyhjiä kuoria jotka luulee olevansa suuriakin älykköjä mutta todellisuudessa tää "tietoisuuden laajentaminen" on sitä että tyypit ei enään ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita ja kokee esim peilin toiminnan olevan jotenkin tajunnan räjäyttävää.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:27"]
Mitä tekisit jos ensivuonna suomeen tulisi lentävät autot jokaiselle? Niinpä.
[/quote]
Oliks tää jotenki nokkelaa? En tajunnut.
[/quote]
Minusta tuo summasi juuri omat ajatuksenikin. En autoile enkä olisi lentäviä autoja ostamassa vaikka joku myisi. Ei haittaa jos muut autoilee tiellä tai ilmassa, kunhan eivät päälle aja.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:27"]
Mitä tekisit jos ensivuonna suomeen tulisi lentävät autot jokaiselle? Niinpä.
[/quote]
Oliks tää jotenki nokkelaa? En tajunnut.
[/quote]
Minusta tuo summasi juuri omat ajatuksenikin. En autoile enkä olisi lentäviä autoja ostamassa vaikka joku myisi. Ei haittaa jos muut autoilee tiellä tai ilmassa, kunhan eivät päälle aja.
[/quote]
Kiitos
Kertokaa nyt alapeukuttajat, miten hampaattomuus liittyy kannabikseen?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:53"]
[/quote]
Niin passivoitunut, ettei jaksa huolehtia perushygieniasta.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:43"]
Luuletteko tosissanne, että kannabis tulisi viinan tilalle?
Ei tule. Se tulee viinan rinnalle.
Lukekaa oikeasti Päihdelinkin Vilpolasta juttuja kannabiksen ihanuudesta.
miksi helvetissä tänne sekakäyttömaahan pitää saada lisää päihteitä? Odotatteko tosiaan, että kannabis tekee tän päihdehuuruisen kansan onnelliseksi?
[/quote]
Olet väärässä. Kohdallani sain alkoholin liikakäytön hallintaan, juurikin kannabiksen avulla. nykyään otan lasillisen silloin tällöin ja poltan jointin ehkä pari kertaa kuukaudessa.
[/quote]
Jep. Kaksi varoitusta oli jo duunista alla krapuloitten vuoksi. Onneksi löysin kannabiksen... Muuten olisin varmasti työtön alkoholisti.
Se on vain raaka totuus, että jotkut ihmiset ovat päihteisiin mieltyneitä. Jokainen poltettu jointti on poissa alkonkulutuksesta. (Iso syy siihen, miksi täällä ei koskaan tulla laillistamaan....)
Varmaan ostaisin silloin tällöin alkoholin sijaan nautittavaksi. Ainakin helpompi olis ottaa mukaan mökille yms. reissuille, ei tulis niin paljoa kantamista. En tosin tykkää poltella mitään, mutta kai sitä myytäisiin sitten myös syötävässä muodossa..? Special brownies kuulostaa kokeilun arvoiselle!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:45"]
Pössyttelijät on sieluttomia tyhjiä kuoria jotka luulee olevansa suuriakin älykköjä mutta todellisuudessa tää "tietoisuuden laajentaminen" on sitä että tyypit ei enään ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita ja kokee esim peilin toiminnan olevan jotenkin tajunnan räjäyttävää.
[/quote]
Tunnen paljon pössyttelijöitä eikä näistä kyllä useimmat kuvittele olevansa mitään ihmeellistä, älykköjä tai muutakaan.
Itse en ole kannabista kokeillut mutta sieniä kyllä pari kertaa, ja tuontyyppinen "peilin toiminnan kokeminen tajunnan räjäyttävänä" on oikeasti valtavan hienoa. Se on paluuta lapsen ehdollistumattoman havaitsemisen viattomuuteen, ja opettaa arvostusta elämän yksinkertaisia asioita kohtaan. Ai kun tulee vieläkin hyvä mieli kun muistan miten kaikki tuntui hehkuvan pyhyyttä ja merkitystä ja jokainen pienikin asia sisälsi jonkinlaista henkeä tai tietoisuutta, oli jotenkin elävä... Ei se tila ole sellainen että looginen järki olisi niin pois pelistä että ei tajua miten peili toimii ja siksi ihmettelee, vaan jotenkin näkee järjen tasoa syvemmälle.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:18"]Entä kerta viikossa siideri tai marisätkä? Tai joka päivä? Kumpi mahtaisi olla pahempi terveydelle?
[/quote]
Edelleenkään, lääketieteellistä näyttöä negatiivisista vaikutuksista ei ole noin pienillä määrillä kummastakaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:18"]Entä kerta viikossa siideri tai marisätkä? Tai joka päivä? Kumpi mahtaisi olla pahempi terveydelle?
[/quote]
Edelleenkään, lääketieteellistä näyttöä negatiivisista vaikutuksista ei ole noin pienillä määrillä kummastakaan.
[/quote]
Entä 3 siideriä joka päivä tai 3 marisätkää joka päivä. Luulen että aivot pehmenee marisätkistä.
Haluaisin varmaan kerran kokeilla mutta ainakaan säännöllisesti en alkaisi polttelemaan. Tuskin siitä tulisi edes semmonen "kännipoltettava".
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:18"]Entä kerta viikossa siideri tai marisätkä? Tai joka päivä? Kumpi mahtaisi olla pahempi terveydelle? [/quote] Edelleenkään, lääketieteellistä näyttöä negatiivisista vaikutuksista ei ole noin pienillä määrillä kummastakaan. [/quote] Entä 3 siideriä joka päivä tai 3 marisätkää joka päivä. Luulen että aivot pehmenee marisätkistä.
[/quote]
Alkoholi olisi fyysisesti haitallisempaa ainakin. Psyykkisestä haitallisuudesta on vaikea sanoa siksi, että yleensähän asia menee niin päin, että jos päivittäin täytyy saada useita annoksia mitä tahansa päihdettä, niin se on merkki jostain ongelmasta, eikä alunperin niin päin että päihde sen olisi aiheuttanut. Moni liikakäyttää esim. ahdistukseen tai elämän tyhjyyden tunteeeseen. Ja sitten kun elämä on tosiaan saamatonta ja velttoa, niin johtuuko se itse päihteestä vai siitä perusolosta jota päihteellä yritetään helpottaa?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:18"]Entä kerta viikossa siideri tai marisätkä? Tai joka päivä? Kumpi mahtaisi olla pahempi terveydelle?
[/quote]
[/quote]
Entä 3 siideriä joka päivä tai 3 marisätkää joka päivä. Luulen että aivot pehmenee marisätkistä.
[/quote]
Ainakin alkoholi on tuossa määrin lievästi haitallista, esim. lihottaa jos ei muuta. Tuskin se pilvikään terveyttä edistää tuossa määrin. Riippuu varmaan miten käyttää: Jos polttelee yhden töistä lähtiessä, toisen päivällisen päälle ja viimeisen nukkumaan mennessä niin tuskin haittaa elämää mitenkään.
Voisin ostaa kannabista alkosta silloin kun sitä haluan, sen sijaan että kyselen sitä tutuilta tai kasvatan salaa komerossani. Tai sitten kasvattaisin itse, leipoisin keksiä ja kannabiskakkuja ja veisin tuliaisina ihmisille, joiden tiedän ko. päihdettä arvostavan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:18"]Entä kerta viikossa siideri tai marisätkä? Tai joka päivä? Kumpi mahtaisi olla pahempi terveydelle? [/quote] Edelleenkään, lääketieteellistä näyttöä negatiivisista vaikutuksista ei ole noin pienillä määrillä kummastakaan. [/quote] Entä 3 siideriä joka päivä tai 3 marisätkää joka päivä. Luulen että aivot pehmenee marisätkistä. [/quote] Ainakin alkoholi on tuossa määrin lievästi haitallista, esim. lihottaa jos ei muuta. Tuskin se pilvikään terveyttä edistää tuossa määrin. Riippuu varmaan miten käyttää: Jos polttelee yhden töistä lähtiessä, toisen päivällisen päälle ja viimeisen nukkumaan mennessä niin tuskin haittaa elämää mitenkään.
[/quote]
Kannabiksen käyttömäärät eivät ole verrannollisia alkoholiannoksiin. Siinä missä 5-6 olutta tai siideriä on normaali juhlaillan annos, sama määrä jointteja on suurimmalle osalle liikaa.
Kolme kannabissätkää joka ilta olisi ainakin itselleni sellainen määrä, jonka seurauksena olisin vähän "hitaalla" myös päivisin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:53"]
[/quote]
Niin passivoitunut, ettei jaksa huolehtia perushygieniasta.
[/quote]
Voi luoja oikeasti... En usko että Suomessa tullaan ikinä pääsemään tästä kaikki kannabiksen käyttäjät ovat hulttioita jotka jumittavat kotona paskaisissa oloissa- ajattelusta. Barack Obama on polttanut nuoruudessaan kannabista, ja makaa nytkin katuojassa hampaattomana. Just. Kannabiksen käyttö on Suomessakin niin arkipäiväistynyt, ettei ihmisestä voi päällepäin nähdä poltteleeko hän vai ei. Omaan tuttavapiiriini kuuluu mm. muutamakin johtoportaan pukumies, teologian opiskelija ja 19 vee urheilijatytt, jotka kaikki 'pössyttelevät'. Itse en ota kantaa kysymykseen, mutta on aivan uskomatonta kuinka kujalla ihmiset näistä asioista ovat. Ja muuten tunnen yhden stereotyyppisen kannabiksen käyttäjänkin. Nuori hippimies, jolla on kannabiksenlehti kuvioita repussaan ym. hoitaa myös elämäänsä ihan normaalisti, eikä makaa sielä katuojassa hampaattomana valmiina ryöstämään vanhuksia kolikoiden toivossa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:19"]Valittaisin keskustelupalstoilla naapureista, jotka kasvattavat tai polttavat sitä. Se haisee kuulemma. [/quote] Niin tekee, mutta ei haittaa
[/quote]
Sanoisin, että tuoksuu ennemminkin.
[/quote]
Tuoksuu? Itse kyllä polttelen päivittäin mutta kyllä se haju muistuttaa lähinnä kissanpissaa.
[/quote]
hanki parempaa lajiketta.