Onko mahdotonta löytää tällaista naista?
-ymmärtää syy- ja seuraussuhteita
-erottaa tiedon ja tunteet
-ymmärtää, mitä ei ymmärrä eikä esitä ymmärtävänsä
-ymmärtää ihmisyyden perusolemuksen eikä odota kumppaniltaan virheettömyyttä
-antaa seksiä ja vaatii sitä aktiivisesti itse, mutta ymmärtää, kun mies sanoo ei ja hyväksyy hiljaisemmat kaudet
-jos pettää, ei kerro miehelle tapahtuneesta vaan kantaa oman syyllisyytensä
-jos epäilee miehen pettävän, jättää asian omaan arvoonsa eikä ehdoin tahdoin kaivele ongelmia esiin
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:10"]Mutta jos suhteen ALUSTA asti ollaan oltu täysin rehellisiä näissä asioissa, ei ne ole myöhemminkään mitenkään rikkovia tai uhkaavia. Niihin on silloin osattu jo varautua eivätkä ne yllätä.[/quote]
Suhteen alussa ei nähdä eikä kuulla mitään. Silloin tapsutellaan vaaleanpunaiset lasit päässä.
Myöhemmin suhteessa tarpeet muuttuvat. Suhteen alussa ihastus on vahvaa ja seksiä voi olla kaksi kertaa päivässä. 14 vuotta myöhemmin tilanne saattaa olla sellainen, että pienet lapset kitisevät jaloissa ja kiristävät pinnaa, asuntolaina on liian suuri, koska työttömyys osui kohdalle, mies on lihonut ja muuttunut muutenkin välinpitämättömäksi ja kaiken tämän päälle pukkaa vahvaa ja hallitsematonta ihastusta harrastuskaveriin, jonka ympärillä pyörivät myös kaikki seksifantasiat oman ukon lähinnä ällöttäessä.
Tällaisessa tilanteessa ei kannata sanoa ukolle, että olet haluton läski, et enää kiihota minua, olen kyllästynyt elämäämme ja sitä paitsi olen myös ihastunut harrastuskaveriini. Ei todellakaan kannata. Sen sijaan kannattaa pitää suunsa kiinni, yrittää nähdä kumppaninsa valoisasti, etsiä hänestä ja omasta elämästä hyviä puolia ja antaa ajan kulua. Viiden vuoden kuluttua tilanne saattaa olla parantunut.
[/quote]
Voi luoja mitä paskaa. Mikä ihmeen pakko on olla sen haluttoman läskin kanssa lainkaan jos ei huvita? Kuulostaa todella ankealta. Ei tuo ole mikään normaali parisuhde.
Muutenkin eiköhän ensin kannattaisi yrittää korjata sitä ongelmaa? Sanoa miehelle, ettei seksi maistu ja puhua siitä ylipainosta. Normaalissa suhteessahan näistä voi puhua. Minusta tulisi toiselle antaa ensin mahdollisuus korjata tuo ongelma eikä vain mennä suoraan pettämään ilman että toinen edes tietää ongelmista.
T: eri
mulle tulee niin paha mieli kun luen tälläsiä ketjuja. haluaisin että oma mieheni olisi uskollinen, mutta näitä lukiessa se aina murenee, valtaosa teksteistä, varsinkin miesten on juuri että pettää pettää pettää, pitää ja saa pettää, ei voi luonnolleen mitään joten pettää. en voi enää lukee näitä palstoja, kun menee viimesetkin rippeet toivosta hyvään parisuhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:28"]Voi luoja mitä paskaa. Mikä ihmeen pakko on olla sen haluttoman läskin kanssa lainkaan jos ei huvita?[/quote]
Ei mikään pakko. Aina voi erota. Hyvin moniin pitkiin suhteisiin kuitenkin kuuluu jaksoja, joissa on pettämistä, kumppanin inhoamista, seksuaalista haluttomuutta, kyllästymistä, suhteen kyseenalaistavia henkilökohtaisia kriisejä ja niin poispäin. Jos tahtoo pitkän suhteen, on hyväksyttävä, että nämä asiat kuuluvat usein suhteeseen.
Ihmisten pitäisi päättää, tahtovatko he pitkän suhteen kaikkine vaiheineen vai useita lyhyitä suhteita. Nykyään monet kuvittelevat, että he voivat saada pitkän suhteen lyhyen suhteen eduilla. Näin ei ole. Pitkässä suhteessa on usein huomattava vuosimäärä silkkaa kärsimystä ja paskaa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:56"]Mulle parisuhteessa olennaista on tasa-arvon lisäksi rehellisyys[/quote]
Ihmissuhteissa yleensäkään rehellisyys ei kannata, saati sitten parisuhteessa. Parisuhteessa kannattaa keskittyä myönteiseen jakamiseen ja keskinäiseen tukemiseen eikä rehellisyyteen.
Jos minä rupeaisin suhteessamme rehelliseksi (kertoisin avoimesti tunteistani, tarpeistani ja toiveistani), niin se olisi sitten siinä. Samoin kävisi, jos mieheni tekisi saman. Mutta kun kumpikin tietoisesti peittää asioita, joita ei saa sovitettua yhteen ja jotka ovat uhka toiselle, niin suhde toimii hyvin.
Joskus tuntuu, että rehellisyyden vaalijat ovat ihmisiä, jotka itse kestävät rehellisyyttä erittäin huonosti. Rehellisyys on paljon useammin rikkovaa ja uhkaavaa kuin suhdetta syventävää.
[/quote]
Esität oman mielipiteesi yleisenä faktana.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:37"]Esität oman mielipiteesi yleisenä faktana.[/quote]
Tahdotko sinä, että ukkosi on rehellinen? Oikeasti? Että hän kertoo fantasioistaan muihin naisiin, että pillusi haisee, että häpyluulesi ovat ällöttävät lörpät, että rintasi ovat muotonsa menettäneet utareet, että sinulla ei ole mitään omia ajatuksia, ettet ole kovin omaperäinen, että työpaikan Liisa on paljon viehättävämpää ja elävämpää seuraa, ettet saa miestäsi nauramaan?
Te akat aina toivotte rehellisyyttä, mutta sitten kun mies on rehellinen, saatte kilarit. Ette te oikeasti mitään rehellisyyttä tahdo. Te tahdotte hyvää mieltä. Ette te tahdo, että miehenne kommentoi rehellisesti ikääntyvää ja raskauksien runnomaa kroppaanne ja vertaa sitä nuorempien kroppiin. Te tahdotte tulla rakastetuiksi ja hyväksytyiksi.
Mikään ei ole yhtä raivostuttava kuin nainen, joka kysyy jostain asiasta rehellistä mielipidettä, koska lähes poikkeuksetta tällainen nainen ei tahdo mielipidettä kuulla.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:36"]Jos suhtaudut "pettämiseen" noin, niin miksi et hae avointa suhdetta?[/quote]
Koska en tahdo ympäriinsäjuoksentelusuhdetta. Minulle sitoutuminen on tärkeää.
Toisaalta tunnistan hyvin, että pitkässä parisuhteessa kumppanien tarpeet muuttuvat, tulee henkilökohtaisia kriisejä, tulee kyllästymistä, turhautumista, kysymyksiä, että tässäkö se sitten on. Jos jompi kumpi tai kumpikin tällaisessa tilanteessa pettää, niin se on voi voi, mutta ei sen tarvitse olla suhteen turmioksi.
En vain tahdo yhteen naisen kanssa, jolla on ehdottomia rajoja. En pidä vuosikymmenien avioliittoa tällaisen naisen kanssa todennäköisenä. Parempi on ottaa nainen, joka sietää sekä omia että kumppanin virheitä.
[/quote]
Aivan jäätävän hyvä asenne pitkää suhdetta ajattelen.
Eihän ap missään nimessä hae avointa suhdetta vaan suhdetta joka kestää harha-askeleetkin, puolin ja toisin. Musta-valkoinen ihminen toki lukee aloituksen niin, että ap haluaa suhteen missä voi juosta yöjalassa joutumatta sitä tilille.
Itse pidän todella paljon ap:n listasta eikä tuollaisen naisen löytyminen ole ollenkaan mahdotonta. Tässä yksi.
-N32
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:24"]
Tuossa on 2 asiaa väärin. Pettäminen ja entä jos nainen ei halua seksiä? Silloin miehenkin pitää tyytyä oleman ilman.
[/quote]
Tää on just tätä
"yhyy en halua ottaa suihin" ja siskot huutaa kuorossa "ei sun tartte jos et halua!"
Seuraavassa lauseessa
"yhyy mies ei nuole pimppiä" ja siskot huutaa kuorossa "sen täytyy kunnioittaa sun tarpeita ja haluja, olet oikeutettu nautintoon! jos se ei suostu niin joku muu suostuu!"
Typerys.
[/quote]
Ajattelet että ne on aina samoja naisia, jotka näin kommentoi? Jos palstalla joku valittaa että kesällä on liian kuuma ja joku toinen talvella että ei pidä kylmästä niin ne on ne samat naiset ja siitä syystä naiset on epäloogisia?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:10"]
-ymmärtää syy- ja seuraussuhteita
-erottaa tiedon ja tunteet
-ymmärtää, mitä ei ymmärrä eikä esitä ymmärtävänsä
-ymmärtää ihmisyyden perusolemuksen eikä odota kumppaniltaan virheettömyyttä
-antaa seksiä ja vaatii sitä aktiivisesti itse, mutta ymmärtää, kun mies sanoo ei ja hyväksyy hiljaisemmat kaudet
-jos pettää, ei kerro miehelle tapahtuneesta vaan kantaa oman syyllisyytensä
-jos epäilee miehen pettävän, jättää asian omaan arvoonsa eikä ehdoin tahdoin kaivele ongelmia esiin
[/quote]
Ennemminkin pitäisi kysyä löytyykö sellaista naista joka voisi joskus olla haukkumatta ja syyllistämättä miestä kaksijakoisen moraalinsa kautta
[/quote]
Korjaus: Löytyykö naista joka hyväksyy miehen kaksijakoisen moraalin ja vähättelevät yleistykset naisista.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:37"]Esität oman mielipiteesi yleisenä faktana.[/quote]
Tahdotko sinä, että ukkosi on rehellinen? Oikeasti? Että hän kertoo fantasioistaan muihin naisiin, että pillusi haisee, että häpyluulesi ovat ällöttävät lörpät, että rintasi ovat muotonsa menettäneet utareet, että sinulla ei ole mitään omia ajatuksia, ettet ole kovin omaperäinen, että työpaikan Liisa on paljon viehättävämpää ja elävämpää seuraa, ettet saa miestäsi nauramaan?
Te akat aina toivotte rehellisyyttä, mutta sitten kun mies on rehellinen, saatte kilarit. Ette te oikeasti mitään rehellisyyttä tahdo. Te tahdotte hyvää mieltä. Ette te tahdo, että miehenne kommentoi rehellisesti ikääntyvää ja raskauksien runnomaa kroppaanne ja vertaa sitä nuorempien kroppiin. Te tahdotte tulla rakastetuiksi ja hyväksytyiksi.
Mikään ei ole yhtä raivostuttava kuin nainen, joka kysyy jostain asiasta rehellistä mielipidettä, koska lähes poikkeuksetta tällainen nainen ei tahdo mielipidettä kuulla.
[/quote]
Kiva, että sinä tiedät täsmälleen mitä "me akat" ajatellaan. Mehän ollaan kaikki tismalleen samanlaisia ilman mitään omaa persoonallisuutta.
Tuo sinun kuvailemasi rehellisyys ei edes ole sellaista rehellisyyttä, josta ketjussa oli puhe. Etkö näe eroa sen välillä, että kertoo rehellisesti kysyttäessä, ettei kiihotu toisen ulkonäöstä vs. vertaa häntä toiseen naiseen tai erittelee pikkutarkasti, mikä kohta inhottaa eniten. Ja mahdollisesti vielä kommentit tulee out of knowhere... Ei mikään ihme, jos näet rehellisyyden huonona juttuna.
Jos oma ukkoni alkaisi motkottaa, että olen huonoa seuraa ja rupsahtanut (tosin mieheni ei ikinä alentuisi käyttämään noin halventavaa kieltä) voisin palauttaa kohteliaisuuden. Ei hänellä ole varaa valittaa, jos itsellä on samoja vikoja. Asia on sitä myöten käsitelty. Tai voi jatkossakin valittaa, mutta ei se mitään auta. Joko sitten lähtee menemään tai minä en jaksa kuunnella lapsellista kitinää ja pistän pihalle.
PS. Jos joka kerta suusi avatessa sieltä valuutuollaista p*****, ei räjähdys ole mitenkään ihme.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:37"]Esität oman mielipiteesi yleisenä faktana.[/quote]
[/quote]
Kyllä mä haluaisin tietää jos mies ajattelee noin. En kilahtaisi, mutta jos mies oikeesti noin ajattelisi, niin ei se myöskään mua rakasta ja hyväksy. Kertomatta jättäminen ei muuta asiaa rakastamiseksi ja hyväksymiseksi. En mä ainakaan ajattele puolisostani (tai kenestäkään toisesta ihmisestä) noin rumasti.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:24"]
Tuossa on 2 asiaa väärin. Pettäminen ja entä jos nainen ei halua seksiä? Silloin miehenkin pitää tyytyä oleman ilman.
[/quote]
Tää on just tätä
"yhyy en halua ottaa suihin" ja siskot huutaa kuorossa "ei sun tartte jos et halua!"
Seuraavassa lauseessa
"yhyy mies ei nuole pimppiä" ja siskot huutaa kuorossa "sen täytyy kunnioittaa sun tarpeita ja haluja, olet oikeutettu nautintoon! jos se ei suostu niin joku muu suostuu!"
Typerys.
[/quote]Taisi kalikka kalahtaa, sen verran ropisi alapeukkuja. En tajua miksi naiset puolustatte melkein aina toista naista miestä vastaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:06"]En kilahtaisi, mutta jos mies oikeesti noin ajattelisi, niin ei se myöskään mua rakasta ja hyväksy.[/quote]
Tosiasioitahan nuo ovat. Jos joku kehuu 77-vuotiasta riippurintaista, umpiryppyistä ja löysäihoista mummoa seksikkäämmäksi kuin naapurin 22-vuotiasta kaunista aktiiviurheilijaa, niin kaikki tietävät, että hän valehtelee tai että hänellä on fetissi.
Kyllä minäkin joskus ajattelen vaimostani, että onpa nopea muutos huonompaan kymmenessä vuodessa. En minä sitä silti ääneen sano. Yritän keskittyä katseeni hyvään ja valehtelen asioista, joista vaimolleni tulisi paha mieli.
Eikö pitäisi valehdella? Jos hän kauhistelee peilin ääressä muuttunutta ulkonäköään, niin pitääkö minun sanoa siihen, että totta kyllä, että olet rupsahtanut varsin lyhyessä ajassa?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:16"]
Mitä tuo järki tunteiden edelle käytännössä tarkoittaa?
[/quote]
Kai se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että voidaan ostaa bemarin sijasta toyota, kun analysoidaan kylmän rauhallisesti bemarin tarpeen johtuvan autokuumeesta.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:37"]Esität oman mielipiteesi yleisenä faktana.[/quote]
[/quote]
Kiva, että sinä tiedät täsmälleen mitä "me akat" ajatellaan. Mehän ollaan kaikki tismalleen samanlaisia ilman mitään omaa persoonallisuutta.
Tuo sinun kuvailemasi rehellisyys ei edes ole sellaista rehellisyyttä, josta ketjussa oli puhe. Etkö näe eroa sen välillä, että kertoo rehellisesti kysyttäessä, ettei kiihotu toisen ulkonäöstä vs. vertaa häntä toiseen naiseen tai erittelee pikkutarkasti, mikä kohta inhottaa eniten. Ja mahdollisesti vielä kommentit tulee out of knowhere... Ei mikään ihme, jos näet rehellisyyden huonona juttuna.
Jos oma ukkoni alkaisi motkottaa, että olen huonoa seuraa ja rupsahtanut (tosin mieheni ei ikinä alentuisi käyttämään noin halventavaa kieltä) voisin palauttaa kohteliaisuuden. Ei hänellä ole varaa valittaa, jos itsellä on samoja vikoja. Asia on sitä myöten käsitelty. Tai voi jatkossakin valittaa, mutta ei se mitään auta. Joko sitten lähtee menemään tai minä en jaksa kuunnella lapsellista kitinää ja pistän pihalle.
PS. Jos joka kerta suusi avatessa sieltä valuutuollaista p*****, ei räjähdys ole mitenkään ihme.
[/quote]
Komppaan! Jotkut on tosiaan niin yksinkertaisia, että sekoittavat rehellisyyden ja törkeyden. Ei selvästikään näe eroa sen välillä mitä sanoo ja miten sen sanoo.
Vai eikö ole tarpeeksi rehellistä sanoa, että rinnat on roikkuvat pussit eikä kiihota? Pitää sanoa ällöttävät roikkoutareet, jotka muistuttavat teurasjätettä, että on oikeasti rehellinen? Tämähän ei edes ole totta vaan tunneperäistä ylidramatisointia. Sinä et kyllä ole suhteessa se rationaalisempi puoli ellet ole yksissä täyden tuulitunnelin kanssa. Ääliö!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:12"]
Taisi kalikka kalahtaa, sen verran ropisi alapeukkuja. En tajua miksi naiset puolustatte melkein aina toista naista miestä vastaan.
[/quote]
Mitä et ymmärtänyt tekstiäni ja haukut typerykseksi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:13"]Kai se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että voidaan ostaa bemarin sijasta toyota, kun analysoidaan kylmän rauhallisesti bemarin tarpeen johtuvan autokuumeesta.[/quote]
Juuri sitä. Jos rahat ovat tiukassa, lainaa ei oteta ulkomaanmatkaa varten, koska se ei ole järkevää rahankäyttöä. Jos perus-Toyota toimittaa auton tarpeen, niin Bemaria ei osteta, koska Bemarissa on ominaisuuksia, joita ei tarvita ja lisäksi merkki nostaa hintaa.
[/quote]
Hehee täällä on näköjään yksi tiedon ja tunteen loistavasti erottava miehenkuva x) Mikään ei ole niin typerää kuin mies kitisemässä puolisolleen vioista joita hänellä itselläänkin on... ja ah vielä niin asialinjaisella sävyllä ja suupielet vaahdossa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:14"]Ei selvästikään näe eroa sen välillä mitä sanoo ja miten sen sanoo.[/quote]
Jos miehen rehellinen mielipide on, että hänen vaimonsa rinnat ovat rumat utareet, niin kuinka miehen tulee asia ilmaista, jotta hän pystyy kertomaan asian niin, että hänen todelliset tunteensa tulevat esille?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:18"]Mikään ei ole niin typerää kuin mies kitisemässä puolisolleen vioista joita hänellä itselläänkin on... [/quote]
Niin onkin minulla vikoja ja rumuuksia ulkonäössä. Tahdon, ettei puolisoni huomauttele niistä ja että hän valehtelee niistä. Samalla tavalla minä valehtelen puolisoni kropasta.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:22"]Ööh siis koska tilastot sanovat pettämisen olevan yleistä, sinun täytyy esittää haluavasi uskollisen suhteen vaikka petätkin? Ei ihan aukea tuo logiikka.[/quote]
Ei se mitään esittämistä ole.
Minä tahdon syödä terveellisesti. Silti lipsahtelen usein. Tämä ei tarkoita, että tahtoisin syödä epäterveellisesti. Se tarkoittaa, että lipsahtelen tavoitteissani.
Minä tahdon uskollisen parisuhteen. Silti pidän mahdollisena lipsahtelua puolin tai toisin. Tämä ei tarkoita, ettenkö tahtoisi olla uskollinen. Se tarkoittaa, että lipsahtelen tavoitteissani.