Mitä saatte terassilla istumisesta? Nimenomaan ravintolan terassilla istumisesta?
Näin introverttinä en ymmärrä mitä ihmiset saavat, kun istuvat ravintolan terassilla. Hirveästi ihmisiä ympärillä, tuolit on usein tosi vierekkäin ja hälinää ja meteliä ympärillä. Mitä te tästä saatte? Mitä iloa tämä tuo elämäänne? Kuinka usein te tätä teette? Miksi ette vain istuskele oman kodin parvekkeella tai terassilla?
Tänään jouduin käymään töiden takia keskustassa ja kaikki terassit oli jo täynnä.
Ja ehkä ylimielisesti sanottu, mutta... ne terassilla istujat olivat kuin lauma lampaita. Kaikki istuvat siellä, koska muutkin siellä istuvat ja koska kesällä niin kuuluu tehdä. Ulospäin suuntautuneita lampaita.
Ja kun oikein mietitään niin lähes kaikki keksijät, tietäjät ja fiksut ihmiset ovat introverttejä: Paavo Nurmi, Albert Einstein, Bill Gates, Steven Spielberg, Isaac Newton, Mark Zuckerberg, Charles Darwin, Meryl Streep ja suomalainen aivotutkija Katri Saarikivi... muutamia mainitakseni, eli hyvä me sinnikkäät ja riippumattomat, itsenäiset introvertit.
Me emme ole lampaita.
Kommentit (45)
Mitä sinä saat tästä aloituksesta?
Pakkoko se on mennä sellaiselle terassille, joka on täyteen ammuttu? Kyllä Helsingissä on terasseissakin valinnan varaa ja osa on rauhallisia väljiä, eikä niissä ole tungosta. Hyviä paikkoja, joissa voi vaikka introvertti yksin istua rauhassa pöydässä ja katsella aurinkolasien takaa ohi kulkevia ihmisiä ja kaunista aurinkoista Helsinkiä.
Näkee ihmisiä, elämää, kuulee puhetta. Ei siellä ole pakko sitä alkoholia juoda, voi juoda vaikka Pepsi Maxia.
Tulee mieleen karja laitumella. Meillä oli aina maaseudulla samantyylisiä näkymiä pelloilla :D
Voi siellä ihmisiä katsella ja kuunnella. Tosin en mene jos on ihan täynnä joku terassi. Mieluummin istun pienen kahvilan markiisin alla varjossa ja kattelen ohikulkevia ihmisiä. Että joku jaksaa juoda alkoholipitoisia juomia kesäkuumalla on tietty itselleni arvoitus, en joisi itse.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Olen rahaton moukka perähikiältä. Täällä ei ole terasseja.
Heh, tuli heti mieleen Gallen-Kallelan Symposion.
Vierailija kirjoitti:
Valtaisaa ylemmyydentunnetta.
Apua, taas yksi au tis tiva j a k ki-erakko luulee olevansa muita parempi, kun ei toimi kuten monet muut. Eihän sulla ole edes ketään kenen kanssa sinne terdelle lähtisit jos haluaisit. Happamia, sanoi kettu.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen karja laitumella. Meillä oli aina maaseudulla samantyylisiä näkymiä pelloilla :D
Sinne pellolle sinä kuultkin määkimään ja märehtimään 🤣🤣🤣
Olen intorvertti ja minusta on kiva välillä syödä jonkun muun tekemää ruokaa. Ja kesällä on kiva olla ulkosalla kun tässä maassa on aika pitkä se aika kun ulkona ei viihdy. Siksi käyn, ehkä 2-3 kertaa kesässä terassilla. Ja tämä on ap sinulta pois miten?
Kyllä minä niin mieleni pahoitin.
Välillä menen seuraamaan muita ihmisiä. Joskus kirjoitan näkemästäni tai teen luonnoksia.
Ap keksi pitkän miettimisen jälkeen jotain, mistä voi olla itsessään ylpeä :D Yleensä vähän harmittaa, kun kukaan ei pyydä terdelle eikä kavereita ole, mutta voihan sen tietty hyväksikin kääntää. Tsemppiä ap!
En mitään. Olen rahaton moukka perähikiältä. Täällä ei ole terasseja.
Minäkin olen introvertti ja valitettavasti myös yksinäinen, mutta tykkäisin käydä terassilla kaverien kanssa vaikka kahvilla tai kaljalla sekä joskus vaikka istua sellaisella pidemmänkin kaavan mukaan iltaa.
Sen sijaan yksikseen on terassilla minusta jotenkin ankeaa istua eli harvoin tulee käytyä.
Nuorena, kun minulla ei ollut omaa terassia eikä omaa miestä, istuin terassilla tavatakseni potentiaalisia aviomiesehdokkaita tai edes yhden yön seuraa pahimpaan puutteeseen.
Nyt kun on oma terassi ja oma mies, ei tee mieli istua muualla eikä muussa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Apua, taas yksi au tis tiva j a k ki-erakko luulee olevansa muita parempi, kun ei toimi kuten monet muut. Eihän sulla ole edes ketään kenen kanssa sinne terdelle lähtisit jos haluaisit. Happamia, sanoi kettu.
Voi niihin yksinkin mennä, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi niihin yksinkin mennä, tollo.
Mutta aapee ei kehtaa.
Humalan. Jonkinlainen alko-ongelma täytyy olla. En itse ymmärrä terassilla istumista. Mieluummin menen meren rantaan istumaan ja kuuntelemaan aaltojen liplatusta, kuin kuuntelemaan kapakkaruusujen örvellystä.