14 vuotias ei vastaa viesteihin ja ollut viimeksi paikalla 00.09
Yleensä se puhelin on aina päällä ja vastaa melkein heti ja se mua pelottaakin. On isällään ja laitoin jo pari tuntia sitten viestiä haenko hänet vai tuoko iskä, mutta vieläkään ei ole nähnyt koko viestiä, vaikka se on mennyt perille. Eksälle soitin, mutta ei tiennyt missä poika tarkalleen on. Kaverille oli kuulema mennyt yöksi. Olen varmaan ylihuolehtivainen, mutta mua ahdistaa ja eksä vaan sanoi, että varmasti pian tulee kotiin ja hän voi sitten heittää hänet tänne. Ei kuulostanut olevan yhtään huolissaan, mutta mua huolettaa ja paljon.
Kommentit (143)
Toivottavasti tilanne on jo ratkennut parhain päin. ❤ Tulethan ap kertomaan.
Mä myös uhkaisin eksälle soittavani poliisille jos ei ala selvittää kenen luo se poika on mennyt. Ihan rauhallisesti mutta napakasti ilmoittaisin että tunti aikaa selvitää asia, jos ei selviä niin soitat poliisille. Ja myös soitat! Luulisin että eksä jatkossa hiukan toimisi erilailla ja samaten poika jos nyt vaan väsymyksen/krapulan takia ei vastaa eikä ilmoittele itsestään.
Kello on kolme. Monelta pojan piti palata luoksesi? Kai aika oli sovittu? Huomenna koulupäivä.
Soita kaikki kaverit läpi. Mä olen kerran ollut tuossa tilanteessa ja ymmärrän huolesi. Meillä kävi niin, että teini ei ollut kenenkään meille tutun kaverin luona ja paukkasi kotiin just kun olin aikeissa soittaa poliisille. Onneksi. Toivon, että lapsesi löytyy pian! ❤️
Auto alle ja isän ovelle kolkuttelemaan. Seuraavaksi kaverit perheineen läpi. Jos ei löydy eikä tietoa niin soitto poliisille.
Alaikäisen ei kuulu olla yötä teillä tietämättömillä vaikka kuinka olisi tapana pelata läpi yön. Ei vaikka kuinka meillä keski-ikäisillä oli omassa nuoruudessa tapana liftata ilman kännykkää ympäri Suomea viikonloput.
Eikö tuon isän välinpitämättömyydestä voi ilmoittaa lastensuojeluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin tuon ikäinen lapsi, ei olisi tullut kuuloonkaan olla yötä jossain paikassa ilman vanhempien lupaa ja näin ollen paikassa, josta vanhemmat eivät tiedä mitään.
Kun minä olin tuon ikäinen, ei kännyköitä ollut.
Kun mentiin viihteelle, vanhemmat tiesivät kaupungin nimen, mihin mentiin. Antoivat kolikoita että voi soittaa puhelinkopista jos jotain tulee.
Kotiin tultiin sitten joskus seuraavana päivänä.Sitä kutsuttiin luottamukseksi.
"Viihteelle". 14-vuotias viihteelle? Ei 14-vuotiaaseen voi luottaa siten että päästää lapsen vieraaseen kaupunkiin yksin ilman tietoa mistään tarkoista yöpaikoista!
Tuo kuulostaa heitteillejättämiseltä ja siitä ettei välitä tai huolehdi lapsestaan asianmukaisesti, elettiin kännykkäaikaa tai ei. Ei luottamukselta! 14-vuotiaan lapsen ei tarvitse lähteä vielä liehuamaan yötä myöten minnekään viihteelle.
Jos tietäisin kuka eksäsi on, saattaisin idiootiksi kutsua, jos vastaan kävelisi. Toivottavasti lapsi löytyy pian ja kunnossa.
Miksi päästit lapsen yökylään jos lapsella on tapana karkailla? Katso peiliin.
Meni ohi, mutta asuuko ap samassa kaupungissa exän kanssa? Jokatapauksessa itse ottaisin kaikkiin tietämiini lapsen kavereihin yhteyttä. Yleensä noista teineistä aina joku tietää jotain tai tuntee jonkun joka tietää. Viestiä vaan nyt kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut soittaa hänelle? Ovat varmaan vielä nukkumassa.
Tähän aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Öö ap:n eksä päästi. Ja eikö ap sanonut että lapsi vastaa yleensä heti viesteihin?
Ap on varmaankin selvittämässä eksänsä / poliisin kanssa asiaa kun ei ole hetkeen kommentoinut. Tai sitten poika on (toivottavasti) löytynyt.
Onko mahdollista että on ollut jossain luuhaamassa ystävien kanssa ja puhelin on hukkunut? Luulisi kyllä että silloin lapsi olisi palannut kotiin. Ei teini tykkää ilman puhelinta olla.
Jätä se rauhaan. Se on tod. näk. tyttö tai poikaystävän luona.
Just tällaisten tilanteiden takia pitää AINA tietää missä lapset ja nuoret kulkevat. Aikuisetkin läheiset jollain järkevällä ja yhdessä sovitulla marginaalilla.
Sitähän on ihan kädetön jos ei tiedä yhtään mistä ja kenestä etsimisen aloittaa. Exälle kyllä antaisin isot huudot.
Mikä saa karkaamaan? Onko kotona paha olla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi päästit kommenttisi soljumaan palstalle jos älykkyydelläsi on tapana karkailla lukemisen ymmärtämisessä?
Noin nuori ja iskä ei ole yhtään huolissaan missä menee.... Omaani en hetkeen päästäisi isän luokse tuollaisen jälkeen.
Kerro ap jos saat lapsen kiinni