meneekö tasapohjaisista tennareista pohkeet jumiin?
Ostin tennarit. Nyt tuntuu, että aika lyhyestäkin kävelystä menee pohkeet jumiin, jonain yönä oli suonenvetoakin. Voiko johtua tennareista?
Yleensä mulla on kengät, joissa pohjat jotenkin muotoiltu tai sit korkokengät, mut nyt ei ollut rahaa kuin noihin tennareihin.
Kommentit (6)
Minun jaloilleni eivät sovi lättänät tennarit eivätkä ballerinat. Jalat tulevat kipeiksi niistä. Korkkarit, korkeatkin ja lenkkarit, joissa on muotoiltu sisäpohja ja kanta ylempänä kuin kärki ovat hyvät.
Lapsillehan suositellaan nimenomaan mahdollisimman ohutta ja tasaista pohjaa sekä sellaista, jota ei ole muotoiltu yhtään kaarevaksi. Pohjan pitäisi olla sellainen, että rypistyy kuin rätti sitä muovaillessa.
Miksei se olisi aikuisella samoin?
Mulla ainakin menee tasapohjaisista kengistä pohkeet jumiin, samoin liian pehmeistä (eli juoksulenkkareilla ei kannata lähteä rauhalliselle kävelylle). Kantapääphjalliset auttaa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:54"]
Lapsillehan suositellaan nimenomaan mahdollisimman ohutta ja tasaista pohjaa sekä sellaista, jota ei ole muotoiltu yhtään kaarevaksi. Pohjan pitäisi olla sellainen, että rypistyy kuin rätti sitä muovaillessa. Miksei se olisi aikuisella samoin?
[/quote]
Aivan. Tällöin jalka pääsee olemaan mahdollisimman luonnollisessa asennossa, kuten ilman kenkiä kävellessä. Korkokengät on pahinta mitä voit jaloillesi tehdä.
Itselläni alkuun kipeytyi pohkeet tennareista, mutta nykyään ei tunnu missään. Saatan kävellä koko päivän kaupungilla tennareissa eikä tunnu missään.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:54"]
Lapsillehan suositellaan nimenomaan mahdollisimman ohutta ja tasaista pohjaa sekä sellaista, jota ei ole muotoiltu yhtään kaarevaksi. Pohjan pitäisi olla sellainen, että rypistyy kuin rätti sitä muovaillessa. Miksei se olisi aikuisella samoin?
[/quote]
Tätä ei kyllä voi käytännössä toteuttaa missään, missä on epätassainen maa, kiviä ja männynkäpyjä tai missä on talvella pakkasta.
Todellakin voi. Aivan lituska pohja on tuskaa koko kropalle.