Minulle paljastui kenen kanssa exäni minua aikoinaan petti...
Pitäisikö kertoa asiasta myös tuon naisen miehelle vai keskittyä vaan omaan elämään?
Kommentit (51)
Jos mä olisin sä niin en edes ajatteleisi asiaa. Mennyt on mennyttä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 14:46"]Haluaisitko itse tietää jos puolisosi pettäisi sinua. Minä haluaisin. Sinuna minä kertoisin tuolle puolisolle. Toisaalta minä olenkin rehellinen. Kaikki eivät ole.
Mies 33
[/quote]
Täysin samaa mieltä kanssasi.
N24
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 06:17"]
Mä en tiedä, mitä hyötyisit siitä. Mä itse petin omaa miestäni naimisissa olevan miehen kanssa. Mä olen nyt eronnut, ex-salasuhde naimisissa. Jos ex-mieheni menisi tämän vaimolle kertomaan, niin tulisi vain yksi onneton lapsi, onneton nainen ja onneton mies lisää. Tiedän, että tällä miehellä on huono omatunto, katuu, ei tekisi enää ikinä mitään vastaavaa. On tästä erehdyksestä huolimatta hyvä isä ja hyvä aviopuoliso. Oli ollut 10 vuotta ennen virhettä ja on ollut nyt 3 vuotta virheen jälkeen. Eikä todellakaan ylpeile suhteellamme, ei mieti "olipas vaimo tyhmä".
[/quote]Vars. aiheen vierestä: ei pettäjä ole koskaan oikeasti hyvä isä. Pettäminen edellyttää kielteisiä ominaisuuksia, kuten riittävää epärehellisyyttä ja itsekkyyttä lähimipiensä kannalta tuhoavaan, salakähmäiseen toimintaan. Nämä ominaisuudet eivät ole pettäjässä "päällä" vain niin hetkinä joina hän on pettämässä puolisoaan, vaan vaikuttavat osana hänen persoonallisuuttaan kaikessa mitä hän tekee, myös lastensa kanssa. Havainnollistaakseni: ei isonenäinen ihminenkään ole isonenäinen vain aamuisin tms. :D.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 02:48"]Jos koet itse että tuon miehen pitää saada tietää että hänen vaimonsa on pettänyt niin sitten kerrot. Muuten mietit sitä lopun ikäsi.
[/quote]
Näin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:34"]Kuulostaa aika katkeralta, niinkuin varmaan oletkin. Mikäs siinä jos SULLE tulee asiasta niin hyvä mieli. Vaikutat aika itsekkäältä ämmältä.
[/quote]
Itsekkäältä? Ap?
Petetty on itsekäs, kun kertoo pettämisestä osapuolille, joilla on oikeus tietää? Joiden koko loppuelämään asia vaikuttaa?
Mielenkiintoinen näkökulma.
Omalle kohdalle ajateltuna, kerro.
Kaikista nöyryyttävintä on, että tieto pimitetään siltä, jolle se eniten kuuluu ja jonka elämään vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 03:36"]Mieti tarkkaan, mitkä ovat motiivisi. Jos mukana on yhtään kostonhimoa, unohda koko asia. Se ei enää kuulu sinulle, ja kertomisen myötä saattaisivat joutua kärsimään aivan sivulliset, esimerkiksi pariskunnan lapset.
[/quote]
Kuules nyt, jos joku kärsii niin kärsii sen petoksen takia, ei siksi että ap on rehellinen ja käräyttää petturin! Turha petetyn osapuolen niskoille syyllisyyttä vierittää :D
[/quote]
Niimpä. Petturitko ne täällä yrittää vierittää vastuuta ihan väärälle osapuolelle..
Kyllä petetyllä on oikeus tietää. Aina.
Minä kertoisin ehdottomasti ja haluaisin myös, että itselleni kerrottaisiin vastaavassa tilanteessa. Kukaan ei ansaitse tuhlata elämäänsä petturin kanssa! Ja vaikka haluaisikin jatkaa, niin sen pitää olla tietoinen päätös.
Kerro ihmeessä minulle kerrottiin toukokuussa vaimostani, epäilinkin jo sitä. On hyväksi kertoa ja oikeus tietää, minä en ainakaan suutunut kertojalle, päinvastoin.
Tässä on tullutkin ne huomioitavat asiat:
- kuinka äskettäin pettäminen tapahtui
- millaisia faktoja sinulla on
Itse en varmaankaan kertoisi, mutta olenkin aivan liian nynny ja kiltti. Jos olisin petetty osapuoli haluaisin toisaalta tietää. Olisin vihainen jos joku tietäisi, mutta ei kertoisi.
Yleensä vaan varsinkin naiset ovat niin hyviä suustaan, että ilman todisteita maalaavat vaan viestintuojan kateelliseksi, ilkeäksi ihmiseksi.
Haluaisitko itse tietää jos puolisosi pettäisi sinua. Minä haluaisin. Sinuna minä kertoisin tuolle puolisolle. Toisaalta minä olenkin rehellinen. Kaikki eivät ole.
Mies 33
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:22"]Valitettavasti toisten avioliitto ja ihmissuhde ei kuulu sinulle. Se on voinut olla yksi hairahdus heillä kriisissä josta ovat selvinneet. Haluat vain kostaa kun et ole päässyt yli eksästä. Se nainen ei ole syypää siihen että sinun eksäsi petti, jos eksäsi ei olisi saanut tätä naista olisi ollut joku toinen. Hanki oma elämä ja päästä irti.
[/quote]
Ihan vaan tiedoksi, että petetyksi tulemisesta ei selviä koskaan. Jotkut opettelevat elämään asian kanssa ja jäävät avioliittoon, ehkä lasten vuoksi. Mutta ei siitä selviä, eikä sitä unohda, avioliitto kuolee perusruksiltaan ja jäljelle jää huojuva suhde. Useat eroavat kun lapset muuttavat pois kotoa, koska ei ole enää mitään motivaatiota ja syytä elää ihmisen kanssa johon ei voi luottaa eikä voi kunnioittaa. Ja petettynä tiedän tämän.
Pettäjämieheni taas on niin nöyrää ja lässyttävää sorttia nykyään. Meillä on hänen mielestään uskomaton ihana avioliitto nykyään ja niin onnellinen. Ja kuulemma mä olen niin kaunis ja ihana. Just joo, kuka pettää niin ihanaa vaimoa. Kyllä äijä vetää kalpeaksi kun otan eron sitten kun saan tuon kuopuksenkin vielä maailmalle. Jos katse tappaisi niin mun miehestä ei jäisi edes märkää länttiä jäljelle.