Hämmentääkö sinua, jos et jostain ihmisestä pysty heti määrittämään sukupuolta?
Kommentit (83)
Ei, koska en ole kiinnostunut ihmisten sukupuolista. En käytä sitä tietoa mihinkään.
Kyllä. Todellakin. Ja häivyn paikalta. En halua miettiä onko joku kettu vai rusakko. Voin huonosti jos en hahmota ihmisiä tai aikeita hyvin. Haluan tietää onko turvallinen tila.
Vierailija kirjoitti:
Aina pystyy, eli ei hämmennä.
Ei aina pysty jos on lapsi kyseessä. Aikuisista kyllä tietää viimeistään siinä vaiheessa kun avaavat suunsa.
Ei sukupuolta määritellä ihmisestä, se haivaitaan.
Ei kai pitäisi, koska sillä ei periaatteessa ole väliä, mutta kyllä se nyt vaan ihmisen luontoon kuuluu, että sukupuoli vaistomaisesti kiinnostaa. Joten kyllä se vähän hämmentää, yritän toki peittää sen.
Joo, on se hassu fiilis. Sitä miettii, kumpi on todennäköisempää. Ei kuule, mitä sanottavaa henkilöllä on, kun vain ihmettelee, miksi hän on tuollainen ja miksi hän haluaa olla tuollainen.
Ei ole koskaan tapahtunut niin, sukupuolen havaitsee hyvin helposti, mutta eipä tuo haittaisi, vaikka ei tietäisikään.
Kyllä myönnän, että ensin vähän hämmentää. Ja sitten hämmennyn siitä omasta hämmennyksestäni ja että mikä tarve minulla on tehdä tämmöisiä luokitteluja.
Kohtaan monesti, työskentelen asiakaspalvelussa. Ei kyllä ole mitään väliä, sukupuolella ei ole merkitystä meidän palveluissa.
Aataminomenasta tunnistaa mieheksi.
Näin ei ole vielä tapahtunut niin en osaa sanoa.
Kyllä. Silti mielessäni päädyn joko mieheen tai naiseen. En siis ajattele, että "oho on varmaan muunsukupuolinen" .
Vierailija kirjoitti:
Aataminomenasta tunnistaa mieheksi.
Kerroppa miten näet aataminomenan, kun näin talvella ollaan nenää myöten puettuna?
On melko hämmentävää, jos vastaan puhelimeen, ja en saa selvää kuka ja mistä soittaa. Jos äänestäkään ei voi päätellä, kumpi on. Olen kerran puhutellut miestä naiseksi siksi, että hänellä oli hyvin naismainen ääni ja nauru. Nolostuin täysin.
Miksi sitten etenkin keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset jaksaa kovaan ääneen kysellä että onko tuo mies vai nainen joidenkin ihmisten kohdalla? Työpaikallani eräältä työntekijältä kysyttin ja hän vastasi todella osuvasti olevansa sairaanhoitaja. Muullahan ei ole merkitystä jos hoitaja vie potilaalle lääkkeitä.
Ei hämmennä. Kerran tosin olin heittää pubin naistenvessasta yhden mieheksi luulemani ulos, mutta kävi ilmi, että se olikin hyvin miesmäinen lesbonainen. Pubin pöydässä sitä odotti tosi kaunis tyttöystävänsä. Tämä oli aikana, kun vielä uskottiin, että on 2 biologista sukupuolta.
Mies on mies ja nainen on nainen.
Aina olen tunnistanut.👧👦
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Todellakin. Ja häivyn paikalta. En halua miettiä onko joku kettu vai rusakko. Voin huonosti jos en hahmota ihmisiä tai aikeita hyvin. Haluan tietää onko turvallinen tila.
Mikä sukupuoli uhkaa tilasi turvallisuutta?
Aina pystyy, eli ei hämmennä.