Minulle paljastui kenen kanssa exäni minua aikoinaan petti...
Pitäisikö kertoa asiasta myös tuon naisen miehelle vai keskittyä vaan omaan elämään?
Kommentit (51)
Älä sekaannu. Et tarvitse elämääsi sekaantumisesta aiheutuvaa dramatiikkaa varsinkaan, jos pariskunnalla on lapsia jotka kertomisen seurauksista kärsisivät. Näyttäisit itse kostonhimoiselta kun ottaisit asian jälkikäteen esille.
Pidä nyt edes vähän puoliasi. Oma suhteesi on tuhoutunut mutta pettäjänainen jatkaa omaansa niin kuin ei mitään olisi tapahtunut. Käy edes vähän kovistelemassa tuota naista ja kuittaa häneltä tuhannen euron palkkio siitä hyvästä että pidät turpasi kiinni.
Kertoisin, jos omistamisen todisteet, muutoin ei kannata puuttua, saattaa leimaantua mustamaalaajaksi.
Mieti tarkkaan, mitkä ovat motiivisi. Jos mukana on yhtään kostonhimoa, unohda koko asia. Se ei enää kuulu sinulle, ja kertomisen myötä saattaisivat joutua kärsimään aivan sivulliset, esimerkiksi pariskunnan lapset.
Jos tuo kovasti vaivaa mieltäsi niin kerro. Sen jälkeen ei tarvitse enää miettiä että kertoako vai ei.
Normaalisti kertoisin jos saisin pettämisestä jotain kautta tietää, tässä tapauksessa en ellei petetty olisi todella, todella hyvä ystäväni. En osaa perustella - varmaan en kertoisi koska haluaisin jatkaa elämääni.
Kerrot tietenkin. Tuleepahan naisen miehelle ja lapsille sitten tietoon millaisen kyykäärmeen kanssa asuvat ja miehellä on mahdollisuus tehdä omat ratkaisunsa.
Mä en tiedä, mitä hyötyisit siitä. Mä itse petin omaa miestäni naimisissa olevan miehen kanssa. Mä olen nyt eronnut, ex-salasuhde naimisissa. Jos ex-mieheni menisi tämän vaimolle kertomaan, niin tulisi vain yksi onneton lapsi, onneton nainen ja onneton mies lisää.
Tiedän, että tällä miehellä on huono omatunto, katuu, ei tekisi enää ikinä mitään vastaavaa. On tästä erehdyksestä huolimatta hyvä isä ja hyvä aviopuoliso. Oli ollut 10 vuotta ennen virhettä ja on ollut nyt 3 vuotta virheen jälkeen. Eikä todellakaan ylpeile suhteellamme, ei mieti "olipas vaimo tyhmä".
Olen kertomisen kannalla, jos jaksat ottaa tuollaisen asian omaksesi. Ehkä riippuu vähän kuinka kauan arvioit tästä uskottomuudesta olleen. 20v vai pari kk, hieman eri asia. Itse kerroin toiselle osapuolelle, kun erään ystäväpariskunnan nainen kertoi kännipäissään pikkuporukalle pettäneensä ja vannotti olemaan hiljaa koska he aikoivat muista vaikeuksista selvitä ja yrittää uudelleen. Tästä eivät enää selvinneet ja hyvä näin, miehellä uusi kumppani ja onnellisesti yhdessä, petturinainen pettänyt 2 viimeisintä eksäänsäkin jo joiden molempien kanssa asui yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 03:36"]Mieti tarkkaan, mitkä ovat motiivisi. Jos mukana on yhtään kostonhimoa, unohda koko asia. Se ei enää kuulu sinulle, ja kertomisen myötä saattaisivat joutua kärsimään aivan sivulliset, esimerkiksi pariskunnan lapset.
[/quote] eiköhän ne lapset kärsi diitä, että äiti jakaa persettä. Olis miettinyt silloin, kun auksisee haarat
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 06:17"]Mä en tiedä, mitä hyötyisit siitä. Mä itse petin omaa miestäni naimisissa olevan miehen kanssa. Mä olen nyt eronnut, ex-salasuhde naimisissa. Jos ex-mieheni menisi tämän vaimolle kertomaan, niin tulisi vain yksi onneton lapsi, onneton nainen ja onneton mies lisää.
Tiedän, että tällä miehellä on huono omatunto, katuu, ei tekisi enää ikinä mitään vastaavaa. On tästä erehdyksestä huolimatta hyvä isä ja hyvä aviopuoliso. Oli ollut 10 vuotta ennen virhettä ja on ollut nyt 3 vuotta virheen jälkeen. Eikä todellakaan ylpeile suhteellamme, ei mieti "olipas vaimo tyhmä".
[/quote] vaimolla on oikeus tietää, että asuu valehtelijan kanssa. Jos haluaa elää pettäjän kanssa, asia ok. Mutta hänellä on oltava vapaus valita. Nyt te veitte sen häneltä
Onko sinulla todisteena mustaa valkoisella pettämisestä? Miksi pettäjänaisen mies uskoisi sinua? Tai entä jos pettäjänainen on kertonut teostaan miehelleen ha ovat päättäneet kuitenkin pysyä yhdessä?
Jos sulla on kunnon todisteet pettämisestä ja petetty mies ei tiedä asiaa niin kyllä mä kertoisin. Olen itse petetty. Menihän siinä 10 vuoden avioliitto ja lapsilta ydinperhe mutta en halua elää uskottoman miehen kanssa. Olen peruskristillinen ihminen enkä suvaitse pettämistä. Jos muut pimperot kiinnostaa niin niitä täytyy kuokkia vapaana ollessa, ei avioliitossa. Tuolla miehellä on oikeus tehdä päätös siitä millaisen vaimon kanssa elää, uskollisen vai uskottoman.
Ehdottomasti pitää kertoa. Se on reilua miestä kohtaan, että hän voi tehdä omat johtopäätöksensä. Vain jos pettämisestä on kulunut jo paljon aikaa, esim. 2 vuotta tai enemmän, en tiedä, olisiko järkeä enää kertoa.
Jokainen tekee parhaaksi katsomallaan tavalla. Itse en kertoisi. Olen kokenut kantapään kautta, että viestintuoja ammutaan ensimmäisenä. Joutuu vain keskelle toisten draamaa. Pitäisi olla kuvaa tai videota todisteena.
Ihmettelen eniten sitä, että itse todennäköisesti olet halunnut erota ja nyt alat sotkea toisten suhdetta. En ymmärrä motiiviasi.
Minun exäni petti minua "kaverini" kanssa. Laitoin välit poikki molempiin. Nyt oltu puhumatta 6v ja molemmat ovat perääni itkeneet. Yhteisten kaverien kautta olen silloin tällöin lähettänyt "Mitä kuuluu?"- uteluihin vastaukset että helvetin hyvää ja kuole jo pois. Kertoisin ehdottomasti. Vaikka tuskin ukko uskookaan, mutta ihan vain kaikella rakkaudella kertoisin, en itse haluaisi olla miehen kanssa jolla on pettämishistoria, miehistä en tiedä kuinka paljon välittävät...
Ap, millaiset todisteet sinulla on? Miten sait ne?
Kerro vaan, petetty ansaitsee tietää totuuden. Pettäjä tietää sen jo.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 08:46"]Jokainen tekee parhaaksi katsomallaan tavalla. Itse en kertoisi. Olen kokenut kantapään kautta, että viestintuoja ammutaan ensimmäisenä. Joutuu vain keskelle toisten draamaa. Pitäisi olla kuvaa tai videota todisteena.
Ihmettelen eniten sitä, että itse todennäköisesti olet halunnut erota ja nyt alat sotkea toisten suhdetta. En ymmärrä motiiviasi.
[/quote]
Kyllä mä petettynä kiittäisikin viestintuojaa, ihan sen vuoksi että tietäisin heittää pertäjämiehwn pihalle.
Valitettavasti toisten avioliitto ja ihmissuhde ei kuulu sinulle. Se on voinut olla yksi hairahdus heillä kriisissä josta ovat selvinneet. Haluat vain kostaa kun et ole päässyt yli eksästä. Se nainen ei ole syypää siihen että sinun eksäsi petti, jos eksäsi ei olisi saanut tätä naista olisi ollut joku toinen. Hanki oma elämä ja päästä irti.
Pyllistä sille