Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole mitään vakuutuksia

Vierailija
25.06.2015 |

Äskeisen vakuutusmainoksen aikana hoksasin että minulla ei ole mitään vakuutuksia. Asun opiskelija-asunnossa vuokralla, autoa tm. kulkuvälinettä ei ole. Tiukan rahatilanteen vuoksi mitkään vakuutukset eivät ole tulleet mieleenikään. Itse asiassa en edes tiedä mitä kaikkia on mihinkin joten nyt pyydän teiltä apua.

Mitä vakuutuksia olisi hyvä olla? Minkä hintaisia vakuutukset suunnilleen ovat?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin kotivakuutukset, tapaturmavakuutukset, henkivakuutus, autovakuutukset ja muksuilla sairaskuluvakuutukset. En oo ees ajatellut että ei olis....??

Vierailija
42/61 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:48"]Meillä on ainakin kotivakuutukset, tapaturmavakuutukset, henkivakuutus, autovakuutukset ja muksuilla sairaskuluvakuutukset. En oo ees ajatellut että ei olis....??
[/quote]

Ja summa per vuosi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että minulla on yhteensä 7 vakuutusta. Ajoneuvo, koti, henki, sairasvakuutusx2, eläkesäästöturva ja soitin.

Vierailija
44/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:43"]

Sitä ei sitten pidä päästää mitään vesivahinkoa käymään. Tiedäks meillä oli jo yks vesivahinko yhdessä edellisessä kämpässä, alakerrasta tuli sanomaan että tulee katosta vettä kun käyn suihkussa ja en joutunut itse korvaamaan siitä penniäkään, koska se oli talon sisäisiä ongelmia eikä mitään minun aiheuttamia. Kyllä mä nyt sen verran aina katson että ei ole levyt päällä tai mitkään hanat auki. Sitten varmaan pitäisi mennä velkavankeuteen JOS tulisi jotkut satojen tuhansien korvaukset, mutta empä jaksa uskoa että mitään sellaista voisi tapahtua. Yhtä hyvin voisi meteori tipahtaa taivaalta päälleni ja kuolisin siihen.

[/quote]

Tiedoksesi, että kaikkea ei voi hallita vaikka kuinka haluaisi. Joskus saattaa ihan oikeasti käydä sekin vahinko mitä ei ole voinut ennakoida tai estää, ja mihin varallisuus ei kerta kaikkiaan riitä. Onnea siihen hetkeen, saatat vaikka toivoa että se meteori tosiaan tipahtaisi päähäsi.

Vierailija
45/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:55"]Laskin, että minulla on yhteensä 7 vakuutusta. Ajoneuvo, koti, henki, sairasvakuutusx2, eläkesäästöturva ja soitin.
[/quote]

Mun äitikin on ollut ikänsä ilman mitään vakuutusta. Ikää on 73 vuotta.

Vierailija
46/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vakuuyukset korvaa jos huolimattomuudesta aiheutuu vahinko, vai?

Vierailija
47/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:55"]Laskin, että minulla on yhteensä 7 vakuutusta. Ajoneuvo, koti, henki, sairasvakuutusx2, eläkesäästöturva ja soitin.
[/quote]

Aika paljon pidät vakuutusyhtiöitä pystyssä.

Vierailija
48/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:55"]Laskin, että minulla on yhteensä 7 vakuutusta. Ajoneuvo, koti, henki, sairasvakuutusx2, eläkesäästöturva ja soitin.
[/quote]

Mun äitikin on ollut ikänsä ilman mitään vakuutusta. Ikää on 73 vuotta.

[/quote]
Hieno juttu äidilles!

Vierailija
49/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:58"]

Minä oon 32v ja ei ole ikinä ollut mitään vakuutuksia. Hyvin oon pärjännyt eikä ole mitään ikinä sattunut. En omista mitään niin arvokasta etteikö minulla olisi vahingon tullessa vara korvata sitä.

[/quote]

Entä jonkun muun omistukset, esim. vuokranantajan? Pakastin hajoaa ja vuotaa lattialle aiheuttaen vesivanhingon myös naapuriin, esimerkiksi.

[/quote]

Asun kaupungin vuokra-asunnossa ja pakastinkin on asunnon puolesta. Eli mikäli se hajoaa niin se on vuokran antajan oma moka että ovat antaneet viallisen pakastimen, hoitakoot itse ongelmansa. Ei sitä voi elää koko elämäänsä "mitä-jos-vaikka" periaatteella, kun miettii miten paljon ois mennyt jo siihen että oisin maksanut koko elämäni ajan vakuutuksia, niin sillä erotuksella jo korvaisin vaikka minkälaisen vahingon.

[/quote]

No toisaalta kotivakuutuksen kanssa en ajattele noin, että niillä säästyneillä vakuutusrahoilla maksaisin vahingot. 

Itse olen 10 vuotta maksanut kotivakuutusta, ensimmäiset 5 vuotta hinta oli n. 60e/vuosi (nuorisoalennus), viimeiset 5 vuotta hinta on ollut keskimäärin 120e/vuosi. Eli olen 10 vuoden aikana maksanut vakuutusmaksuja 900e, sillä rahalla ei kyllä mitään vesivahinkoa tms. korvata.

[/quote]

Sitä ei sitten pidä päästää mitään vesivahinkoa käymään. Tiedäks meillä oli jo yks vesivahinko yhdessä edellisessä kämpässä, alakerrasta tuli sanomaan että tulee katosta vettä kun käyn suihkussa ja en joutunut itse korvaamaan siitä penniäkään, koska se oli talon sisäisiä ongelmia eikä mitään minun aiheuttamia. Kyllä mä nyt sen verran aina katson että ei ole levyt päällä tai mitkään hanat auki. Sitten varmaan pitäisi mennä velkavankeuteen JOS tulisi jotkut satojen tuhansien korvaukset, mutta empä jaksa uskoa että mitään sellaista voisi tapahtua. Yhtä hyvin voisi meteori tipahtaa taivaalta päälleni ja kuolisin siihen.

[/quote]

Miten estät sen, ettet sinä tai perheenjäsenesi ikinä saa esimerkiksi sairauskohtausta tai pyörry lattiakaivon päälle? Voitko jotenkin estää, ettei asunnossasi ikinä syty tulipaloa?

Vierailija
50/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaahan ne, mutta kyllä kotivakuutus ja autovakuutus on pakollisia. Henkivakuutus on turvana ja nykyään jos haluaa lasten kanssa päästä asiantuntevalle lääkärille tarvitaan sairaskuluvakuutukset.

Vierailija
51/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olisiko teillä ehdotuksia mistä saisi hyvän ja halvan kotivakuutuksen(+matkavakuutuksen)? Olen 19 vuotias ja opiskelua jäljellä vuosi.

ap

Vierailija
52/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusuiset on kuvitelmat vakuutuskorvauksista ;-) Lukekaapas nyt edes vähän niitä sopimusehtoja. Maa kutsuu! Oikeasti: vain elämän kaatavat riskit kannattaa vakuuttaa. Opiskelijakämpän irtaimiston vakuuttaminen on huono peli ;-)

Vierailija
53/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuvakuutus on tärkeä. Ajat vaikka polkupyörällä auton kylkeen, niin on siinä maksamista. Se sisältyy kotivakuutukseen. Samoin matkustajavakuutuksessa on tuo vastuuvakuutus. 

Vierailija
54/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:12"]

Pärjääkö siis ilman kotivakuutuksia vai onko joku OIKEASTI tärkeä ja sellainen joka tulisi olla kaikilla?

ap

[/quote]

Kotivakuutus on oikeasti hyvä olla olemassa. Eikä ole edes kallis, alle 100€ vuodessa.

[/quote]

No ei se hinta ole mikään vakio. 
[/quote]
Ei niin, mutta jossain pienessä kerrostalokämpässä se on alta satasen. Meillä ok-talo ja talli, niin muistaakseni jotain 450€.

Vierailija
55/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vakuutettu kun koira.. Sillä on eläinlääkärikuluvakuutus joka on jo maksanut itsensä takaisin vaikka ollaan vaan 4 kertaa koiran kanssa (rokotusten lisäksi, niitä käyntejä vakuutus ei korvaa) jouduttu lääkärissä käymään.

Matkustaessa otan jonkun edullisen matkavakuutuksen.

Vierailija
56/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sen verran huonot kokemukset vuosien varrelta erinäisistä vakuutuksista, että olen suutuksissani lopettanut kaikki. Kamera, tietokone, pyörä, jne. Mitä ikinä niille tai muille arvoesineille tapahtuukin, niin aina vakuutusyhtiö löytää porsaanreiän ja syyn olla korvaamatta. Vaikka koko omaisuus palaisi niin tuskin korvaisivat silloinkaan, ovat niin kieroja. :)

Vierailija
57/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän taloyhtiön pesutupaa, minulla ei ole pesukonetta, lapsia eikä lemmikkejä, en harrasta riskialttiita lajeja, en polta kynttilöitä enkä käytä uunia tai hellaa humalassa. Pidemmille matkoille esim. Aasian reppureissulle otan matka- ja tapaturmavakuutukset. Lyhyille matkoille en.

Vierailija
58/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinamiehet ovat saaneet massat taas puolelleen uskottelemalla, että elämässä ei pärjää ilman vakuutuksia. 

Olen kyllä hirveän vastuuntunnoton aikuinen ihminen, ikinä en ole vakuttanut matkoja + mitään muutakaan.

Eli, jos nyt jotain tapahtuisi, niin siltikin jäisin plussan puolelle, koska en ole turhaa maksanut. Ja ei ole vielä tapahtunut mitään ja olen 40-vuotias. Toki pitää minun olla kaapissa tämän asian kanssa, eihän lampaat ympärillä ymmärtäisi tällaista vastuuntunnottomuutta.

Vierailija
59/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:03"]

Ihan varmasti kotivakuutuksella on kaikille joskus tarvetta jos älyää käyttää sitä.Kännykkä vaikka tippuu lattialle ja hajoaa.Astiakaappi romahtaa ja Arabiat leviää.Pakastimessa olevat marjat,sienet ja lihat sulaa.Pahimillaan vesivahinko.Pieniä ja isoja juttuja. Tapiolan kotivakuutus opiskelijalle on 8 e/kk,mulla on se.

[/quote]

Ei kännykkää korva mikään vakuutus kysytty on, kun lapsi hajottaa aina kännykkänsä.

Vierailija
60/61 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:36"]Markkinamiehet ovat saaneet massat taas puolelleen uskottelemalla, että elämässä ei pärjää ilman vakuutuksia. 

Olen kyllä hirveän vastuuntunnoton aikuinen ihminen, ikinä en ole vakuttanut matkoja + mitään muutakaan.

Eli, jos nyt jotain tapahtuisi, niin siltikin jäisin plussan puolelle, koska en ole turhaa maksanut. Ja ei ole vielä tapahtunut mitään ja olen 40-vuotias. Toki pitää minun olla kaapissa tämän asian kanssa, eihän lampaat ympärillä ymmärtäisi tällaista vastuuntunnottomuutta.
[/quote]

Nimenomaan. Ja ihmiset ovat helposti harhaanjohdettavissa.
Ilman vakuutuksia puoli vuosisataa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä