Onko kukaan lopettanut suhdetta miehen saamattomuuden takia?
Kuinka kauan katsoisitte perseilyä? Ei hoida asioitaan, talouttaan, terveyttään eikä kuntoaan. Ei tee töitä vaikka siihen mahdollisuus. Päivät menee netissä tai nukkuessa.
Kaikki asiat hänellä rempallaan ja olen uupunut auttamiseen ja ymmärtämiseen. Yrittänyt auttaa ihan kaikessa ja siltikään ei saa mitään aikaan, lupaa hoitaa ja jättää hoitamatta. Lähinnä vetelehtii.
Edes itseään ei saa päiväkausiin pestyä, kulkee oikeasti hyvin risaisissa vaatteissa ja olen ostanut jopa vaatteita hänelle.
Asuu omassa asunnossaan joka ei edes ole asumiskelpoinen asumiskäyttöön ja asuu siinä luvattomasti. Velkansa kasvaa ja holtiton rahankäytön suhteen.
Myös lapsensa asiat ovat täysin hoitamatta eikä saa niitäkään hoidettua. Lapsi lorvii myös kotona päivät, ei opiskele eikä käy töissä. Rahaa kyllä tunkee lapseensa mitä lapsi vain kehtaa pyytää ja tekee sen takia velkaa ja syö hävikkiruokaa. Emme asu yhdessä eikä ole yhteisiä lapsia.
Ero eksästään tullut siitä kun mies ei hoitanut mitään vaan kaikki jäi naisen harteille. Mietin tuleeko jatkossakaan mitään muutosta parempaan vai onko mies valinnut jo vuosia sitten alamäen ja vetää minutkin lopulta mukaansa. Oma talouteni on hallinnassa ja saisin paremmankin miehen. Suhteen alussa mies antoi täysin erilaisen mielikuvan itsestään ja puheet olivat muuta kuin mitä nyt käytäntö. Masentunut hän ei ole ja kaikki mahdollisuudet hoitaa asiansa, ei vain hoida niitä.
Kannattaako lopettaa koko suhde? Onko kenelläkään mitään positiivista muutosta tullut vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (36)
Jos samasta syystä jo aikaisempikin suhde päättynyt eikä mies ole silti oppinut mitään niin tuskin tuo mihinkään tulee muuttumaan. Sanoisin että eroa ennen kun mies vetää sutkin pohjalle.
Etkö antanut miehelle, kun se oli saamaton?
Jos on jo yksi suhde kaatunut tuohon eikä silti ole ryhdistäytynyt niin ei tule ikinä ryhdistäytymäänkään. Miksi ihmeessä sinä edes katselet tuollaista, mikä sinussa on vikana? Rakkaudesta ei voi olla kyse koska selvästikin rakastuit ihmiseen jota ei ole olemassa.
En ihmettele miksi ette asu yhdessä :D
No mitä niin ihanaa siinä miehessä on, että notkut sen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jos on jo yksi suhde kaatunut tuohon eikä silti ole ryhdistäytynyt niin ei tule ikinä ryhdistäytymäänkään. Miksi ihmeessä sinä edes katselet tuollaista, mikä sinussa on vikana? Rakkaudesta ei voi olla kyse koska selvästikin rakastuit ihmiseen jota ei ole olemassa.
Mutta on se niin komia, ahhh....
Ap, on ihan ok lopettaa suhde, joka ei tunnu hyvältä.
Et tarvitse siihen ulkopuolisen vahvisteluita.
Vierailija kirjoitti:
No mitä niin ihanaa siinä miehessä on, että notkut sen kanssa?
Juuri sitä olen tässä listannut mielessäni, että onko edes mitään juurikaan niin hyvää lopulta kuin vain toteutumattomia lupauksia ja selityksiä ja lieneekö miinuksia niin paljon enemmän, että kannattaa tässä vaiheessa perääntyä ja etsiä oikea mies.
Ap
En pysty kuvittelemaankaan olevani edes samassa huoneessa tuollaisen möykyn kanssa, puhumattakaan mistään parisuhteesta. Mitä ihmettä sinä tuosta voit saada? Käyttekö ulkona, onko mies hauska, mitä ihmettä?
Vähän kuin joku kysyisi, että koirankakka ei mielestäni maistu hyvälle, mutta pitäisikö sitä silti syödä?
Miksi roikut tuollaisessa? Miksi et voi ottaa kunnollista työssäkäyvää akateemista miestä, joka hoitaa asiansa?
Kannattaako lopettaa suhde? Enemmän ihmettelen, miksi aloitit suhteen!
Et toivottavasti kysy tosissasi. Onhan tää provo, onhan?
Eroa. Ei muutu. Vetää sinutkin pohjalle. Käyttää hyväntahtoisuuttasi ja pitkämielisyyttäsi vain hyväksi. Nyt jo tekee niin.
Ei ole mitään järkeä tuossa kuviossa. Tuo ei ole tasapainoinen ja vastavuoroinen kahden kykenevän aikuisen rakkaussuhde, vaan hyväksikäyttösuhde.
Heti lähdettyäsi tutkiskele, että mikä sinussa saa sinut suostumaan tuollaiseen. Sekään ei nimittäin ole normaalia, ja en sano pahalla, vaan sillä, että olen ollut samankaltaisessa tilanteessa, ja joutunut tekemään sen jälkeen tuon itsetutkiskelun.
Elä oli tuommonen. Ikinä ei rahaa, mä olin se joka osti kaiken vaikka samat tulot. Kyllä se kerran viikossa siivosi. Kissoja piti saada ja lupasi ne hoitaa, no mullehan se siivous ja ruokkiminen ja niiden ruokien osto jäi. Vaatteita ostelin kun oli niin huonossa kunnossa. Tiskit jäi aina mulle, mies vaan itse mäkätti kaikesta, myös ruuasta.
Valitti jatkuvasti painostaan, mutta ei viitsinyt tehdä asialle mitään, mua koitti dissata kun itse tykkään liikkua ja pitää itseni kunnossa.
No oli sillä niitä hyviäkin puolia ja kyllä mä häntä rakastin vaikka oli raivostuttava välillä. Noiden takia en suostunut ikinä yhteen muuttoon, se oli kuulema miehelle tärkeää (sen takia että pääsee kuppaamaan paremmin muita).
No seuraavan kanssa oli jo saman katon alla kun vielä mua kosi. Se loppui nopeaan kun laitoin miehen viestit sille naiselle.
Otti seuraavaan ja heti yhteen muutto. Se nainen käy töissä ja elättää. Mies ei kai vieläkään osaa ostaa omia vaatteitaan. Tyttöystävä ja mummo hoitaa miehen vaatetuksenkin. Jonkun aikaa oltiin yhteyksissä jossain vaiheessa mutta lopetin ja laitoin estoihin kun se oli aina jotain vailla ja pummimassa, ei saa edes vitosen lainaa maksettua takaisin, saati isompia summia. Pummikoot mummoltaan. Ainiin, jaksoi edelleen välillä yrittää mua(kin). Käy sääliksi sitä naista.
Ei nuo oikein taida muuttua.
Pidä ihmeessä kynsin hampain kiinni tuollaisesta kultakimpaleesta. Ja kerskaile sinkkututuillesi, miten hyvin teillä menee ja miten ne sinkut on onnettomia luusereita, kun heillä ei ole elämää rikastavaa suhdetta. Näin minun yksi työkaveri tekee ja hänen elämänsä valo, välillä vielä muksii mukavia mustelmiakin tähän ääliöämmään
Olen jättänyt lukemattoman määrän miehiä jotka ei tee heti niin kuin minä käsken ja haluan. Kun minä käsken tai ilmaisen hakuavani jotain silloin miehen pitää keskeyttää kaikki mitä mies tekeekään ja miehen pitää toteuttaa minun käskyt
Tarkoittaako tämä että nykyään mieskin saa vaatia naista muuttamaan itseään ja omaa käytöstään vai onko tämä niitä asioita että nainen saa kyllä vaatia miestä muuttumaan mutta mies ei saa vaatia naista muuttumaan?
Pitääkö tuollaista vielä kysyä vai haetko vaan varmistusta?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä että nykyään mieskin saa vaatia naista muuttamaan itseään ja omaa käytöstään vai onko tämä niitä asioita että nainen saa kyllä vaatia miestä muuttumaan mutta mies ei saa vaatia naista muuttumaan?
Saat vaatia ihan rauhassa, ei tarvitse edes kysyä lupaa palstamammoilta.
Ja toki ei tämä sukupuolisidonnaista ole eli voi se vastapuoli olla nainenkin suhteessa joka saamaton. Tässä tapauksessa se on mies.