G: Mitä ruokayhdistelmiä syötte, joita muut eivät ymmärtäisi?
Oma herkkuni on "raakapuuro", eli sekoitan parisen desiä kaurahiutaleita veteen tai mieluiten piimään, annan turvota ja herkuttelen. En voi olla sanomatta AAH joka kerta saatuani ekan lusikallisen suuhuni ;). (Kaurapuuro varsinkin jäähtyneenä on puolestaan aivan oksettavaa, enkä myöskään ymmärrä raejuustolla höystettyä kaurapuuroa!)
Olen myös lapsesta asti rakastanut mössätä kaupan pipareita veteen ja syödä sitten. Opin tämän kaveriltani lapsena: kastelimme piparia juoksevan veden alla kunnes se alkoi hieman pehmentyä ja ripottelimme hieman sokeria päälle. Ah!
Myös sämpylä- ja pullataikinoista olen aina pitänyt, tosin niitä ei voi syödä kuin pienen nokareen ettei tule kamalia hiivaröyhtäisyjä. Mutta mites teillä? Saa myös laittaa raskauden aikaisia ruokayhdistelmäomituisuuksia!
Kommentit (105)
Apple loops-karkit, ne joita saa Lidlistä. Niiden kanssa tonnikalasulatejuusto mössöä Ai herkku! :P
Suklaavanukkaan kanssa menee kurkku, tomaatti ja nakki
Hernekeittoon edam-juusto siivuja! Siellä ne sulaa ihanasti, namia!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:12"]
Tuttu söi raskaana ollessaan sanomalehtiä. Siis kyttäsi aamyöstä postiluukulla että sai tuoreen sanomalehden äpöstettäväksi. :D
[/quote]
Mä söin työssäoppimispaikalla navetassa lehmien rehuja... Acetona energyä aina pieni kasa suuhun kun menin rehuvarastoon.
Paistettuja pinaattilättyjä maitoon uitettuna :D
Kananuudeli ja perunasalaatti, nam!
Hapansilakka survottuna suklaajäätelöön, slurps.
Oottekste tosissanne noitten yhdistelmien kanssa? :D
Yök yök yök!!
Ruisleivän päällä paksu kerros pehmeätä ( levittyvää) fetajuustoa. Pikanuudeli+tonnikala+raejuusto.
Koulukaverini herkkua oli ohut viipale ruisleipää, päälle margariinia ja sinappia ja joskus vielä muutama sokerinpala. Tai vain hienoa sokeria marganiirilla voidellulle leivälle. Jo se sokerinpalojen rouskutus särki korvia ja olo ei kohentunut, kun kuvittelin makua. En koskaan pystynyt itse kokeilemaan noita "herkkuja". Tämä on muistelus 50-luvun loppupuolelta.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:58"]Ruisleivän päällä paksu kerros pehmeätä ( levittyvää) fetajuustoa. Pikanuudeli+tonnikala+raejuusto.
[/quote]
Mitä erikoista näissä on. :D
Raejuusto, ketsuppi ja mustapippuri.
Minäkin dippaan ranskiksia jäätelöön. Ruisleivän päällä maistuu banaani, raa'at, kuoritut porkkanat käärin Oltermanni-siivuun ja rouskuttelen tyytyväisenä. Kaurahiutaleita syön ihan paljaaltaan raakana, samoin hiivataikinapohjaisten juttujen leipomisesta ei meinaa tulla mitään kun syön kaiken taikinan - raakana.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:53"]
Jälkiuunileipää puolukkahillolla, nam.
[/quote]
Jälkiuunileipä ja hapan omena, esim. Granny smith toimii myös todella hyvin.
Mustaan kahviin laitan päälle kuningatarjäätelöä, aivan mahtava yhdistelmä! :)