Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mitä ruokayhdistelmiä syötte, joita muut eivät ymmärtäisi?

Vierailija
25.06.2015 |

Oma herkkuni on "raakapuuro", eli sekoitan parisen desiä kaurahiutaleita veteen tai mieluiten piimään, annan turvota ja herkuttelen. En voi olla sanomatta AAH joka kerta saatuani ekan lusikallisen suuhuni ;). (Kaurapuuro varsinkin jäähtyneenä on puolestaan aivan oksettavaa, enkä myöskään ymmärrä raejuustolla höystettyä kaurapuuroa!)

Olen myös lapsesta asti rakastanut mössätä kaupan pipareita veteen ja syödä sitten. Opin tämän kaveriltani lapsena: kastelimme piparia juoksevan veden alla kunnes se alkoi hieman pehmentyä ja ripottelimme hieman sokeria päälle. Ah!

Myös sämpylä- ja pullataikinoista olen aina pitänyt, tosin niitä ei voi syödä kuin pienen nokareen ettei tule kamalia hiivaröyhtäisyjä. Mutta mites teillä? Saa myös laittaa raskauden aikaisia ruokayhdistelmäomituisuuksia!

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:54"]

Hapansilakka survottuna suklaajäätelöön, slurps.

[/quote] provohko, mutta saattaa joku ollakin oikeasti niin pölö että :D

Vierailija
82/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:06"]

Koulukaverini herkkua oli ohut viipale ruisleipää, päälle margariinia ja sinappia ja joskus vielä muutama sokerinpala. Tai vain hienoa sokeria marganiirilla voidellulle leivälle. Jo se sokerinpalojen rouskutus särki korvia ja olo ei kohentunut, kun kuvittelin makua. En koskaan pystynyt itse kokeilemaan noita "herkkuja". Tämä on muistelus 50-luvun loppupuolelta.

[/quote]

Tuostapa tuli mieleen että itse tuli syötyä alakouluiässä näkkileivän päällä voita, kesupia ja sinappia. Hmmmm. pitäisiköhän kokeilla miltä se nyt maistuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:28"]

Isäni voitelee pullaviipaleen voilla ja laittaa makkaraa päälle.

[/quote]

Hyvä vinkki jos ei ole tuloja, joilla saisi leipää pöytään, tämänhän keksi jo aikoinaan Marie Antoinette.

Vierailija
84/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu "homonigenisoi" kaiken ruuan mausteseoksella, jossa on ketsuppia, sinappia ja soijakastiketta. Yleisemmin tuo sama tehdään pelkällä kesupilla.

Vierailija
85/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu söi raskaana ollessaan sanomalehtiä. Siis kyttäsi aamyöstä postiluukulla että sai tuoreen sanomalehden äpöstettäväksi. :D

Vierailija
86/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan karjalanpiirakan päälle siivun meetvurstia ja pari siivua juustoa. Sitten piirakka mikroon siksi aikaa että juusto sulaa. Syön haarukalla ja veitsellä makean chilikastikkeen kanssa.

Omasta mielestäni tässä ei ole mitään outoa. Mutta mieheni pyörittelee aina silmiään kun tätä herkkuani kotona teen, ja töissä ihmiset tulee taukohuoneessa kyselemään, että "mitä ihmettä sulla siinä oikein on?!". Että kai siinä jotain poikkeavaa sitten täytyy olla :)

Vierailija
87/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa ja lauantaimakkarasiivu. Nam.

Vierailija
88/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:31"]

Mulla tulee vaan mieleen, että tykkään ihan hirmusti tuoreesta vaaleasta (miksei tummastakin) leivästä dipattuna Valion jogurttiin :) en tiiä onko outo, mutta seuraava ainakin on :) Joskus pienenä mökillä söin sellaisia voileipiä, joihin levitin hilloa ja päälle juustoa ja metvurstia (siis paahtoleivälle).

[/quote]

Minäkin tykkään dipata leipää jogurttiin:-) Mutta vain vaalea leipää, jogurttimerkillä tai maulla ei ole väliä.

Vierailija
89/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:12"]

Tuttu söi raskaana ollessaan sanomalehtiä. Siis kyttäsi aamyöstä postiluukulla että sai tuoreen sanomalehden äpöstettäväksi. :D

[/quote]

Kissa tekee samaa. Se kyllä repii sitä lehteä myös.

Vierailija
90/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalaa ja kaurapuuroa

Tuorekurkkua jossa tilkkanen vaahtoutuvaa vaniljakastiketta

Hiillosmakkaraa ja pirkan sienisalaattia

Vierailija
91/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattiletut joiden päällä perunasalaatti ja paljon feta (ensin lämmitettävä mikrossa hetki. Syödään niin että tungetaan suuhun niin paljon yhtä lettua kun mahtuu joskus mahtuu kokonaan)

Puuro jonka seassa fetaa.

Omnom alkoi kuola valumaan!!

Vierailija
92/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun herkkua on paahdettu pullaviipale voilla voideltuna. Letut syön myös mieluiten suolaisena, voin kanssa..

Vierailija
93/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei ole kyllä yhtään outoja, enkä osaa sanoa onko tämä minunkaan banaani+kahvi kovin outo, mutta joidenkin mielestä on. 

Vierailija
94/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä herkkuni banaani + maapähkinävoi ei ole yhtään outo, mutta lähipiirin mielestä on. Samoin se, että laitan paahtoleivän tai croissantin päälle voita hillon kanssa, mun mielestä se kuuluukin tehdä niin. Ranskikset ja pehmis maistuu ihan donitsille. :) Joskus laitan voita pullan päälle. Sinappi käy lähes kaikkiin keittoihin erinomaisesti, mieheni inhoaa tätä tapaani. Sinappi sopii myös porkkanoiden kanssa. Niin ja kastan aina keksit, korput, pullat ja kuivakakut kahviin/teehen. Musta siinäkään ei ole mitään outoa!

Vierailija
95/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakku + oliivit, nam!

Vierailija
96/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkikastiketta paskapökäleellä. Tiedän että kuulostaa provolta mutta olen koprofiili. Myös jäädytetty pissa menee mehujäänä. Jos maistaisitte paskaa niin tietäisitte että se maistuu oikeasti hyvältä, samoin pissa.

Vierailija
97/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mössään digestive-keksejä vaniljakastikkeeseen

Vierailija
98/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja salmiakkia kahvin kanssa. Turkinpippuri suuhun ja hetken päästä mustaa kahvia, on hyvää!

Vierailija
99/105 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön joka aamu kaurapuuroa jossa raejuustoa sekä pakastemarjoja. Ja tykkään tosi paljon.

Olin kokonaan unohtanut, mutta nuorena söin ruisleipää vaniljajogurtiin dipattuna. Välilä myös niin, että voi ja juusto ruisleivän päälle ja siihen vielä kunnon kerros vaniljajogurtia.

Opiskeluaikoina opin myös syömään jämäpitsan kylmänä. Eli kun baarin jälkeen haki pitsan niin jäihän sitä aina. En omistanut mikroa ja uunia en jaksanut lämmittää niin kylmänähän se oli syötävä. Ja tätä teen edelleen vaikka opiskeluajoista kymmenen vuotta aikaa ja se mikrokin löytyy. Pitsasta täytyy löytyä vielä kunnon kerros jalapenoa.

Vierailija
100/105 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessani laitoin tsatsikia KAIKKIALLE. Ja vetelin sitä myös paljaaltaan kuppikaupalla.