G: Mitä ruokayhdistelmiä syötte, joita muut eivät ymmärtäisi?
Oma herkkuni on "raakapuuro", eli sekoitan parisen desiä kaurahiutaleita veteen tai mieluiten piimään, annan turvota ja herkuttelen. En voi olla sanomatta AAH joka kerta saatuani ekan lusikallisen suuhuni ;). (Kaurapuuro varsinkin jäähtyneenä on puolestaan aivan oksettavaa, enkä myöskään ymmärrä raejuustolla höystettyä kaurapuuroa!)
Olen myös lapsesta asti rakastanut mössätä kaupan pipareita veteen ja syödä sitten. Opin tämän kaveriltani lapsena: kastelimme piparia juoksevan veden alla kunnes se alkoi hieman pehmentyä ja ripottelimme hieman sokeria päälle. Ah!
Myös sämpylä- ja pullataikinoista olen aina pitänyt, tosin niitä ei voi syödä kuin pienen nokareen ettei tule kamalia hiivaröyhtäisyjä. Mutta mites teillä? Saa myös laittaa raskauden aikaisia ruokayhdistelmäomituisuuksia!
Kommentit (105)
Rusjauhoja ja puolukkahilloa, raejuustoa ja sekaan joko tuorekurkun tai tomaatin pieniksi leikattuja paloja, piimää johon kastan näkkäriä, kuivia makaroneja ja rusinoita.tuoresalatti (kaali, salatinlehtiä, kurkkua, tomaatia) ja sekaan paistettua jauhelihaa... tossa muutamia :D
Maitokahvissa löysäksi uitettu kanelikorppu.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:19"]
Mä tykkään juurikin keitetystä, jäähtyneestä kaurapuurosta raejuustolla :D
Pakasteherneet kruunaa aterian kuin aterian. Perunasalaatti ranskanleivän päällä on herkkua.
[/quote]
Siis ei voi olla totta, joku muukin tykkää pakasteherneistä kaiken kanssa :D
- Hernekeitto + silli
- Mozzarella + sardellit
- Kurkku + dijonsinappi
- Banaaniletut (ei jauhoja, pelkästään banaanista ja munista tehty) marjojen kanssa
- Karkeista suuhun pitää yhtä aikaa saada 2 vaaleanpunaista vaahtokantarellia ja 1 väkevä salmiakkikarkki
Maksalaatikko kylmänä ja ketsuppia päälle.
En tiedä onko omituista
1. maustamaton jugurtti ja vauvojen soseet
2. Spagetti ja keitetty tomaattimurska
3. Raakoja sipulinpalasia kylmässä sitruunapippurivedessä toimii joko laittamalla sitruunapippuria tai sitruunaa ja pippuria
4. salaatti johon kastikkeeksi mansikka tai banaani jugurttia
5. Hedelmäsalaatti ja jäätelö
6. Pähkinät ja nuudeli
7. Piparit ja suklaa tai sulanut vaahtokarkki (myös aurajuusto käy)
Eiköhän siinä tarpeeksi ollut
Kaurapuuro + Sriracha-chilikastike. Kahvin seuraksi mikrotettu makkarapötkylä.
Leipä, juusto ja banaani, lämmitettynä.
Banaani ja Taffelin tavalliset sipsit. Harmittaa ettei vatsa kestä nykyään banaania, oksennan ja paskannan ihan hervottomasti jos erehdyn sitä syömään.
Mun kaakaokahvin juontia on ihmetelty, itse en pidä sitä yhtään omituisena kerta sitä saa joistain kahviautomaateistakin.
Dippasin juhannuksena juustonaksuja sulaan suklaaseen, oli ihan hyvää.
Kaurapuuro twistattuna hk:n sinisellä
Mannapuuro voisilmällä ja tonnikalalla
Mulla on oma spesiaali-juoma, jota kutsun nimellä espressino. Se tehdään niin, että vuoraan ensin espresso-kupin Nutella-pähkinäsuklaalevitteellä ja sitten kaadan espresson päälle. Nammmm!
Mulla tulee vaan mieleen, että tykkään ihan hirmusti tuoreesta vaaleasta (miksei tummastakin) leivästä dipattuna Valion jogurttiin :) en tiiä onko outo, mutta seuraava ainakin on :) Joskus pienenä mökillä söin sellaisia voileipiä, joihin levitin hilloa ja päälle juustoa ja metvurstia (siis paahtoleivälle).
Dippaan sipsejä majoneesiin ja sulatejuustoa salaatti kastikkeeseen :D
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:24"]Pinaattiletut ja mansikkahillo. Opittiin siskon kanssa lapsina.
Lohi ja riisi +ketsuppi. Nykyään harvemmin ,mutta erittäin maukas yhdistelmä.
[/quote]
TIETYSTI!! Pinaattiletut maistuvat itse tehtyinä ihan normi lätyiltä...pöljä -,-
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:08"]En tiedä onko omituista
1. maustamaton jugurtti ja vauvojen soseet
2. Spagetti ja keitetty tomaattimurska
3. Raakoja sipulinpalasia kylmässä sitruunapippurivedessä toimii joko laittamalla sitruunapippuria tai sitruunaa ja pippuria
4. salaatti johon kastikkeeksi mansikka tai banaani jugurttia
5. Hedelmäsalaatti ja jäätelö
6. Pähkinät ja nuudeli
7. Piparit ja suklaa tai sulanut vaahtokarkki (myös aurajuusto käy)
Eiköhän siinä tarpeeksi ollut
[/quote]
Vain kaksi olivat erikoisia.
No kylläpä on outoja yhdistelmiä. Not.
"Kahvi ja keksi" "Leipä ja kinkku"
Vanilia jäätelö ja nakit.
Fetajuusto ja piparit.