Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Walhelmin perheen isä on välillä syömättä, jotta lapsille riittää ruokaa – mutta onko rivitalossa asuvalla perheellä sittenkään oikeutta puhua köyhyydestä?

Vierailija
13.02.2022 |

Kommentit (4664)

Vierailija
381/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi voisi olla vaikka perheen äiti syömättä jos ei ruokaa riitä. Jo linkkiä avaamatta kun pystyi ennustamaan miltä "nälässä elävän" perheen, tai ainakin sen äidin, ruumiinrakenteet näyttää. Syömättömyydellä kun ei tuonmuotoiseksi pääse.

SYDÄNSAIRAUS,kerryttää nestettä joka puolelle. Hänellä vieläpä paha sydänsairaus. Lue juttu uudelleen ja googlaa se sydänsairaus ja ole hiljaa sen jälkeen!

Älä tuomitse tietämättä asioita.

Sydämen vajaatoimintaa syödään nesteenpoistolääkettä.  Itsellä on sama sairaus ja eka hoito oli laihdutus. Tämä nyt mikään paha sairaus ole nuoremmalla ihmisillä, tähän kuolee vanhempana ja ne jotka eivät hoida itseään. Jos tuolla naisella olisi paha sydänsairaus, ei hän olisi kestänyt noin monia raskauksia.

Ehkä sydänsairaus tuli raskauksien jälkeen?

Nuorimmainen on 4-vuotias, sydämen vajaatoiminta todettiin äidillä 2017. Eli hyvin todennäköistä on, että viimeinen raskaus on laukaissut ko. sairauden.

Vierailija
382/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää lisää SDP:tä ja Vihreitä, Vasemmistoa niin saadaan lisää näitä ruikuttajia Suomeen. Kun on lihava niin tietääkseni ruoka lihottaa, että heidän perheessään on näköjään varaa syödä. IHanaa olla suomalainen veronmaksaja ja maksaa näiden ruikuttajien elämää. Itse päädyin vain yhteen lapseen, halusin tarjota hänelle kunnon elintason. En kaipaa yhteiskunnan almuja, kotonani on opetettu ottamaan itse vastuu omasta elämästä, SE EI OLE YHTEISKUNNAN TEHTÄVÄ. Vaikka olisi kuinka rankka lapsuus sitä tätä, ota vastuu omasta elämästä. Itselläni ei ole ollut helppo elämä, en ole syntynyt kultalusikka suussa, mutta omalla asenteella olen pärjännyt.

Kerrotko vielä, kuinka monessa lastenkodissa olit ja adoptoitiinko sinut jonka jälkeen jouduit taas lastenkotiin? Kuinka kehtaat verrata itseäsi tämän kokeneeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Suomessa tarvitse syömättä olla, jos vain viitsii mennä leipäjonoon??

Leipäjonoja on vain suurimmissa kaupungeissa.

Seurakunnan diakoniatyö toimii pienimmilläkin paikkakunnilla, sieltä saa maksusitoumuksen ruokakauppaan. Toki vaatii sen että ottaa itse yhteyttä ja antaa jonkun selvityksen tuloistaan ja tilanteestaan.

Vierailija
384/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi voisi olla vaikka perheen äiti syömättä jos ei ruokaa riitä. Jo linkkiä avaamatta kun pystyi ennustamaan miltä "nälässä elävän" perheen, tai ainakin sen äidin, ruumiinrakenteet näyttää. Syömättömyydellä kun ei tuonmuotoiseksi pääse.

SYDÄNSAIRAUS,kerryttää nestettä joka puolelle. Hänellä vieläpä paha sydänsairaus. Lue juttu uudelleen ja googlaa se sydänsairaus ja ole hiljaa sen jälkeen!

Älä tuomitse tietämättä asioita.

Sydämen vajaatoimintaa syödään nesteenpoistolääkettä.  Itsellä on sama sairaus ja eka hoito oli laihdutus. Tämä nyt mikään paha sairaus ole nuoremmalla ihmisillä, tähän kuolee vanhempana ja ne jotka eivät hoida itseään. Jos tuolla naisella olisi paha sydänsairaus, ei hän olisi kestänyt noin monia raskauksia.

” Sydämen vajaatoiminta on vakava sairaus. Sairauden toteamisen jälkeen ennuste on samaa luokkaa kuin todetun syöpäsairauden yhteydessä”

https://www.sydansairaala.fi/tietoa/asiantuntija-artikkelit/sydamen-vaj…

Vierailija
385/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkaa ärsyttää tällaiset uutiset. Itse olen päätynyt siihen, että en pienituloisena hanki lapsia kun ei ole kunnollista mahdollisuutta elättää heitä. Näitä uutisia lukiessa tulee kuitenkin mieleen, että miksi minunkaan pitäisi olla vastuullinen. Voisin pistää ranttaliksi ja alkaa hankkia lapsia yhteiskunnan piikkiin.

Siitä vain, ryhdy hankkimaan lapsia. Kuka sinua estää?

386/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Televisio mikä näkyi ohjelmassa on jo todella vanhaa mallia, tuollaisia jaetaan ilmaiseksi uuden tieltä pois.

Trampoliini näytti olevan hajoamassa.

Miten joku jaksaa nillittää Lidlin kahdesta appelsiinimehu purkista? Köyhät saavat juoda vain vettä?

Kai siinäkin on jokin max painoraja!

Vierailija
387/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmainen on tekaistu vuelä kun äidillä todettu krooninen sairaus ja isä ollut liki 10 vuotta työttömänä

Ehkäisy on keksitty. Oikeasti.

Vierailija
388/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua alkaa ärsyttää tällaiset uutiset. Itse olen päätynyt siihen, että en pienituloisena hanki lapsia kun ei ole kunnollista mahdollisuutta elättää heitä. Näitä uutisia lukiessa tulee kuitenkin mieleen, että miksi minunkaan pitäisi olla vastuullinen. Voisin pistää ranttaliksi ja alkaa hankkia lapsia yhteiskunnan piikkiin.

Siitä vain, ryhdy hankkimaan lapsia. Kuka sinua estää?

Oma moraali.

Vierailija
389/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole oikeutta harrastaa sek siä. On laskettava että siitä voi tulla raskaaksi vaikka ehkäisy olisi, ja se aihettaa yhteiskunnalle kuluja.

Köyhän on myös tyytyminen leipäjonon homeisiin leipiin ja mätiin kasviksiin. Köyhä on aina syyllinen omaan köyhyyteensä, vaikka olisi jokin toimintakykyä rajoittava sairaus.

T. Yläluokkaan pääsyä havitteleva keskiluokkainen

Halvemmaksi se kondomi tulee kuin lapsi ja raskauden esto on 99% luokkaa, huomattavasti parempi siis kuin kokonaan ilman ehkäisyä. Ja abortin saa tehtyä kunnan piikkiin kuka tahansa. Eiköhän näissä tapauksissa usein ole kyse siitä että ehkäisy jätetään pois kokonaan koska "ei siitä kuitenkaan mitään tapahdu" ja raskauden sattuessa halutaan pitää vauva sillä kllähän elämään rakkautta mahtuu. Miettimättä ollenkaan sitä että millä lapsi ruokitaan ja vaatetetaan, ja jotain harrastuksiakin varmaan pitäisi olla. 

Vierailija
390/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju tai sen ensimmäiset sivut jotka pystyin lukemaan, on ollut oksettavinta mitä olen täällä vauvapalstalla koskaan lukenut. Toivottavasti näillä kirjoittajilla ei itsellään ole lapsia, kun empatiakyky on tätä luokkaa.

Vierailija
391/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää lisää SDP:tä ja Vihreitä, Vasemmistoa niin saadaan lisää näitä ruikuttajia Suomeen. Kun on lihava niin tietääkseni ruoka lihottaa, että heidän perheessään on näköjään varaa syödä. IHanaa olla suomalainen veronmaksaja ja maksaa näiden ruikuttajien elämää. Itse päädyin vain yhteen lapseen, halusin tarjota hänelle kunnon elintason. En kaipaa yhteiskunnan almuja, kotonani on opetettu ottamaan itse vastuu omasta elämästä, SE EI OLE YHTEISKUNNAN TEHTÄVÄ. Vaikka olisi kuinka rankka lapsuus sitä tätä, ota vastuu omasta elämästä. Itselläni ei ole ollut helppo elämä, en ole syntynyt kultalusikka suussa, mutta omalla asenteella olen pärjännyt.

Kerrotko vielä, kuinka monessa lastenkodissa olit ja adoptoitiinko sinut jonka jälkeen jouduit taas lastenkotiin? Kuinka kehtaat verrata itseäsi tämän kokeneeseen?

Mulla on kaksi adoptiolasta eikä he ole tuollaisia.

Ei se adoptio tarkoita että voi lyödä koko wlämänsä lössiksi ja pilata vielä sitten viiden lapsen elämän.

Ja niitä snorkkeleita saa ihan ilmaiseksi Torista.

Vierailija
392/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen mamma on kolumbialaista verta vai? No selittää hervottoman poikimisen..

Tai oman taustansa takia on halunnut ison perheen ja antaa lapsille rakkautta. En puhu nyt materiasta vaan siitä kunnioituksesta ja kiintymyksestä mikä koko perheen kommunikoinnissa näkyi.

Uusperheestä kyse.

Niin? Mitä tarkoitat?

Vierailija
393/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmiset, mihin teiltä on unohtunut toisten kunnioittaminen, myötätunto ja empatiakyky.

Miksi niin moni puhuu tästä perheestä niin ala-arvoiseen sävyyn? Kohottaako se jotenkin itsetuntoanne tai helpottaako se joitain sisäisiä patoutumia?

Tämän perheen tai kaikkien vastaavien perheiden viemät verorahat ovat mitättömiä summia verrattuna siihen, mitä työnnämme vuosittain asumistukien muodossa asuntosijoittajien taskuihin yms.

Kaikkien elämä ei voi mennä saman kaavan mukaisesti, eikä kaikilla ole samoja henkisiä eväitä tätä elämää varten. Siksi myös lopputulos ja saavutukset elämissämme vaihtelevat suuresti.

Kaikki eivät saa viettää lapsuuttaan/nuoruuttaan rakastavassa, vauraassa ja tasapainoisessa kodissa ja/tai ole syntymästään siunattu älynlahjoilla ja henkisellä tasapainolla. Jotkut saavat kokea lapsuudessaan traumoja, jotka vaikuttavat pärjäämiseen ja mielenterveyteen läpi elämän. Toiset viettävät yksinäisen lapsuuden, toisilla on kymmeniä kavereita. Joku ei saa koskaan harrastaa sitä, mitä oikeasti haluaisi, toinen taas saa aina kaiken haluamansa.

Joku opiskelee ahkerasti, muttei löydä koulutustaan vastaavaa työtä ikinä, kun taas toinen opiskelee laiskasti, mutta työllistyy heti valmistuttuaan hyväpalkkaiseen työhön vanhempiensa suhteiden ansiosta.

Monille osuu aikuisiällä sellaisia koettelemuksia, jotka saavat voimat loppumaan/henkisen kantokyvyn katkeamaan.

Kaiken tämän huomioiden tuntuukin täysin kohtuuttomalta, että he, joilla asiat ovat menneet parhain päin ilman suuria vastoinkäymisiä, ovat usein kovimpia kritisoimaan heitä, joilla kärsimystä ja nöyryytystä on riittänyt elämässään vähintäänkin riittävästi.

Vierailija
394/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näillä on tulona vain perustuet, niin eihän niistä ulosottoon mitään mene! Sen takia mies ei halua töihin, kun sitten ehkä palkasta otettaisiin jotain. Luultavasti odottaa sitä, että velat vanhenee 15 vuodessa. Eikö se myös sanonut, että jos hän menisi töihin, niin ei menisi kauan, kun perheen äiti joutuisi taas osastohoitoon...? Ilmeisesti tämän omaishoidettavan lapsen hoito yksin olisi sille liikaa ja mentaalinen puoli prakaisi. Voi voi.

Vierailija
395/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tienataan yhteensä 150k€ vuodessa. Kuulostaa paljolta, mutta nettona ei merkittävästi enempää kuin 80k€ vuodessa tienaava perhe. Me ei olla hommattu kolmatta lasta, koska se vaatisi isomman asunnon, jonka maksaminen olisi haastavaa varsinkin jos haluaa olla yhtään minimiä enempää vanhempainvapaalla. Arvatkaa miltä tuntuu, kun muut hommaa enemmän lapsia niillä meidän rahoilla. Olisiko kuitenkin oikeudenmukaisempaa, että me vastuulliset itse rahamme tienaavat ihmiset saisimme käyttää ne rahat omiin lapsiin, eikä toisten vastuuttomampien lapsiin?

Elämä on valintoja ja tässä elitistinen porvari on omista valinnoistaan katkera köyhille. Justiinsa joo...Tiedoksi, sen isomman asunnon ei ole pakko olla Eirasta tai Ullanlinnasta. Suurin osa ihmisistä joutuu tässä elämässä tekemään varallisuudestaan johtuvia valintoja, turha niistä on muita syyttää.

Vierailija
396/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näissä perheissä on aina monta lasta, joista vähintään yksi on erityinen?

Vierailija
397/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saisivat jotain talousneuvontaa. Kämppä täynnä krääsää ja lasketaan pennosia ruokaan. Ja asioita voivotellaan lasten kuullen. Ei näin.

Vierailija
398/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi adoptiolasta eikä he ole tuollaisia.

Ei se adoptio tarkoita että voi lyödä koko wlämänsä lössiksi ja pilata vielä sitten viiden lapsen elämän.

Ja niitä snorkkeleita saa ihan ilmaiseksi Torista.

Varmaankaan lapsesi ei ole päätyneet adoption jälkeen lastenkotiinkaan. Hienoa, että sinulla on noin paljon ymmärrystä traumataustan vaikutuksille, eikun..

399/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pitäisi varmaankin vaatia tuolta "kuntouttavalta" toiminnalta, kehittää sitä todellisuutta vastaavaksi, että olisi oikeaa hyötyä. Jossain vaiheessa työkkärin väkeä kiersi firmasta toiseen etsimässä piilotyöpaikkoja, sille iso peukku.

Jossain vaiheessa työkkäreissä kiersi ruotsalaisia värvääjiä etsimässä joutilaita töihin. Ei ole näkynyt vähään aikaan.

-70-luvulla näin. Nyt ei ole töitä omille kun uudet saavat avsutuksia palkkoihin ,joten he saavat myös ilmaiset koulutukset kaikille aloille täällä.

Vierailija
400/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla kyllä oikeaa köyhyyttä ollut, elämänhallintaongelma kylläkin.

Jäi kuva, että nämä kerjäävät tällä köyhyystarinalla kaikenlaista, kuten ne pokemonkortitkin.

Kiinnitin pullonpalautuksessa huomiota, että palautettavat oli tölkkejä, toivottavasti kerättyjä, ettei kukaan tölkkilimpparia tai vielä kalliimpaa siideriä juo, kerta ei rahaa ole

Juustosta rouva haaveili. Se halvin virolainen kermajuusto on s-kaupassa 3.95e kilo. Sellaisen ostaminen ja pizzan teko itse tulee halvemmaksi,kuin einespizzat.

Jäin miettimään auton abs-vikaa. Olikohan se auto edes ajokelvoton, vai olisiko vika kuittaantunut koodinlukijalla. Vähän oli tehtyä draamaa tässäkin.

Tuntui uskomattomalta että kun mennään mökille, syödään hintaan katsomatta. Tottakai on kiva herkutella, mutta voihan syödä "mitä haluaa" pienen määrän, ja lisäksi niitä edullisempia perunoita sun muita.

Kuitenkin perheellä oli kaikki pelit ja vehkeet. auto , vaatteet, tramppa jne kuin perheillä, joissa molemmat käy töissä.

Hämmentävintä oli silti äidin kommentit siitä, kuinka hän on jättänyt kaikki raha-asiat miehen vastuulle, koska hän ahdistuu. Miehellä ei tuo budjetointi näyttänyt kovin hyvin sujuvan, tilanteen huomioon ottaen. Minusta muutenkin on epäreilua jättää kaikki vastuu toiselle.

Rahaa on selvästi ollut sen työttömäksi jäämisen jälkeenkin, sisustus, huonekalut ym oli suht modernia, ei kymmenen vuoden takaista.

Joku ketjussa sanoi, että merkkivaatteita saa kirpparilta edullisesti. No, ehkä hankintahintaansa edullisemmin, mutten minä, eikä moni muukaan tuntemani raski niitä siltikkään ostaa, koska vastaava merkitön on edullisempaa.

Tässä oli kyllä hyvin tiivistetty suomalainen "köyhyys"

Mikä näiltä sitten puuttuu? Köyhyysaikana on linkatun jutun mukaan ollut varaa hankkia pelikonsoli, ja onneksi myös ymmärrystä myydä se, kun pelaamisesta tuli lapsille ongelma. Harva ihminen pystyy tai haluaa koskaan käymään kaupassa hintalappua katsomatta. Se on ylellisyyttä, johon pitäisi olla oikeasti varaa eikä ajatella sitä ”arjen pikku luksuksena”.

Ehkä se pelikonsoli oli saatu lahjoituksena?

Hope r.y. jakelee juuri tämmöisiä luksuslahjoituksia. Eivät halua, että köyhät eottuvat millään tapaa varakkaammista esim. merkkivaatteiden tai kalliin puhelimen puutteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä