Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Walhelmin perheen isä on välillä syömättä, jotta lapsille riittää ruokaa – mutta onko rivitalossa asuvalla perheellä sittenkään oikeutta puhua köyhyydestä?

Vierailija
13.02.2022 |

Kommentit (4664)

Vierailija
2201/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin jäi sellainen tunne, että perheen vanhemmat odottavat yheriskunnan pelastavan heidät heiltä itseltään. Vaikea uskoa, että vähänkään järkevällä rahankäytön suunnittelulla Suomessa kenenkään tarvitsisi nähdä nälkää.

Jos ei halua auttaa itseään kukapa muu siinä voisi auttaa. Ennen sanottiin hätä keinot keksii l. pitäisi käyttää omaa järkeä.

He odottavat että "joku auttaa" eli lahjoittaa, rahoittaa, sponsoroi ja avustaa säälistä. Siksi he tätä julkisuuttakin hakevat.

Minusta se äiti oli oikeasti todella vastenmielinen. Siis luurangonlaiha mies ei enää edes syö ja tämä lässyttää että "mun sankari" ja kun "mä niin rakastan".

Eikö se edes tajua, että jos sille miehelle käy jotain, ne hänen lapsensa lähtee huostana sieltä kotoa?

Miksi lähtisi? Saisi varmaan ennemmin kodinhoitoapua tms. Ei ketään huostaanoteta tuosta vaan. Saat toki niin fantasioida.

Jos hän ei edes selviä yksin kotona nyt niin että mies pääsisi töihin eikä osaa ahdistumatta laskea edes ruokarahoja miten hän muka ylsin ilman miestä pyöerittäisi tuota 24/7? Salli mun nauraa.

Mitä sekoilet taas? :D En nähnyt ohjelmassa mitään suurta ahdistusta ruokarahoista.

Sen lapsen voi laittaa päiväkotiin, saa varmaan vammaisena ilmaisen kuljetuksenkin sinne.

Ja apua saa perhetyöntekijöiltä yms. arjen pyörittämiseen.

Otitko jo sen lääkkeen?

Hän itse sanoi ettei edes voi ajatella mitään raha-asioita koska ahdistuu. Saati hoitaa niitä.

Siihen voi oppia, varsinkin jos on pakko. Ihminen on sopeutuvainen. Eikä kaikkea kannata ottaa aina kirjaimellisesti, voi olla vähän liioitellusti sanottu äidiltä.

No ei näytä oppineen. 20 vuotta kotiäitinä ja edelleen on hankkimatta taidot.

Mistä tiedät, 10min pätkän perusteella? :D

Kaaoksessahan siellä kaikki oli.

Niin, sinun mielestäsi.

Ai, koko ajanhan kerrottu, kuinka mukavaa keskiluokkaista elämää kauniissa kodissa, löhöilyä jne. Koeta päättää.

Isän ansiosta. Jos ei isää ole, tuo rakennelma kaatuu päivässä.

Niinhän kaltaisesi negatiivinen ihminen ehkä kuvittelee.

Ei sitä voi kukaan tietää, kun ei niin ole tapahtunut.

En minä kuvittele. Kuuntelin mitä he itse sanoivat. Sinä vain meuhkaat etkä edes tiedä mistä puhutaan.

Sanoivatko siis ”rakennelma kaatuisi ilman isää”? En kuullut mitään sellaista.

Taisi olla harha päässäsi?

Isä sanoi: En voi mennä töihin koska äiti ei pärjää yksin edes työpäivän aikaa.

Äiti: En osaa hoitaa yhtään raha- tai talousasioita, ahdistun pelkästä ajatuksesta.

Äiti toistuvasti: Hän on mun sankari, mun sankari, en selviäisi yksin, en ymmärrä miten hän jaksaa.

Tukiverkot ovat pelkästään isän puolelta, siis ne jotka mahdollisesti voisi hätätilassa jotain auttaa, se mökkikin on heidän

Ja kai sen nyt kuka tahansa idioottikin tajuaa, että ei yksi häröaivoinen sydänvikainen äiti voi yksinänsä hoitaa autistilasta ja neljää muuta.

Aina voi oppia, jos uusi tilanne tulee. Apua saa muiltakin kuin sukulaisilta.

Taidat olla itse todella häröaivoinen ja mielenvikainen, kun noin ihmisistä kirjoittelet.

Kyllä hän olisi oppinut jo, jos jotain ylipäätään oppisi.

Älä yleistä omia kokemuksiasi muihin.

En yleistä. Näen suoraan hänestä että hänellä on todella pahoja laaja-alaisia hahmotusongelmia. Eikä hän itsekään mitään muuta väitä.

Siksi näit, kun ne on sulle tuttuja, itselläsi kenties niitä? Ainakin mustavalkoisesta suhtautumisestasi päätellen, ja jankuttamisesta.

On ammatteja joissa tuollaisia oppii näkemään.

Väitätkö sinä että hän on normaali?

Oikea ammattilainen tietää, että tuollaisia ei pysty diagnosoimaan lyhyen tv-pätkän katsomisella. Mutta niinhän se tunnetusti on, ne jotka tietää vähiten, luulevat tietävänsä kaiken.

Ei sitä tarvitsekaan tuosta katsoa pelkästään. Näkeehän sen tuosta tilanteesta missä hän on . Ei koulutusta, ei työtä, viisi lasta ja sudänvika, talous kuralla.

Ei tuollaiseen nyt vaan ajaudu normaalit ihmiset.

Elämä ei mene suunnitelmien mukaan, samalla hautausmaalla makaa köyhä sekä rikas.

Kukaan ei muista kuoltua, että tämä ihminen ihminen teki paljon duunia, muistot ovat jotain muuta.

Vierailija
2202/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eirahaakääriliinoihin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin jäi sellainen tunne, että perheen vanhemmat odottavat yheriskunnan pelastavan heidät heiltä itseltään. Vaikea uskoa, että vähänkään järkevällä rahankäytön suunnittelulla Suomessa kenenkään tarvitsisi nähdä nälkää.

Jos ei halua auttaa itseään kukapa muu siinä voisi auttaa. Ennen sanottiin hätä keinot keksii l. pitäisi käyttää omaa järkeä.

He odottavat että "joku auttaa" eli lahjoittaa, rahoittaa, sponsoroi ja avustaa säälistä. Siksi he tätä julkisuuttakin hakevat.

Minusta se äiti oli oikeasti todella vastenmielinen. Siis luurangonlaiha mies ei enää edes syö ja tämä lässyttää että "mun sankari" ja kun "mä niin rakastan".

Eikö se edes tajua, että jos sille miehelle käy jotain, ne hänen lapsensa lähtee huostana sieltä kotoa?

Miksi lähtisi? Saisi varmaan ennemmin kodinhoitoapua tms. Ei ketään huostaanoteta tuosta vaan. Saat toki niin fantasioida.

Jos hän ei edes selviä yksin kotona nyt niin että mies pääsisi töihin eikä osaa ahdistumatta laskea edes ruokarahoja miten hän muka ylsin ilman miestä pyöerittäisi tuota 24/7? Salli mun nauraa.

Mitä sekoilet taas? :D En nähnyt ohjelmassa mitään suurta ahdistusta ruokarahoista.

Sen lapsen voi laittaa päiväkotiin, saa varmaan vammaisena ilmaisen kuljetuksenkin sinne.

Otitko jo sen lääkkeen?

Hän itse sanoi ettei edes voi ajatella mitään raha-asioita koska ahdistuu. Saati hoitaa niitä.

Siihen voi oppia, varsinkin jos on pakko. Ihminen on sopeutuvainen. Eikä kaikkea kannata ottaa aina kirjaimellisesti, voi olla vähän liioitellusti sanottu äidiltä.

Niin, sinun mielestäsi.

Ai, koko ajanhan kerrottu, kuinka mukavaa keskiluokkaista elämää kauniissa kodissa, löhöilyä jne. Koeta päättää.

En minä kuvittele. Kuuntelin mitä he itse sanoivat. Sinä vain meuhkaat etkä edes tiedä mistä puhutaan.

Äiti: En osaa hoitaa yhtään raha- tai talousasioita, ahdistun pelkästä ajatuksesta.

Äiti toistuvasti: Hän on mun sankari, mun sankari, en selviäisi yksin, en ymmärrä miten hän jaksaa.

Tukiverkot ovat pelkästään isän puolelta, siis ne jotka mahdollisesti voisi hätätilassa jotain auttaa, se mökkikin on heidän

Ja kai sen nyt kuka tahansa idioottikin tajuaa, että ei yksi häröaivoinen sydänvikainen äiti voi yksinänsä hoitaa autistilasta ja neljää muuta.

Taidat olla itse todella häröaivoinen ja mielenvikainen, kun noin ihmisistä kirjoittelet.

En yleistä. Näen suoraan hänestä että hänellä on todella pahoja laaja-alaisia hahmotusongelmia. Eikä hän itsekään mitään muuta väitä.

Siksi näit, kun ne on sulle tuttuja, itselläsi kenties niitä? Ainakin mustavalkoisesta suhtautumisestasi päätellen, ja jankuttamisesta.

Oikea ammattilainen tietää, että tuollaisia ei pysty diagnosoimaan lyhyen tv-pätkän katsomisella. Mutta niinhän se tunnetusti on, ne jotka tietää vähiten, luulevat tietävänsä kaiken.

Ei sitä tarvitsekaan tuosta katsoa pelkästään. Näkeehän sen tuosta tilanteesta missä hän on . Ei koulutusta, ei työtä, viisi lasta ja sudänvika, talous kuralla.

Elämä ei mene suunnitelmien mukaan, samalla hautausmaalla makaa köyhä sekä rikas.

Kukaan ei muista kuoltua, että tämä ihminen ihminen teki paljon duunia, muistot ovat jotain muuta.

Eihän tämän ihmisen elämää mikään suunnitelman muutos ole pilannut, vaan se että hän on vuosia väkisin halunnut ajaa karille.

Ei kouluttaudu, ei hanki töitä, tekee lapsia, könnää kotona, talous romahtaa, tekee lisää lapsia. Toki se autistilapsi oli ihan viimeinen kruunu, mutta ei tuo ole koko aikana ollut järkevää käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2203/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eirahaakääriliinoihin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko jo sen lääkkeen?

Niin, sinun mielestäsi.

Eihän tämän ihmisen elämää mikään suunnitelman muutos ole pilannut, vaan se että hän on vuosia väkisin halunnut ajaa karille.

Ei kouluttaudu, ei hanki töitä, tekee lapsia, könnää kotona, talous romahtaa, tekee lisää lapsia. Toki se autistilapsi oli ihan viimeinen kruunu, mutta ei tuo ole koko aikana ollut järkevää käytöstä.

Mitäs jos lopettaisit jo, hullu.

Vierailija
2204/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä äiti tekee kaikki päivät?

Vierailija
2205/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintahan noilla on hukassa. Isä on it-alalla työttömänä. Miten sekään on edes mahdollista, kun alalla on huutava työvoimapula ja mahdollisuus tehdä etätöitäkin, niin ettei edes asuinpaikan pitäisi olla este. Ovat antaneet periksi. Sellaisia ei voi mikään yhteiskunta auttaa. Itse täällä pitää asiansa hoitaa.

Ja ihan sama millä alalla töissä, työtä kyllä löytyy toiseltakin alalta.

Köyhä ei voi olla auton ratissa. Eläm-nhallinta ja taloudenpito uusiksi.

Vierailija
2206/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin, mitä koko perhe tekee päivät pitkät. Näytti jotenkin apaattiselta ja ankealta heidän elonsa. Tietysti ohjelman aihe pakottaakin puhumaan raha-asioista, mutta tuli kyllä mieleen, istuvatko tuolla hiljaa kaiket päivät voivottelemassa köyhyyttään. 

Vierailija
2207/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin, mitä koko perhe tekee päivät pitkät. Näytti jotenkin apaattiselta ja ankealta heidän elonsa. Tietysti ohjelman aihe pakottaakin puhumaan raha-asioista, mutta tuli kyllä mieleen, istuvatko tuolla hiljaa kaiket päivät voivottelemassa köyhyyttään. 

Kun ei niillä ole rahaa mennä minnekään. Tuli kyllä niiiiiiiin oma lapsuus mieleen kun äidin piti väkisin saada neljä lasta.

Vierailija
2208/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö sitä juustoa?

Vierailija
2209/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset koulussa, nuorimmainen kai kotona koska isä on hänen omaishoitaja.

Äiti vaan hengailee vissiin?

Vierailija
2210/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa vielä aiot kirjoittaa tuon samansisältöisen viestin? :D

Vierailija
2211/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei niillä ole rahaa mennä minnekään. Tuli kyllä niiiiiiiin oma lapsuus mieleen kun äidin piti väkisin saada neljä lasta.

Itselläsi kurjia kokemuksia, muttet tunne mitään myötätuntoa?

Vierailija
2212/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsia kohtaan mutten todellakaan tuota naista.

Vierailija
2213/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan sitten myöskään omaa äitiäsi?

Ok.

Vierailija
2214/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti tosiaan perheen äidin showlta tämä ohjelma, isällä jotenkin vastentahtoinen sivurooli. Lapset vaikuttivat hämmentyneiltä, ehkä osa vähän noloilta. Toivottavasti kaikki menee hyvin kuitenkin heillä.

Itselläkin hyväksikäyttötaustaa lapsuudesta, koulukiusaamista ym. uhriuttavaa. Oli niin luonnollista jäädä syyttelemään taustojaan, todella ajatella minulla on oikeus koska minua on kohdeltu niin huonosti. Ei tarvitse ottaa vastuuta elämästään ja tunteistaan, varsinkaan ikävistä asioista. Elämä oli jotenkin kuin minulle velkaa tämän.

Vaikeaa oli päästä pois uhrin roolista, ottaa vastuu elämästään, aikuistua. Elämä oli ajautumista, ei suunniteltua. Pitkän terapiaprosessin jälkeen tajusi, että itsellehänihän minä eniten hallaa teen juuttumalla menneeseen ja myös läheisille ihmisille. Lopulta pystyi tuntemaan kiitollisuuttakin monista asioista.

Tällä perheen äidillä ei varmasti ole ollut helppoa mutta eteenpäin oli pyrittävä.

Vierailija
2215/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan sitten myöskään omaa äitiäsi?

Ok.

Miksi ihmeessä häntä kohtaan pitäisi tuntea empatiaa?

Vierailija
2216/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen ohjelman perusteella en tekisi perheestä ja varsinkaan vanhemmista kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Työtön voi olla monesta syystä ja jos jostain syystä ei saa ensimmäisten kuukausien aikana uutta työtä, niin riski ajautua pitkäaikaiseen työttömyyteen on aika iso. Vuodenkin työttömyys riittää jo siihen että jää työmarkkinoilla muiden jalkoihin.

Rahavaikeuksilla on myös ikävä tapa kasvaa ja pahentua jos apua niihin ei hae riittävän ajoissa. Jos on liian väsynyt tai jo jotenkin luovuttanut asioiden suhteen, niin ikävää lumipalloilmiötä ei ole helppo katkaista.En tiedä, onko ko mies yrittänyt päästä esimerkiksi velkajärjestelyyn, joka saattaisi olla ratkaisu ongelmiin.

Vierailija
2217/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyen ohjelman perusteella en tekisi perheestä ja varsinkaan vanhemmista kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Työtön voi olla monesta syystä ja jos jostain syystä ei saa ensimmäisten kuukausien aikana uutta työtä, niin riski ajautua pitkäaikaiseen työttömyyteen on aika iso. Vuodenkin työttömyys riittää jo siihen että jää työmarkkinoilla muiden jalkoihin.

Rahavaikeuksilla on myös ikävä tapa kasvaa ja pahentua jos apua niihin ei hae riittävän ajoissa. Jos on liian väsynyt tai jo jotenkin luovuttanut asioiden suhteen, niin ikävää lumipalloilmiötä ei ole helppo katkaista.En tiedä, onko ko mies yrittänyt päästä esimerkiksi velkajärjestelyyn, joka saattaisi olla ratkaisu ongelmiin.

Kyllä he on ihan pesunkestäviä työnvieroksujia.

Ja ne lapset on hankittu vastuuttomasti.

Vierailija
2218/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutti tosiaan perheen äidin showlta tämä ohjelma, isällä jotenkin vastentahtoinen sivurooli. Lapset vaikuttivat hämmentyneiltä, ehkä osa vähän noloilta. Toivottavasti kaikki menee hyvin kuitenkin heillä.

Itselläkin hyväksikäyttötaustaa lapsuudesta, koulukiusaamista ym. uhriuttavaa. Oli niin luonnollista jäädä syyttelemään taustojaan, todella ajatella minulla on oikeus koska minua on kohdeltu niin huonosti. Ei tarvitse ottaa vastuuta elämästään ja tunteistaan, varsinkaan ikävistä asioista. Elämä oli jotenkin kuin minulle velkaa tämän.

Vaikeaa oli päästä pois uhrin roolista, ottaa vastuu elämästään, aikuistua. Elämä oli ajautumista, ei suunniteltua. Pitkän terapiaprosessin jälkeen tajusi, että itsellehänihän minä eniten hallaa teen juuttumalla menneeseen ja myös läheisille ihmisille. Lopulta pystyi tuntemaan kiitollisuuttakin monista asioista.

Tällä perheen äidillä ei varmasti ole ollut helppoa mutta eteenpäin oli pyrittävä.

Se kun tajuaa että teen itselleni hallaa on se käänteentekevä hetki. Katse eteenpäin ollut siitä lähtien.

Vierailija
2219/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia jota nyt kritisoin, on se että pariskunta hankkii tietoisesti lisää lapsia, vaikka rahatilanne on erittäin huono. Vaikka kukaan ei voi kieltää keneltäkään lisääntymistä, niin kyllähän oman järjenkin pitäisi kertoa että milloin se ei ole kannattavaa. Moni työssäkäyväkin pari jättää lapsimäärän toivomaansa pienemmäksi, että olisi varaa elättää perhe kohtuullisesti.

Tällä perheellä ei ilmeisesti ole varaa edes perusasioihin, jos kerran isä jättää jopa useiden päivien ajan syömättä että muille riittää ruokaa. Siksi onkin aika outo asenne heillä perhekoon suhteen, ikään kuin perheen elatus ei olisi heidän omalla vastuullaan ihan ensisijaisesti. Siksi olen vahvasti eri mieltä heidän kanssaan siitä, että lapsia pitää hankkia haluamansa määrä vain siksi että siihen on oikeus.

Mikäli taloudellinen tilanne on yhtä huolestuttava kuin mitä isä ja äiti kertovat, niin toivon että lastensuojelu jollain tavalla ainakin seuraa perheen tilannetta. Lasten ei kuuluisi joutua miettimään, että riittääkö ruoka tai saankohan tänä vuonna uusia ehjiä vaatteita.

Vierailija
2220/4664 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että katolinen kolumbialsinainen ei voi käyttää ehkäisyä vakaumuksen takia. Lestadiolaisilla on samoin. Suomeen toivotaan lapsia lisää, joten eikö se ole hyvä että suomea ja espanjaakin puhuvia lapsia on syntynyt. 4 lasta on kohtuumäärä naiselle. Lapset vaikuttivat kivoilta, sosiaalisilta  ja tasapainoisilta, ja heitä selvästi rakastetaan. Ratkaisu oli jo sanottu ääneen: miehen pitää löytää työ ja äidillekin ehkä jokin puhelinmyyntityö, joka ei rasita sydäntä ja jokin kerho, jossa opetetaan laittamaan ruokaa ja ompelemaan vaatteita. TYÖTTÖMYYS vie itsetunnon ja passivoi. Se on rankkaa. It-alalta putoaa äkkiä pois, vuoden työttömyys ja on jo sivuraiteella. Ennemminkin jokin putkiasentajan tai kaapelinvetäjän työ tai asbestisaneeraja tms. It-mies oppii uuden ammatin helposti ja selkä ja polvet varmaan nuorella vielä kunnossa. Lähihoitajksi voisi kouluttautua, kun on kokemusta lasten hoidosta, on huumorintajua aj läämin sydän  eikä pelkää  varmaan vanhustenkaan kakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä