Onko muita laihiksella? Mikä metodi?
Itse nutraan ja ekoja päiviä. Vaikeeta on välillä. Hirveästi tekee mieli kunnon ruokaa. Juuri tein lapsille kanakastiketta ja riisiä ja tuo ruuan tuoksu...
Kommentit (37)
Tavallaan. Saan kyllä syödä ihan mitä haluan ja paino tippuu :D ensin vaan vatsa lähes täyteen kasviksilla, sitten tulee syötyä kohtuullisen vähän niitä kaloripitoisempia ruokia.
Maanantaina aloitan superdieetin. Takana on jo monta kymmentä päivää ilman herkkuja joten koen olevani valmis. :)
Mä syön aamulla yhden vitalinea-lightrahkan ja illalla normaalin lautasellisen sitä ruokaa (ilman leipää ja ruokajuomia paitsi vettä) mitä kulloinkin tarjolla on. Olen laskeskellutl, että näin jaksan olla, sillä mielitekoni kohdistuvat ihan ruokaan, ei herkkuihin, ja että syön vain liikaa. Yhdellä aterialla ei voi syödä niin paljoa, että rahkan kanssa siitä tulisi liikaa kaloreita vuorokaudessa.
Lasken kaloreita, pidän ne aika alhaalla (tonnin pintaan). Yritän syödä vähähiilarisesti edes päivän toisen pääaterioista.
Laiton irtisanominen ja sen tuoma stressi. Ruoka ei maistu, viimeksi söin kunnon ruokaa viime viikon tiistaina. Mitään ei saa nieltyä, vettä olen juonut.
Tavoitefarkut mahtuvat jo! En ole punninnut edistymistäni.
Anteeksi jo etukäteen.
Miten opitte syömään oikein ja pitämään painon oikeasti hallinnassa, jos pudotatte painoa nutraamalla ja muilla "ihmedieeteillä"?
Pysyvän painonpudotuksen lähtökohta on elämäntapojen muutos ja pitkäjänteisyys. Liikunta ja oikean ravinnon syöminen. Energiamäärien "alitajuinen" oppiminen.
Oikotietä onneen ei ole.
.
Pikadieteillä jne on lopputuloksena vain pullakoita jojoilevia ac-mammoja
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:54"]
Laiton irtisanominen ja sen tuoma stressi. Ruoka ei maistu, viimeksi söin kunnon ruokaa viime viikon tiistaina. Mitään ei saa nieltyä, vettä olen juonut. Tavoitefarkut mahtuvat jo! En ole punninnut edistymistäni.
[/quote]
Mulla oli yllätysero tosi tehokas! Nestedieetille meni moneksi päiväksi, sittenkään ruoka ei maistunut kunnolla pariin kuukauteen. 10 kg lähti yhteensä. Kun pahimmasta shokista pääsin, siirryin hoitamaan stressiä liikunnalla, suosittelen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:00"]
Anteeksi jo etukäteen. Miten opitte syömään oikein ja pitämään painon oikeasti hallinnassa, jos pudotatte painoa nutraamalla ja muilla "ihmedieeteillä"? Pysyvän painonpudotuksen lähtökohta on elämäntapojen muutos ja pitkäjänteisyys. Liikunta ja oikean ravinnon syöminen. Energiamäärien "alitajuinen" oppiminen. Oikotietä onneen ei ole. . Pikadieteillä jne on lopputuloksena vain pullakoita jojoilevia ac-mammoja
[/quote]
Vastaan, eli tarkoitus olisi laihtumisen jälkeen alkaa laskea kaloreita ja opetella terveellinen syöminen. Laihis kun on vain väliaikaista.
ap
Mulla sellainen "kesälaihis" nyt, kun kesällä tulee syötyää vähän väliä jotain herkkuja. Niin simppeliä, että joka päivä pitää olla 1 liikuntasuoritus enemmän tehtynä kuin herkkuja syötynä. Vois tarkemminkin laskea kalorit ja niiden kulutukset, jos huvittais, mutta tää on ihan mukava mulle just näin rennosti :)
Paista kuivalla pannulla sipulia ja vaikka herkkusieniä, mausta hyvin ja syö siltään tai lisää sinne kanakeiton joukkoon.
Tai paista sipulia ja kaalia kuivalla pannulla, suolaa ja pippuria, se vasta namia onkin :)
Noita saa siis syödä nutrauksen aikana kunhan kokonaiskalorit pysyy alle 800. Kaalissa ja sipulissa ja monessa muussakin vihanneksessa on n 30kcal/100g. Nutrileteistä tulee n 600kcal/vrk joten parin sadan edestä eli puoli kiloa kasviksia saat syödä päivässä..
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:00"]
Anteeksi jo etukäteen. Miten opitte syömään oikein ja pitämään painon oikeasti hallinnassa, jos pudotatte painoa nutraamalla ja muilla "ihmedieeteillä"? Pysyvän painonpudotuksen lähtökohta on elämäntapojen muutos ja pitkäjänteisyys. Liikunta ja oikean ravinnon syöminen. Energiamäärien "alitajuinen" oppiminen. Oikotietä onneen ei ole. . Pikadieteillä jne on lopputuloksena vain pullakoita jojoilevia ac-mammoja
[/quote]
Vastaan, eli tarkoitus olisi laihtumisen jälkeen alkaa laskea kaloreita ja opetella terveellinen syöminen. Laihis kun on vain väliaikaista.
ap
[/quote]
Valitettavasti tuolla tavoin lopputulos on usein huono. Suurempaan muutokseen on opittava tietämään liikunnan ja ravinnon suhde. Oppia tietämään miten ja millaisella ravinnolla ja liikunnalla paino alkaa putoamaan, millaisella paino pysyy samana ja millaisella nousee. Kaikki tuo pitää oppia käytännössä automaattiseksi.
Ruokapäiväkirjat ja muut seurannat auttaa tuossa oppimisessa. Lisäksi syömällä oikein jo dieetin aikana pidetään huolta riittävästä ravinteiden saannista. Aineenvaihdunta pelaa. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.
Toki dieetillä voi ja pitääkin tarkastella ja hienosäätää hieman esim h\p\r suhdetta. Nipistää kaloreita hiilareista jne.
Nuo metodit, nutraukset yms ovat harvoin perusteltavissa. Toki erikoistapauksiakin voi olla. Niissä sitten onkin ohje tullut lääkäriltä tai ravintoterapeutilta.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:14"]Mulla sellainen "kesälaihis" nyt, kun kesällä tulee syötyää vähän väliä jotain herkkuja. Niin simppeliä, että joka päivä pitää olla 1 liikuntasuoritus enemmän tehtynä kuin herkkuja syötynä. Vois tarkemminkin laskea kalorit ja niiden kulutukset, jos huvittais, mutta tää on ihan mukava mulle just näin rennosti :)
[/quote]
Tuo on juuri sitä mihin pyrkiä. Oppia omat keinot painonhallintaan. Syömällä oikein ja säätämällä esim liikunnan määrää.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:00"]
[/quote]
ap
[/quote]
Valitettavasti tuolla tavoin lopputulos on usein huono. Suurempaan muutokseen on opittava tietämään liikunnan ja ravinnon suhde. Oppia tietämään miten ja millaisella ravinnolla ja liikunnalla paino alkaa putoamaan, millaisella paino pysyy samana ja millaisella nousee. Kaikki tuo pitää oppia käytännössä automaattiseksi.
Ruokapäiväkirjat ja muut seurannat auttaa tuossa oppimisessa. Lisäksi syömällä oikein jo dieetin aikana pidetään huolta riittävästä ravinteiden saannista. Aineenvaihdunta pelaa. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.
Toki dieetillä voi ja pitääkin tarkastella ja hienosäätää hieman esim h\p\r suhdetta. Nipistää kaloreita hiilareista jne.
Nuo metodit, nutraukset yms ovat harvoin perusteltavissa. Toki erikoistapauksiakin voi olla. Niissä sitten onkin ohje tullut lääkäriltä tai ravintoterapeutilta.
[/quote]
Sairaalloisessa ylipainossa(bmi yli 35) nutriletit on ensisijaisia mitä sairaaloiden laihdutusryhmissä suositellaan ja ne ryhmät on edellytys esim laihdutusleikkaukseen pääsemiselle. Eri asia tietysti jos ylipainoa on vaikka 10-15kg, silloin diettailusta on yleensä joko-ilmiön vuoksi enempi haittaa kuin hyötyä mutta sairaalloisessa ylipainossa ylipainon riskit on paljon suuremmat.. Jos se elämäntapamuutos olisi se ratkaisu niin varmaan eivät olisi edes lihonneet loputtomasti.
Tieteellistsä näyttöäkin vlcd-dieetin puolesta on, paino nousee kyllä keskimäärin jonkinverran dieetin lopetuksen jälkeen muttei yhtään enempää kuin muilla dieeteillä ja kun tuolla paino laskee enemmän niin lopputulos on parempi..
Olen 9 vuoroksuden sokerivieroituskuurilla. Siitä sitten kevennetylle ruokavaliolle (1500 kcal) pariksi viikoksi ja sen jälkeen 5:2 diettiä.
Siksi, koska masennuslääkkeitä popsimalla olen paisunut kuin pullataikina. Vaikka täysin sama ruokavalio on ollut koko ajan. Vaikka eihän sitä kukaan usko täällä. No, nyt lopetin lääkkeet, koska haluan laihtua takaisin siihen painoon, jossa olin ennen lääkityksen aloittamista, ennen kuin on liian myöhäistä.
Se pätkäpaastoilija.
Itse syön maanantaista torstaihin kutakuinkin näin:
Aamupalaksi jugurtti ja hedelmä. Lounaaksi salaatti, mikä sisältää jotakin lihapitoista, todella vähän juustoa (esim. feta, raejuusto tai leipäjuusto) ja kasviksia paljon!
Päivälliseksi taas hedelmiä ja jugurttia isompi annos kuin aamupalaksi tai samankaltainen ateria kuin lounaaksi. Perjantaina sama kaava, mutta illalla saatan syödä hieman herkkuja tai ylimääräisen aterian. Lauantaina ja sunnuntaina syön pastaa, leipää yms mitä mieli tekee aina, kun tulee nälkä. Itselläni ainakin toimii ja ruuansulatuskin toimii kerrankin tällä ruokavaliolla.
Ei tarvi olla laihiksella haluan olla vähän lihava että saisin lapsia taas joskus t.42kg