Onko muita laihiksella? Mikä metodi?
Itse nutraan ja ekoja päiviä. Vaikeeta on välillä. Hirveästi tekee mieli kunnon ruokaa. Juuri tein lapsille kanakastiketta ja riisiä ja tuo ruuan tuoksu...
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:00"]
Anteeksi jo etukäteen. Miten opitte syömään oikein ja pitämään painon oikeasti hallinnassa, jos pudotatte painoa nutraamalla ja muilla "ihmedieeteillä"? Pysyvän painonpudotuksen lähtökohta on elämäntapojen muutos ja pitkäjänteisyys. Liikunta ja oikean ravinnon syöminen. Energiamäärien "alitajuinen" oppiminen. Oikotietä onneen ei ole. . Pikadieteillä jne on lopputuloksena vain pullakoita jojoilevia ac-mammoja
[/quote]
Vastaan, eli tarkoitus olisi laihtumisen jälkeen alkaa laskea kaloreita ja opetella terveellinen syöminen. Laihis kun on vain väliaikaista.
ap
[/quote]
Opettelemalla syömään oikein heti laihdut pikkuhiljaa ihannepainoosi. Ja pysyt siinä, sikälimikäli herkut ja lisäannokset eivät ala pikkuhiljaa yleistyä.
Tää on hyvä: Älä syö mitään klo 18.00 jälkeen. - Olen nyt tällä, koska haluan pudottaa muutaman kilon. Aikanaan kuulin tästä miespuoliselta serkultani, joka tällä laihdutti menestyksekkäästi.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:25"]
Siksi, koska masennuslääkkeitä popsimalla olen paisunut kuin pullataikina. Vaikka täysin sama ruokavalio on ollut koko ajan. Vaikka eihän sitä kukaan usko täällä. No, nyt lopetin lääkkeet, koska haluan laihtua takaisin siihen painoon, jossa olin ennen lääkityksen aloittamista, ennen kuin on liian myöhäistä. Se pätkäpaastoilija.
[/quote]
Lopetitko lääkärin kanssa yhteisymmärryksessä?
En nyt varsinaisesti laihduta, mutta ei olisi pahitteeksi jos 2-3 kiloa lähtisikin. Laihduttaminen ei minulle sovi, aineenvaihdunta menee täysin jumiin ja heikottaa niin ettei jaksa juuri sohvalta nousta. Jätin kaikki alkoholijuomat pois, muutin ruokavalion terveellisemmäksi ja harrastan edes jotain liikuntaa joka päivä. Kaikki vehnäjauhomössöt jätin pois ruokavaliosta ja syön niiden tilalla ravitsevampaa ruokaa. Vedenjuontia olen myös lisännyt, kahvinjuontia vähentänyt. En tiedä onko parissa viikossa lähtenyt painoa mutta olo on parempi ja naamakaan ei ole enää niin nuutunut.
14 kiloa alas maaliskuusta. Olen tosin fitnessharrastaja että kuuluu lajiin, mutta uskotteko että teille laihtuminen on paljon helpompaa? Minun ei ole mahdollista repiä treenistä paljoa enempää kaloreita irti laihtumisen tueksi.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:18"]Paista kuivalla pannulla sipulia ja vaikka herkkusieniä, mausta hyvin ja syö siltään tai lisää sinne kanakeiton joukkoon.
Tai paista sipulia ja kaalia kuivalla pannulla, suolaa ja pippuria, se vasta namia onkin :)
Noita saa siis syödä nutrauksen aikana kunhan kokonaiskalorit pysyy alle 800. Kaalissa ja sipulissa ja monessa muussakin vihanneksessa on n 30kcal/100g. Nutrileteistä tulee n 600kcal/vrk joten parin sadan edestä eli puoli kiloa kasviksia saat syödä päivässä..
[/quote]
Siunatkoon mikä kidutuskuuri. Laihduttaminen oli minulle ihan helppoa ilman tollasta pikakuuriakin!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:24"]Olen 9 vuoroksuden sokerivieroituskuurilla. Siitä sitten kevennetylle ruokavaliolle (1500 kcal) pariksi viikoksi ja sen jälkeen 5:2 diettiä.
[/quote]
Missä kohtaa kuuria nyt?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:27"]Itse syön maanantaista torstaihin kutakuinkin näin:
Aamupalaksi jugurtti ja hedelmä. Lounaaksi salaatti, mikä sisältää jotakin lihapitoista, todella vähän juustoa (esim. feta, raejuusto tai leipäjuusto) ja kasviksia paljon!
Päivälliseksi taas hedelmiä ja jugurttia isompi annos kuin aamupalaksi tai samankaltainen ateria kuin lounaaksi. Perjantaina sama kaava, mutta illalla saatan syödä hieman herkkuja tai ylimääräisen aterian. Lauantaina ja sunnuntaina syön pastaa, leipää yms mitä mieli tekee aina, kun tulee nälkä. Itselläni ainakin toimii ja ruuansulatuskin toimii kerrankin tällä ruokavaliolla.
[/quote]
Kivasti sokeria jugurteissa. En ole itse enää vuosiin niitä litkinyt. Ilmeisesti pitää vielä pintaansa?
Laihtumisen alussa kaikki keinot sallittuja, jopa vesipaasto. Sitten voi jatkaa esim pätkäpaastolla. Mieti valmiiksi, miten muutat ruokavaliota pysyvästi. Siinä alussa auttaa kun saa vähän pudotettua, oli keinolla millä hyvänsä. Sen jälkeen sitten toteuttamaan sitä suunnitelmaa. Toimii ainakin mulla.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:33"]14 kiloa alas maaliskuusta. Olen tosin fitnessharrastaja että kuuluu lajiin, mutta uskotteko että teille laihtuminen on paljon helpompaa? Minun ei ole mahdollista repiä treenistä paljoa enempää kaloreita irti laihtumisen tueksi.
[/quote]
Tiedän tunteen. Entisenä painoluokkaurheilijana.
On kaksi eriasiaa. "taviksen" dieettailu ja painon pudottelu, kuin lavoille tai kehään nousevan urheilijan dieetit. Jälkimmäiset ei aina ole siellä terveellisellä puolella. Tai ainakin tarkkaan tiedettävä mitä tekee ja milloin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:31"]En nyt varsinaisesti laihduta, mutta ei olisi pahitteeksi jos 2-3 kiloa lähtisikin. Laihduttaminen ei minulle sovi, aineenvaihdunta menee täysin jumiin ja heikottaa niin ettei jaksa juuri sohvalta nousta. Jätin kaikki alkoholijuomat pois, muutin ruokavalion terveellisemmäksi ja harrastan edes jotain liikuntaa joka päivä. Kaikki vehnäjauhomössöt jätin pois ruokavaliosta ja syön niiden tilalla ravitsevampaa ruokaa. Vedenjuontia olen myös lisännyt, kahvinjuontia vähentänyt. En tiedä onko parissa viikossa lähtenyt painoa mutta olo on parempi ja naamakaan ei ole enää niin nuutunut.
[/quote]
Kertomasi mukaan laihdutat. Tuolta sen ainakin kuuluisi kuulostaa kun on laihiksella :D
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:27"]Itse syön maanantaista torstaihin kutakuinkin näin: Aamupalaksi jugurtti ja hedelmä. Lounaaksi salaatti, mikä sisältää jotakin lihapitoista, todella vähän juustoa (esim. feta, raejuusto tai leipäjuusto) ja kasviksia paljon! Päivälliseksi taas hedelmiä ja jugurttia isompi annos kuin aamupalaksi tai samankaltainen ateria kuin lounaaksi. Perjantaina sama kaava, mutta illalla saatan syödä hieman herkkuja tai ylimääräisen aterian. Lauantaina ja sunnuntaina syön pastaa, leipää yms mitä mieli tekee aina, kun tulee nälkä. Itselläni ainakin toimii ja ruuansulatuskin toimii kerrankin tällä ruokavaliolla. [/quote] Kivasti sokeria jugurteissa. En ole itse enää vuosiin niitä litkinyt. Ilmeisesti pitää vielä pintaansa?
[/quote]
En ole tuo lainattu, mutta oletko ikinä kuullut sellaisesta tuotteesta kuin maustamaton jogurtti tai luonnonjogurtti...?
16kg pois huhtikuusta. Lähtöpaino n. 112kg /172cm.
Lasken kaloreita. 1200-1500 päivässä. Alle 1200n en mene. Muutaman viikon välein syön jopa 3000 niin aineenvaihdunta kiihtyy. Alussa oli hankalaa, se klassinen 2 viikkoa. Nyt mahalaukku pienentynyt ja tuntuu hyvältä syödä näin. Kunhan paino vielä putoaa, alan syömään normaalikulutuksen edestä.
Syön kevyemmin (enemmän kasviksia ja marjoja, vähemmän leipää, juustoa ja herkkuja) ja liikun enemmän (kuntosalitreeniä, sisäsoutua, pitkiä pyörälenkkejä). Ei mikään ihmedieetti, vaan pyrkimys syödä vähemmän kuin kulutan.
Viikolla ei "herkkuja" esim pullaa tai suklaata, mut pe ja la saa syödä. Tämä koska on vaikea lopettaa jos aloitan esim. mulle ei riittäisi päivässä yksi suklaapala :-D toimii mulla!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:25"]
Siksi, koska masennuslääkkeitä popsimalla olen paisunut kuin pullataikina. Vaikka täysin sama ruokavalio on ollut koko ajan. Vaikka eihän sitä kukaan usko täällä. No, nyt lopetin lääkkeet, koska haluan laihtua takaisin siihen painoon, jossa olin ennen lääkityksen aloittamista, ennen kuin on liian myöhäistä. Se pätkäpaastoilija.
[/quote]
Lopetitko lääkärin kanssa yhteisymmärryksessä?
[/quote]
En konsultoinut lääkäriä, epäilen ettei olisi suositellut lopettamista. Mutta olo on kohentunut eikä lihominen edesauta tilannettani.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:00"] Anteeksi jo etukäteen. Miten opitte syömään oikein ja pitämään painon oikeasti hallinnassa, jos pudotatte painoa nutraamalla ja muilla "ihmedieeteillä"? Pysyvän painonpudotuksen lähtökohta on elämäntapojen muutos ja pitkäjänteisyys. Liikunta ja oikean ravinnon syöminen. Energiamäärien "alitajuinen" oppiminen. Oikotietä onneen ei ole. . Pikadieteillä jne on lopputuloksena vain pullakoita jojoilevia ac-mammoja [/quote] Vastaan, eli tarkoitus olisi laihtumisen jälkeen alkaa laskea kaloreita ja opetella terveellinen syöminen. Laihis kun on vain väliaikaista. ap [/quote] Valitettavasti tuolla tavoin lopputulos on usein huono. Suurempaan muutokseen on opittava tietämään liikunnan ja ravinnon suhde. Oppia tietämään miten ja millaisella ravinnolla ja liikunnalla paino alkaa putoamaan, millaisella paino pysyy samana ja millaisella nousee. Kaikki tuo pitää oppia käytännössä automaattiseksi. Ruokapäiväkirjat ja muut seurannat auttaa tuossa oppimisessa. Lisäksi syömällä oikein jo dieetin aikana pidetään huolta riittävästä ravinteiden saannista. Aineenvaihdunta pelaa. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Toki dieetillä voi ja pitääkin tarkastella ja hienosäätää hieman esim h\p\r suhdetta. Nipistää kaloreita hiilareista jne. Nuo metodit, nutraukset yms ovat harvoin perusteltavissa. Toki erikoistapauksiakin voi olla. Niissä sitten onkin ohje tullut lääkäriltä tai ravintoterapeutilta.
[/quote]
Mulla ylipainoa 16kg tai siis varsinaista ylipainoa on 6kg mutta haluan 16kg laihtua. Olen kokeillut juttailut ja superdieetit ja kaloreiden laskemiset jne..tätä en ole kokeillut vielä. Tietoa on paljon mutta sen sovellus käytäntöön ontuu.
ap