Mikä on tavallisen treenaamattoman naisen penkkitulos?
Itse olen treenannnut aktiivisesti kolme päivää ja nostan 80kg. Painoa minulla on 58kg.
Kommentit (49)
Moi:) Olen 17v tyttö, painoa 80kg ja treenitaustaa 2 vuotta. 100kg penkistä nostin toissapäivänä, äitinikin kehui tuota suoritusta ihan hyväksi :)
Jaa, itse 70kiloa olen nostanut joskus aikoinaan, kun ekan kerran punttikselle menin. Tekniikoista ei siis mitään hajua vaan rehti nosto, jollain tekniikoilla ja millä lie perseen nostoilla tai muilla olisi varmasti saanut paljon enemmän. Eihän ne kisaajatkaan nostaisi samoja määriä jos nostaisi perusrehdin noston eikä niin, että nostetaan painoa suunnilleen 10 centtiä ilmaan.
-mies
32,50kg. Tiedän tarkalleen kun kerran kokeilin kokeillakseni. Oli kyllä ihan hirveen tuskan takana ja siis tasan yhden kerran sain tuon.
Minusta tuntuu, että tämä sama tyyppi on se, joka muka lankutti kylmiltään 4 minuuttia ilman treenaamista. Mitähän tämä saa irti näistä anonyymina kirjoitetuista jutuistaan?
Mä aloitin kyllä 20 kg tangolla ja sekin tuntui kyllä mulle liian raskaalta silloin (tehdä 3 x 10). Monen kuukauden jälkeen saan ehkä 32,5 kg nousemaan mutta 3 x 10 jaksan tehdä vasta 27,5 kilolla (tuntuu, että penkissä en saa painoja nousemaan).
Musta ei ole outoa, jos salilla käymätön nainen ei saa edes sitä 20 kilon tankoa liikkumaan.
Olen käynyt salilla 9 kk ja teen lyhyitä 6 toiston sarjoja 45-50 kg:lla päivästä riippuen.
N40 jolle tärkeintä puhdas suoritus, ei maksimipaino
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että tämä sama tyyppi on se, joka muka lankutti kylmiltään 4 minuuttia ilman treenaamista. Mitähän tämä saa irti näistä anonyymina kirjoitetuista jutuistaan?
70 kiloa olen itse nostanut ilman treeniä, enkä pidä omaa tulosta kummoisena. Meillä oli punttisali samassa kerrostalossa, opiskelukämppiä. Silloin tällöin kävin siellä, ihan varmasti joku nostaa minua enemmän kylmiltään. Tekniikoita jos olisi osannut niin eiköhän enemmänkin olisi noussut.
Mitä tarkoittaa "treenaamaton"? Pienestä pitäen kaikkea fyysisesti raskasta tehnyt voi nostaa hyvinkin sen 40 kg, mutta onhan se myös tekniikkalaji, eli ei pelkkä voima riitä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:27"]Oon kerran kokeillut ja sain nostettua 60 kiloo. Ja painoin sillon suurinpiirtein 60 kg. Salilla en oo koskaan käynyt. Ruumiillista työtä oon tehnyt kylläkin.. [/quote] Näissä on oikeasti suuret yksilätason erot. Jos ei ole ihan tikku, vaan lääketieteellisesti normaalipainoinen (lue:siiderivalas tms palstatermi) ja tekee jotain raskasta yläkropallaankin (s-hoitaja, lähäri...), nostaa äkkiä oman painonsa. Muut sitten puhkuu sen tangon alla, koska lihaksia on vain niin auttamattoman vähän.
[/quote]Ei ole. Naiset vaan on miehiä heikompia ja miehet on tehty vahvemmiksi. Lähihoitajakin on kanveesissa äkkiä jos edes keskivertomies käy kiinni.
Miksi naisen edes pitäisi olla fyysisesti vahva? Rumalta näyttää.