Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tavallisen treenaamattoman naisen penkkitulos?

Vierailija
25.06.2015 |

Itse olen treenannnut aktiivisesti kolme päivää ja nostan  80kg. Painoa minulla on 58kg.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kerran kokeillut ja sain nostettua 60 kiloo. Ja painoin sillon suurinpiirtein 60 kg. Salilla en oo koskaan käynyt. Ruumiillista työtä oon tehnyt kylläkin..

Vierailija
22/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:13"]

Käytetäänkö punnertamisessa samoja lihaksia, kuin penkistä nostamisessa?

[/quote]

Joo ja ei. Penkkauksen ja punnerruksen suurin ero voimantuoton kannalta on siinä, että punnertaessa lavat on auki, kun taas penkissä lapojen pitää olla tiukasti kiinni toisissaan jos haluaa liikutella isoja rautoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin varmaan 10kg

Vierailija
24/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin että "noin tyhjä tanko" 20kg olisi määrä, jonka koskaan penkkiä treenaamaton, eikä muuten erityisen urheilullinen nainen nostaa.

Itse nostin muistaakseni noin 50kg penkistä 17v (ensimmäisellä kerralla, ennen mitään salitreenaamista). Oma painoni oli noin 90 kg ja pituus 187 cm.

41v m

Vierailija
25/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:27"]Oon kerran kokeillut ja sain nostettua 60 kiloo. Ja painoin sillon suurinpiirtein 60 kg. Salilla en oo koskaan käynyt. Ruumiillista työtä oon tehnyt kylläkin..
[/quote]
Näissä on oikeasti suuret yksilätason erot. Jos ei ole ihan tikku, vaan lääketieteellisesti normaalipainoinen (lue:siiderivalas tms palstatermi) ja tekee jotain raskasta yläkropallaankin (s-hoitaja, lähäri...), nostaa äkkiä oman painonsa. Muut sitten puhkuu sen tangon alla, koska lihaksia on vain niin auttamattoman vähän.

Vierailija
26/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painoin 62kg ja treenasin aktiivissesti. Penkistä nousi parhaimmillaan 60kg hirveellä tuskalla. Ei nousisi enää. Nyt kokolailla treenaamattomana nousisi ehkä se 30-35kg. Ja tiukkaa tekisi :)

Vierailija
27/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen salilla käytiin ja koitettiin vähän penkata, niin vitosen kiekot riitti ja tuntui vapaalla tangolla, smithissä uskalsi laittaa vähän enemmän oisko huimat 10kg kiekot, mutta tanko tais painaa myös sen 10kg eli 20 kiloa vetelin ja salilla siis käynyt jo muutaman vuoden. Tosiaankaan en kauhesti ole penkkaillut, luulen että kun keskittyis siihen niin sais tuloksiakin nousemaan ja tietäis hyvän tekniikan. En itse ole niin jaksanut penkkituloksiin keskittyä vaikka muuten salilla käynkin muutakin tekemässä kuin ottamassa selfieitä :)

Ap vetää jo tosi hyvin jos on nainen ja ei ole ennen penkannut, peukut sinne jos näin on. Vetelisit kisoissa prot ihan mennen tullen! Meinaan mun mies jolla oli lähes parin vuoden salitauko sitä ennen ahkera salilla kävijä tais nostaa sen verran aluksi, nyt jo nostanut tulosta huimasti, mutta siis siitä voi jo vähän miettiä..

Vierailija
28/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:27"]Oon kerran kokeillut ja sain nostettua 60 kiloo. Ja painoin sillon suurinpiirtein 60 kg. Salilla en oo koskaan käynyt. Ruumiillista työtä oon tehnyt kylläkin.. [/quote] Näissä on oikeasti suuret yksilätason erot. Jos ei ole ihan tikku, vaan lääketieteellisesti normaalipainoinen (lue:siiderivalas tms palstatermi) ja tekee jotain raskasta yläkropallaankin (s-hoitaja, lähäri...), nostaa äkkiä oman painonsa. Muut sitten puhkuu sen tangon alla, koska lihaksia on vain niin auttamattoman vähän.

[/quote]

Peruslähäri ei todellakaan nosta "äkkiä" omaa painoaan. Joku raksaduunari tai varastotyöläinen saattaisikin penkata liki oman painonsa (tosin naiselle erittäin epätodennäköistä anywho), mutta sairaanhoitajalle tai lähärille ei tule kyllä toistoa tarpeeksi. Lähipiirissä on jonkun verran vanhainkodissa mummoja käänteleviä hoitajia ja he eivät kyllä tosiaankaan ole mitenkään vahvoja.

Vierailija
29/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt kiloa sain treenaamatta.

Vierailija
30/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä tosi superlahjakkuus. Yleensä pitää vähän herätellä liikeratoja ja vahvistaa jänteitä ja opetella tasapainottamaan tankoa jne. Sano nyt vielä, että tämä tulos on tehty ilman varmistajaa (varmistaja tuo aina tulokseen paljon lisää koska alitajunta ei silloin torpedoi suoritusta). 

Taitaa kuitenkin ap:n sali olla Porvoossa tai sitten ulkomailla, eikä ole tajunnut paunojen ja kilojen eroa...

Vierailija
31/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähäri ei nosta mitään suorille käsille vaan pikemminkin vetämällä nostaa. Eri vahvistuu vielä eri lihakset kuin penkkipunnerruksessa. 

Vierailija
32/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, aloittelevat naiset harvoin jaksaa edes pelkällä tangolla yhtään toistoa. Ja väitän, että vähintään puolet teistäkin, jotka kerrotte penkkaavanne 40 kiloa, ette oikeasti tee yhtään puhdasta nostoa eli nostoa, jossa tanko oikeasti koskettaa rintaa ja perse pysyy koko ajan kiinni penkissä.

Vierailija
33/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu kylmiltään nostaa 130kg, tai ei ole MIES.

Vierailija
34/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:27"]Oon kerran kokeillut ja sain nostettua 60 kiloo. Ja painoin sillon suurinpiirtein 60 kg. Salilla en oo koskaan käynyt. Ruumiillista työtä oon tehnyt kylläkin.. [/quote] Näissä on oikeasti suuret yksilätason erot. Jos ei ole ihan tikku, vaan lääketieteellisesti normaalipainoinen (lue:siiderivalas tms palstatermi) ja tekee jotain raskasta yläkropallaankin (s-hoitaja, lähäri...), nostaa äkkiä oman painonsa. Muut sitten puhkuu sen tangon alla, koska lihaksia on vain niin auttamattoman vähän.

[/quote]

Lihasten määrä ja lihasten voima on eri asia. Jollakin voi olla enemmän lihaksia, mutta vähemmän voimaa. Eli esim. voimakkaalla tavallisella naisella ei välttämättä ole yhtään enempää lihaksia kuin vähemmän voimakkaalla.

Vierailija
35/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:54"]

Todellakin, aloittelevat naiset harvoin jaksaa edes pelkällä tangolla yhtään toistoa. Ja väitän, että vähintään puolet teistäkin, jotka kerrotte penkkaavanne 40 kiloa, ette oikeasti tee yhtään puhdasta nostoa eli nostoa, jossa tanko oikeasti koskettaa rintaa ja perse pysyy koko ajan kiinni penkissä.

[/quote]

Eikös miehetkin nosta maksimiaan yleensä pylly irti penkistä? Sitä en tiedä, miten kisasäännöt menevät. 

Naisilla tanko on helpompi tuoda rintaan, kun ryntäät ottavat vastaan.

Vierailija
36/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse muistan että 15-vuotiaana ekan kerran penkkiä kokeillessani siihen oli asetettu 50kg, ja luulin ettei se nouse kunnes tajusin ettei kukaan auta ja nostin kuin nostinkin ylös. Mutta olin poika, eli luultavasti jo tuossa iässä miessukupuoli vaikutti.

Vierailija
37/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:12"]

[/quote]

Eikös miehetkin nosta maksimiaan yleensä pylly irti penkistä? Sitä en tiedä, miten kisasäännöt menevät. 

[/quote]

Penkkipunnerrus kuuluu suorittaa perse kiinni penkissä, oli kisasäännöt tai ei.

Vierailija
38/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vain ne miehet nostaa perse ilmassa, jotka eivät jaksa nostaa oikealka tekniikalla ja haluavat näyttää 'voimiansa'. Sorry vaan, se on oikeasti aika naurettavan näköistä, kun pitää perse nostaa ylös, että saa tangon nousemaan... Harvalla nausella on muuten niin isot ja terävät ryntäät, että ne selinmakuulla suoraan taivasta kohti sojottaa huomattavan korkealle ;)

Vierailija
39/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kyllä se tanko+2.5kg painot nousee.. tanko siis on sen 20kg eli 25kg

Vierailija
40/49 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:37"]

[/quote]

[/quote]

Vain ne miehet nostaa perse ilmassa, jotka eivät jaksa nostaa oikealka tekniikalla ja haluavat näyttää 'voimiansa'. Sorry vaan, se on oikeasti aika naurettavan näköistä, kun pitää perse nostaa ylös, että saa tangon nousemaan... Harvalla nausella on muuten niin isot ja terävät ryntäät, että ne selinmakuulla suoraan taivasta kohti sojottaa huomattavan korkealle ;)

[/quote]

Joo, en ole aikoihin käynyt yhteissalilla niin ehkä miehet fiksuuntuneet.

Itse en nosta penkiltä maksimia niin monesti on jalat koukussa jalkapohjat penkillä tai ilmassa polvet koukussa mahan päällä. Välillä toki isommilla painoilla jalat lattiaa vasten.

Ja jos on yhtään isommat rinnat (tai silarit) niin kyllä ne urheiluliivit panssaroi ne nimenomaan puskuriksi kohti kattoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä