Hirveä korvien kutina
Minulla korvia kutittaa usein. Pumpulipuikkoja en käytä mutta joskus pitää yrittää kaivaa kynnellä kun on niin paha kutina. Nyt olen ryhtynyt käyttämään Vaxol-suihketta mutta ei siitä ole ainakaan vielä ollut apua. Onko muilla samaa vaivaa?
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 02:04"]
Joo on, psoriasis.
[/quote]
Pitääpä googlettaa tuosta lisää tietoa. Minulla on ollut tätä jo yli puoli vuotta ja häiritsee elämää älyttömästi. Välillä herää keskellä yötäkin kun kutittaa niin paljon.
Korvakäytävän tulehdus. Mene lääkäriin niin saat kunnon lääkityksen
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 02:22"]
Korvakäytävän tulehdus. Mene lääkäriin niin saat kunnon lääkityksen
[/quote]
Syksyllä kävin ja oli korvakäytävän ja välikorvan tulehdus, hoidettiin antibioottikuurilla. Nyt keväällä ollut kaksi kertaa korvakäytävän tulehdus ja se on mennyt ohi särkylääkkeillä. Kutinaa on melkeinpä jatkuvasti.
Oletko koittanut esim Heinixiä tms. allergialääkettä? Nyt luonto taas herää, että vois auttaa pahimpaan.
Itsellä auttoi Heinix järkyttävään korvien kutinaan flunssan loppu puolella.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 02:34"]
Oletko koittanut esim Heinixiä tms. allergialääkettä? Nyt luonto taas herää, että vois auttaa pahimpaan.
Itsellä auttoi Heinix järkyttävään korvien kutinaan flunssan loppu puolella.
[/quote]
En ole kokeillut muuta kuin Vaxolia. Laitoin taas pari suihkausta korviin vajaa tunti sitten ja vähän alkaa helpottaa. Viime aikoina kutina on kuitenkin uusinut jatkuvasti. Jostakin luin, että ruokavaliota pitäisi tarkkailla ja vähentää mm. sokerin käyttöä. Stressi voi myös olla toinen tekijä ja sitäkin minulla on. Googletanpa nyt Heinixin!
Syksyllä kysyin tk-lääkäriltä, että mistä toistuva korvien kutina johtuu ja hän sanoi, ettei tiedä. Hänen mielestään minulla ei ollut vahatulppia tai erityisemmin edes vaikkua korvissa. -ap
Se voi olla niinkun harmiton vaiva kuin limakalvojen kuivuminen. Silloin saattaisin esim Ceridal öljyn käyttö säännöllinen korvissa, eikä niin tuo vahanpoistaja.
Tyttärellä on käytetty tuota öljyä nyt kaksitoista vuotta korvissa.. itsekin toisinaan käytän tosin talvisin.
Jatkaa kutonen
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 02:46"]
Se voi olla niinkun harmiton vaiva kuin limakalvojen kuivuminen. Silloin saattaisin esim Ceridal öljyn käyttö säännöllinen korvissa, eikä niin tuo vahanpoistaja.
Tyttärellä on käytetty tuota öljyä nyt kaksitoista vuotta korvissa.. itsekin toisinaan käytän tosin talvisin.
Jatkaa kutonen
[/quote]
Ceridalia olen käyttänyt aiemmin kuivan vartalon hoitoon ja se on tosi hyvä tuote. Nyt minulla ei ole sitä. Vaxol sisältää oliiviöljyä, mutta se on tosiaan kyllä vahan poistamiseen tarkoitettu eli ei oikeastaan minun vaivaani. Voisin hankkia huomenna pullon Ceridalia ja kokeilla korviin. Kiitos sinulle :)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 02:41"]Syksyllä kysyin tk-lääkäriltä, että mistä toistuva korvien kutina johtuu ja hän sanoi, ettei tiedä. Hänen mielestään minulla ei ollut vahatulppia tai erityisemmin edes vaikkua korvissa. -ap
[/quote]
Varaa aika ihotautilääkäriötä tai korvalääkäriltä
Joo on, psoriasis.