Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: häpeätkö armeijaa käymätöntä miestäsi?

Vierailija
12.02.2022 |

Oma mieheni on käynyt, eikä asia sillä tavalla kiinnosta, mutta kieltämättä outoa jos ei olisi käynyt. Kaikki tuttavapiirin miehet on käyneet, en tunne kuin yhden joka on vapautettu astman vuoksi.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mieheni kuin poikanikin ovat käyneet siviilipalveluksen. Ei ole käynyt mielessäkään, että asia ylipäänsä voisi ketään ulkopuolista kiinnostaa saati että minun pitäisi hävetä sitä.

Vierailija
2/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häpeäisin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Hän suorittanut asepalveluksen siviilipalveluksena,  ei siis ole mikään pinnari.

Vierailija
4/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mieheni kuin poikanikin ovat käyneet siviilipalveluksen. Ei ole käynyt mielessäkään, että asia ylipäänsä voisi ketään ulkopuolista kiinnostaa saati että minun pitäisi hävetä sitä.

No kyllä minä häpeisin. Ukko ja molemmat pojat on käyneet myös. Tämmöiseen minut on kasvatettu ja pidän siitä kiinni.

Vierailija
5/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi häpeäisin? 

Koska jos sota syttyy, muut joutuvat taistelemaan sinunkin puolestasi.

Vierailija
6/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä häpeisin. Ukko ja molemmat pojat on käyneet myös. Tämmöiseen minut on kasvatettu ja pidän siitä kiinni.

Siis ovat käyneet armeijan tietenkin.

Vierailija
7/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siviilipalveluksen käyminen on ollut mulla yksi valintakriteeri mitä tulee miehiin. Ei nyt mikään ihan ehdoton mutta todellakin iso plussa.

Vierailija
8/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki häpeä, ihmisten valintojen taustaltahan voi löytyä vaikka minkälaisia syitä ja elämäntilanteita, mutta pidän kyllä asepalvelusta arvossa. Sanotaan siis vaikka että armeijan käymisestä saa pari ylimääräistä pistettä, vaikka ei sivaristakaan mene miinusta.

Vierailija
9/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole miestä. En häpeäisi. En ole itsekkään armeijaa käynyt. Olen kohta 60 v nainen ja rauhanaatteen kannattaja.

Vierailija
10/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisten vässyköiden kanssa te olette pariutuneet? Minun tuttavapiirissäni on pari reservin upseeria, sekä ihan normaaleja sotamiehiä. Yhtään sivaria en tunne.

Vierailija
11/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi häpeäisin? 

Koska jos sota syttyy, muut joutuvat taistelemaan sinunkin puolestasi.

Eikös tässä kysytty miehen armeijan käymistä, ei omaa? Mä olen nainen, en ole käynyt armeijaa. Joka tapauksessa joku muu taistelisi puolestani. Ja vaikka olisin käynyt armeijan, olen kohta siinä iässä, että joku muu taistelisi puolestani siinäkin tapauksessa.

Toistan kysymyksen: miksi mun pitää hävetä sitä, että mieheni ei ole käynyt armeijaa?

Vierailija
12/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut että siviilipalveluksessa olisi jotain suoranaisesti häpeällistä, mutta en kyllä koskaan ole ollut armeijaa käymättömän miehen kanssa.

Vierailija
13/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi armeijaa käymätöntä miestä. Omassa suvussa upseereita usean sukupolven ajalta (isä, isoisä ja iso-isoisä) niin maanpuolustusasiat ovat lapsesta lähtien olleet lähellä omaa sydäntä.

Vierailija
14/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Tunnen kolme, jotka on vapautettu terveydellisistä syistä, mitä hävettävää siinä on?

Vierailija
15/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, mutta olisi se kiusallista. Onneksi tätä ongelmaa ei ole; on hoitanut velvollisuutensa kuten kuuluu.

Vierailija
16/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Tunnen kolme, jotka on vapautettu terveydellisistä syistä, mitä hävettävää siinä on?

No ne mielenterveyssyyt. 

Vierailija
17/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja poikamme ovat käyneet intin. Hyvä juttu heille.

Töiden kautta tunnen vuosien varrelta komppanian upeita, fiksuja, mukavia sivareita, jotka ovat paiskineet ahkerasti töitä ja moni olisi jo ulkonäkönsä puolesta kelvannut upseerin rooliin vaikka missä menestyselokuvassa.

Olen ylpeä heistä kaikista.

Vierailija
18/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt armeijaa. Lääkäri kirjoitti lausunnon jossa suositteli vapautusta. Nuoruudessa mt- ongelmia ja vielä nytkin. Diagnosoitiin muutama vuosi sitten kaksisuuntainen mielialahäiriö. Psykiatri diagnosoi. Nyt haen parasta aikaa työkyvyttömyyseläkkeelle työtapaturman vuoksi. Tapaturmasta tulee kesäkuussa 4v. Ikää on 50v. Vakuutusyhtiön kanssa saanut vääntää nämä vuodet.

Vierailija
19/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jatkuneen rauhan aikana on helppo ajatella, että no asepalvelus tai sivari, mitä väliä koko asialla muka edes on. Asepalveluksen tähdellisyys kuitenkin valkenisi nopeasti, jos koskaan iskisi totiset paikat.

Asepalvelus on valtavan tärkeä asia valtion suvereniteetin kannalta, ja arvostan suuresti kaikkia miehiä, jotka ovat antaneet omasta elämästään sen pätkän tähän tarkoitukseen. Se on myös odotus, joka minulla on niitä miehiä kohtaan joiden kanssa ryhdyn suhteisiin, sillä olen itsekin varsin isänmaallinen.

Kiitos, armeijan käyneet miehet! <3

Vierailija
20/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne mielenterveyssyyt. 

Ihan mielenkiinnosta, miksi sulle tulee ensimmäisenä mieleen juuri mielenterveyssyyt? Esim. mun tuttavapiiristä vapautuksen syynä on ollut synnynnäinen lonkkavika, diabetes ja astma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi