Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhde e-pillereiden lopetuksen jälkeen

Vierailija
25.06.2015 |

Olen päälle parikymppinen nainen ja ollut vakavassa parisuhteessa nyt neljä vuotta. Suhteemme ei koskaan ole ollut niin intohimoinen kun unelmissani voisin kuvitella, mutta arki pyörii rutiinilla eteenpäin ja rakastan miestäni. Aloitin e-pillereiden syönnin alettuamme seurustelemaan ja nyt alku vuodesta lopetin niiden syömisen. 

Sitten varsinaiseen ongelmaan.. olen nyt kokenut sen "kuin harmaa usva olisi kadonnut silmien edestä" -fiiliksen, elämä maistuu ja ihastun vastaan tuleviin miehiin ja minua kiinnostaa mitä muuta elämällä olisi minulle annettavaa! Voinko "syyttää" tästä kaikesta mielen muutoksista hormoneja? Haluisin kuulla mitä teille on käynyt parisuhteen kannalta katsottuna hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen? Monet toki yrittävät vauvaa siinä tilanteessa, mutta onhan niitäkin tutkimuksia, jotka viittaavat samaan ilmiöön ja parisuhteen loppumiseen vauva-aikana..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Hormonit turruttaa, olet takaisin oma itsesi

Vierailija
2/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä tässä vähän pelkäänkin, että tuntuu taas liian kotosalta olla minä! Mitä ihmettä teen parisuhteelleni, tuntuu kamalalata jättää toinen ilman mitään pätevää syytä... -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut mitään vaikutusta kun olen ollut 2-3 vuotta ilman pillereitä pariinkin otteeseen, sekä parisuhteessa että ilman. Ehkäisyn tarve ei poistunut, joten silloin pelattiin kortsujen kanssa sitten.

Vierailija
4/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin saman ja pian sen jälkeen parisuhde kariutui.
On aika uskomaton fiilis elää ilman raivokohtauksia ja olen täysin oma rauhallinen itseni. God bless!

Vierailija
5/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies ja etsi uusi ilman e-pillereitä tällä kertaa. Näin löydät sellaisen, jota oikeasti haluat.

Tämä on sinun elämäsi, ja elät sen vain kerran. Miksi et yrittäisi tehdä siitä parasta mahdollista elämää?

Vierailija
6/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:37"]Sitä mä tässä vähän pelkäänkin, että tuntuu taas liian kotosalta olla minä! Mitä ihmettä teen parisuhteelleni, tuntuu kamalalata jättää toinen ilman mitään pätevää syytä... -ap
[/quote]
Onhan sekin pätevä syy, ettei vain koe suhdetta itselleen enää niin kannattavaksi/tärkeäksi. Eihän sinulla tarvitse olla mitään sen isompia perusteluja, omaa elämääsi elät eikä sinun tarvitse lupia kysyä tehdäksesi kuten itse parhaaksi itsellesi näet :)

Vierailija
7/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tylsä seksielämä, voisko sitä koittaa piristää? Jos sulta on se alkuhuuma mennyt ohi pillereiden takia?

Vierailija
8/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suhde parani pillereiden lopetuksen jälkeen, kun kiertoni ja haluni palasivat ja mielialakin tuli paremmaksi. Pillerit aloitin parin kuukauden seurustelun jälkeen, nyt olen ollut vuoden ilman pillereitä ja yhdessä olemme olleet n. 5 vuotta. Emme ole vielä siis lapsia hankkimassa opintojen takia.

Vierailija
9/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut eron jo puheeksi juurikin siksi, koska koen että suhteellamme ei ole tulevaisuutta, koska minä haluan vielä mennä ja kokea. Seksi ei ole minulle maistunut juuri koskaan, mutta nyt hyrrään niiden muiden miesten perään, säälittävää. Mies on siis minun ensimmäinen poikaystäväni ja tavallaan paraskaverini. Lopullinen eropäätös on ja tulee olemaan vaikea, koska on niin haikea jättää "koko elämä" ja nähdä kuinka toinen kärsii. -ap

Vierailija
10/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
11/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erota jos kaikki muuten reilassa. Ehdota ennemmin avointa suhdetta, että saa olla muita miehiä silloin tällöin. Saattaisi piristää teidän parisuhdetta! :)

Vierailija
12/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat miestäsi, en todellakaan ymmärrä miksi edes mietit tällaista. Kyllä se kipinä sieltä löytyy jos rakkaus toista kohtaan löytyy. Puhu miehesi kanssa asiasta (hänellä varmasti myös vaikeaa jos tällaista sisälläsi ) varmasti saatte intohimoakin mukaan jos halutkin ovat kohdillaan. Ajatukset pois muista miehistä ja asiat kuntoon omasi kanssa! :)

Vierailija
13/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette vielä nuoria, etkä ole päässyt kokemaan sinkkuutta, voi olla hyväkin idea erota. Ehdit kyllä löytää uuden miehen, ensi kerralla ilman pillerihuuruja.

Vierailija
14/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, olen samassa tilanteessa paitsi etten ole vielä lopettanut pillereitä, vaihdoin vaan sellaisiin, joissa on vähemmän estrogeenia. Ajattelin kyllä lopettaa kokonaan kun ei meillä olla edes seksiä harrastettu pitkään aikaan :( Intohimo on kadonnut suhteesta täysin ja mies tuntuu tylsältä. Mullekin tämä on eka suhde ja tekisi mieli kokeilla vähän muutakin...

Vierailija
15/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:39"]

Hitto, olen samassa tilanteessa paitsi etten ole vielä lopettanut pillereitä, vaihdoin vaan sellaisiin, joissa on vähemmän estrogeenia. Ajattelin kyllä lopettaa kokonaan kun ei meillä olla edes seksiä harrastettu pitkään aikaan :( Intohimo on kadonnut suhteesta täysin ja mies tuntuu tylsältä. Mullekin tämä on eka suhde ja tekisi mieli kokeilla vähän muutakin...

[/quote] Se vielä unohtui että olen muutenkin masentunut ja pelkään että pillerit vain pahentavat asiaa. Saan ihan hirveitä, päiviä kestäviä itkukohtauksia.

Vierailija
16/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla samaa taustalla kun mulla on mirena kierukka ollu noin viis vuotta ja tuntuu kuin ois "sammutettu" päältä kokonaan, kun ei ole kunnollisia kiertoja ei tule mitään kiimaisiakaan aikoja.. Ei ole menkkoja, ei mitään, en tunne olevani ees nainen. Ehkä kestäisin mieluummin menkkakivut ja riesat jos sillä hinnalla sais panetuksen takas.. nyt on ollu vuosia ihan sama,, orgasmit poissa, halut.

Vierailija
17/24 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
18/24 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tylsä ukkosi ja säntää panemaan kaikkia ihania miehiä!

Vierailija
19/24 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin aikanaan saman kuin sinä, ap. En enää koskaan aio ottaa hormonaalista ehkäisyä. Harmittaa, että söin pillereitä 7 vuotta.

Vierailija
20/24 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut kyseinen tilanne niin onko vaihtamalla parantunu? :D tämmönen pitäis lukea ehkäisyjen haittavaikutuksissa. "Mahdollinen ero lopettaessa"