Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sä syöt oikeasti puhdasta ruokaa ja sä yhdistät siihen jotain aktiviteettia tai treeniä, sun on mahdotonta syödä yli kalorien

Vierailija
23.07.2026 |

Moni ei ymmärrä tätä ollenkaan. Jos sä syöt perus munia, vaikka puuroakin, lihaa, kalaa, kanaa, riisiä, vaikka pastaaki, rahkaa, marjoja, hedelmiä jne kasviksia. Sun on mahdotonta syödä systemaattisesti yli kalorien vaikka sä söisit ateriasuositusten mukaan 5 kertaa päivässä. Ne ketkä ei usko tähän väitteeseen ei oo koskaan tehnyt kumpaakaa, syönyt oikeasti hyvin ja treenannut. Minkä takia te luulette että treenaavat ihmiset syö ihan älyttömästi kokoajan tai jotkut jopa oikoo sillä että syö pelkkää paskaa paljon että niitä kaloreita tulee edes jostain oikeasti? Laittakaa ne ruokavalionne kondiksee. Teidän ei tarvi laskeskella mitään

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä yli kalorien? 

Vierailija
2/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin todella vaikeaa se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä minua kiinnosta jossittelu

Vierailija
4/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmasti yrittää saada "puhdasta ruokaa" pienestä lähikaupasta ja sitä ei ole. Mutta lisäaineet ja alkuperä. Köyhille vaikeaa. Yritys kova. Mutta jälkiruoka on joillekin houkutus, varsinkin naisille, lähikaupassa ei ole siihenkään valikoimaa, on vain suklaa tai joku pahanmakuinen pulla.

Vierailija
5/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos SÄ nyt puhuisit vaan ittestäsi...evvvk

Vierailija
6/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn syömään vaikka perunoita 3000kcal edestä päivässä helposti, ja pastassa 5000kcal ei ole mikään ongelma.

Vierailija
7/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sössöti sössöti, mikä elåmänkoululaisen kirjoitus tämä on

Vierailija
8/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. Moni puhdas ja terveellinen ruoka sisältää paljon kaloreita, esimerkiksi vaikkapa siemenet, pähkinät, avokado, rasvainen kala, oliiviöljy jne. Minun on ainakin aivan helppoa lihoa syömällä terveellistä, oikeaa ruokaa, jos en välitä kaloreista ja määristä. Jos on vaihdevuosissa ja pituutta 160cm, ei vaan kertakaikkiaan voi syödä mitä vaan tekee mieli, edes sitä oikeaa ravintoa. Ja yhden öljylusikallisen kuluttamiseksi pitää kävellä puoli tuntia, joten ei se ole kestävä ratkaisu. On pakko rajoittaa syömistä. Joku pitkä nuori mies olisi toki asia erikseen. 

N55

Vierailija
9/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä kirjotat noin, se sun sä-passiivin käyttö on niin  vakuuttavaa, et sä tosiaan tiedät mistä sä kirjotat. SÄ oot ihan über kaikessa ja se et sä viitsit laittaa infoo meille tallaajille sun näppäimistön välitysellä saa mun housut kostuun, koska mä tiedän et sä oot kirjottanut sun sormilla sun sanat jotkaa merkkaa mulle tosi paljon. sun sanat, sun ja vain ja ainoastaan sun sanat on järkevii ja sä suot niitä meille taviksille kun me ei tajuta juttui niin ku sä tajuut. mut sun avautumisessas mulle on se probleema et mä käyn suhun niin kuumana ettei mulla ole enää nälkä ja mä en voi ajatella kuin sua ja sun aivojen toimintaa miten sä, just sä, pystyt niin kuin sä tuottaan sun tekstii ja just sun tavalla!

Vierailija
10/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä totta. Ihmiset eivät liiku tarpeeksi ja arvostelevat sitten lautasmallia/ruokapyramidiä lihottamisesta. Kuinka moni oikeasti edes noudattaa ruokasuosituksia? Niitä protskurahkoja, sosekeittoja ja energiajuomia syövät ne tuhdimmat, hoikat syövät kunnon aterioita.

Vierailija
11/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän,a😀

Vierailija
12/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse vielä kokeillut puuroja sun muita, mutta uskon tähän samaan, kun olen sen viisaampien ja kokeneempien suusta kuullut. Ainoastaan yhdellä lisäyksellä: Syö proteiini ensin. Jos pitää kiinni siitä, että pääsee joka päivä proteiinitavoitteeseen ja aina aterialla syö proteiinin ensin, niin on todella vaikea syödä liikaa. Päivittäisten proteiinien syöminen on niin kovan työn takana, että sen lisäksi ei paljonkaan muuta enää vatsaan mahdu.

Vierailija
13/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sönkkö. Syön itsetehtyä ruokaa. Vältän ultraprosessoitua ruokaa. En syö tuotteita missä on karrageenia ja muuta epäterveellistä. Minun ei tarvitse laskea kaloreita. Paino pysyy samassa.

Vierailija
14/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn syömään vaikka perunoita 3000kcal edestä päivässä helposti, ja pastassa 5000kcal ei ole mikään ongelma.

No et pysty. Yhdessä kilossa perunoita on 860kcal. Sinun pitäisi syödä perunaa noin 3.5 kiloa päivässä päästäksesi tuohon kilokalorimäärään.

Vierailija
15/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdotonta.

Vierailija
16/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoitit lähinnä ettet kykene laskemaan ruokien kaloripitoisuuksia. Jotta saisit pastasta 5000kcal päivän aikana sinun pitäisi syödä keitettyä pastaa liki neljä kiloa päivässä.

Vierailija
17/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et pysty. Yhdessä kilossa perunoita on 860kcal. Sinun pitäisi syödä perunaa noin 3.5 kiloa päivässä päästäksesi tuohon kilokalorimäärään.

Niin? Olen joskus tehnyt 4kg perunamuusia johon tuli myös voita ja maitoa, ja meni yhdessä päivässä minulla.

Vierailija
18/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoitit lähinnä ettet kykene laskemaan ruokien kaloripitoisuuksia. Jotta saisit pastasta 5000kcal päivän aikana sinun pitäisi syödä keitettyä pastaa liki neljä kiloa päivässä.

Helposti onnistuu esim pestopastaa tekee niin 5000kcal tulee helposti täyteen, toki ei kaikki siitä pastasta.

Vierailija
19/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pysty, aivovammainen retardi. 100g perunaa on noin 90kcal. 

https://www.sulamo.fi/kalorit/peruna

Vaikka söisit kilon perunaa se olisi vain noin 900kcal. 3000kcal vaatisi yli kolme kiloa perunaa.

Vierailija
20/61 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta on yksilöllistä ja vaihtelee iän ja elämäntilanteen mukaan. Sama ruokavalio ei toimi kaikille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi