Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa apua! Minne enää valittaa?

Vierailija
25.06.2015 |

Olen fyysisesti hyvin sairas ja minulla on monta lasta ja osa heistä vielä sillä tavalla pieniä, että tarvitsevat äitiä paljon.

auttavia käsiä ei vaan ole. Ystäväpiirissäkään, koska en pysty tarjoamaan apua takaisin. Olen pyytänyt kotiapua, olen puhunut kuntoutusohjaajalleni ja hän on todennut, että tarvitsen apua ja minun tulisi saada apua ihan jo sosiaalisen elämän kaventuminen vuoksi mikä johtuu siitä, että en pääse liikkumaan. Mennä siten, vaikkapa taksilla kyläilemään. Kuulostaa aivan liian upealta ollakseen totta ja niin se onkin. 

Kotitöistä selviän ja ainakin hyvinä päivinä, mutta välissä voi mennä 2 viikkoa huonosti. Kukaan ei tulisi minulle käymään kaupassa, vaikka pyytäisin. En jaksa enää anella turhia. Olen pyytänyt kodinhoitajaa,koska lain mukaan kunnalla on nykyisin velvollisuus järjestää lastenhoitoapua jos sitä pyytää. Kohdallani tämä ei toteudu. Olen ilmoittanut johtavalle sosiaalityöntekijälle ja asiaa on selvitelty, mutta mitään konkreettista ei ole tapahtunut eikä pienestä ihmisestä oikeasti välitetä. Jotta voisin jonain päivänä voida paremmin, tulisi minun päästä lääkäriin ja toimenpiteisiin mitä tehtäisiin avukseni. On vaan päiviä kun on jo saman viikon aikana ylittänyt itsensä ja ei ole vielä toipunut siitäkään, joten pienen avun turvin pystyisin menemään, mutta sitten aika on siirrettävä ja kiltisti odotettava jotta pääsee lääkäriin ja saa avun...sitten joskus. Ja samaan aikaan tulisi vaan jatkaa pärjäämistä yksin. Yksi sairauksistani on hengenvaarallinen ollessa epätasapainossa ja muiden sairauksien hoitaminen olisi tärkeää, koska tulehdustilat pahentaa tämän sairauden tilannetta oleellisesti. Koen masempina päivinä olevani tuomittu kuolemaan, vaikka kaikkein vähiten sitä itse haluan. Miten nykyisin voi olla näin? Vielä vuosi sitten jaksoin puolet paremmin ja olen luottanut siihen, että apua saa kun pyytää. Lääkäri on lausunut, että tarvitsen siivousapuakin ym. mutta koska oma taloudellinen tilanteeni ei tämän seurauksena ole hyvä niin pyysin toimeentulotukena tuota apua. Tulos: 3kk:n aktiivisen anelun jälkeen minulla pitäisi nyt olla eräässä siivousyrityksessä  maksusitoumus 2 kertaan.

Minne valitan vai kuuluuko tämä kenellekään??? Olen jo sosiaaliasiamiehelle ilmoittanut, mutta minuun ei ole otettu vielä asiassa yhteyttä (2 viikkoa sitten ilmoitin tilanteen ja kysyin mitä teen) .

Mikä taho on johtavia sosiaalityöntekijöitä korkeampi ja mikä taho vastaa heidän toiminnastaan? Kaikki vaan voivottelee kuinka ehdottomasti tarvitsen apua yhteen jos toiseen asiaan, mutta kukaan ei ota vastuuta ja käytännössä olen ilman. Tämä on hirveä epäkohta! 

Kumoa pääsisin kipeänä lääkäriin eikä tarvitsisi juosta pienten perässä. Saisin joko taksin kustannettua silloin tai hoitajan pienille. Jotakin. Tuolloin saisin avun lääkäriltä niin pian kun muutkin/mahdollista  ja voisi ennaltaehkäistä tilanteen paheneminen ja siten avun tarpeen lisääntyminen. Ehkä en joutuisi kokemaan niin paljoa kipua kun nyt joudun.

Jos joku tietää minne olla yhteydessä  niin nyt olisi iso apu jos kerrot...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts. Kelan sivuilta vammaistukea. Täyttyykö ehdot?

Vierailija
22/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun se isä on kuulemma kuollut. Missä lienee sitten henkivakuutus ja lesken eläke? Ja puoliorpojen eläkkeet? Ja sairaiden lasten vammaistuet?

Mikä mahtaa olla ap:n ammatti, työpaikka ja tulot? 

Ja missä puskurirahasto, joka täytyy vanhemman tajuta hankkia, jos hankkii tiheässä tahdissa ison liudan lapsia. Joista osa vielä sairaita ja silti pukataan vaan lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28: lasten isä kuollut. Olisit lukenut tarkemmin.

Vierailija
24/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun lastesi isä on kuollut, he ovat perineet isänsä,eli luulisi vähän edes omaisuutta olevan heillä? Realisoi se ja ala ostaa palveluita.

tietty jos mies täysin köyhä ollut niin olipa fiksu veto sulta lähteä perustamaan suurperhettä!! 

aika erikoinen tilanne. Mies kuollut, sinä vakavasti sairas, lapsista kaksi vakavasti sairaita, mummo vakavasti sairas, isovanhemmat kuoleet, ei sisaruksia kellään....menee aika överiksi nää jutut!

Vierailija
25/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä on kuollut, häneltä olisi pitänyt jäädä henkivakuutus ja perintö. Ap saisi leskeneläkettä ja lapset orvon eläkettä.

Vierailija
26/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mitään järkevää, mutta toivotan sinulle paljon kaikkea hyvää ja toivottavasti saat tarvitsemaasi apua! Aina esim. perhesurmien yhteydessä puhutaan, että hakekaa apua ajoissa, mutta todellisuudessa sitä on vaikea saada. Pitäisi itse tietää ja jaksaa, vaikka ei olisikaan siinä kunnossa että pystyisi.

Vierailija
27/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota myös yhteyttä kuntasi sosiaaliasiamieheen. Hän voi auttaa. Soita soittoaikana.

Vierailija
28/34 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en tiedä vieläkö luet tätä,mutta kerron kuitenkin. Tajuan tilanteesi, sillä olen itsekin ollut melko vastaavassa. Ihmiset ei ymmärrä vaikks niille rautalangasta vääntäisi. Kun ei ole ketään niin ei ole ketään.Mun koko sisikuntani oikein puristu tuskasta kokoon kun luin vastauksia. Toivon sydämestäni, että olet saa ut selvyyttä asioihin ja apua. Asun myös Tampereella.

Vierailija
29/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoppa sellainen kun sosiaalipalvelulaki! On tullut huhtikuussa voimaan ja sen pohjalta on mahdollista saada kotiapua sekä perhetyötekijä kotiin ilman lastensuojelun tarvetta. Pyydät sosiaalityöntekijälle ajan ja teet pyynnön sosiaalipalvelutarpeen arvioinnista. Asia on otettava käsittelyyn 7pv kuluessa.

Vierailija
30/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Voisin tulla vapaaehtoisena auttamaan.

Vierailija
31/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se olla jokin seuraavista:

"sosiaalityöntekijällä on aina joku, joka johtaa ja valvoo hänen työtään. Esimies voi olla johtava sosiaalityöntekijä, palveluesimies tai yksikön johtaja" (löytyy seuraavasta linkistä)

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/asiaa_lastensuojelusta/mita_lastensuojelu_on/kuka_lastensuojelussa_paattaa/

Vierailija
32/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla käyntejä sairaalassa? Sairaalan sosiaalityöntekijä voisi tehdä tarpeen arviointipyynnön. Olisi kuntasi ulkopuolinen ja pyyntö tehdään yhteistyössä sinun kanssasi. Saat pyynnöstä itsellesi kopion

-2

Vierailija
33/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siaraudet puhjenneet viimeisen lapsen syntymän jälkeen? jos ei, niin sitten saat kyllä pärjätä ihan itse tai panna lapset sijaiskoteihin,

Vierailija
34/34 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta neuvosta! Olen keskustellut puhelimessa ja tiedän lain, mutta v

pyytämällä tämä ei onnistu nyt, joten tuo kirjallinen anominen on hyvä asia, koska siitä voi siten kaiketi myös valittaa.

Asun Tampereella ja olen siinä käsityksessä, että täällä ei oikein toimi nämä mitä laissa on säädetty ihmisten turvaksi. Kaupungilla ei siis ole resursseja, mutta ei siitä saisi joutua yksittäiset ihmiset kärsimään, vaikka niin se kai menee kuitenkin. 

Välillä väsyn tähän, mutta en aio antaa periksikään. Kuitenkin loppupeleissä kyse on lasten edusta ja parhaasta sillä olen ainoa vanhempi.  mietin jo lastensuojeluilmoitustakin, mutta kyllä tämä pitäisi hoitua muutenkin ja toistaiseksi kun lapsilla on vielä kaikki hyvin niin tuskin se on se paras reitti saada apua. 

Kiitokset! 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän