Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantai-dokkari KÖYHÄ PERHE

Vierailija
12.02.2022 |

https://areena.yle.fi/1-50950538

Mitä mieltä uudesta Perjantai dokkarista? Työttömillä on siis viisi kasvavaa poikaa, kaksi koiraa ja auto.

Kommentit (272)

Vierailija
81/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johanna_sos kirjoitti:

Auto ei ole elämisen kannalta välttämätön asia. Se on ylellisyys joka monilla työttömillä on ihan turhaan

Olen sitä mieltä, että ihminen, jolla on auto ja joka käyttää sitä säännöllisesti, ei voi olla köyhä. Hänellä on rahaa polttoaineisiin ja muihin autosta aiheutuviin kuluihin. Köyhyyttä sellainen ei voi olla.

Ainakin syrjemmässä työttömälläkin on oltava auto, voi toki poistaa liikennekäytöstä.

Vierailija
82/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johanna_sos kirjoitti:

Auto ei ole elämisen kannalta välttämätön asia. Se on ylellisyys joka monilla työttömillä on ihan turhaan

Olen sitä mieltä, että ihminen, jolla on auto ja joka käyttää sitä säännöllisesti, ei voi olla köyhä. Hänellä on rahaa polttoaineisiin ja muihin autosta aiheutuviin kuluihin. Köyhyyttä sellainen ei voi olla.

Ainakin syrjemmässä työttömälläkin on oltava auto, voi toki poistaa liikennekäytöstä.

Auto on oltava, vaikka se ei olisi liikennekäytössä ? Mitä hyötyä siitä autosta on jos sitä ei edes aja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olimme oikeasti köyhiä.isöperusduunari, äiti kotona, ei autoa, mikroa, sukulaisenkaan kesämökkiä, ei lehtiä kotiin, ei astianpesukonetta, asuimme vanhassa kaksiossa neljä henkeä. Äiti ei nostanut mitään korvauksia koska Pohjalaisen tapaan ajatteli että sossun luukulla käy vain juopot ja hullut. Iskä kävi siis töissä muttakokonaistulot olivat suunnilleen kuin kahden työttömän tulot.

Ei juotu alkoholia, limsaa tai mehua, maitoa sentään ostivat. Karkkia maistoin ensimmäisen kerran seitsemänvuotiaana.

Ylipainoisia vanhemmat olivat, ei se ole rikkauden merkki. Itsetehty pulla, halpa makkara ja peruna ovat halpoja. Meille lapsille sentään syöttivät kaurapuuroa ja kaalikeittoa, fiksusti tekivät ja kasvoin aikamoiseksi sporttinuorukaiseksi niiden voimin, muttei niitä enää aikuisena jaksa kovin moni syödä- en minäkään en jaksa.

Kyllä tuo perheen elintaso tuntuu luksukselta- tietysti jos sitä velkaa on, vaikeuksissahan sitä on, vaikka ulospäin näyttäisi keskiluokkaiselta.

Äidilläsi on ollut aika karmea asenne, vaikka onkin ehkä ollut yleistä tuohon aikaan. Hienoa jos itse osaat arvostaa tuollaisen kitsastelun tuomaa oppia ja elämänkokemusta mutta itse en kyllä oikein osaa arvostaa. Kyllä vanhemman kuuluu pyrkiä tarjoamaan lapsillensa parasta mahdollista, oman ylpeytensä kustannuksellakin.

Vierailija
84/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johanna_sos kirjoitti:

Auto on oltava, vaikka se ei olisi liikennekäytössä ? Mitä hyötyä siitä autosta on jos sitä ei edes aja?

No jos niitä töitä vaikka yhtäkkiä löytyisi ja olisi tarve sille autolle?

85/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

"En ymmärrä miten Jokke pystyy hoitamaan näitä laskuja. Mää rakastan vaan sitä niin hirveesti."

No jospa rouva menis töihin.Laiska pötky. Sais hävetä. Kamala ylipaino, miten mahdollista.Ei kai vaan ole suklaapiilo yöpöydän laatikossa. 

Miten joku voi olla näin häijy? Vaikka taattua av-kamaa, arvasin ensi minuuteilla tuosta dokumentista että äiti teurastetaan täällä ylipainon vuoksi. Eri kokoisia näytti perheessä jäsenet olevan, vaikka samaa ruokaa syövät, mitä sitten voisi siitä päätellä...

Minussa ei herättänyt mitään närkästystä, kiukkua tai paheksuntaa. Hieman surullinen olo tuosta tuli, näköalatonta elämää ajatuksena miten selviää kauppareissusta.

Itse tulen oikeesti köyhästä perheestä, etrtä häijy en ole. Olen vaan keksinyt jo lapsena miten tienata rahaa.Aina löytyy ratkaisu jos haluaa. 

Ylipainosta irvailu nyt vaan on todella ilkeää, halpamaista ja asiatonta, vaikka kuinka olisit köyhästä perheestä. Ja olet varmaan sen verran vanhempi, että sinun aikanasi täihin on voinut vain kävellä, kouluttamattomanakin. Enää ei voi.

Silti, vähän outoa on tämän perheen valitus köyhyydestä, kun ei heidän elämänsä näytä köyhältä. Vaikka itsehän he sanovat etteivät ole köyhiä vaan vähävaraisia. Ehkä se on sitten niin.

Ei ole. Itse eläkkellä .Treenaan , olen elämäni tehnyt töitä ja urheillut.Syystä että ajattelin että en koskaan aio joutua tilanteeseen ,että joudun soskusta tukia hakemaan.

Se on jokaisen oma työ hoitaa kroppaansa ja terveyttä  ja tehdä töitä. Se psyykkinen puolikin järjestyy jos hoitaa itsensä.Niin voi tehdä töitä ja elättää itse itsensä ja perheensä.

.Monta kertaa mietin miten minun sisarukset ja itse olemme selvinneet niinkin ehjinä kuin olemme ajatellen meidän lapsuutta Lapin köyhissä oloissa. Ilmeiseti se Karjalan perintö on auttanut.  

Vierailija
86/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas keskitytään haukkumaan perheen äitiä, mies on tietenkin täysin syytön tilanteeseen.

Vierailija
87/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas "köyhää" tosiaan. Kai tämän dokkarin jälkeen sossukin herää ja käskee luopumaan autosta, tai toimeentulotukea ei tipu.

Vierailija
88/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas "köyhää" tosiaan. Kai tämän dokkarin jälkeen sossukin herää ja käskee luopumaan autosta, tai toimeentulotukea ei tipu.

Auto oli heille välttämätön jotta pääsevät mm. mökille. Tämänhän isä mainitsi dokumentissa. Kannattaa katsoa ohjelma ennen kuin kommentoi.

Vierailija
89/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heillä on kaksi isoa koiraa, jos ovat köyhiä? 

Vierailija
90/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto oli heille välttämätön jotta pääsevät mm. mökille. Tämänhän isä mainitsi dokumentissa. Kannattaa katsoa ohjelma ennen kuin kommentoi.

Auto välttämätön jotta pääsee mökille :D

Onhan se yksi välttämättömyyden määritelmä tuokin.

Vierailija
91/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mökille pääsykö on hengissäpysymisen kannalta niin välttämätöntä, että auto täytyy näille kustantaa verovaroin?

Vierailija
92/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä, joilla on 5 lasta, mökki, kaksi isoa koiraa, iso asunto ja auto? Joo o, jo on aikoihin eletty.

Vierailija
93/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on yksityiskone välttämätön jotta pääsen Thaimaahan. Kai sossu kustantaa sen?

Vierailija
94/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole köyhiä lapsiperheitä tukien vuoksi piste. Elämänhallinnan kadottaneita vanhempia sen sijaan on runsaasti .

Meillä tulot alle köyhyysrajan ja silti ei saada muita tukia kuin lapsilisät 199e.

Tämähän ei voi pitää paikkaansa koska saisitte toimeentulotukea Jos oikeasti tulot olisivat alle köyhyysrajan.

Ei saada toimeentulotukea. Meidän tulot on yhteensä 1800e.

Vierailija
95/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tää mies jostain vakavaraisesta suomenruotsalaisperheestä? Mahtaa vanhempia siepata, millaisen vaimon on mennyt haalimaan itselleen.

Vierailija
96/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat syö paremmin kuin lapset, sääliksi käy..

Vierailija
97/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi rotukoiraa ja viisi lasta? Iso asunto ja mökki, auto?

Missä kohtaa on se köyhyys??

Vierailija
98/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset viihtyvät mökillä. Pitäisikö lapsia rankaista siitä, että vanhemmille ei löydy töitä.?

Vierailija
99/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan rahaa on mennyt vanhempien tatuointeihin? Molemmilla niitä näyttää olevan runsaasti. Lapset kitisee kun joutuu syömään puuroa iltapalaksi. Ihan uskomatonta että he ovat muka köyhiä. Minulla ei ole lemmikkejä, ei mökkiä, ei isoa asuntoa tai lapsia. Elän alle köyhyysrajan, mutta en piehtaroi itsesäälissä.

Vierailija
100/272 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on laiha ja muut ovat ylipainoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän