Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantai-dokkari KÖYHÄ PERHE

Vierailija
12.02.2022 |

https://areena.yle.fi/1-50950538

Mitä mieltä uudesta Perjantai dokkarista? Työttömillä on siis viisi kasvavaa poikaa, kaksi koiraa ja auto.

Kommentit (272)

Vierailija
41/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

"En ymmärrä miten Jokke pystyy hoitamaan näitä laskuja. Mää rakastan vaan sitä niin hirveesti."

No jospa rouva menis töihin.Laiska pötky. Sais hävetä. Kamala ylipaino, miten mahdollista.Ei kai vaan ole suklaapiilo yöpöydän laatikossa. 

Miten joku voi olla näin häijy? Vaikka taattua av-kamaa, arvasin ensi minuuteilla tuosta dokumentista että äiti teurastetaan täällä ylipainon vuoksi. Eri kokoisia näytti perheessä jäsenet olevan, vaikka samaa ruokaa syövät, mitä sitten voisi siitä päätellä...

Minussa ei herättänyt mitään närkästystä, kiukkua tai paheksuntaa. Hieman surullinen olo tuosta tuli, näköalatonta elämää ajatuksena miten selviää kauppareissusta.

Itse tulen oikeesti köyhästä perheestä, etrtä häijy en ole. Olen vaan keksinyt jo lapsena miten tienata rahaa.Aina löytyy ratkaisu jos haluaa. 

Ylipainosta irvailu nyt vaan on todella ilkeää, halpamaista ja asiatonta, vaikka kuinka olisit köyhästä perheestä. Ja olet varmaan sen verran vanhempi, että sinun aikanasi täihin on voinut vain kävellä, kouluttamattomanakin. Enää ei voi.

Silti, vähän outoa on tämän perheen valitus köyhyydestä, kun ei heidän elämänsä näytä köyhältä. Vaikka itsehän he sanovat etteivät ole köyhiä vaan vähävaraisia. Ehkä se on sitten niin.

Vierailija
42/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjen köyhyydestä kyse. Isä ainakin töihin niin tilanne paranee huomattavasti:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta ja rahankäyttö pitäis olla PAKOLLISENA alakoulusta alkaen. Mutta eihän tämä sosialistinen valtio sitä hyväksyis.

Vierailija
44/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla ei ollut köyhyydestä tietoakaan. Miksi tällaisia ohjelmia tehdään? Jos on tarkoitus herättää myötätuntoa niin metsään menee.

Vierailija
45/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää perhe on varmasti kaikissa jouluapu ym. kerjuupaikoissa yliedustettuna. Valitellaan isoon ääneen köyhyyttä, mutta haksahtanut "lahjoittaja" potee heikotusta, kun perheellä on täysin keskiluokkainen elämäntapa kerskakulutuksella kuorrutettuna. Kuvamateriaalista en nähnyt minkäännäköistä puutetta materiaalisissa asioissa - modernia sisustusta, iso uudehkon oloinen tila-auto. Lapsetkin kaikki poikia, joten voivat varmaan osittain käyttää toisten pieneksi jääneitä vaatteita jne. Isoon ääneen tehdään numeroa jostain lenkkimakkarasta, mutta kaiken kaikkea puitteet ovat köyhäksi liian hulppeat. 

Vierailija
46/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole köyhiä lapsiperheitä tukien vuoksi piste. Elämänhallinnan kadottaneita vanhempia sen sijaan on runsaasti .

Meillä tulot alle köyhyysrajan ja silti ei saada muita tukia kuin lapsilisät 199e.

Vierailija
47/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsuuden todellisessa köyhyydessä eläneenä ja aikuisenakin hetken, mun mielestä dokumentin perhe ei ole köyhä. Korkeintaan elämänhallinta vähän hukassa.

Käsittämätöntä, että työkykyinen mies ei voi mennä töihin, kun pitää vaimoa jäädä kotiin paimentamaan. No, lapset vaikuttivat kaikesta huolimatta herttaisilta ja hyvin käyttäytyviltä.

Vierailija
48/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Oliko rouva adopteerattu tänne? Kuin kehtaa laiskana maata kun itse asunut lastenkodeissa ja kokenut sen olotilan. Adopteerattu 18 vuotiaana tänne? Onko näin? 

Tunnen perheitä täällä ,jossa naisilla on bingopakko.Sinne uppoaa omat ja varastetut. 

Millä tämä perhe elää?

Työttömyyskorvaus, työkyvyttömyyseläke ja tt-tuki veikkaisin

Nauttikaa vielä kun voitte, tulee vielä aika jolloin valtio ei saa enää lisävelkaa ja pitää ruveta maksamaan entisiä pois. Silloin on kylmää kyytiä luvassa. Tajuaahan tuon jokainen ettei tälläinen voi ikuisesti jatkua.

Vierailija
49/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi joku on lahjoittanut erilaista ylihintaista jokerikamaa, tietokoneen, kunnollisenkokoiseen televisioon jne.

Jos tuo on köyhyyttä, niin miltä mahtaa näyttää keskiluokkaisuus?

Mä olen tällainen keskiluokkainen, tienaan vähän yli mediaanin. Olen lisäksi yksinhuoltaja ja maksan yksin perheasunnon asuntolainaa. Tukia en saa eikä minun kuululaan saada, keskituloinen kun olen.

Mulla ei ole autoa, kesämökkiä, kalliita laitteita, koiria, ja lasten hiukset olen leikannut itse. Asuntokin on vanhempi kuin noilla.

Jos nuo eläisivät samalla tavalla kuin minun perheeni, heillä ei olisi hätäpäivää.

Saat sinä ainakin elatusmaksut ja lapsilisät tukia nekin ovat.

Vierailija
50/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino naisella vaatii ainakin yli 1900 kcal joka päivä. Se on paljon. osalla lapsilla myös ylipainoa. Köyhä syö kaloririkasta ruokaa......

Vierailija
51/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen varjobudjetissa työmarkkinatukea leikattaisiin muutaman vuoden takaiselle tasolle eli noin 100 euroa pienemmäksi. Asumistukea pienemmäksi, opiskelijat soluasuntoihin jne. Huhhuh.

Vierailija
52/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole köyhiä lapsiperheitä tukien vuoksi piste. Elämänhallinnan kadottaneita vanhempia sen sijaan on runsaasti .

Meillä tulot alle köyhyysrajan ja silti ei saada muita tukia kuin lapsilisät 199e.

Tämähän ei voi pitää paikkaansa koska saisitte toimeentulotukea Jos oikeasti tulot olisivat alle köyhyysrajan.

Vierailija
53/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallinta ja rahankäyttö pitäis olla PAKOLLISENA alakoulusta alkaen. Mutta eihän tämä sosialistinen valtio sitä hyväksyis.

Kuntoutuksessa tulee huomioida mielenterveydelliset tarpeet, koska ilman psykiatrista hoitoa kuntoutus ja vaillinaiseksi

Vierailija
54/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi joku on lahjoittanut erilaista ylihintaista jokerikamaa, tietokoneen, kunnollisenkokoiseen televisioon jne.

Jos tuo on köyhyyttä, niin miltä mahtaa näyttää keskiluokkaisuus?

Mä olen tällainen keskiluokkainen, tienaan vähän yli mediaanin. Olen lisäksi yksinhuoltaja ja maksan yksin perheasunnon asuntolainaa. Tukia en saa eikä minun kuululaan saada, keskituloinen kun olen.

Mulla ei ole autoa, kesämökkiä, kalliita laitteita, koiria, ja lasten hiukset olen leikannut itse. Asuntokin on vanhempi kuin noilla.

Jos nuo eläisivät samalla tavalla kuin minun perheeni, heillä ei olisi hätäpäivää.

Saat sinä ainakin elatusmaksut ja lapsilisät tukia nekin ovat.

Elatusmaksut tulevat toiselta vanhemmalta eivät valtiolta. Lapsilisiä saavat kaikki vanhemmat.

En saa siis tulojen perusteella mitään tukia. Niin kuin ei kuulukaan.

Vierailija
55/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopussa äiti pähkäröi, että oho, kohta alkaa koulu. Onkohan heillä edes päällystakkia yhdelle lapsista tjsp. Niin varmaan.

Vierailija
56/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei voi pitää paikkaansa koska saisitte toimeentulotukea Jos oikeasti tulot olisivat alle köyhyysrajan.

Eihän tukia saa jos ei niitä hae. Tämän perheen tapauksessa voi myös olla tosi pienet asumiskulut, saisivathan he varmaan muuten ainakin asumistukea.

Köyhyysraja muuten tarkoittaa alle 60 % kansalaisten mediaanitulosta. Ei sen perusteella pelkästään mitään tukea saa, siinä tapauksessa kyllä, että perheen käytettävissä olevat tulot jäävät alle laskennallisen minimirajan.

Vierailija
57/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna_sos kirjoitti:

Auto ei ole elämisen kannalta välttämätön asia. Se on ylellisyys joka monilla työttömillä on ihan turhaan

Olen sitä mieltä, että ihminen, jolla on auto ja joka käyttää sitä säännöllisesti, ei voi olla köyhä. Hänellä on rahaa polttoaineisiin ja muihin autosta aiheutuviin kuluihin. Köyhyyttä sellainen ei voi olla.

Vierailija
58/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammojen aatelia

Vierailija
59/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se nähdään, miten käy, kun tuet ovat liian suuret. Köyhät syövät itsensä sairaaksi! Niille ei saisi antaa yhtään enempää kuin ihan välttämättömän.

Vierailija
60/272 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino naisella vaatii ainakin yli 1900 kcal joka päivä. Se on paljon. osalla lapsilla myös ylipainoa. Köyhä syö kaloririkasta ruokaa......

Vaimo ja lapset pullukoita ja mies hoikka. Eikö miehelle riitä ruokaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi