Puhelu tuntemattomasta numerosta. Kerrotko nimesi…?
Kommentit (54)
Sen numeron voi vapauttaa estolistalta jos odottaa tärkeitä puheluita. Mulla kielto yksityiseltä tulleet. Nyt kun en ole käynyt arvauskeskuksessa tai muussakaan.
olen ladannut fonecta callerin joka näyttää, kuka soittaa (Jos on tiedot fonectassa, esim yrityksillä usein on numerot julkisia)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:29"]
Meillä soittaa arvauskeskuksesta lekurit ja hoitsut tuntemattomasta nrosta, joten tietenkin vastaan nimellä. Voi olla jotain testituloksia tms tärkeää, tai varattu soittoaika.
[/quote]
Niin minäkin teen, jos tiedän odottaa puhelua. Muuten kyllä vastaan vieraisiin puheluihin koko nimelläni, mutta hyvin epäselvästi mutisten. Yleensä soittaja joutuukin kysymään onko siellä XX. Minä sitten välillä vastaan kyllä ja välillä ei. Jälkimmäistä varsinkin silloin, jos äkkään soittajan edustavan Otavamediaa (taustalta kuuluu muiden myyjien pulinaa). :D
Tuttujen soittoihin vastaan yleensä "no hei hei, mitäs sinä?".
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:38"]
olen ladannut fonecta callerin joka näyttää, kuka soittaa (Jos on tiedot fonectassa, esim yrityksillä usein on numerot julkisia)
[/quote]
Ei tääkään palvelu näytä jos joku soittaa "yksityisestä numerosta"
Vastaan yleensä etunimellä ja puolikkaalla sukunimellä. :D
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:34"]Vastaan omalla nimelläni, eihän se mikään salaisuus ole. Ja jos jättäisin kokonaan vastaamatta tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin, olisi kyllä monta asiaa jäänyt hoitamatta. Olen saanut yllättäviä työtarjouksia sellaisista numeroista, joita en ole tunnistanut. On soitettu lääkäristä, vaikka en ole odottanut soittoa (koska olen luullut asian olevan loppuun käsitelty), ja poliisillakin on ollut odottamatonta asiaa. Joskus soittaja on ollut ystävä tai perheenjäsen, jolta on ollut akku loppu ja joka on siksi lainannut jonkun toisen puhelinta. Onhan niissä myös puhelinmyyjiä, mutta eiväthän ne ole mikään ongelma - yllättävän moni lopettaa puhelun kiltisti, kun sanon jämäkästi kiitos ei, ja muussa tapauksessa voin toivottaa hyvää päivänjatkoa ja katkaista puhelun itse. [/quote[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:34"]Vastaan omalla nimelläni, eihän se mikään salaisuus ole. Ja jos jättäisin kokonaan vastaamatta tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin, olisi kyllä monta asiaa jäänyt hoitamatta. Olen saanut yllättäviä työtarjouksia sellaisista numeroista, joita en ole tunnistanut. On soitettu lääkäristä, vaikka en ole odottanut soittoa (koska olen luullut asian olevan loppuun käsitelty), ja poliisillakin on ollut odottamatonta asiaa. Joskus soittaja on ollut ystävä tai perheenjäsen, jolta on ollut akku loppu ja joka on siksi lainannut jonkun toisen puhelinta. Onhan niissä myös puhelinmyyjiä, mutta eiväthän ne ole mikään ongelma - yllättävän moni lopettaa puhelun kiltisti, kun sanon jämäkästi kiitos ei, ja muussa tapauksessa voin toivottaa hyvää päivänjatkoa ja katkaista puhelun itse. [/quote] Luulen että AP ei tarkoittanut nroa jota ei tunnista, vaan sitä että kännykän ruudussa lukee tuntematon nro soittaa.
[/quote]
Niihinkin kyllä vastaan. Viralliset tahot eivät yleensä soittele niistä, mutta minulla on ystäviä, joilla on salainen numero eikä numero näy heidän soittaessaan. Ja nimeni sanon silloinkin.
Puhelinmyyjistä tuli muuten mieleen. Jos jättää vastaamatta puheluun, ne soittavat yhä uudestaan, kunnes joku vastaa. Paljon helpommalla pääsee, kun vastaa, sanoo ettei kiinnosta ja lopettaa puhelun jäämättä kuuntelemaan myyntipuheita.
Vastaan sukunimellä, jos tiedän odottaa puhelua. Muuten HALOO!
Muistattehan, että hätänumero soittaa tuntemattomasta numerosta, samoin ambulanssi (eli jos heidän pitää saada omainen kiinni jonkin asian takia).
Mutta ap:n kysymykseen: vastaan puheluun etunimellä.
Ottakaa Robinson-kielto, niin ei puhelinmyyjät soittele.
Sanon aina haloo. Tuntuisi niin typerältä sanoa oma nimensä...
En koskaan vastaa koko nimelläni koska numeroni on salainen. Tuntemattomaan numeroon jos vastaan, vastaan etunimellä tai vain "Haloo?".
Jos numeroa ei näy niin en yleensä vastaa ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:54"]
Ottakaa Robinson-kielto, niin ei puhelinmyyjät soittele.
[/quote]
Tätä minäkin suosittelen!
Voi olla, että vaikka oma lapsi tai muu perheenjäsen on hukannut puhelimensa, ja koittaa tavoittaa vieraalta lainaamallaan kännykällä. Kun laittaa puhelinmyyntikiellon, ei tarvitse reagoida turhaan myyjien soitteluihin, eikä toisaalta tärkeät puhelut mene ainakaan sen takia mene ohi, että luuli puhelinmyyjäksi...
En sano ikinä nimeäni, ellei erikseen kysytä. Vastaan aina jotain "noh?".
En enää. Vastaan yleensä ''haloo''.
Kerron kaiken aina nimestä pankkikortin tunnuslukuun.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:34"]Vastaan omalla nimelläni, eihän se mikään salaisuus ole. Ja jos jättäisin kokonaan vastaamatta tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin, olisi kyllä monta asiaa jäänyt hoitamatta. Olen saanut yllättäviä työtarjouksia sellaisista numeroista, joita en ole tunnistanut. On soitettu lääkäristä, vaikka en ole odottanut soittoa (koska olen luullut asian olevan loppuun käsitelty), ja poliisillakin on ollut odottamatonta asiaa. Joskus soittaja on ollut ystävä tai perheenjäsen, jolta on ollut akku loppu ja joka on siksi lainannut jonkun toisen puhelinta. Onhan niissä myös puhelinmyyjiä, mutta eiväthän ne ole mikään ongelma - yllättävän moni lopettaa puhelun kiltisti, kun sanon jämäkästi kiitos ei, ja muussa tapauksessa voin toivottaa hyvää päivänjatkoa ja katkaista puhelun itse.
[/quote[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:34"]Vastaan omalla nimelläni, eihän se mikään salaisuus ole. Ja jos jättäisin kokonaan vastaamatta tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin, olisi kyllä monta asiaa jäänyt hoitamatta. Olen saanut yllättäviä työtarjouksia sellaisista numeroista, joita en ole tunnistanut. On soitettu lääkäristä, vaikka en ole odottanut soittoa (koska olen luullut asian olevan loppuun käsitelty), ja poliisillakin on ollut odottamatonta asiaa. Joskus soittaja on ollut ystävä tai perheenjäsen, jolta on ollut akku loppu ja joka on siksi lainannut jonkun toisen puhelinta. Onhan niissä myös puhelinmyyjiä, mutta eiväthän ne ole mikään ongelma - yllättävän moni lopettaa puhelun kiltisti, kun sanon jämäkästi kiitos ei, ja muussa tapauksessa voin toivottaa hyvää päivänjatkoa ja katkaista puhelun itse.
[/quote]
Luulen että AP ei tarkoittanut nroa jota ei tunnista, vaan sitä että kännykän ruudussa lukee tuntematon nro soittaa.