Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon nuori äiti joka haaveilee jo kolmannesta lapsesta

Vierailija
24.06.2015 |

Useat tuomitsee, joten tuomitkaa tekin! Tiedän vaan että haluamme ehdottomasti kolmannen lapsen joten miksi emme hankkisi sitä "samaan syssyyn"
Talous on meillä kunnossa, mies hyväpalkkaisessa vakityössä ja parisuhde on kunnossa. Kaksi lasta siis löytyy jo, kummatkin ovat ns helppoja lapsia.
En tiedä onko se minun ikä vai mikä ihme joka tässä lähipiirin mielestä on niin väärin. Ja en siis ole edes teiniäiti. Äitinikin totesi että hän ei kyllä avuksi tule sitten kun väsähdän kolmen lapsen kanssa. Tuossakaan ei ole sinänsä mitään järkeä koska en ole äitini apua kaipaillut näiden kahdenkaan kanssa. Enkä tosiaankaan hankkisi kolmatta lasta jos tietäisin etten pärjäisi ilman äitiäni. Kyllä meidän pitää miehen kanssa ihan itsekseen lapsemme saada kasvatettua. Toki satunnaisesti apu on tervetullutta jos halutaan käydä vaikka leffassa tms, mutta harvemmin kuitenkin.
Menee hermot! Oli pakko purkaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:41"]Mikä se koulutuksesi onkaan? Ja älä valehtele

[/quote]

Lähihoitaja (eli se av-palstan vähiten arvotettu ammatti) Lastenhoitajana olen työskennellyt päiväkodissa. Ap

Vierailija
22/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:44"]Minkä ikäiset lapset teilöä ap?
[/quote]

Esikoinen täyttää pian viisi ja nuorempi täytti alkuvuodesta vuoden. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:31"]Rumat Luuserit lisääntyy jotta tuntisivat olevansa olemassa. LOL!!!
[/quote]Tämä viesti on varmaan lapsettomuutta kärsivältä.

Vierailija
24/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä ihan vakavaati tuota että jaksaako ilman apuja kun kaks pientäkin kasta menee vielä useimmilta isovanhemmilta mutta kolme alle kouluikäistä kerralla hoidossa on yhdelle hoitajalle aika kova homma jos pienin on vauva. Eli sitä satunnaistakaan leffassakäynnin aikasta apua voi olla vaikea saada. Meillä on kolme lasta ja nuorin 1,5v ja nyt vasta on sellainen olo että kehtaa edes pyytää ketään että katsoisi lapsia. Ja ulkopuolista hoitajaa en missään nimessä olisi halunnut kun pienin vierasti pitkään niin paljon.
Kyllä se jossain vaiheessa pänni kun lähes vuoteen ei miehen kanssa päästy kahdestaan mihinkään.

Kotitöitä on myös yllättävän paljon, en vieläkään oikein ymmärrä miks niitä on niin paljon enemmän kuin kahden kanssa.

Ei me silti kaduta kolmatta lasta, ihana tyyppi se on :)

Vierailija
25/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:32"]

On koulutus ja ammatti, ehdin valmistua ennen esikoisen syntymää. Jatko-opinnot oli (ja on) haaveissa, mutta niillä ei mitään kiirettä ole. Tullaan toimeen hyvin miehen palkka isoimpana tulonlähteenä, eli minun töihin menemisellä ei kiirettä olekaan. Ap

[/quote]

Aika ihailtavaa, että voit noin täysin luottaa puolisoosi. Ikinä en itse voisi laittaa itseäni asemaan, jossa minulla jäisi todella huonot kortit käteen eron sattuessa (monen pienen lapsen yksinhuoltajaksi ilman vakitöitä tai suurta määrää työkokemusta). Mutta tämä taitaa olla vain miehiin pettyneen mamman tilitystä.

Hyvä, että olet opiskellut itsellesi ammatin.

Vierailija
26/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kans itse huolissani erään kahden lapsen äidin kolmannen lapsen haaveista, hänellä kun tuntuu olevan niin rankkaa kahdenkin kanssa ja pitää aina päästä ns. pistämään paremmaksi eli surkeammaksi. Suuttui tietenkin kun ilmaisin vain huoleni :\ 

Vierailija
27/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:32"]

On koulutus ja ammatti, ehdin valmistua ennen esikoisen syntymää. Jatko-opinnot oli (ja on) haaveissa, mutta niillä ei mitään kiirettä ole. Tullaan toimeen hyvin miehen palkka isoimpana tulonlähteenä, eli minun töihin menemisellä ei kiirettä olekaan. Ap

[/quote]

Aika ihailtavaa, että voit noin täysin luottaa puolisoosi. Ikinä en itse voisi laittaa itseäni asemaan, jossa minulla jäisi todella huonot kortit käteen eron sattuessa (monen pienen lapsen yksinhuoltajaksi ilman vakitöitä tai suurta määrää työkokemusta). Mutta tämä taitaa olla vain miehiin pettyneen mamman tilitystä.

Hyvä, että olet opiskellut itsellesi ammatin.
[/quote]

En minä nyt ihan vaan varalta tunge lapsiani nuorena hoitoon päästäkseni töihin, että JOS mies nyt sattuukin minut jättämään. Mutta töitä kyllä saan jos tarve vaatii. Onneksi tarve ei juuri nyt vaadi. Ap

Vierailija
28/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä samaan syssyyn kolmaskin, jos niin itse haluatte. Ei ole muakaan oma äiti autellut juurikaan, kuolikin ennen kuin kolmas ja neljäs syntyivät. t. 47-vuotias

Vierailija
29/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisten marinaa, jos olette onnellisia niin siitä vaan! Lapset on ihania ja Suomeen tarvitaan lisää lapsia, täällä ei väestö kasva hallitsemattomasti kuten jossain muualla. Minusta on hienoa kun nykyisin uskalletaan tehdä enemmän lapsia, perhe on suuri onnen lähde useille. Itsekin olen suht nuori ja korkeakoulutettu, kolmannesta lapsesta haaveilen. :)

Vierailija
30/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:20"]Miksi pitää lisätä ylikansoitetun maapallon asukasmäärää? Kahdesta pitäisi tulla vain 2. Lasten teko on muutenkin "epänormaalia" nykyään. Uhat ovat jo niin suuria, että toivoisi kaikkien lopettavan lisääntymisen ja kärsimyksen kasvattamisen. [/quote] Se on sinun mielipide jonka kyllä isoksi osaksi ymmärrän. Jos olisin astetta varakkaampi ihminen niin ehdottomasti harkitsisin adoptiota. Ap

[/quote]

Ei kai se mikään rahakysymys ole.

Vierailija
31/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:20"]Miksi pitää lisätä ylikansoitetun maapallon asukasmäärää? Kahdesta pitäisi tulla vain 2. Lasten teko on muutenkin "epänormaalia" nykyään. Uhat ovat jo niin suuria, että toivoisi kaikkien lopettavan lisääntymisen ja kärsimyksen kasvattamisen. [/quote] Se on sinun mielipide jonka kyllä isoksi osaksi ymmärrän. Jos olisin astetta varakkaampi ihminen niin ehdottomasti harkitsisin adoptiota. Ap

[/quote]

Ei kai se mikään rahakysymys ole.

[/quote]

Kyllä se muuten on sitäkin.
Ei ap.

Vierailija
32/35 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haaveilen on 2 jo 3v ja 8kk. Joskus myöhemmin olen 22v täytän 23

Vierailija
33/35 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Olet loinen, jonka ainoa tarkoitus elämässä on lisääntyä. Ehkä niin on tarkoituskin - ei susta palkkatyöhön olisikaan tai antamaan mitään yhteiskunnalle.

Vierailija
34/35 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan äitisi on vain huolissaan jaksamisestasi, tai "pelkää" että parisuhde ei kestä tai että rahallisesti tulee liian tiukkaa. Äideillä tapana olla huolissaan vaikka ns. ilmeistä syytä ei olekaan.
Itse teimme kans lapset, 3 kpl, aika putkeen, 25 vuotiaana syntyi kolmas. Tällöin meillä lapsiluku oli täynnä.
Olin muutaman vuoden vielä kotona, hankin lisäkoulutusta sinä aikana jotta työnsaanti helpottuisi kotiäitivuosien jälkeen, sainkin työpaikan heti kun oli tarve ja sen jälkeen ollut töissä koko ajan, yli 10 vuotta.
En kadu yhtään, että lapset saatiin nuorena, ja putkeen. Ja onhan se helpottanut työn saamista kun on voinut sanoa, että ei ole suunnitelmissa tehdä enempää lapsia.
Onnea ja jaksamista.

Vierailija
35/35 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun eroatte niin ai jumalauta mikä jackpot tuut olemaan