Miksi sinkkumiehelle ei kelpaa naisen ystävyys?
Monta kertaa on käynyt niin, että olen tavannut jotain miestä ihan kaverimeiningillä ja ollaan käyty kahvilla/syömässä, mutta mies yrittää hivuttaa tuttavuutta fyysisemmäksi. Kun en lämpene millekään seksille tai parisuhteelle, mies lopettaakin sen aiemmin kivan chattailyn ja muun juttelun kokonaan. Miksi?!?
Kommentit (821)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä biologiaa. Ei se mukava tunne ole, jos tuntee himoja ja niitä vaan täytyisi pidätellä.
Biologiaa? Ei ole. Ihan normaaliin ihmiselämään kuuluu ettei kaikki himoitsemaansa saa.
Jos naisia koskaan panettaisi niin kuin miestä, niin ymmärtäisivät.
Satasesta vetoa etrei sulle ole tullut mieleenkään yrittää ymmärtää naisia ja heidän tuntemuksiaan.
Ketjun perusteella tasan sama verran kuin naiset yrittävät ymmärtää miehiä ja heidän tuntemuksiaan.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos kaunis naisystävä ehdottaa seksiä mieskaverille, niin kuinka suurella todennäköisyydellä mies vastaa myöntävästi. Oma veikkaus yli 90%.
Ja entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä biologiaa. Ei se mukava tunne ole, jos tuntee himoja ja niitä vaan täytyisi pidätellä.
Biologiaa? Ei ole. Ihan normaaliin ihmiselämään kuuluu ettei kaikki himoitsemaansa saa.
Satasesta vetoa etrei sulle ole tullut mieleenkään yrittää ymmärtää naisia ja heidän tuntemuksiaan.
Ketjun perusteella tasan sama verran kuin naiset yrittävät ymmärtää miehiä ja heidän tuntemuksiaan.
-ohis
Äsken oli yksi viesti missä mies kertoi omista tuntemuksistaan. Onko niitä ollut sen enenpää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän mä töissäkään kävisi, jos en palkkaa saisi.
Naisen kaverina oleminen = työtä
Seksi = palkka
Naiselle asia on sitten päinvastoin: seksi on se työ, jolla ansaitaan palkaksi se kaveruus.
Näin toteutettuna homma on win-win. Sinä haluat vain sen oman palkkasi työtä tekemättä.
Miksi kaveruus naisen kanssa on työtä, mutta kaveruus miehen kanssa on hupia? Mikä tekee naisten seurasta raskasta ja epämiellyttävää tai ainakin sellaista, että siitä pitäisi palkita?
T. Ap
Eli miehet panee toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisivät mitä? SIsältääkö tuo vihjauksen, että miehet eivät voi hillitä haluaan eli ovat vaarallisia? Että mies ei voi lähteä kaverinaisen kanssa kaljalle, koska hän on niin mulkkunsa vietävissä, että hänen on pakko ottaa nainen väkisin?
Teet kyllä aika paljon vahinkoa miehille näillä kommenteillasi.
Ei tietenkään, vaan että naiset eivät ymmärrä kuinka paljon seksi ohjaa miesten toimintaa.
Jälleen kerran puhut miehistä etkä itsestäsi. Kokeilepa kirjoittaa: "Te naiset ette ymmärrä, kuinka paljon seksi ohjaa minun toimintaani". Eikö tunnu ihan erilaiselta? Jopa vähän nololta, eikö totta?
Mies tuntee tuon asian taatusti paremmin kuin nainen. Sinä taas olet prototyyppi siitä miten naisia on helppo vedättää 100-0.
Eli palasimme juuri tähän aiempaan kommenttiini:
Ymmärtäisivät mitä? SIsältääkö tuo vihjauksen, että miehet eivät voi hillitä haluaan eli ovat vaarallisia? Että mies ei voi lähteä kaverinaisen kanssa kaljalle, koska hän on niin mulkkunsa vietävissä, että hänen on pakko ottaa nainen väkisin?
Järkevä mies ei tuhlaa aikaa kaverinaisiin.
Täällä palstalla notkuvat miehet ovat katkeria pätijöitä, jotka kompensoidussa alemmuudentunteessaan pyrkivät kertomaan, millaisia MIEHET ovat, miten MIEHET ajattelevat, miten MIEHET ymmärtävät asiat.
Oikeasti mielipiteensä on vain heidän turhautumistaan ja katkeruuttaan. Pyrkimystä nostaa itsensä naisten yläpuolelle.
Ne Oikeat Miehet taas ymmärtävät, että naiset ja miehet ovat yksilöitä, jokainen oma persoonansa, ja heillä voi olla (ja onkin!) erilainen suhtautuminen esim. miehen ja naisen ystävyyteen kaveripohjalla. Fiksut ihmiset eivät toimi biologisten viettiensä varassa, vaan järki ja hyvät tavat ohjaavat heidän käytöstään. Tämä koskee sekä miehiä että naisia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla notkuvat miehet ovat katkeria pätijöitä, jotka kompensoidussa alemmuudentunteessaan pyrkivät kertomaan, millaisia MIEHET ovat, miten MIEHET ajattelevat, miten MIEHET ymmärtävät asiat.
Oikeasti mielipiteensä on vain heidän turhautumistaan ja katkeruuttaan. Pyrkimystä nostaa itsensä naisten yläpuolelle.Ne Oikeat Miehet taas ymmärtävät, että naiset ja miehet ovat yksilöitä, jokainen oma persoonansa, ja heillä voi olla (ja onkin!) erilainen suhtautuminen esim. miehen ja naisen ystävyyteen kaveripohjalla. Fiksut ihmiset eivät toimi biologisten viettiensä varassa, vaan järki ja hyvät tavat ohjaavat heidän käytöstään. Tämä koskee sekä miehiä että naisia.
Jos tämä tekee sinut onnelliseksi, niin siitä vain.
Jo on naisilla ihmettelynaiheet kirjoitti:
No kait se nyt vituttaa, että mies kelpaa kaveriksi, mutta joku toinen äijä hoitaa sitten ne seksuaaliset hommat. Miksiköhän jotkut naiset eivät halua tulla imuroimaan asuntoani samalla kun minä makkarissa nussuttelen naapurin timmiä misukkaa.
Kyllä on sietämätöntå olla mies. Tämäkin mies tuossa vertaa imurointia ihmissuhteeseen. Ja samalla kertoo että on niin laiska ja avuton että ei osaa edes siivota omaa kotiaan.
Nainen on lahja ja mies naiselle loputon työ ja riesa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Äsken oli yksi viesti missä mies kertoi omista tuntemuksistaan. Onko niitä ollut sen enenpää?
Paha sanoa. Ottaen huomioon ettei ketju kosketa naisia mitenkään niin mietin miksi miesten pitäisi yrittää ymmärtää naisia.
Minulla on aina aikuisiällä ollut naispuolisia kavereita ja ystäviä, mutta ovathan ne välit usein viilentyneet kun itse tai nainen on alkanut seurustella. Eiväthän miespuoliset kaverisuhteet ja ystävätkään välttämättä kestä koko elämää niin miksi sitten miehen ja naisen kaveruuden pitäisi?
En sano että se olisi mahdotonta, mutta ihmisten elämässä tulee kaikenlaista ja tokihan se perhe elämä on monelle tärkeintä, joten kyllä se voi vaikuttaa ystäviinkin.
Viimeksi olen kaveerannut kolmisen vuotta ihastukseni kanssa. Eikä välimme menneet poikki minun päätöksestä, enkä kokenut käyttämääni aikaa työnteoksi saati turhaksi, päinvastoin mukavaa oli, vaikkei seksi kuulunut kaveruuteemme.
Tiesikö nainen, että halusin häntä? Luultavasti. Häiritsikö se häntä? En usko, sillä ihan vapaaehtoisesti tuli tapaamaan minua, enkä minä tehnyt numeroa kiinnostuksestani häntä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti mielipiteensä on vain heidän turhautumistaan ja katkeruuttaan. Pyrkimystä nostaa itsensä naisten yläpuolelle.Ne Oikeat Miehet taas ymmärtävät, että naiset ja miehet ovat yksilöitä, jokainen oma persoonansa, ja heillä voi olla (ja onkin!) erilainen suhtautuminen esim. miehen ja naisen ystävyyteen kaveripohjalla. Fiksut ihmiset eivät toimi biologisten viettiensä varassa, vaan järki ja hyvät tavat ohjaavat heidän käytöstään. Tämä koskee sekä miehiä että naisia.
Ja sinäkin siinä puhut miehistä.
Hassu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, vaan että naiset eivät ymmärrä kuinka paljon seksi ohjaa miesten toimintaa.
Jälleen kerran puhut miehistä etkä itsestäsi. Kokeilepa kirjoittaa: "Te naiset ette ymmärrä, kuinka paljon seksi ohjaa minun toimintaani". Eikö tunnu ihan erilaiselta? Jopa vähän nololta, eikö totta?
Mies tuntee tuon asian taatusti paremmin kuin nainen. Sinä taas olet prototyyppi siitä miten naisia on helppo vedättää 100-0.
Järkevä mies ei tuhlaa aikaa kaverinaisiin.
Tämä on täysin totta.
Tosin epäilen että kaveri tarkoittaa eri asiaa palstamammoille kuin palstamiehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Paha sanoa. Ottaen huomioon ettei ketju kosketa naisia mitenkään niin mietin miksi miesten pitäisi yrittää ymmärtää naisia.
Ei tämä ketju miestenkään tuntemuksia koske kun ei niitä täällä ole. Mikä tämä ketju sitten on? Paikka jonne osa miehistä oksentaa vihaa omaa sukupuoltaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on sinun (tahallisessa) väärinymmärryksessä. Suurin osa miehistä pystyy kontrolloimaan halunsa, mutta se ei poista sitä asiaa, että seksi on miehillä paljon mielessä.
Pyydän, puhu vain itsestäsi, älä yleistä käsityksiäsi koskemaan koko miessukukuntaa.
Siis: seksi on minulla paljon mielessä.
Noin.
Jos saa paljon seksiä, niin mies voi helposti olla naisen kaveri. Mutta suurin osa sinkkumiehistä haluaa naiskavereilta seksiä ja ystävyys ei välttämättä ole vilpitöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hämmentävää tuntuu olevan tuo miesten biologia ja etenkin impulssikontrolli näillä keskustelijoilla.
Olen itse nainen ja kuten aiemmin olen jo kertonut, minulla on miespuolisia ystäviä. En halua heitä seksuaalisesti ja minulle on täysin yhdentekevää, haluavatko he minua.
Niin kauan asia onkin yhdentekevä, kunnes ei enää ole. Vai mitä mieltä olisit siitä että kaikki miespuoliset kaverisi "jättäisivät" sinut kun alat seurustelemaan? Olisiko yhdentekevää, ja jos olisi, niin olivatko edes mitään kovin hyviä ystäviä?
Ei minua ole yksikään miespuoleinen kaveri "jättänyt" kun olen alkanut seurustella. Oletko itse niin toiminut?
Satuin rakastumaan naiseen, joka vaihtoi miestä kuin paitaa - koskaan ei tullut minun vuoroni. Naisen mielestä olimme ystäviä - ystävyys tarkoitti tosin hänen puoleltaan sitä, ettei hän koskaan ottanut oma-aloitteisesti yhteyttä.
Entäs jos tilanne on toisin päin? Mies haluaa olla naisen kanssa vain kavereita koska ei ole tästä riittävän kiinnostunut jotta ajattelisi tätä mahdollisena tyttöystävänä. Siis jos mies on tyytyväinen sinkkuna olemiseen ja hänelle riittää vallitseva tilanne eikä etsi mitään parisuhdetta. Vai aletaanko hänen heterouttaan epäillä jos ei käy kimppuun kuin sika limppuun?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinkkumiehellekin varmaan naisen ystävyys kelpaa, mutta ei nekään halua ystäväksi ketä tahansa. Ap vaikuttaa misogyyniseltä kusipäältä "en ole tarpeeksi kanamainen"-juttuineen, luulee olevansa jotain timanttista mutta ei ketään kiinnosta sellaisen kanssa kaveerata.
Kaveruus tulee siitä, että molemmat viihtyy toistensa seurassa, ei vain toinen.
No mutta jos kaverinaisella on miesten jutut, eikö se mene ihan kaverista? Yksi jätkistä. Miksi dissasta? Vaikutat kovin rajoittuneelta.
Huolisitko homomiehen tai lesbonaisen kaveriksi? Kysyn ihan Sinulta, ei tarvi kertoa, mitä mieltä _miehet_ ovat.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos tilanne on toisin päin? Mies haluaa olla naisen kanssa vain kavereita koska ei ole tästä riittävän kiinnostunut jotta ajattelisi tätä mahdollisena tyttöystävänä. Siis jos mies on tyytyväinen sinkkuna olemiseen ja hänelle riittää vallitseva tilanne eikä etsi mitään parisuhdetta. Vai aletaanko hänen heterouttaan epäillä jos ei käy kimppuun kuin sika limppuun?
Naiset on paljon varovaisempia. Mulla on ollut paljon naisia, joista en ole ollut kiinnostunut ja vasta useita vuosia myöhemmin ovat kertoneet olleensa ihastuneita minuun. Ystävyys on ainakin mun mielestä tuntunut vilpittömältä romanttisista tunteista huolimatta.
Jos teillä ei ole aidosti yhteistä harrastusta tai työpaikkaa, harva ehkä käyttää aikaa deittitutun näkemiseen kaverimielessä.
Toimiva keino voi olla näyttäytyä miehen silmissä seksimielessä epäkiinnostavana. Jos on mukava mutta vain ajanvieteseurana, on helpompi tavata miehiä kaverimielessä. Miehet tosin voivat mieluummin nähdä viehättäviä silloinkin romanttiseksi muuttumisen toivossa.