Miksi sinkkumiehelle ei kelpaa naisen ystävyys?
Monta kertaa on käynyt niin, että olen tavannut jotain miestä ihan kaverimeiningillä ja ollaan käyty kahvilla/syömässä, mutta mies yrittää hivuttaa tuttavuutta fyysisemmäksi. Kun en lämpene millekään seksille tai parisuhteelle, mies lopettaakin sen aiemmin kivan chattailyn ja muun juttelun kokonaan. Miksi?!?
Kommentit (821)
Olen nuoruudessa ollut ystävä monenkin naisen kanssa, mutta täytyy myöntää etten kenenkään kohdalla olisi pannut pahakseni sitä että suhde olisi muuttunut intiimiksi, vaikka en moista kehitystä "pillunkiilto silmissäni" odottanutkaan.
Niin raadolliselta kuin se tuntuukin olen huomannut naisiin tutustumisen seuraavan aina samoja vaiheita:
1. Ulkonäkö ok
2. Vaikuttaako ystävälliseltä, huumorintajuiselta
3. Osaako keskustella/onko kiinnostunut useammasta kuin muutamasta aiheesta
4. Omaako omia mielipiteitä, osoittaako olevansa itsenäinen, kokonainen persoona, hyvä itsetunto ja tuntemus
5. Sujuuko vuorovaikutus helposti, ollaanko samalla taajuudella
6. Onko intiimit aiheet traumaattisia vai lähestyykö tätä aihepiiriä uteliaasti ja pilke silmäkulmassa.
7. Toimiiko seksi yhdessä
Kieltävä vastaus kysymykseen aiheuttaa sen ettei homma etene seuraavaa vaiheeseen vaan joko jää junnaamaan paikoilleen tai hiipuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa sellaisen naisen, joka suostuu seksiin. Vasta sen jälkeen voi olla kyseisen naisen kaveri. Muuten se on miehen hyväksikäyttöä. Mies tekee tällöin työtä ja joku muu mies korjaa hedelmät.
Tämä on aika ytimekkäästi sanottu, mutta sanoma on oikea.
Mun mielestä tuntuu siltä, että nainen hukkaa aikaani ja käyttää mua hyväksi, jos seksiä ei tule.
Tiedän kyllä sen, että jonkun toisen miehen kanssa nainen harrastaa seksiä jo 1.treffeillä enkä halua olla se joka alennetaan vain kaveriksi.
Voin toki olla vain kaveri jos heti alusta alkaen nainen ei viehätä yhtään. Se on ihan eri juttu ja lähtökohta.
Mä en harrasta periaatteesta koskaan kenenkään kanssa seksiä ennen kuin suhde on vakiintunut.
T. Ap
Mikset mene homobaareihin etsimään miespuolista ystävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on naimattomia mieskavereita, useimmat tosin eronneita. Hyvin sujuu kaveruus. Ei ole kumminkaan puolin toiveita seksistä.
ootko testannu. se on helppoa kun otat kännyn ja textaat "mua panettaa" jollekin näistä miehistä!!. miesten vastaus kertoo totuuden teidän kaveruudesta......
Olen täysin tietoinen että miespuoleinen kaverini kyllä menisi kanssani sänkyyn jos mahdollisuus tulisi.
Se on jopa meidän kahden välinen vitsi. Ei se estä meitä olemasta kavereita.
no sehän on sitten vaan lähellä sua että pääsisi sua kairaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on naimattomia mieskavereita, useimmat tosin eronneita. Hyvin sujuu kaveruus. Ei ole kumminkaan puolin toiveita seksistä.
ootko testannu. se on helppoa kun otat kännyn ja textaat "mua panettaa" jollekin näistä miehistä!!. miesten vastaus kertoo totuuden teidän kaveruudesta......
Olen täysin tietoinen että miespuoleinen kaverini kyllä menisi kanssani sänkyyn jos mahdollisuus tulisi.
Se on jopa meidän kahden välinen vitsi. Ei se estä meitä olemasta kavereita.
En minä ainakaan vitsaile mieskavereideni kanssa mistään sänkyynmenemisistä. There is your problem. M33
Ei tietenkään sellainen ihmissuhde ota tulta, josta osapuolet etsivät erilaisia asioita. Jos mies etsii parisuhdetta ja sinä kaveria, ei sellaisesta tule mitään. En itsekään haluaisi jatkaa pinnallista kahvittelua miehen kanssa, johon olisin ihastunut, mutta hän ei tahtoisi enempää. Parempi olisi ottaa etäisyyttä ja nuolla haavat rauhassa.
En kyllä yhtään ihmettele, ettet löydä naisista kavereita, koska niin alentuvasti heihin suhtaudut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onnistuu jos ei ole fyysistä vetoa kummankaan puolelta.
Mua ei kovin paljon häirinnyt se tietty ajoittainen limainen katse tai hiplaus, mutta parempi olisi toki ollut kokonaan ilman sellaista puolta. Siis ihan puhtaasti kavereina.
T. Ap
Limainen katse! Siinä on ja asenne ap:lla alkutekijöissään päin helevettiä, jos tulkitset miehen katsovat limaisesti. Kyllä mies kuules katsoo ihan ihaillen tai kiinnostuneena, mutta limaisuus on ihan sun on pääsi tuotosta.
No siis hän mittaili vartaloani jotenkin kostein silmin ja "humalaisin katsein", vaikka oli ihan selvänä. Huomasin, että hänellä oli ihan muut mielessä siinä hetkellisesti. Ei se nyt paljoa häirinnyt silti, mutta tuntui jotenkin niin turhalta ja käsittämättömältä. Ohitin sen, enkä ollut huomaavinaankaan tosin. Ei mua sellainen häiritse.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu pistää uuteen perpektiiviin kaikkia niitä ketjuja missä joku mies kertoo olevansa yksinäinen. No ei mikään ihme jos ystävyys on jotain mistä pitää hyötyä.
Ei yksinäiset miehet ole kiinnostuneita ystävistä vaan puolisosta, joka on siinä samalla ystävä.
Älä puhu kaikkien miesten puolesta. Tietysti se olisi jokaiselle se ideaali tilanne mutta kyllä minun yksinäinen ystäväni haluaa myös olla minun ystävä koska muuten hän olisi yksin.
Käy hän treffeillä mutta eihän hän voi niille naisille alkaa avautuva vaikka siitä yksinäisyydestään. Ilmeisesti on sen verran perusmies ettei myöskään miespuoleisille kavreille koe luonnoliksi niistä murheistaan puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän mä töissäkään kävisi, jos en palkkaa saisi.
Naisen kaverina oleminen = työtä
Seksi = palkka
Naiselle asia on sitten päinvastoin: seksi on se työ, jolla ansaitaan palkaksi se kaveruus.
Näin toteutettuna homma on win-win. Sinä haluat vain sen oman palkkasi työtä tekemättä.
Miksi kaveruus naisen kanssa on työtä, mutta kaveruus miehen kanssa on hupia? Mikä tekee naisten seurasta raskasta ja epämiellyttävää tai ainakin sellaista, että siitä pitäisi palkita?
T. Ap
Koska jo luolamiesajoista lähtien miehet on panneet naisia, ei niiden kanssa ole kaveerattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole oikein energiaa olla oikeasti "haku päällä", mutta miehen kaveruus ja seura kelpaisi muuten. Olisi kivaa jutella, käydä kahvilla ja museoissa sekä keikoilla (kumpikin toki maksaa omat kulunsa). Miksi se ei kelpaa miehelle, kun se mies kuitenkin pysyy sinkkuna jopa vuodesta toiseen? Ja olen itsekin sinkku, mutta koen moraalittomaksi ruveta seksiin ym. ilman aitoa fyysistä vetoa. Miksi me kaksi sinkkua emme voi olla kavereita?
Miksi sen juttelukahvittelukaverin pitäisi sitten olla mies, jos ei ole aikomustakaan harrastaa seksiä?
No miehillä on erilaista näkemystä ja miehen seura on vastapainoa taas naisystävän seuran kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi = palkka
Naiselle asia on sitten päinvastoin: seksi on se työ, jolla ansaitaan palkaksi se kaveruus.
Näin toteutettuna homma on win-win. Sinä haluat vain sen oman palkkasi työtä tekemättä.
Miksi kaveruus naisen kanssa on työtä, mutta kaveruus miehen kanssa on hupia? Mikä tekee naisten seurasta raskasta ja epämiellyttävää tai ainakin sellaista, että siitä pitäisi palkita?
T. Ap
Koska jo luolamiesajoista lähtien miehet on panneet naisia, ei niiden kanssa ole kaveerattu.
No mutta jos mietitään naisia ja miehiä vain ihmisinä, ilman sitä sukupuolisuuden elementtiä? Miksi ei voi olla kaveri siten, että on ihminen ihmiselle vain?
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jopa meidän kahden välinen vitsi. Ei se estä meitä olemasta kavereita.En minä ainakaan vitsaile mieskavereideni kanssa mistään sänkyynmenemisistä. There is your problem. M33
Ehkä egosi on sellaiseen vitsailuun liian hauras. Tuossa joku kirjoitti että kokee torjuntana jos se nainen ei suostu sänkyyn.
Siinä on se teidän ongelma. Teette siitä seksistä tärkeämpää kuin ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole oikein energiaa olla oikeasti "haku päällä", mutta miehen kaveruus ja seura kelpaisi muuten. Olisi kivaa jutella, käydä kahvilla ja museoissa sekä keikoilla (kumpikin toki maksaa omat kulunsa). Miksi se ei kelpaa miehelle, kun se mies kuitenkin pysyy sinkkuna jopa vuodesta toiseen? Ja olen itsekin sinkku, mutta koen moraalittomaksi ruveta seksiin ym. ilman aitoa fyysistä vetoa. Miksi me kaksi sinkkua emme voi olla kavereita?
Miksi sen juttelukahvittelukaverin pitäisi sitten olla mies, jos ei ole aikomustakaan harrastaa seksiä?
Ei tarvitse olla mies, mutta itse tulen paremmin juttuun miesten kanssa. Naisiin on ihan sairaan vaikeaa tutustua ainakin pk-seudulla. Naisiin ei saa nainenkaan oikein mitään kontaktia ja he ovat jotenkin todella kiireisiä, eikä jututkaan oikein natsaa, kun itseäni ei kiinnosta jauhaa mistään parisuhdeasioista tai juoruista tai tunteista ym.
T. Ap
Jaaha, taas tällainen nainen, joka kuvittelee, että naisten keskustelut ovat juoruja ja parisuhdeasioita koskevia turhia puheita ja vain miehet muka kykenevät puhumaan muistakin aiheista. En ihmettele, jos ei ole naiskavereita.
Naisiin ylipäänsä on vaikeaa/mahdotonta tutustua pk-seudulla, mutta en jaksa sellaista, että fiksumman jutustelun jälkeen mennäänkin hetken päästä näihin salatumpiin aiheisiin. Haukotuttaa, ahdistaa jne. sellaiset.
Naiset myös harvemmin tuntevat kovin voimakasta intohimoa tieteitä kohtaan, elleivät sitten ole jollain tietyllä alalla. En myöskään oikein kelpaa naisille kaveriksi, kun olen liian nörttimäinen. En ole riittävän tavallinen ja "kanamainen".
T. Ap
Mieti montako nörttikaveria sillä sun kaverillasi on. Myyt beduiinille hiekkaa. Itse olen aikanaan valmistunut alalta, jossa on 90% miehiä. Tieteellisistä keskusteluista ei ollut varsinaisesti pulaa. Toki niiden harvojen naisten kanssa puhuttiin myös samoista asioista, mutta mitään varsinaista tarvetta päästä näistä asioista puhumaan ei ollut. Ja jos seksuaalista vetovoimaakaan ei ollut, niin ne 10 naista oli samalla viivalla niiden 90 miehen kanssa kaveriksi. Nyt vuosia myöhemmin minulla ei edelleenkään ole puutetta kavereista, kun uusia tulee sitä mukaa kun harrastukset ja elämäntilanteet vaihtuvat.
Hyvin yksinkertaista miksi kahden vastakkaista sukupuolta olevan on vaikea säilyttää platonista ystävyyttä jos esim. nainen miellyttää sen kaverimiehen silmää myös siinä mielessä.
Mies tavallaan tekee kaiken työn turhaan, viettää aikaa naisen kanssa, käy kahvilla, kuuntelee ja keskustelee syvällisiä ja on tukena kun tai jos tukea tarvitaan.
Sitten joku kaunis päivä toinen mies hyppää kuvioon mukaan, vie naiselta jalat alta ja korjaa työn hedelmät talteen saamalla lopulta pillua.
Yksinkertaista, ei kukaan halua kylvää satoa vain jotta naapuri voi korjata sen elosuojaan nenäsi edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mies, mutta itse tulen paremmin juttuun miesten kanssa. Naisiin on ihan sairaan vaikeaa tutustua ainakin pk-seudulla. Naisiin ei saa nainenkaan oikein mitään kontaktia ja he ovat jotenkin todella kiireisiä, eikä jututkaan oikein natsaa, kun itseäni ei kiinnosta jauhaa mistään parisuhdeasioista tai juoruista tai tunteista ym.
T. Ap
Jaaha, taas tällainen nainen, joka kuvittelee, että naisten keskustelut ovat juoruja ja parisuhdeasioita koskevia turhia puheita ja vain miehet muka kykenevät puhumaan muistakin aiheista. En ihmettele, jos ei ole naiskavereita.
Naisiin ylipäänsä on vaikeaa/mahdotonta tutustua pk-seudulla, mutta en jaksa sellaista, että fiksumman jutustelun jälkeen mennäänkin hetken päästä näihin salatumpiin aiheisiin. Haukotuttaa, ahdistaa jne. sellaiset.
Naiset myös harvemmin tuntevat kovin voimakasta intohimoa tieteitä kohtaan, elleivät sitten ole jollain tietyllä alalla. En myöskään oikein kelpaa naisille kaveriksi, kun olen liian nörttimäinen. En ole riittävän tavallinen ja "kanamainen".
T. Ap
Naiset ovat koulutetumpia kuin miehet, joten luulisi heidän kanssaan voivan keskustella ihan jopa "tieteistäkin". Nainen, joka halveksii naisia ja luulee, että on itse erilainen kuin kaikki muut naiset, on joko tyhmä tai trolli, todennäköisesti molempia. Jos olet itse erilainen kuin naapurisi, sehän vain todistaa, että naisia on kaikenlaisia ja kaikille löytyy varmasti samanhenkistä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yksinkertaista miksi kahden vastakkaista sukupuolta olevan on vaikea säilyttää platonista ystävyyttä jos esim. nainen miellyttää sen kaverimiehen silmää myös siinä mielessä.
Mies tavallaan tekee kaiken työn turhaan, viettää aikaa naisen kanssa, käy kahvilla, kuuntelee ja keskustelee syvällisiä ja on tukena kun tai jos tukea tarvitaan.
Sitten joku kaunis päivä toinen mies hyppää kuvioon mukaan, vie naiselta jalat alta ja korjaa työn hedelmät talteen saamalla lopulta pillua.
Yksinkertaista, ei kukaan halua kylvää satoa vain jotta naapuri voi korjata sen elosuojaan nenäsi edestä.
Miksi nämä kuvailemansi miehet viettää sen naisen kanssa aikaa? Kai tajuat ettei se ole ystävyyttä mitä kuvailit?
Ap, hyvä kysymys! Menetin 20 vuotta sitten kaksi miespuolista kaveria, kun aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa. Nuo kaverimiehet vain katosivat. Olin aivan puulla päähän lyöty. Oli aivan selvää, että ainakaan toinen heistä ei halunnut seksiä, eli sen ei pitäisi olla syynä. Toinen oli aivan syyttä suotta mustasukkainen mm. tilanteissa kun joku muu mies saattoi minut tavatessaan halata minua. Tuli kyllä kaverina petetty olo, kun tolla lailla vain hävisivät elämästäni.
Jotkut jaksavat väittää, että mies ja nainen eivät voi olla vain kavereita, että aina siinä on vetoa jonkun suunnalta. Ihan bullshittiä. Minulla on miespuolisia kavereita ja naispuolisia ja vaikka minkä puolisia.
Se ystävyys ei ole aitoa; pelkkää teennäistä saattohoitoa, jonka aikana ghostataan se toinen elämästä pois. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi = palkka
T. Ap
On raskasta puhua niitä näitä, kun haluaisi vaan repiä vaatteet päältä ja nussia. Joutuu koko ajan hillitsemään itsensä ja ajatus harhailee. Mieskavereiden kanssa ei ole tätä ongelmaa, joten voi keskittyä siihen kaveeraamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä kuvailemansi miehet viettää sen naisen kanssa aikaa? Kai tajuat ettei se ole ystävyyttä mitä kuvailit?
Miksikö viettävät aikaa? Saadakseen lopulta joko parisuhteen tai ainakin jotain fwb tyyppistä irti siitä naisesta.
T. Ap