Miksi sinkkumiehelle ei kelpaa naisen ystävyys?
Monta kertaa on käynyt niin, että olen tavannut jotain miestä ihan kaverimeiningillä ja ollaan käyty kahvilla/syömässä, mutta mies yrittää hivuttaa tuttavuutta fyysisemmäksi. Kun en lämpene millekään seksille tai parisuhteelle, mies lopettaakin sen aiemmin kivan chattailyn ja muun juttelun kokonaan. Miksi?!?
Kommentit (821)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on naimattomia mieskavereita, useimmat tosin eronneita. Hyvin sujuu kaveruus. Ei ole kumminkaan puolin toiveita seksistä.
Lienee ulkonäkökysymys
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa sellaisen naisen, joka suostuu seksiin. Vasta sen jälkeen voi olla kyseisen naisen kaveri. Muuten se on miehen hyväksikäyttöä. Mies tekee tällöin työtä ja joku muu mies korjaa hedelmät.
Mielenkiintoista. Mitä työtä kaverini tekee tässä kaverisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä viimeisin mieskaveri alkoi viimeisimmillä kahvilatapaamisilla jo puhua siitä, voisimmeko seurustella ym. Oltiin tapailtu jo noin kymmenisen kertaa keskustassa (ei mitään fyysistä mukana siinä kuitenkaan).
Miksi pitäisi ruveta seurustelemaan, kun on ihan kivaa tapailla muuten vain kaveritasolla, muttei kuitenkaan ole mitään fyysistä halua mukana? Toisaalta miksi heittää hukkaan hyvä kaveruus, kun tulimme hyvin juttuun ja meillä oli ihan mukavaa? En oikein tajua miehiä tosiaan.
T. Ap
MIksi tuolla tavoin kiusaat miehiä? Käytätkö heitä kenties hyväksi? Ei kai vaan ole niin ,että tämä mies vielä suostuu tarjoamaan sinulle kahvit ja lounaat kun tapailette?
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa sellaisen naisen, joka suostuu seksiin. Vasta sen jälkeen voi olla kyseisen naisen kaveri. Muuten se on miehen hyväksikäyttöä. Mies tekee tällöin työtä ja joku muu mies korjaa hedelmät.
Tämä on aika ytimekkäästi sanottu, mutta sanoma on oikea.
Mun mielestä tuntuu siltä, että nainen hukkaa aikaani ja käyttää mua hyväksi, jos seksiä ei tule.
Tiedän kyllä sen, että jonkun toisen miehen kanssa nainen harrastaa seksiä jo 1.treffeillä enkä halua olla se joka alennetaan vain kaveriksi.
Voin toki olla vain kaveri jos heti alusta alkaen nainen ei viehätä yhtään. Se on ihan eri juttu ja lähtökohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole oikein energiaa olla oikeasti "haku päällä", mutta miehen kaveruus ja seura kelpaisi muuten. Olisi kivaa jutella, käydä kahvilla ja museoissa sekä keikoilla (kumpikin toki maksaa omat kulunsa). Miksi se ei kelpaa miehelle, kun se mies kuitenkin pysyy sinkkuna jopa vuodesta toiseen? Ja olen itsekin sinkku, mutta koen moraalittomaksi ruveta seksiin ym. ilman aitoa fyysistä vetoa. Miksi me kaksi sinkkua emme voi olla kavereita?
Miksi sen juttelukahvittelukaverin pitäisi sitten olla mies, jos ei ole aikomustakaan harrastaa seksiä?
Ei tarvitse olla mies, mutta itse tulen paremmin juttuun miesten kanssa. Naisiin on ihan sairaan vaikeaa tutustua ainakin pk-seudulla. Naisiin ei saa nainenkaan oikein mitään kontaktia ja he ovat jotenkin todella kiireisiä, eikä jututkaan oikein natsaa, kun itseäni ei kiinnosta jauhaa mistään parisuhdeasioista tai juoruista tai tunteista ym.
T. Ap
Jaaha, taas tällainen nainen, joka kuvittelee, että naisten keskustelut ovat juoruja ja parisuhdeasioita koskevia turhia puheita ja vain miehet muka kykenevät puhumaan muistakin aiheista. En ihmettele, jos ei ole naiskavereita.
Naisiin ylipäänsä on vaikeaa/mahdotonta tutustua pk-seudulla, mutta en jaksa sellaista, että fiksumman jutustelun jälkeen mennäänkin hetken päästä näihin salatumpiin aiheisiin. Haukotuttaa, ahdistaa jne. sellaiset.
Naiset myös harvemmin tuntevat kovin voimakasta intohimoa tieteitä kohtaan, elleivät sitten ole jollain tietyllä alalla. En myöskään oikein kelpaa naisille kaveriksi, kun olen liian nörttimäinen. En ole riittävän tavallinen ja "kanamainen".
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole oikein energiaa olla oikeasti "haku päällä", mutta miehen kaveruus ja seura kelpaisi muuten. Olisi kivaa jutella, käydä kahvilla ja museoissa sekä keikoilla (kumpikin toki maksaa omat kulunsa). Miksi se ei kelpaa miehelle, kun se mies kuitenkin pysyy sinkkuna jopa vuodesta toiseen? Ja olen itsekin sinkku, mutta koen moraalittomaksi ruveta seksiin ym. ilman aitoa fyysistä vetoa. Miksi me kaksi sinkkua emme voi olla kavereita?
Miehen motiivi lähteä treffeille on seksuaalisen toiminnan tavoittelu. Jos nainen ei suostu siihen, niin silloin miehen pitää etsiä joku toinen nainen, joka suostuu seksuaaliseen toimintaan. Ei ole mitään järkeä tuhlata aikaa sellaiseen naiseen, joka ei halua seksiä.
No ne samat miehet pyörivät edelleen sinkkuina, mutta eivät halunneet olla kavereita kanssani, kun tajusivat, ettei mikään sutina kiinnosta. Ymmärtäisin, että ottaisivat etäisyyttä, jos löytäisivät elämänsä naisen, mutta sinkkuja he ovat edelleen. Miksi en kelpaa kaveriksi?
T. Ap
Miehelle ei ole mitään iloa naispuolisesta kaverista. Se vähän kuin olisi säälistä naisen kaveri.
Niin, kuunnella sitä lässytystä lemmikistä ja kaikkea muuta ilman että on edes mahdollisuutta saada seksiä vastapainoksi. Hyhh.
nää kahvittelut ym. niin siis millaisen "otsikon" alla niitä on lähdetty viettämään.
Vierailija kirjoitti:
No entä jos alkaisit katsella vaikkapa jotain rekkalesbonaisia sitten kavereiksi, kai heilläkin on miehiset jutut.
Heitä on aika vähän ja edelleen...naisiin nyt vain on vaikeaa tutustua. He nyrpistelevät nenäänsä helposti toisille naisillekin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onnistuu jos ei ole fyysistä vetoa kummankaan puolelta.
Mua ei kovin paljon häirinnyt se tietty ajoittainen limainen katse tai hiplaus, mutta parempi olisi toki ollut kokonaan ilman sellaista puolta. Siis ihan puhtaasti kavereina.
T. Ap
Etsi niitä puhtaita kavereita vaikka 80+ ikäisistä senioreista. Seniorit kärsivät yksinäisyydestä ja he tykkäisivät, jos joku tyttö kävisi juttelemassa aina välillä heidän kanssaan. Tee siis jotain hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika ytimekkäästi sanottu, mutta sanoma on oikea.
Mun mielestä tuntuu siltä, että nainen hukkaa aikaani ja käyttää mua hyväksi, jos seksiä ei tule.
Tiedän kyllä sen, että jonkun toisen miehen kanssa nainen harrastaa seksiä jo 1.treffeillä enkä halua olla se joka alennetaan vain kaveriksi.
Voin toki olla vain kaveri jos heti alusta alkaen nainen ei viehätä yhtään. Se on ihan eri juttu ja lähtökohta.
Mä en harrasta periaatteesta koskaan kenenkään kanssa seksiä ennen kuin suhde on vakiintunut.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
nää kahvittelut ym. niin siis millaisen "otsikon" alla niitä on lähdetty viettämään.
No siis siten, että "voitais nähdä vaikka lauantaina....miten ois kahvila, niin voitais jutella?" Tuo siis muun chattailyn lomassa.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on naimattomia mieskavereita, useimmat tosin eronneita. Hyvin sujuu kaveruus. Ei ole kumminkaan puolin toiveita seksistä.
ootko testannu. se on helppoa kun otat kännyn ja textaat "mua panettaa" jollekin näistä miehistä!!. miesten vastaus kertoo totuuden teidän kaveruudesta......
Tämä keskustelu pistää uuteen perpektiiviin kaikkia niitä ketjuja missä joku mies kertoo olevansa yksinäinen. No ei mikään ihme jos ystävyys on jotain mistä pitää hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen motiivi lähteä treffeille on seksuaalisen toiminnan tavoittelu. Jos nainen ei suostu siihen, niin silloin miehen pitää etsiä joku toinen nainen, joka suostuu seksuaaliseen toimintaan. Ei ole mitään järkeä tuhlata aikaa sellaiseen naiseen, joka ei halua seksiä.
No ne samat miehet pyörivät edelleen sinkkuina, mutta eivät halunneet olla kavereita kanssani, kun tajusivat, ettei mikään sutina kiinnosta. Ymmärtäisin, että ottaisivat etäisyyttä, jos löytäisivät elämänsä naisen, mutta sinkkuja he ovat edelleen. Miksi en kelpaa kaveriksi?
T. Ap
Miehelle ei ole mitään iloa naispuolisesta kaverista. Se vähän kuin olisi säälistä naisen kaveri.
Niin, kuunnella sitä lässytystä lemmikistä ja kaikkea muuta ilman että on edes mahdollisuutta saada seksiä vastapainoksi. Hyhh.
Mä en lässytä lemmikeistä, muodista, sisustuksesta tai ihmissuhteista. Annan miehen tehdä aloitteen tuollaisiin juttuihin, jos haluavat sellaisista aiheista jutella. En miestenkään kanssa jaksa puhua muista ihmisistä tai juoruista ym. Juttelen mieluummin vaikka luontoretkeilystä tai remontoinnista.
T. Ap
Omalla kohdallani naiskaverit on tulleet aina jonkinmoisen pieleen menneen sutinan kautta vasta sitten kun on todettu että ei onnistu. Vasta silloin katoaa se jännite ja voi olla aidosti kavereita. Tai sitten ovat ulkonäöllisesti sellaisia, etteivät viehätä seksuaalisesti. Tai sitten ovat jääneet pelkiksi nettikavereiksi, kun ajattelen etten koskaan tule livenä näkemään niin samapa se olla ihan vaan kaveri. Valitettavasti näin se menee. M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ootko testannu. se on helppoa kun otat kännyn ja textaat "mua panettaa" jollekin näistä miehistä!!. miesten vastaus kertoo totuuden teidän kaveruudesta......
Olen täysin tietoinen että miespuoleinen kaverini kyllä menisi kanssani sänkyyn jos mahdollisuus tulisi.
Se on jopa meidän kahden välinen vitsi. Ei se estä meitä olemasta kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu pistää uuteen perpektiiviin kaikkia niitä ketjuja missä joku mies kertoo olevansa yksinäinen. No ei mikään ihme jos ystävyys on jotain mistä pitää hyötyä.
Ei yksinäiset miehet ole kiinnostuneita ystävistä vaan puolisosta, joka on siinä samalla ystävä.
Platoninen kaveruus onnistuu kyllä herrasmiesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ymmärtää, että treffailu ja ystävystyminen on täysin eri asioita.
Täytyy heti alusta alkaen tehdä kunnolla selväksi se kumpaa haetaan.